Kampanie Google Ads

Prowadzisz kampanię w Google Ads, wybrałeś już słowa kluczowe i myślisz, że najtrudniejsze już za Tobą? Nic bardziej mylnego! W Twojej głowie zaczynają mnożyć się pytania i wątpliwości. Musisz wybrać strategię, ustawić stawkę, zdecydować jakie dopasowania zastosować. Jak dokonać właściwego wyboru, nie posiadając daru jasnowidzenia? Możesz pogrążyć się w rozważaniach i niczym Hamlet roztrząsać te dylematy bez końca lub zdać się na łaskę losu, rzucając monetą. Może warto pójść do wróżki albo zapytać o zdanie teściową, która przecież zna odpowiedź na każde pytanie? Jeżeli lubisz ryzyko, to możesz  śmiało próbować. Jeżeli jednak wolisz podejmować decyzje na podstawie twardych danych, to czytaj dalej. Rozwiązanie, które przedstawię w tym artykule, na pewno Ci się spodoba.

Eksperyment w Google Ads – bezpieczny sposób na testowanie ustawień kampanii.

Eksperymenty kampanii to doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą optymalizować kampanię Google Ads (Nie wiesz co to Google Ads? przeczytaj artykuł „Google Ads – Co to jest?by dowiedzieć się więcej) w przemyślany sposób. Dostarczają twardych danych, na podstawie których możesz podejmować decyzje, które zapewnią Ci lepszy zwrot z inwestycji w kampanię. Co więcej, dzięki eksperymentom unikniesz ryzyka związanego z wprowadzaniem zmian do kampanii. Możesz w bezpiecznych warunkach sprawdzić skuteczność swoich pomysłów na optymalizację kampanii.

Często wprowadzanie zmian w dobrze działającej kampanii Google Ads kończy się totalną porażką. Okazuje się, że kampania przestaje generować jakiekolwiek zyski. Każda zmiana sprawia bowiem, że algorytm musi się uczyć od nowa. A to wymaga czasu. Za każdym razem zaczynasz więc od zera. W przypadku eksperymentu wszelkie zmiany wprowadzane są w kopii kampanii, a oryginalna wersja nadal działa równolegle. Jeżeli zmiany okażą się nieskuteczne, zawsze możesz wrócić do pierwotnych ustawień.

Co możemy sprawdzić za pomocą eksperymentu w Google Ads?

Konfiguracja kampanii Google Ads to sztuka wyboru. Oto kilka przykładowych dylematów, z którymi będziesz musiał się zmierzyć:

  • Ulepszone CPC, czy maksymalizuj liczbę kliknięć?
  • Stawka 0,50 czy może 1 zł? Więcej na temat budżetu kampanii Google Ads, można przeczytać w artykule pt. „Niski budżet kampanii Google Ads – czy to na pewno oszczędność?„.
  • Maksymalizuj liczbę konwersji, czy maksymalizuj wartość konwersji?
  • Dopasowania z modyfikatorem, czy do wyrażenia?

Spokojnie, wszystkie te kwestie możesz rozstrzygnąć za pomocą eksperymentów!

Po co stosować eksperymenty w Google Ads?

Często spotykam się z opinią, że eksperymenty są w zasadzie niepotrzebne, bo przecież możemy wybrać najlepszą strategię, ustawiając dwie kampanie, jedną w strategii ulepszone CPC, a drugą w strategii maksymalizuj liczbę kliknięć. Jednak takie wyniki mogą być przekłamane. Zawsze jedna z tych kampanii będzie wygrywała i to właśnie z niej będziesz miał większość wyników. Eksperyment pozwala Ci puścić ruch równolegle dwoma ścieżkami, w tym samym czasie, dla tych samych użytkowników. Dzięki temu będziesz mógł na podstawie obiektywnych danych stwierdzić, który pomysł jest lepszy.

Tworzenie eksperymentu w Google Ads – instrukcja krok po korku.

Eksperymenty są dostępne tylko w kampaniach w sieci wyszukiwania i reklamowej. Nie można ich stosować w kampaniach produktowych, w kampaniach promujących aplikację ani w kampaniach wideo.

1. Zaloguj się na konto Google Ads.

2. W menu po lewej stronie rozwiń plus i wejdź w Wersje robocze i eksperymenty, a następnie w Wersje robocze kampanii

3. Wybierz kampanię

4. Dodaj wersję roboczą, odpowiednio ją nazwij i kliknij Zapisz.

Kampanie adwords - Ppcefekt

6. Wprowadź zmiany. Jeśli np. chcesz zmienić strategię z Ulepszone CPC na Maksymalizuj liczbę kliknięć, wchodzisz w Ustawienia, a następnie Określanie stawek i ustawiasz Maksymalizuj liczbę kliknięć.

5. Kliknij Zapisz i Zastosuj.

Kampanie adwords

7. Wyskoczy Ci okienko, w którym możesz wybrać, czy chcesz zastosować zmiany do oryginalnej kampanii, czy przeprowadzić eksperyment, wybierasz Przeprowadź eksperyment i klikasz Zastosuj.

8. Nazwij eksperyment. W opisie możesz dodać, co testujesz np. Ulepszone CPC kontra Maksymalizuj liczbę kliknięć.

Ppcefekt- kampanie adwords

9. Wybierz datę rozpoczęcia eksperymentu. Najlepiej zaczynać od następnego dnia. Zaczynanie od połowy dnia nie jest korzystne, bo kampania wydała już część budżetu dziennego.

10. Określ, jak długo ma trwać eksperyment. Domyślnie jest to miesiąc, ale jeżeli masz duży budżet i kampania generuje sporo ruchu, to możesz skrócić ten czas. Około dwa tygodnie powinno wystarczyć.

11. Określ, jaki procent ruchu puścisz do eksperymentu. Domyślnie jest to 50% i jest to słuszne, oznacza to, że połowa zapytań będzie obsługiwana według jednej strategii, a połowa według drugiej.

12. Zapisz i gotowe! Teraz pozostaje tylko czekać na wyniki.

Google Ads - kampanie adwords

Jak ocenić skuteczność eksperymentu w Google Ads?

W trakcie eksperymentu możesz monitorować i porównywać jego skuteczność z oryginalną kampanią. Kiedy wejdziesz do eksperymentu, który ustawiłeś,  to na górze pojawią się wyniki, Porównanie skuteczności. Mamy tutaj, ilość konwersji, wartość, koszt, wartość konwersji, wartość konwersji/koszt. Jeśli nie widać wyników procentowych, to znaczy, że system uznał, że zebrane dane są niewystarczające. Zawsze możesz jednak tutaj kliknąć i zobaczyć, co to znaczy. Wartość konwersji /koszt: eksperyment 64,91% a oryginał 44,10%, czyli ten eksperyment dał o połowę lepsze wyniki niż pierwotna kampania. System co prawda uznał, że ma za mało danych, ale to Ty decydujesz, czy chcesz to zastosować, czy nie. Obok będziesz widzieć panel, gdzie możesz zastosować wyniki tego eksperymentu. Masz do wyboru dwie opcje: zaktualizować oryginalną kampanię, albo zrobić nową, a pierwotną pozostawić bez zmian.

Eksperymenty w Google Ads

Czy warto stosować eksperymenty w Google Ads?

Jak widzisz ustawienie takiego eksperymentu, nie jest wcale skomplikowane, a otrzymujesz twarde dane, które pomogą Ci wybrać najskuteczniejsze rozwiązania. W bezpieczny sposób możesz testować te kampanie, które dają dobre wyniki. Zawsze może się okazać, że zmiana ustawień pozwoli osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty. W przytoczonym przykładzie oryginalna kampania zamieniała 1 zł na 44 zł, co jest całkiem przyzwoitym wynikiem, ale eksperyment z 1 zł robił aż 64 zł. Jest to wynik o 50% lepszy od oryginału. Warto eksperymentować!

Potrzebujesz pomocy przy swoich kampaniach?

Jeżeli czujesz, że Twoja kampania Google Ads lub Facebook Ads nie działa na maksymalnych obrotach, albo boisz się uruchomić taką kampanię, żeby nie przepalić budżetu, zapraszam na bezpłatną konsultację.

Dopytamy o Twoje cele i podpowiemy Ci, jak się zabrać za płatną reklamę. Dowiesz się też, ile musisz zainwestować i ile możesz zarobić dzięki inwestycji w reklamę.

Zgłoś się na bezpłatną konsultację.

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*