Strona główna » Blog » Kampanie Performance Max – czym są i kiedy je stosować?

Kampanie Performance Max – czym są i kiedy je stosować?

Google Ads - kampanie Performance Max - grafika wyróżniająca

Google Ads uruchomił kampanię Performance Max we wrześniu 2021 roku. Jest ona przeznaczona dla reklamodawców, którzy chcą osiągnąć określone cele. Kampania łączy się z algorytmami uczenia się oraz procesami automatyzacji, które zwiększają zasięg witryny. Dzięki temu można ją znaleźć w różnych kanałach Google, takich jak YouTube, Gmail, Mapy Google, sieć reklamowa czy sieć wyszukiwania. Jest to uzupełnienie kampanii, która skupia się na wyszukiwaniach za pomocą przystosowanych słów kluczowych. Performance Max optymalizuje skuteczność kampanii w czasie rzeczywistym i wykorzystuje algorytmy, które mają na celu zwiększenie wartości i ilości konwersji w ramach wybranych przez reklamodawcę celów.

Kampania Performance Max wymagania - grafika

Performance Max – wymagania

Podstawowym elementem skuteczności są zasoby takie jak:

  • wysokiej jakości grafiki i loga w dwóch zalecanych wymiarach:
    • 1200 x 1200 px
    • 1200 x 628 px
  • teksty:
    • nagłówki (do 30 znaków)
    • długie nagłówki (do 90 znaków)
    • teksty reklam (do 60 i 90 znaków)
  • filmy w minimalnej długości 10 sekund.

Istotnym elementem są także sygnały dotyczące odbiorców, a także dane klientów.

Performance Max - zalety - grafika

Korzyści ze stosowania tego typu kampanii

Kampania Performance Max jest dostępna przy realizacji celu sprzedaży, zwiększenia ruchu w witrynie, dotarcia do potencjalnych klientów czy przyciągnięcia klientów do sklepu stacjonarnego. Istnieje możliwość utworzenia kampanii bez użycia podpowiedzi dotyczących celów.

Funkcjonowanie kampanii bazuje na współpracy różnych elementów automatyzacji takich jak:

  • optymalizacja budżetu pod kątem odbiorcy i prawdopodobieństwa dokonania konwersji,
  • automatyczne kreacje z dodanych zasobów,
  • atrybucja czyli przypisanie reklamie udziału w konwersji,
  • lista targetowania.

Zalety Performance Max:

  • docieranie do nowych odbiorców w kanałach i sieci Google,
  • osiąganie lepszych wyników w stosunku do celów,
  • uzyskiwanie precyzyjnych informacji o wynikach,
  • automatyzacja,
  • zwiększenie ilości konwersji i ich wartości,
  • uproszczone zarządzanie kampanią ,
  • łatwiejsza optymalizacja.

Kiedy utworzyć kampanię Performance Max?

Korzystanie z kampanii typu Performance Max rekomendowane jest, gdy:

  • celem jest dotarcie do szerokiej i wartościowej grupy odbiorców,
  • istnieją już określone cele, w których realizacji ma pomóc reklama,
  • celem jest największe możliwe zwiększenie skuteczności działań.
Zobacz:  Pozycjonowanie – jak przygotować się do kampanii, aby uniknąć rozczarowania i zaoszczędzić dziesiątki tysięcy złotych.

Strategie ustalania stawek.

W kampanii możliwe są dwa automatyczne typy dotyczące strategii ustalania stawek:

  • maksymalizacja liczby konwersji –korzystając z algorytmów uczących się, ustala stawki bez ingerencji reklamodawcy, a co za tym idzie dostosowuje je do maksymalnego zwiększenia ilości działań i interakcji mieszcząc się w określonym budżecie reklamowym.
  • maksymalizacja wartości konwersji – za pomocą algorytmów określa stawki dla danej konwersji, jednocześnie je optymalizując, aby maksymalnie zwiększyć wartość konwersji. Na podstawie wielu czynników takich jak wyszukiwane hasła, słowa kluczowe i ich dopasowania, język, rodzaj urządzenia odbiorcy, przeglądarka czy pora dnia, podczas trwania aukcji ustalane są precyzyjne stawki dla każdej konwersji.

Potrzebujesz pomocy przy konfiguracji swojej kampanii Performance? Skontaktuj się z nami

5/5 - (Głosów:6)

Dodaj komentarz