Cennik kampanii Google Ads

Co składa się na cenę kampanii Google Ads?

Na ostateczny koszt kampanii Google Ads składają się dwa czynniki: budżet reklamowy oraz koszt obsługi kampanii. Aby prawidłowo oszacować każdy z nich, należałoby lepiej poznać projekt, który ma być realizowany w ramach kampanii.

Od czego zależy budżet kampanii Google Ads?

Wielkość grupy odbiorców.
Jeżeli chcesz promować lokalną firmę, która świadczy usługi dla niewielkiej grupy docelowej, nie będziesz mieć ani bardzo dużej konkurencji, ani zbyt wielu potencjalnych klientów. W takim wypadku do wyświetlenia reklam wszystkim zainteresowanym wystarczy zwykle budżet na poziomie 1000 – 3000 zł.

Konkurencja w branży.
Systemy reklamowe takie jak Google Ads opierają się na aukcji, aby określić kolejność wyświetlania reklam. Zasadniczo więc to Ty sam decydujesz, ile chcesz zapłacić za kliknięcia. Jednak musisz mieć świadomość, że ustawienie zbyt niskich kosztów kliknięć doprowadzi do sytuacji, kiedy Twoja reklama będzie się wyświetlać na odległych pozycjach lub nawet nie wyświetli się wcale. Jest to szczególnie istotne w branżach, gdzie konkurencja na tym samym rynku jest bardzo silna. Musisz się liczyć z dużo wyższymi kosztami za kliknięcie, nierzadko na poziomie kilkunastu, nawet powyżej 20 zł. W takiej sytuacji, chcąc osiągnąć satysfakcjonujące wyniki musisz liczyć się z budżetem na poziomie kilku do kilkunastu tysięcy zł.

Zasięg kampanii.
To kolejna zmienna, od której zależy budżet potrzebny do prowadzenia skutecznych działań reklamowych. Jeżeli chcesz promować lokalną pizzerię, nie potrzebujesz dużego budżetu. Jeżeli chcesz wejść na rynek ogólnopolski, albo duże rynki zagraniczne, budżet liczony w dziesiątkach tysięcy zł / miesiąc będzie absolutnym minimum.

Wartość produktów / usług.
Tak samo istotna dla wyceny kampanii jest wartość Twoich produktów/usług. Każdy z Twoich konkurentów doskonale wie, jaki zysk jest w stanie wygenerować dla niego jeden klient. W związku z tym szacuje, ile może zapłacić za jego pozyskanie. Dlatego w branżach, gdzie koszty pozyskania klienta liczone w setkach złotych nikogo nie dziwią, koszt kampanii może być naprawdę wysoki, jeśli oczywiście zależy Ci na ściągnięciu z rynku dużej części klientów. Przykładowo, w branży lukratywnych usług prawnych, budżety miesięczne na poziomie 100 tys zł nie są niczym nadzwyczajnym.

Wielkość asortymentu.
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to jest rzeczą oczywistą, że inny budżet jest wymagany do promocji 5 produktów, a inny przy 5000 produktów. Na to dodatkowo nakłada się konkurencja na rynku, wielkość Twojej grupy docelowej oraz zasięg kampanii. Typowe budżety reklamowe w branży e-commerce z którymi do tej pory pracowaliśmy wynosiły od 3 do 50 tys zł.

Stopień skomplikowania kampanii.
To element, który mało kto bierze pod uwagę przy szacowaniu budżetu reklamowego. Inny budżet będzie wymagany, aby dotrzeć do 1% najbardziej zdeterminowanych, potencjalnych klientów, którzy szukają jedyne najlepszej oferty na swój upatrzony produkt, a zupełnie inny, jeżeli wchodzisz na rynek z nową marką e-commerce i chcesz prowadzić szeroko zakrojoną akcję, która spopularyzuje Twoją markę.

Twoje możliwości.
Pomijając wszystkie powyższe, bardzo często to możliwości finansowe reklamodawcy determinują budżet reklamowy. W takiej sytuacji rolą naszej agencji jest takie żąglowanie pozostałymi parametrami, aby dopasować je do budżetu, uzyskując jednocześnie maksymalny zwrot z nakładów na reklamę.

Od czego zależy koszt obsługi kampanii Google Ads?

Podobnie jak przy budżecie, na koszt obsługi wpływa kilka zmiennych. Tym nie mniej, minimalny koszt obsługi, pozwalający w naszym przekonaniu poświęcić Twojej kampanii wystarczającą ilość czasu i uwagi wynosi w naszej agencji 990 zł netto. Co wpływa na ten koszt?

Twoje oczekiwania
Jeżeli cały Twój marketing jest dopracowany, znasz dokładnie problemy swojej grupy docelowej, potrafisz określić swoją przewagę konkurencyjną, masz idealnie dopracowaną ofertę i stronę WWW i idealnie wdrożoną analitykę, a naszym celem jest tylko ustawienie reklam, możesz liczyć na podstawową stawkę. Jeżeli jednak oczekujesz wsparcia w budowie strategii, projektowania lejków marketingowych, specjalistycznej pomocy w zdefiniowaniu grupy docelowej lub przewagi konkurencyjnej, koszt ten będzie odpowiednio wyższy. Zaproponujemy Ci odpowiedni abonament, z szerszym dostępem do naszych specjalistów SEM i doradców strategicznych. W niektórych przypadkach zaproponujemy przed rozpoczęciem kampanii dedykowane usługi doradcze lub wsparcie programistyczne, które będą miały na celu maksymalne przygotowanie Twojego biznesu do pozyskiwania ruchu z reklam.

Stopień komplikacji kampanii i wielkość asortymenu.
Podobnie jak w wypadku budżetu reklamowego, ilość koniecznych do stworzenie scenariuszy reklamowych i samych reklam będzie wpływać na koszt obsługi kampanii. Inny będzie koszt obsługi kampanii na kilka słów kluczowych z reklamą tekstową na wyszukiwarkę, a inny w wypadku sklepu internetowego, który ma w ofercie kilka tysięcy produktów w kilkuset kategoriach, które trzeba niezależnie promować i optymalizować.

Wielkość budżetu reklamowego.
Podstawowym parametrem uwzględnianym w szacowaniu kosztów obsługi jest wielkość budżetu reklamowego kampanii. Nasze wynagrodzenie wynosi zazwyczaj 20% tego budżetu, jednak nie mniej niż ustalone dla danej kategorii projektu minimum, pozwalające wykonać niezbędne przy obsłudze kampanii prace.

Ostateczna kalkulacja

Myślę, że już dostrzegasz, że podanie konkretnych kosztów kampanii bez znajomości projektu mija się kompletnie z celem. Potwierdza to nasza praktyka, kiedy np. obsługiwaliśmy sklep internetowy z dosłownie 3 produktami. Wydawało by się, że ten prosty projekt wymaga minimum nakładów pracy. Jednak bardzo liczna grupa odbiorców, duży zasięg i częste promocje wymagały budżetu na poziomie 50 tys zł / mies i odpowiedniego zaangażowania po naszej stronie. Jeżeli więc potrzebujesz konkretnej propozycji cenowej, uwzględniającej specyfikę Twojego biznesu, zapraszamy na bezpłatną konsultację marketingową z naszymi specjalistami ds. strategii reklamowych. Dowiesz się nie tylko, ile to będzie kosztować, ale od razu uzyskasz zarys planu marketingowego, odpowiedniego dla Twojego biznesu.

Aby zamówić taką konsultację, kliknij przycisk poniżej: