Strona główna » Blog » Reklama na TikToku: bądź tam, gdzie Twoi klienci

Reklama na TikToku: bądź tam, gdzie Twoi klienci

Reklama na TikToku

Na pewno wiesz, że kampanie reklamowe możesz prowadzić na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn. Możesz również reklamować swoje usługi i produkty na YouTube oraz korzystać z Google Ads. Jednakże, w pewnym momencie wiele firm spotyka się z problemem — nie wie, jak dotrzeć do nowych odbiorców. W takiej sytuacji TikTok wychodzi przedsiębiorcom naprzeciw, oferując personalizowane reklamy.

TikTok – co to?

TikTok to mobilna aplikacja internetowa, na której użytkownicy z całego świata mogą publikować krótkie materiały video na dowolny temat. Aplikacja oferuje użytkownikom szeroki wybór darmowych dźwięków i fragmentów utworów, a także możliwość dodawania efektów specjalnych i filtrów. Filmiki możesz tworzyć bezpośrednio w aplikacji, lub dodać gotowy film, utworzony na Twoim telefonie.

W 2018r.  i 2019r. roku TikTok był najczęściej pobieraną aplikacją na świecie i wciąż utrzymuje się wysoko w rankingu. W 2021 r. TikTok wygenerował przychód o wartości 4,6 mld USD ( w przeliczeniu około 29,70 mld PLN) , zwiększając tym samym przychód o 142%, w porównaniu do poprzedniego roku.

Kim są użytkownicy TikToka? Znajdź swoją grupę docelową

Może Ci się wydawać, że z TikToka korzysta jedynie młodzież. Nic bardziej mylnego. Statystyki z 2021r.( źródło: App Ape) pokazują, że:

  • 28% użytkowników to osoby w wieku 10-19 lat
  • 35% użytkowników to osoby w wieku 20-29 lat
  • 18% użytkowników to osoby w wieku 30-39 lat
  • 16,3% użytkowników to osoby w wieku 40-49 lat
  • 2,7% użytkowników to osoby w wieku 49+ lat

Jak widzisz, platformę użytkują osoby w każdym wieku, o zróżnicowanych zainteresowaniach. Swoją grupę docelową możesz określić na podstawie danych demograficznych takich jak płeć, wiek, język i lokalizacja. Możesz również zawęzić swoją grupę odbiorców określając ich zainteresowania i zachowania—dokładnie tak samo, jak podczas tworzenia kampanii na Facebooku. Co więcej, możesz określić swoją grupę docelową wybierając urządzenie, na którym użytkownicy przeglądają aplikację.

Struktura strategii reklamowej TikTok

Wiesz już czym jest TikTok. Przejdźmy więc do reklamy na Tiktoku ( zwanej również TikTok Ads). Polega ona na stworzeniu krótkiego filmiku w którym pokażesz to, co chcesz zareklamować—produkt, usługę lub swój profil.  Gdy stworzysz już filmik ( możesz skorzystać z darmowych szablonów i ścieżek dźwiękowych), wystarczy, że wybierzesz cel reklamowy, zgodny z twoją strategią marketingową.

Aby to było możliwe, pamiętaj aby założyć konto w TikTok for Business. Jest to biznesowa platforma TikToka. Znajdziesz tam TikTok Ads Manager, czyli panel reklamowy. To tam możesz wybrać odbiorców swoich treści, tworzyć reklamy i sprawdzić raporty. Znajdziesz tam również rekomendowane kroki, które należy podjąć, tzn:

  • ustalenie celu
  • wybranie grupy odbiorców
  • ustalenie budżetu kampanii
  • zaprojektowanie reklamy
  • opublikowanie reklamy
  • sporządzenie raportu

Struktura kampanii na TikToku nie powinna sprawić Ci problemów—podobnie jak na Facebooku, jest trzypoziomowa.

Pierwszym etapem jest stworzenie Kampanii. To tutaj ustalasz budżet i cel kampanii.
Następnym krokiem jest utworzenie Grupy Reklam.  Na tym etapie określasz umiejscowienie reklamy, grupę odbiorców czy czas trwania kampanii.
Ostatnim poziomem jest stworzenie Reklamy. To właśnie tutaj wgrywasz swoją kreację reklamową, nazywasz ją i ustalasz jej format.

Cel reklamy na TikToku

Reklama na Tiktoku – Jak wybrać cel reklamy?

Przed wybraniem celu reklamy na TikToku zastanów się, co tak naprawdę chcesz osiągnąć. TikTok oferuje Ci szeroki zakres celów. Przeanalizuj wyniki swoich poprzednich kampanii reklamowych na innych platformach i zastanów się, gdzie potrzebne są udoskonalenia.

TikTok wyróżnia trzy główne cele reklamowe: budowanie świadomości, zainteresowanie lub konwersje.  Dzielą się one na kolejne, bardziej precyzje cele.

Reach (pl. dotarcie do najszerszego grona odbiorców): wybierz ten cel, jeśli chcesz dotrzeć do jak największej ilości odbiorców w ramach swojej grupy docelowej.

Traffic (pl. przejście na stronę): wybierz ten cel, jeśli chcesz wygenerować jak największą liczbę przejść na Twoją stronę internetową.

App installs (pl. pobranie aplikacji): wybierz ten cel, jeśli chcesz aby użytkownicy TikToka pobrali Twoją aplikację.

Video Views (pl. wyświetlenia video): wybierz ten cel, jeśli w swoich zasobach reklamowych posiadasz materiał video i zależy Ci na jak największej liczbie wyświetleń.

Lead Generation (pl. generowanie leadów): wybierz ten cel, jeśli chcesz aby odbiorcy pozostawili Ci swoje dane kontaktowe.

Conversions (pl. konwersje): wybierz ten cel, jeśli chcesz uzyskać jak największą liczbę konwersji.

Formaty reklamowe na TikToku

TikTok dostarcza nam szeroki przekrój formatów reklamowych, jednakże każdy z nich wykorzystuje materiały video lub animację.  W zależności od swoich umiejętności możesz wybrać prostszy lub bardziej skomplikowany format, albo zlecić to agencji marketingowej.

W modelu aukcyjnym wyróżniamy jeden, najprostszy format reklam:

In-Feed Ads—pionowa, pełnoekranowa reklama w proporcjach 9:16, która wyświetla się użytkownikowi w sekcji „Dla Ciebie”.

W modelu rezerwacyjnym wyróżniamy:

TopView — pełnoekranowa reklama (trwająca od 5 do 60 sekund), która wyświetla się użytkownikom podczas uruchomiania aplikacji i przeglądania treści. Ten rodzaj reklamy jest widoczny tylko przez 24 godziny.

Brand Takeover — kilkusekundowa reklama ( trwająca od 3 do 5 sekund). Podobnie jak TopView, uruchamia się od razu po otwarciu aplikacji, gwarantując dużą liczbę wyświetleń.

Branded Hashtag Challenge — wyjątkowy rodzaj reklamy, w której Firma tworzy wyzwanie (challange), do którego dołączają chętni użytkownicy TikToka, korzystając z unikalnego hasztagu.

Branded Effects — reklama, która nakierowana jest na zwiększenie zaangażowania i aktywności wśród użytkowników. Firma tworzy filtr ( inaczej nakładkę, efekt), który użytkownicy wykorzystują w swoich filmikach.

Dlaczego warto reklamować się na TikToku?

Reklama na TikToku to świetny sposób, aby dotrzeć do nowy odbiorców. Użytkownicy TikToka to osoby otwarte, zainteresowanie nowościami i rozwojem. Co więcej, ponieważ TikTok Ads to relatywnie nowy sposób reklamowania,  Twoja firma nie będzie miała dużej konkurencji. Co to oznacza? Poniesiesz nieporównywalnie niższe koszty prowadzenia kampanii i dotrzesz do większej liczby odbiorców, porównując do kampanii Facebooka czy Instagrama. Na sukces twojej kampanii na TikToku będzie składać się kilka czynników. Oprócz niewątpliwej kreatywności, potrzebujesz również odpowiedniej strategii marketingowej, a co najważniejsze—konsekwencji w działaniu. Jeśli obawiasz się, że sam nie podołasz temu wyzwaniu, zwróć się do specjalistów. Twoi klienci już tam są, a my pomożemy Ci do nich dotrzeć.

Dodaj komentarz