Strona główna » Blog » Nowy interfejs Google Ads.

Nowy interfejs Google Ads.


Jeżeli jeszcze nie wiesz jak wygląda nowy interfejs Google Ads i za każdym razem odruchowo przełączasz się na stary widok, to obejrzyj to nagranie. Nowy interfejs jest faktycznie szybszy, a przy tym wcale nie taki straszny. Zapraszam do oglądania:

Nowy interfejs AdWords

Jeżeli system reklamowy Google Ads jest dla Ciebie nowością i nie wiesz, od czego zacząć, przeczytaj artykuł „Kampanie Google Ads. Tam wyjaśniam, o co w tym wszystkim w ogóle chodzi.

Nowy interfejs Google Ads – dobry, ale niedopracowany

Google bardzo intensywnie pracuje nad nową, bardziej przyjazną powłoką dla swojego systemu Google Ads. W chwili obecnej (początek stycznia 2018) praktycznie wszystkie konta są domyślnie przełączane na tą wersję.

Brakuje jej jednak nadal kilku ważnych funkcjonalności. Dla mnie największe braki to:

  • Brak plannera kampanii display
  • Niepoprawne kopiowanie niektórych elementów kampanii

Nie są to jednak krytyczne obszary systemu. To, co najważniejsze  – działa i to zauważalnie szybciej.

Z pozytywów:

  • Wszystkie widoki zyskały możliwość zmiany szerokości kolumn
  • Przy ekranie Full HD dla większości typowych zastosowań kolumny mieszczą się na jednym ekranie, bez przewijania w prawo.
  • Wykresy zyskały większą czytelność, a na głównym widoku przeglądu możliwość przedstawienia max 4 parametrów (o 2 więcej niż dotychczas)
  • Czytelny widget harmonogramu reklam, pokazujący statystyczny rozkład zadanego parametru, np konwersji lub kliknięć z podziałem na dni tygodnia i godziny.
  • Czytelne obrazowanie rozkładu parametrów z uwzględnieniem urządzeń.

Ogólnie, mniej zaawansowany użytkownik szybciej dotrze do parametrów i analiz, z których istnienia wcześniej nie zdawał sobie sprawy.

Jednym zdaniem – warto poświęcić kilka dni i przejść na nowy interfejs Google Ads.

4.5/5 - (Głosów:2)

Dodaj komentarz