Audyt SEO – co to jest i ile kosztuje?

Audyt SEO to analiza Twojej strony WWW i jej otoczenia pod kątem elementów decydujących o  jej widoczności w wyszukiwarce Google. Celem audytu jest znalezienie i wskazanie tych elementów, które należy zmienić, poprawić lub usunąć, aby strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google na jak najwyższych pozycjach. Audyt SEO to rozbudowany proces, który nie ogranicza się tylko do treści i struktury strony internetowej – oprócz tych elementów, w profesjonalnym audycie powinna znaleźć się również analiza linków prowadzących do strony, analiza konkurencji, a nawet sama historia domeny.

Twoje korzyści z naszej oferty

  • Ocenę dotychczasowych działań SEO
  • Analizę konstrukcji technicznej strony
  • Analizę linków zewnętrznych i wewnętrznych
  • Ocenę zawartości merytorycznej pod kątem SEO
  • Wskazówki do optymalizacji wydajności strony
  • Analizę słów kluczowych i linkowania konkurencji
  • Propozycję nowych tematów na bloga firmowego
  • Propozycję modyfikacji struktury kategorii w e-sklepie
    Sprawdź pełny zakres prac w audycie SEO

Kto powinien zamówić audyt SEO?

Audyt SEO jest ważny na każdym etapie życia strony internetowej. Dlatego szczególnie powinni się nim zainteresować:

  • Właściciele portalów, którzy myślą o pozycjonowaniu strony. Audyt pozwoli im dostosować stronę do wymagań Google już od samego początku, co pozwoli ograniczyć czas i koszty pozycjonowania. Pozycjonowanie witryny zawsze powinno zacząć się od rozbudowanego audytu SEO – bez dokładnej analizy strony internetowej ciężko jest wprowadzić zmiany, które mogłyby przynieść efekty;
  • Właściciele stron, które były wcześniej pozycjonowane. W takim wypadku często zdarza się, że poprzedni pozycjoner stosował niebezpieczne działania (Black Hat SEO), które utrudnią lub uniemożliwią dalsze skuteczne pozycjonowanie. Przed rozpoczęciem działań pozycjonujących witrynę należy zbadać, czy profil linkowy witryny jest bezpieczny oraz czy na stronę nie została nałożona kara
  • Specjaliści od Marketingu, którzy nadzorują pracę zewnętrznej agencji. Pozycjonowanie jest procesem kosztownym i długotrwałym – to wie każdy. A nie ma nic bardziej irytującego niż wydawanie pieniędzy na działania, które jedynie szkodzą firmie, zamiast przynosić korzyści. W takim celu warto jest zlecić wykonanie Audytu SEO, aby sprawdzić, czy działania prowadzone na stronie są profesjonalne.
  • Właściciele stron którzy podejrzewają konkurencję o szkodliwe działania. Niebezpieczne linkowanie może być wynikiem pracy niedoświadczonego specjalisty. Zdarza się jednak, że takie działania podejmują specjaliści SEO na zlecenie Twojej konkurencji! Jeżeli więc obserwujesz znaczny spadek ruchu z wyników naturalnych i podejrzewasz, że ktoś „pomógł” Twojej stronie, audyt da Ci odpowiedź i propozycję rozwiązania problemu.

Poproś o bezpłatną konsultację:

Co jest potrzebne do przeprowadzenia audytu SEO?

Google Search Console

Do przeprowadzenia audytu potrzebny będzie na pewno dostęp do narzędzia Google Search Console,  ponieważ jest to podstawowe źródło danych na temat tego, jak Google widzi Twoją witrynę. Jest to niezbędne narzędzie, które pozwala monitorować problemy występujące na stronie, sprawdzać stan zindeksowania podstron, a co najważniejsze – badać, na jakie frazy wpisane w Google wyświetla się nasza witryna i z jakich fraz kluczowych użytkownicy wchodzą na naszą stronę. Do wykonania profesjonalnego audytu to narzędzie jest niezbędne – oprócz wspomnianych zastosowań, można między innymi sprawdzić, czy na stronie występuje kanibalizacja słów kluczowych.

Google Analytics

Aby przeprowadzony Audyt SEO był jak najbardziej dokładny, potrzebny będzie dostęp do systemu Google Analytics. Narzędzie to pozwala między innymi na sprawdzenie grupy odbiorców naszej strony, zbadanie czy ruch na naszej stronie pochodzi głównie z komputerów czy urządzeń mobilnych i przede wszystkim na sprawdzenie ruchu rzeczywistego na naszej stronie internetowej. Dane pozyskane z tego systemu mogą być kluczowe do sformułowania odpowiednich wniosków w Audycie SEO.

Serwer FTP

Aby zweryfikować potencjalne problemy związane z błędnymi przekierowaniami i blokowaniem ruchu botów wskazany będzie też dostęp FTP do witryny lub do panelu zarządzania witryną (zależy, w jaki sposób budowany jest plik .htaccess).

Clusteric lub Screaming Frog

Narzędzia Clusteric i Screaming Frog służą do analizy błędów występujących na stronie. Są to podstawowe programy używane podczas Audytu SEO, które mają szeroki wachlarz zastosowań. Dzięki nim można m.in. w bardzo prosty sposób sprawdzić, czy na stronie internetowej występują duplikaty podstron, np. spowodowane istnieniem takich samych wersji podstron w protokołach http i https. Wielu właścicieli nie zdaje sobie sprawy z występowania podobnych problemów, a narzędzia pozwolą na dogłębną analizę i wychwycenie wszystkich nieprawidłowości wpływających negatywnie na pozycjonowanie witryny. Dzięki temu narzędziu możemy również w prosty sposób sprawdzić, czy na wszystkich stronach znajdują się nagłówki, meta-title i meta-description oraz czy są napisane poprawnie. Clusteric i Screaming Frog oferują szereg innych funkcji, między innymi pozwalają nam określić, czy przekierowania 301 na naszej stronie są poprawne oraz czy występują strony zwracające błąd 404.

Ahrefs lub Majestic SEO

W celu zbadania linków prowadzących do strony potrzebne będą narzędzia Ahrefs lub Majestic SEO. Umożliwiają one dokładne sprawdzenie i przeanalizowanie, czy strony linkujące nasz serwis są wysokiej jakości oraz czy profil linkowy naszej witryny jest bezpieczny. Dokładne sprawdzenie linków zewnętrznych jest bardzo ważne – w przypadku, jeżeli strona jest linkowana przez niskiej jakości witryny należy zrzec się linków poprzez narzędzie disavow. W profesjonalnym Audycie SEO oprócz naszego serwisu, sprawdzane są również strony konkurencji – pozwala nam to oszacować, jak bardzo trzeba rozbudować linkowanie zewnętrzne w naszej witrynie aby znaleźć się na czołowych pozycjach w wyszukiwarce.

Semstorm lub Senuto

Wykonując Audyt SEO trzeba przeanalizować, na jakie słowa kluczowe wyświetla się nasza strona obecnie w wyszukiwarce. Taką możliwość umożliwiają narzędzia Semstorm i Senuto, które stale monitorują frazy cieszące się zainteresowaniem wśród użytkowników Google. Oprócz sprawdzenia obecnych pozycji, narzędzia pozwolą nam przeanalizować strony konkurencji. Pozwala nam to określić, na jakie frazy możemy pozycjonować naszą witrynę i może zasugerować nam np. tematy artykułów, które w przyszłości możemy umieścić na naszym blogu.

Ile trwa przeprowadzenie audytu strony WWW?

Wszystko zależy od wielkości serwisu. Dla prostych stron z kilkoma, kilkunastoma podstronami zazwyczaj wystarczą 2-3 dni. Jeżeli audytowany ma być duży sklep internetowy, to audyt SEO może potrwać nawet 2 tygodnie.

Ile kosztuje Audyt SEO?

Cena audytu zależy od wielkości i rodzaju serwisu. Przy najmniejszych stronach koszt takiego audytu wynosi 1500 zł netto. Jeżeli jednak jest to większa strona korporacyjna lub sklep internetowy, koszt wyniesie nawet kilka tysięcy złotych. Koszt ten zawsze ustalany jest przed przyjęciem zlecenia.

Może się zdarzyć, że Twoja strona jest na tyle stara, że nie spełnia nawet minimalnych standardów niezbędnych do skutecznego pozycjonowania i nie daje możliwości prostej poprawy błędów. Specjalista SEO zazwyczaj jest w stanie wychwycić taką sytuację przed rozpoczęciem prac. W takim wypadku poinformujemy Cię o sytuacji i zaproponujemy kompletną przebudowę strony. Bardzo często w wyniku samej przebudowy pod okiem specjalisty SEO Twoja strona nadrobi braki, które wymagałyby miesięcy żmudnej i kosztownej pracy programistów.

Czy warto robić darmowy audyt SEO?

Na rynku jest wiele ofert darmowego audytu. Należy jednak mieć świadomość, że takie audyty wykonywane są przez zautomatyzowane systemy, które mają bardzo ograniczone możliwości. Taki system jest w stanie zbadać, czy na stronie są nagłówki, wypełniony znacznik <title> i inne techniczne aspekty związane z konstrukcją i działaniem strony.

Jednak żaden z nich nie zbada, jak pozycjonuje się Twoja konkurencja, nie powie Ci, czy masz bezpieczny profil linków i nie sprawdzi, czy Twoja domena nie ma „trudnej” historii, która przekreśla sens wysiłków związanych z pozycjonowaniem.

Żaden z takich systemów nie odpowie też na pytanie, czy np. struktura kategorii w Twoim sklepie zbudowana jest z uwzględnieniem naturalnych zapytań użytkowników i czy Twoja witryna będzie się dobrze pozycjonować na sprzedażowe zapytania z Twojej branży.

Nie porozmawiasz też z automatem na temat swoich wątpliwości i nie dostaniesz od niego indywidualnych wskazówek co do zmian, które wpłyną na poprawę wyników.

Przeczytaj, co wchodzi w zakres audytu SEO i zastanów się, czy jakikolwiek zautomatyzowany system ta choć zbliżoną odpowiedź na pytanie: „Co zrobić, żeby Twoja strona pojawiła się w top 10 Google?

Każdy specjalista używa narzędzi, ale dopiero w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem pozwalają one sformułować wnioski i rzeczywiście pomocne zalecenia.

Jak zamówić audyt strony?

Wypełnij formularz na górze tej strony. Jednak nie jest to jeszcze zlecenie, ani zamówienie. Wysyłając formularz rozpoczynasz jedynie proces, w którym ustalimy zakres i koszt audytu. Po ustaleniu tych parametrów podejmiesz decyzję co do zlecenia nam badania Twojej strony.

Opinie klientów

Przeprowadziliśmy już około 500 kampanii. Ostatnie miesiące to prawie milion złotych sprzedaży co miesiąc w obsługiwanych przez nasz sklepach. Poprosiliśmy kilku naszych klientów o nagranie opinii o naszej pracy i referencje.

Zobacz opinie naszych klientów