Audyt SEO to analiza Twojej strony WWW i jej otoczenia pod kątem elementów decydujących o  jej widoczności w wyszukiwarce Google. Celem audytu jest znalezienie i wskazanie tych elementów, które należy zmienić, poprawić lub usunąć, aby strona pojawiała się w wynikach wyszukiwania Google na jak najwyższych pozycjach.

Twoje korzyści z naszej oferty

  • Ocenę dotychczasowych działań SEO
  • Analizę konstrukcji technicznej strony
  • Analizę linków zewnętrznych i wewnętrznych
  • Ocenę zawartości merytorycznej pod kątem SEO
  • Wskazówki do optymalizacji wydajności strony
  • Analizę słów kluczowych i linkowania konkurencji
  • Propozycję nowych tematów na bloga firmowego
  • Propozycję modyfikacji struktury kategorii w e-sklepie

Sprawdź pełny zakres prac w audycie SEO

Chcesz poprawić widoczność strony?
Zapytaj o Audyt SEO

Kto powinien zamówić audyt SEO?

Audyt SEO jest ważny na każdym etapie życia strony internetowej. Dlatego szczególnie powinni się nim zainteresować:

  • Właściciele stron, którzy myślą o pozycjonowaniu. Audyt pozwoli im dostosować stronę do wymagań Google już od samego początku, co pozwoli ograniczyć czas i koszty pozycjonowania;
  • Właściciele stron, które były wcześniej pozycjonowane. W takim wypadku często zdarza się, że poprzedni pozycjoner stosował niebezpieczne działania, które utrudnią lub uniemożliwią dalsze skuteczne pozycjonowanie;
  • Specjaliści od Marketingu, którzy nadzorują pracę zewnętrznej agencji. Pozycjonowanie jest procesem kosztownym i długotrwałym. To wie każdy. A nie ma nic bardziej irytującego niż wydawanie pieniędzy na działania, które jedynie szkodzą firmie, zamiast przynosić korzyści.
  • Właściciele stron którzy podejrzewają konkurencję o szkodliwe działania. Niebezpieczne linkowanie może być wynikiem pracy niedoświadczonego specjalisty. Zdarza się jednak, że takie działania podejmują specjaliści SEO na zlecenie Twojej konkurencji! Jeżeli więc obserwujesz znaczny spadek ruchu z wyników naturalnych i podejrzewasz, że ktoś „pomógł” Twojej stronie, audyt da Ci odpowiedź i propozycję rozwiązania problemu.

Co jest potrzebne do przeprowadzenia audytu SEO?

Do przeprowadzenia audytu potrzebny będzie na pewno dostęp do narzędzia Google Search Console,  ponieważ jest to podstawowe źródło danych na temat tego, jak Google widzi Twoją witrynę.

Potrzebny będzie również dostęp do systemu Google Analytics.

Aby zweryfikować potencjalne problemy związane z błędnymi przekierowaniami i blokowaniem ruchu botów wskazany będzie też dostęp FTP do witryny lub do panela zarządzania witryną (zależy, w jaki sposób budowany jest plik .htaccess).

Większość analiz prowadzona jest z wykorzystaniem płatnych narzędzi zewnętrznych, takich jak Majestic Seo czy Semstorm.

Ile trwa przeprowadzenie audytu strony WWW?

Wszystko zależy od wielkości serwisu. Dla prostych stron z kilkoma, kilkunastoma podstronami zazwyczaj wystarcza 2-3 dni. Jeżeli audytowany ma być duży sklep internetowy, to  audyt SEO może potrwać nawet 2 tygodnie.

Ile kosztuje Audyt SEO?

Cena audytu również zależy od wielkości serwisu. Przy najmniejszych stronach koszt takiego audytu wynosi 1500 zł netto. Jeżeli jednak jest to większa strona korporacyjna lub sklep internetowy, koszt wyniesie nawet kilka tysięcy złotych. Koszt ten zawsze ustalany jest przed przyjęciem zlecenia.

Może się zdarzyć, że Twoja strona jest na tyle stara, że nie spełnia nawet minimalnych standardów niezbędnych do skutecznego pozycjonowania i nie daje możliwości prostej poprawy błędów. Specjalista SEO zazwyczaj jest w stanie wychwycić taką sytuację przed rozpoczęciem prac. W takim wypadku poinformujemy Cię o sytuacji i zaproponujemy kompletną przebudowę strony. Bardzo często w wyniku samej przebudowy pod okiem specjalisty SEO Twoja strona nadrobi braki, które wymagałyby miesięcy żmudnej i kosztownej pracy programistów.

Czy warto robić darmowy audyt SEO?

Na rynku jest wiele ofert darmowego audytu. Należy jednak mieć świadomość, że takie audyty wykonywane są przez zautomatyzowane systemy, które mają bardzo ograniczone możliwości. Taki system jest w stanie zbadać, czy na stronie są nagłówki, wypełniony znacznik <title> i inne techniczne aspekty związane z konstrukcją i działaniem strony.

Jednak żaden z nich nie zbada, jak pozycjonuje się Twoja konkurencja, nie powie Ci, czy masz bezpieczny profil linków i nie sprawdzi, czy Twoja domena nie ma „trudnej” historii, która przekreśla sens wysiłków związanych z pozycjonowaniem.

Żaden z takich systemów nie odpowie też na pytanie, czy np. struktura kategorii w Twoim sklepie zbudowana jest z uwzględnieniem naturalnych zapytań użytkowników i czy Twoja witryna będzie się dobrze pozycjonować na sprzedażowe zapytania z Twojej branży.

Nie porozmawiasz też z automatem na temat swoich wątpliwości i nie dostaniesz od niego indywidualnych wskazówek co do zmian, które wpłyną na poprawę wyników.

Przeczytaj, co wchodzi w zakres audytu SEO i zastanów się, czy jakikolwiek zautomatyzowany system ta choć zbliżoną odpowiedź na pytanie: „Co zrobić, żeby Twoja strona pojawiła się w top 10 Google?

Każdy specjalista używa narzędzi, ale dopiero w połączeniu z wiedzą i doświadczeniem pozwalają one sformułować wnioski i rzeczywiście pomocne zalecenia.

Jak zamówić audyt strony?

Wypełnij formularz na górze tej strony. Jednak nie jest to jeszcze zlecenie, ani zamówienie. Wysyłając formularz rozpoczynasz jedynie proces, w którym ustalimy zakres i koszt audytu. Po ustaleniu tych parametrów podejmiesz decyzję co do zlecenia nam badania Twojej strony.