Strona główna » Blog » Dziel się wiedzą – prosta i skuteczna strategia reklamowa na Facebooku.

Dziel się wiedzą – prosta i skuteczna strategia reklamowa na Facebooku.

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one niezwykle atrakcyjnym kanałem marketingowym. Stanowią obowiązkowy element niemal każdej kampanii reklamowej. Jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych systemów reklamowych jest Facebook Ads. Precyzyjne kierowanie, ogromna ilość zaangażowanych użytkowników, remarketing, różnorodne, przyjazne odbiorcy formy reklamy – to tylko niektóre z licznych zalet Facebook Ads.

Chociaż media społecznościowe często kojarzą się ze spontanicznością, do działań reklamowych na Facebooku należy podejść strategicznie. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał tej platformy, musisz wziąć pod uwagę specyfikę medium, jakim jest Facebook.

Specyfika kampanii Facebook Ads

Kampania reklamowa na Facebooku wymaga nieco innego podejścia do promocji niż np. kampania Google Ads. Pierwszym krokiem w planowaniu strategii, powinno być przyjrzenie się charakterystycznym cechom, wyróżniającym użytkowników Facebooka:

  • Brak jednoznacznej deklaracji działania – użytkownicy nie korzystają z Facebooka z intencją dokonania zakupu, tylko w celach towarzyskich, dla rozrywki, czy zabicia czasu.
  • Bardzo dokładna identyfikacja – aby korzystać z platformy musimy być zalogowani, dostarcza to wartościowych danych, pozwalających wyświetlać reklamy właściwym osobom, we właściwym momencie.
  • Precyzyjne kierowanie – oparte na szczegółowych informacjach o preferencjach, zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników.

Jak działa reklama na Facebooku?

Aby tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku, warto uświadomić sobie, w jakich okolicznościach korzystamy z mediów społecznościowych: w wolnych chwilach, w drodze do pracy, dla zabicia czasu, w kolejce do lekarza itd. Zdecydowanie nie są to warunki, sprzyjające podejmowaniu poważnych, biznesowych decyzji. Zbyt nachalna, bezpośrednia sprzedaż może budzić opór osób, które chcą po prostu miło spędzić czas.

Aby zdobyć uwagę użytkownika, reklama w mediach społecznościowych powinna wychodzić naprzeciw jego potrzebom i interesom. Musi być osobista i angażująca. Świetnie sprawdzają się tu reklamy, zachęcające do pobrania bezpłatnych poradników, darmowego przetestowania produktu, czy zapisu na webinar. Nie wymagają zbytniego zaangażowania, nie są wiążące, a dają wymierną wartość.

Zobacz:  Poradnik Google Ads – Część 3 – Efektywność różnych typów dopasowań i stawek w kampanii

Co daje reklama na Facebooku?

Oferowanie darmowych materiałów niesie za sobą szereg korzyści:

  • Budowanie świadomości marki – umożliwia dotarcie do nowych klientów, pokazanie czym się zajmujesz i jak możesz im pomóc. Możesz wzbudzić ciekawość odbiorcy i potrzebę skorzystania z Twoich usług, czy produktów.
  • Budowanie pozycji eksperta – prezentujesz swoją wiedzę i kompetencje, co buduje zaufanie klienta już od pierwszego kontaktu.
  • Pozyskiwanie kontaktów do dalszej edukacji – oferując darmowe materiały, zyskujesz nie tylko zainteresowanie i czas, ale także adres e-mail. Budujesz zatem bazę potencjalnych klientów, z którymi możesz pozostać w kontakcie, oferować kolejne treści i budować relacje.

Czy to się opłaca?

Tworzenie wartościowych treści wymaga Twojego czasu i zaangażowania. Pewnie zastanawiasz się, czy przyniesie to zadowalające efekty? Pokażę Ci dwa przykłady, które być może pomogą Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie. Spójrz na wyniki kampanii Facebook Ads, oferującej pobranie bezpłatnego poradnika:

Zwróć uwagę, że koszt pobrania poradnika to niecałe 2 zł. Za taką cenę udało się uzyskać imię i adres e-mail osoby, która interesuje się danym zagadnieniem. Istnieje więc spora szansa, że może to być nasz docelowy klient. Kolejny przykład to wyniki, dotyczące webinaru edukacyjnego:

Tutaj średni koszt za rejestrację również nie przekracza 2 zł, a pozyskanie kontaktów do dalszej edukacji niesie za sobą ogromne możliwości.

Strategia sprzedaży krok po kroku

  1. Wzbudź zainteresowanie – publikuj teksty, grafiki, audio, wideo, posty w mediach społecznościowych, wszelkie treści, które mogą przyciągnąć Twojego klienta docelowego.
  2. Zdobądź dane – do osób, które wykażą zainteresowanie, kieruj reklamy kontaktowe na Facebooku, oferuj darmowe materiały, poradniki, zapraszaj na webinary, by pozyskać adresy e-mail.
  3. Edukuj – buduj pozycję eksperta i zaufanie, dając kolejne darmowe treści, w postaci serii maili edukacyjnych czy webinarów, których finałem będzie zaprezentowanie Twojej oferty.
  4. Sprzedawaj – w momencie, w którym zaproponujesz zakup Twojej usługi lub produktu, klient będzie już przekonany, że warto współpracować właśnie z Tobą.
Zobacz:  Jak ugryźć Google Ads – część 2

Dlaczego to działa?

Strategię, którą zaprezentowałem, Gary Vaynerchuk zawarł w jednym zdaniu:

Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość… i dopiero mów o biznesie”.

Podejście nastawione na edukowanie klienta, wychodzenie mu naprzeciw, dawanie więcej niż oczekuje, jest niezwykle popularne w marketingu internetowym. A co ważniejsze – bardzo skuteczne! Zauważ, że dokładnie na takiej zasadzie działają tacy internetowi giganci jak Google czy Facebook. Dają dużo wartości za darmo, zyskując ogromną ilość użytkowników, co pozwala im zarabiać na reklamach. Przekonaj się, czy ta strategia sprawdzi się także w przypadku Twojego biznesu.

Nasza propozycja.

Proponuję Ci bardzo prostą rzecz – bezpłatną konsultację, w ramach której przeanalizujemy działania marketingowe Twojej strony lub wskażemy ich odpowiedni kierunek. Po tej konsultacji podejmiesz decyzję, czy chcesz zainwestować w Facebook Ads, czy jednak wystarczy Ci to, co masz obecnie.

Zgłoś się na bezpłatną konsultację
4.8/5 - (Głosów:17)

Dodaj komentarz