Strona główna » Blog » Niski budżet kampanii Google Ads – czy to na pewno oszczędność?

Niski budżet kampanii Google Ads – czy to na pewno oszczędność?

Pierwszym wyzwaniem, przed którym staniesz, rozpoczynając działania reklamowe w Google Ads, będzie zapewne ustalenie optymalnego budżetu dla Twojej kampanii. Jeśli szukasz prostych reguł, które sprawdzą się w każdej kampanii reklamowej Google, to muszę Cię rozczarować. Większość początkujących reklamodawców uczy się tego na własnych błędach. Jedynym skutecznym sposobem jest bowiem analiza dotychczasowych działań i ich rezultatów.

A teraz dobra wiadomość: korzystając z Google Ads, masz do dyspozycji wiele wskaźników, które pomogą zoptymalizować Twój budżet. Z całą pewnością warto zwrócić szczególną uwagę na udział w wyświetleniach.

Co to jest udział w wyświetleniach?

Jest to wskaźnik, który pokazuje, ilu potencjalnych klientów, składających zapytanie do Google zobaczy Twoją reklamę, w stosunku do całkowitej liczby pasujących zapytań. Obliczamy go zatem, dzieląc liczbę wyświetleń Twojej reklamy przez liczbę wszystkich, możliwych do uzyskania wyświetleń, co obrazuje poniższa grafika:

Dostęp do tych danych możesz uzyskać, logując się na swoje konto Google Ads i modyfikując ustawienia kolumn. Kolumny udziału w wyświetleniach znajdziesz w dziale Konkurencja.

Analizując ten wskaźnik, możesz sprawdzić, jak skuteczne są Twoje reklamy w porównaniu z reklamami konkurencji.

Jakie są główne przyczyny niskiego udziału w wyświetleniach?

  1. Po pierwsze, zbyt mały budżet w stosunku do potencjału kampanii Google Ads. Jeżeli dużo osób pyta o Twoją ofertę, a Twój budżet jest mocno ograniczony, to po prostu nie starczy Ci pieniędzy, by dotrzeć do wszystkich potencjalnych klientów.
  2. Innym wytłumaczeniem mogą być zbyt niskie stawki, w porównaniu do stawek, które ustaliła konkurencja. W tej sytuacji Google ogranicza widoczność Twoich reklam ze względu na niski ranking.
  3. Kolejny powód to używanie ogólnych, bardzo popularnych fraz. Przy ogromnej ilości zapytań, Twój budżet szybko się zużywa i nie wystarczy Ci środków, by odpowiedzieć na wszystkie zapytania. Podobna sytuacja będzie miała miejsce, gdy w kampanii Google Ads stosujesz słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym. W tym przypadku to Google decyduje, które wyrażenia pasują do Twoich słów kluczowych. W efekcie Twoje reklamy odpowiadają na ogromną ilość mniej lub bardziej adekwatnych zapytań.
  4. Z problemem tym borykają się też często sklepy internetowe o szerokim asortymencie, które prowadząc działania reklamowe w Google Ads, chcą promować wszystkie swoje produkty, a przeznaczają na ten cel bardzo niski budżet.
Zobacz:  Generator najlepszych słów kluczowych – skuteczny sposób na optymalizację kampanii Google Ads.

Konsekwencje, czyli kiedy na Twojej kampanii Google Ads korzysta konkurencja?

Wyobraź sobie drogę, którą Twój potencjalny klient przechodzi od momentu pierwszego kontaktu z reklamą, aż do wielkiego finału, czyli zakupu. Idealny scenariusz, w którym Google wyświetla reklamę, a klient kupuje produkt po pierwszym kliknięciu, zdarza się niestety niezwykle rzadko.

Zazwyczaj użytkownik potrzebuje znacznie więcej interakcji z reklamą, zanim dokona zakupu. Za pierwszym razem pobieżnie sprawdzi Twoją ofertę, za drugim przeczyta opinie, potem wyszuka strony konkurencji i porówna ceny, a następnie wróci, żeby sprawdzić koszty dostawy. Każda kolejna wizyta zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

Może się jednak okazać, że w kluczowym momencie, gdy potencjalny klient wreszcie zrozumie, że nie może żyć bez Twojego produktu i musi go mieć natychmiast, Google nie wyświetli mu Twojej reklamy, bo budżet kampanii był za mały, żeby obsłużyć kolejne zapytanie. W takiej sytuacji ten troskliwie wyedukowany przez Ciebie klient, wpadnie prosto w ręce konkurencji.

Jak kupują klienci, czyli ścieżki wielokanałowe.

Historię, którą opowiedziałem, świetnie obrazuje raport ścieżek wielokanałowych z Google Analytics:

Na podstawie analizy tych danych prześledzisz ścieżkę, którą przeszedł klient od chwili zwrócenia uwagi na Twój produkt do momentu zakupu. Możesz więc zweryfikować, które kanały marketingowe mają znaczący wypływ na wzrost sprzedaży.  Z pewnością pomoże Ci to lepiej ocenić, które wyszukiwania i reklamy są najskuteczniejsze. Długość przedstawionych ścieżek udowadnia, że ilość interakcji poprzedzających konwersję może być naprawdę duża. Spójrz na kolejne statystyki z Google Analytics:

Jeśli prześledzisz wykres, to zauważysz, że wartość sprzedaży z pierwszego kliknięcia wynosi zaledwie 9% ogólnej wartości sprzedaży, a aż 80 % wartości konwersji pochodzi od użytkowników, którzy odwiedzili ten sklep więcej niż dwa razy. Jasno widać więc, że mając niski udział wyświetleń, możesz stracić wielu obiecujących klientów.

Zobacz:  Kampanie Google Ads w Gmail – nowy wymiar mailingu.

Pułapka pozornej oszczędności.

Zbyt niski budżet na kampanię reklamową Google nie będzie w stanie wygenerować zwrotu nakładów. Przy ograniczonym udziale w wyświetleniach, nie będziesz w stanie zebrać wystarczającej ilości danych o konwersjach. W rezultacie nie będziesz mógł uruchomić żadnych inteligentnych kampanii ani skutecznie skorzystać z automatycznych strategii. Nie uda Ci się też zbudować grup remarketingowych, co znacznie obniży szansę na powodzenie Twojej kampanii Google Ads.

Kilka pomysłów na zwiększenie udziału w wyświetleniach

Najprostszym rozwiązaniem jest zwiększenie budżetu. Spójrz na poniższy wykres przedstawiający wyniki kampanii reklamowej Google.

Możesz tu zauważyć, że zwiększenie budżetu wpłynęło na wzrost udziału w wyświetleniach, co z kolei pozwoliło wygenerować większy zwrot nakładów na reklamę. Istnieje jednak ryzyko, że niewystarczające środki nie były Twoim głównym problemem i mimo większej inwestycji, nie osiągniesz zadowalających efektów.

Co możesz zrobić, jeśli nie chcesz ryzykować?  Zamiast promować dużą ilość produktów, ogranicz się do kilku bestsellerów. Inną opcją jest ograniczenie zasięgu geograficznego do rejonu, w którym masz najwyższy współczynnik konwersji. Dobrym rozwiązaniem może okazać się wypróbowanie innego typu kampanii Google Ads lub stworzenie kampanii z osobnym budżetem, nastawionej wyłącznie na grupy remarketingowe.

Czas i pieniądze – kluczowe elementy skutecznej kampanii reklamowej w Google.

Nikogo chyba nie zdziwi wniosek, że aby uzyskać dobre efekty w Google Ads, potrzeba odpowiedniej ilości pieniędzy. Im więcej ruchu możesz kupić, tym szybciej zbierzesz dane, potrzebne do optymalizacji.

Drugim strategicznym elementem każdej kampanii reklamowej Google jest czas. Im dłużej trwa kampania, tym więcej danych zbiera, dzięki czemu staje się skuteczniejsza. Wygenerowane zyski możesz reinwestować w reklamę, a wtedy Twoje działania w Google Ads zaczną przynosić jeszcze lepsze efekty.

Nasza propozycja.

Proponuję Ci bardzo prostą rzecz – bezpłatną konsultację, w ramach której przeanalizujemy działania marketingowe Twojej strony lub wskażemy ich odpowiedni kierunek. Po tej konsultacji podejmiesz decyzję, czy chcesz zainwestować w Google Ads, czy jednak wystarczy Ci to, co masz obecnie.

4.7/5 - (Głosów:10)

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news sukses303
sboku99
metode baru memicu banjir scatter di mahjong wins3 strategi rtp tinggi untuk banjir scatter di mahjong ways2 panduan rahasia mengelola rtp di mahjong wins 3 rahasia formasi spin mahjong wins 3 yang mampu scatter panduan pola jitu mahjong ways 2 yang sering memunculkan step by step memancing keluarnya scatter hitam di mahjong ways 2 ilmu mengatur spin agar scatter hitam muncul lebih sering panduan mendesak memanfaatkan rtp tinggi di mahjong wins tutorial spin efektif untuk memaksimalkan rtp di mahjong wins 3 cara menguasai pola jitu mahjong ways 2 demi keberhasilan strategi mental menghadapi kekalahan di mahjong wins 3 rahasia psikoologis pemain sukses memicu scatter hitam di mahjong ways2 metode instan memancing banjir scatter hitam di mahjong ways 2 trik menggabungkan rtp dan formasi spin di mahjong wins 3 pola spin tersembunyi mahjong ways 2 yang jarang diungkap Cara Anak Muda Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit Modal Dari Bermain Game Mahjong Ways Rahasia Sukses Peternak Walet Merawat Gedung Dengan Uang Mahjong Ways 3 Pak Budi Sukses Buka Usaha Ayam Geprek Berkat Modal dari Mahjong Wins 2 Pak Rudi Membuka Usaha Petshop Jakarta Modal Dari Mahjong Wins Panduan Mudah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Main Mahjong Ways 2 Cara Rawat Kebun Sawit Supaya Subur dengan Uang Dari Mahjong Ways Langkah Merawat Walet Agar Produksi Stabil Berkat Modal Mahjong Ways 3 Pak Iwan Kini Punya Warung Tahu Crispy Dari Hasil Game Mahjong Wins 2 Mahjong Wins Membuat Pak Rusli Berani Membuka Usaha Laundry Kiloan bidaktoto login bidaktoto daftar bidaktoto link jayaplay168 login jayaplay168 daftar jayaplay168 link alternatif kujangbet168 vip kujangbet168 login kujangbet gacor Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Gunakan Untuk Hiburan Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit ala Pengusaha Yang Sukses Berkat Mahjong Ways Pengusaha Sarang Walet Ungkap Buka Gedung Walet Berkat Game Mahjong Ways 3 Manfaatkan Modal Uang Mahjong Wins 2 untuk Merintis Warung Bakso Viral Pak Indra Membuka Toko Handphone Gaming Berkat Modal Mahjong Wins Cara Orang Muda Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Muda Bagikan Cara Merawat Tanaman Modal Mahjong Ways Perawatan Sarang Walet Versi Pengusaha Desa Yang Menang Mahjong Ways 3 Modal Bermain Mahjong Wins 2 Menjadi Dapur Pecel Lele Sederhana Di Kota Mahjong Wins Jadi Modal Awal Buka Bisnis Bengkel Sepeda Motor Warga Pekerja Antusias Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Mahjong Ways 2 Rahasia Kebun Sawit Tetap Subur ala Pebisnis Yang Bermain Mahjong Ways Cara Kreatif Merawat Sarang Walet Dari Hasil Game Mahjong Ways 3 Berani Membuka Kedai Nasi Goreng Favorit Berkat Mahjong Wins 2 Pak Budi Memanfaatkan Mahjong Wins untuk Merintis Usaha Cuci Motor Setelah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Waktunya Main Mahjong Ways 2 Langkah Perawatan Kebun Sawit dari Pelaku Usaha yang Gemar Mahjong Ways Strategi Merawat Sarang Walet dengan Sentuhan Uang Mahjong Ways 3 Setelah Main Mahjong Wins 2 Pak Indra Buka Rumah Makan Nasi Padang Buka Usaha Toko Laptop Gaming Berkat Modal Dari Mahjong Wins https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan