Strona główna » Blog » Reklama sklepu internetowego na Facebooku, czyli jak zwiększyć sprzedaż

Reklama sklepu internetowego na Facebooku, czyli jak zwiększyć sprzedaż

Czasy, kiedy przedsiębiorcy zastanawiali się, czy warto promować swój biznes na Facebooku, już dawno minęły. To oczywiste, musisz być widoczny tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci. Możemy śmiało założyć, że większość z nich codziennie korzysta z tej platformy.

Pozostaje więc tylko znaleźć odpowiedź na dwa pytania: jak dotrzeć do Twoich idealnych klientów i jak maksymalnie wykorzystać możliwości, które oferuje reklama na Facebooku. W tym artykule przedstawię kilka cennych wskazówek, które pomogą wybrać odpowiednie rozwiązania dla specyficznych potrzeb branży e-commerce.

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

Facebook to idealne miejsce do promowania sklepu internetowego. Należy jednak pamiętać, że bezpośrednia sprzedaż nie zawsze będzie najlepszym rozwiązaniem. Facebook nie sprzyja bowiem podejmowaniu ważnych decyzji zakupowych, które wymagają głębszego namysłu. Za to świetnie sprawdzi się w przypadku produktów kupowanych spontanicznie, pod wpływem impulsu. Oto kilka przykładów:

  • tańsze produkty, zwykle do 300 zł np. zabawki, ubrania, kosmetyki;
  • produkty sezonowe np. garnitury komunijne, kozaki, zestawy prezentowe;
  • okazje, promocje, rabaty.

Pokażę Ci wyniki dwóch kampanii, które udowodnią Ci, jakie cuda może zdziałać reklamowanie produktów w promocji:

To przykład z branży kosmetycznej, reklama dotyczy wybranych produktów w promocji i jest kierowana do kobiet zainteresowanych kosmetykami. Budżet na poziomie około 1600 zł wygenerował konwersję o wartości ponad 28 tysięcy zł. Zwrot z nakładów na reklamę wynosi 17,12, co oznacza, że 1 zł wydany na reklamę, dał sprzedaż za 17 zł.

Kolejny przykład dotyczy promocji na ekologiczne środki czystości, reklama kierowana do osób, interesujących się produktami ekologicznymi. Tutaj budżet to zaledwie 300 zł, a 1 zł wydany na reklamę, przyniósł aż 29 zł sprzedaży.

Targetowanie reklam na Facebooku

Istnieją trzy główne sposoby pozyskiwania klientów na Facebooku:

  • reklama kierowana do nowych odbiorców;
  • reklama kierowana do odbiorców, którzy już byli na stronie sklepu (remarketing dynamiczny);
  • reklama kierowana do grupy podobnych odbiorców.

Prowadząc kampanie reklamową Facebook Ads, masz możliwość dokładnego określenia, do kogo będą kierowane Twoje reklamy. Możesz wybrać odbiorców np. ze względu na lokalizację, płeć, grupę wiekową czy zainteresowania. Masz też do dyspozycji wiele mniej oczywistych opcji targetowania:

  • wydarzenie z życia (np. rocznica ślubu w ciągu 30 dni);
  • rodzice (np. dzieci w wieku przedszkolnym 3-5 lat);
  • związek (np. wolny, w związku małżeńskim, po rozwodzie);
  • praca (np. pracodawcy, stanowiska zawodowe);
  • zachowanie (np. osoby często podróżujące za granicę).
Zobacz:  Marketing Automation

Planując kampanię Facebook Ads, przejrzyj dokładnie wszystkie dostępne opcje, żeby jeszcze precyzyjniej budować swoje grupy docelowe. Warto je jak najbardziej zawężać, by docierać do osób, które z największym prawdopodobieństwem kupią Twój produkt. W tym celu polecam stosować kombinacje dwóch lub trzech kryteriów. Oto przykład: biuro podróży, które ma w swojej ofercie wycieczki zagraniczne może wyodrębnić swoich klientów na podstawie ich zachowań, wybierając osoby często podróżujące za granicę i dodatkowo zaznaczyć, że muszą to być użytkownicy, którzy w ciągu ostatniego roku się zaręczyli. Zakładamy, że takie osoby mogą być zainteresowane podróżą poślubną.

Rodzaje reklam na Facebooku

W ramach reklamy Facebook możesz skorzystać z kilku formatów reklam takich jak kolekcja, reklama z pojedynczym obrazem, czy karuzela. Z mojego doświadczenia wynika, że to właśnie ten ostatni format sprawdza się najlepiej w przypadku sklepów internetowych.

Oto podstawowe zalety reklam w formie karuzeli:

  • Możemy zaprezentować nawet 10 produktów w jednej reklamie.
  • Dajemy klientowi możliwość wyboru – odbiorca może przewijać kafelki, aż znajdzie produkt, który go najbardziej interesuje. Większy wybór daje większą szansę na konwersję.
  • Prezentujemy asortyment sklepu, bez konieczności odwiedzania strony.

Spójrz na wyniki kampanii, które pozwolą Ci porównać skuteczność reklamy z pojedynczym obrazem i reklamy w formie karuzeli. W przypadku pojedynczej reklamy ROAS wynosi 6,8, a przy użyciu karuzeli aż 13,77.

Karuzela doskonale sprawdzi się także w remarketingu. Klientowi, który dodał kilka rzeczy do koszyka, ale nie sfinalizował zakupu, możemy pokazać reklamę tych samych produktów z rabatem. To naprawdę działa!

Jak włączyć reklamę dynamiczną na Facebooku?

Facebook jest wymarzonym medium do remarketingu. W przypadku sklepów internetowych najlepiej sprawdzą się reklamy dynamiczne, czyli takie, które pokazują konkretne produkty osobom, które oglądały je w Twoim sklepie internetowym. Na podstawie danych, dotyczących ruchu na Twojej stronie Facebook tworzy kampanie, by przypomnieć o porzuconym koszyku. Analizując historię przeglądanych produktów, może podpowiedzieć też inne produkty, które mogą zainteresować danego użytkownika. Uruchomienie takiej kampanii wymaga wdrożeń technicznych w Twoim sklepie. Potrzebny jest:

  • odpowiednio skonfigurowany piksel Facebooka, zawierający parametry oraz przypisane im zdarzenia;
  • katalog z produktami, który zawiera informacje o produktach (takie jak opisy produktów oraz ceny) i jest na bieżąco aktualizowany.
Zobacz:  Gdzie giną klienci na Twojej stronie WWW?

Piksel Facebooka co to?

Piksel to kawałek kodu, który generujesz w panelu reklamowym Facebooka i wklejasz na swoją stronę internetową. Na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie, pomaga mierzyć skuteczność reklam. Prawidłowa konfiguracja piksela Facebooka jest niezwykle istotna, bo to dzięki niemu gromadzisz kluczowe dla powodzenia kampanii. Piksel Facebooka umożliwia:

  • śledzenie konwersji na stronie sklepu bezpośrednio z kampanii reklamowej na Facebooku;
  • tworzenie bazy klientów, którzy odwiedzili naszą witrynę;
  • śledzenie zachowań użytkowników na stronie;
  • tworzenie grup podobnych odbiorców.

W przypadku sklepów internetowych ważne jest, żeby Piksel Facebooka rejestrował minimum 3 zdarzenia, które stanowią podstawę remarketingu:

  • „ViewContent”(wyświetlenie zawartości);
  • „AddToCart” (dodanie do koszyka);
  • „Purchase”(zakup).

Warto też regularnie testować działanie Piksela, by upewnić się, czy na pewno przekazuje wszystkie istotne informacje.

Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu grup podobnych odbiorców na Facebooku

Grupy podobnych odbiorców to jeden z najciekawszych i najskuteczniejszych sposobów targetowania reklam na Facebooku. Na podstawie dogłębnej analizy Twoich klientów system wyszukuje osoby, wykazujące podobne cechy wśród użytkowników swojego portalu. Wbrew pozorom stworzenie grupy podobnych odbiorców nie jest wcale skomplikowane. Musisz ustawić zaledwie trzy parametry: źródło grupy, kraj i wielkość. Mam dla Ciebie kilka wskazówek, które pomogą Ci uniknąć najczęściej popełnianych błędów:

  1. Zbyt ogólna grupa źródłowa – pamiętaj, żeby tworzyć grupy podobnych odbiorców na podstawie wartościowego ruchu na stronie. Nie bierz pod uwagę wszystkich, którzy odwiedzili Twój sklep internetowy, ale tych, którzy faktycznie dokonali zakupu lub dodali produkt do koszyka.
  2. Zbyt duża grupa podobnych odbiorców – możesz wybrać wielkość grupy podobnych odbiorców (od 1% do 10 %). Im mniejsza grupa, tym podobieństwo jest dokładniejsze. Trzymaj się grup do maksymalnie 2%.
  3. Nakładanie się grup odbiorców – jeżeli tworzysz grupę podobnych odbiorców do tych, którzy kupili w ciągu ostatnich 30 dni, to w grupie tej mogą znaleźć się też osoby, które faktycznie dokonały zakupu. Pamiętaj zatem, żeby wykluczyć grupę źródłową tak jak na poniższym przykładzie.

Korzystać z usług agencji, czy robić to wszystko samodzielnie?

Jak widzisz, Facebook oferuje mnóstwo przydatnych narzędzi dla sklepów internetowych. Samodzielne przygotowanie, konfiguracja i optymalizacja kampanii Facebook Ads to jednak nie lada wyzwanie. Oczywiście możesz się tego nauczyć, ale pochłonie to sporo Twojego czasu i energii. Samo prowadzenie kampanii, analiza rezultatów i testowanie różnych rozwiązań wymaga od Ciebie mnóstwa dodatkowej pracy. Błędy, które popełnisz po drodze, mogą Cię sporo kosztować. Przed podjęciem decyzji, odpowiedz sobie na pytanie, ile wart jest Twój czas? Może lepiej zająć się tym, co robisz najlepiej, a działania reklamowe oddać w ręce specjalistów. Pamiętaj, że nie płacisz im tylko za obsługę kampanii, ale także za ich wiedzę, doświadczenie i pomysły, które pozwolą wycisnąć maksimum korzyści z reklam na Facebooku.

Zobacz:  Poradnik Google Ads – Część 5 – Mierz realne efekty kampanii (konwersje)

Nasza propozycja.

Proponuję Ci bardzo prostą rzecz – bezpłatną konsultację, w ramach której przeanalizujemy działania marketingowe Twojej strony lub wskażemy ich odpowiedni kierunek. Po tej konsultacji podejmiesz decyzję, czy chcesz zainwestować w Facebook Ads, czy jednak wystarczy Ci to, co masz obecnie.

5/5 - (Głosów:6)

Dodaj komentarz