Strona główna » Blog » Bot na Messenger – wszystko, co musisz wiedzieć

Bot na Messenger – wszystko, co musisz wiedzieć

Jeśli korzystasz z Facebooka, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że miałeś już okazję przekonać się w praktyce, czym jest chatbot. Programy, umożliwiające prowadzenie zautomatyzowanej komunikacji z użytkownikami stają się w ostatnich latach coraz popularniejsze.

Wprowadzenie botów przez Facebooka stworzyło wiele ciekawych możliwości dla biznesu, a co ważniejsze sprawiło, że zrobienie bota na FB przestało być kosztowne i skomplikowane. Pojawiły się narzędzia, które pozwalają stworzyć bota w bardzo prosty sposób. Przekonaj się, jakie korzyści dla Twojego biznesu może przynieść zastosowanie zautomatyzowanego doradztwa.

W jakich branżach najlepiej sprawdzi się bot na Facebooku?

Lista zastosowań botów na Facebooku jest niezwykle długa i zapewne będzie rosła wraz z rozwojem technologii. Funkcje, które może pełnić bot na messenger są tak liczne, że praktycznie każda branża znajdzie tu coś dla siebie. Ja jednak chciałbym się skupić na możliwości wykorzystania bota FB do generowania leadów sprzedażowych. Tego typu rozwiązanie doskonale sprawdzi się w sektorze B2B lub branżach, oferujących bardziej skomplikowane usługi i produkty, które wymagają wcześniejszej edukacji potencjalnego klienta, jak na przykład fotowoltaika.

Jak działa bot na Messenger?

Bot Messenger jest świetną alternatywą dla tradycyjnych formularzy kontaktowych. Cały proces opiera się na takiej samej zasadzie, jak w przypadku popularnych lead magnetów, czyli darmowych materiałów, które oferujesz klientowi, by zachęcić go do pozostawienia danych. Tutaj również musisz zaoferować solidną wartość, która skłoni użytkownika do wejścia w interakcję z botem. Różnica polega na tym, że klient otrzymuje wartość praktycznie od razu, zanim jeszcze bezpośrednio poprosisz go o zostawienie danych. Z punktu widzenia klienta taka forma ma też wiele innych zalet:

  • Jest szybka i nie wymaga dużego zaangażowania.
  • Swobodna, niezobowiązująca atmosfera rozmowy, prowadzona w kanale dobrze znanym użytkownikowi.
  • Spersonalizowana obsługa – inteligentne rozwiązania, pozwalają na zbudowanie angażujących ścieżek, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb klienta.
  • Interesująca forma, która wyróżnia się na tle popularnych lead magnetów.
Zobacz:  Google Ads – cena kampanii

Jeśli zastanawiasz się czy chatbot sprawdziłby się w przypadku twojego biznesu, KLIKNIJ w przycisk i dowiedz się więcej.

Jak można wejść w interakcje z botem Facebook?

Istnieje wiele sposobów na zainicjowanie interakcji z botem, poniżej znajdziecie listę tych najbardziej skutecznych i popularnych:

  • Reklama na Facebooku, posiadająca call-to-action w postaci przycisku, przekierowującego do Messengera i Twojego bota
  • Komentarz pod postem
  • Widget na stronie
  • Link zamieszczony w stopce e-maila
  • Box lub przycisk zamieszczony na stronie

Przykładowy schemat Bota na Messengerze

Aby lepiej zobrazować Ci działanie chatbota, zaprezentuję Ci przykład, który z powodzeniem stosuję we własnym biznesie. W tym przypadku interakcję z botem wyzwala reklama, oferująca możliwość policzenia zwrotu z nakładów na kampanię reklamową Google Ads. Oto ścieżka, którą przechodzi potencjalny klient:

  1. Klient widzi atrakcyjną propozycję: policz ROAS dla swojego sklepu internetowego.
  2. Klika w przycisk call-to-action, który przekierowuje go do Messengera.
  3. Seria pytań, mających na celu zebranie danych koniecznych do wyliczeń między innymi: adres strony, średnia wartość koszyka, marża, wysokość budżetu reklamowego.
  4. Rezultat wyliczeń, dokonanych przez system.
  5. Informacja o możliwości uzyskania lepszych rezultatów.
  6. Propozycja bezpłatnej konsultacji, mającej na celu dogłębną analizę sytuacji.
  7. Prośba o dane kontaktowe – numer telefonu.
  8. Osobom niezainteresowanym konsultacją oferuję możliwość pobrania dodatkowych materiałów, w danej tematyce, co zaowocuje uzyskaniem adresu e-mail.

Czy boty na Facebooku są skuteczne?

Z moich doświadczeń wynika, że kampanie tego typu przynoszą zaskakująco dobre rezultaty.

Spójrzcie na moje wyniki:

Koszt wejścia w interakcję z botem wynosi niecałe 5 zł. To niewielka cena za pozyskanie strategicznych danych, pomagających zdobyć potencjalnych klientów. Około 40% z tych osób decyduje się na konsultację i zostawia numer telefonu. Nie muszę ich już wtedy przekonywać do podjęcia rozmowy, bo tę pracę wykonał za mnie bot. Nawet jeśli użytkownik nie przejdzie całej ścieżki, to już samo rozpoczęcie konwersacji z moim botem na Facebooku, otwiera nowy kanał komunikacji marketingowej. Mogę nawiązać kontakt z tą osobą w przyszłości, wysłać informacje o nowych usługach, czy powiadomić o rozpoczynającej się promocji.

Zobacz:  Kampanie Google Ads – 5 najczęstszych błędów – bezpłatny poradnik

Korzyści dla Twojego biznesu

W ramach podsumowania przeanalizujmy najważniejsze zalety pozyskiwania kontaktów biznesowych za pomocą bota na Facebooku:

  • Zbieranie cennych danych służących do pozyskiwania nowych klientów.
  • Oszczędność czasu i kosztów, związanych z pozyskiwaniem leadów, przygotowywaniem poradników, webinarów.
  • Przyspieszenie komunikacji z klientem – pozostawione przez klientów dane trafiają bezpośrednio na Twój adres e-mail, co pozwala na szybką reakcję z Twojej strony. Możesz też otrzymywać powiadomienia na Messengera.
  • Pełna automatyzacja – boty działają 24/7 więc mogą obsłużyć bardzo dużą ilość osób.
  • Możliwość zrobienia większej ilości chatbotów, dedykowanych dla poszczególnych usług i produktów lub skierowanych do różnych grup docelowych.
  • Doskonałe narzędzie do zbierania informacji o potrzebach i preferencjach Twoich potencjalnych klientów.
  • Boty Messenger świetnie sprawdzają się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.
  • Budowanie wizerunku nowoczesnej i przyjaznej klientowi firmy.

Nasza propozycja.

Proponuję Ci bardzo prostą rzecz – bezpłatną konsultację, w ramach której przeanalizujemy działania marketingowe Twojej strony lub wskażemy ich odpowiedni kierunek. Po tej konsultacji podejmiesz decyzję, czy chcesz zainwestować w Facebook Ads, czy jednak wystarczy Ci to, co masz obecnie.

4.9/5 - (Głosów:22)

1 komentarz do “Bot na Messenger – wszystko, co musisz wiedzieć”

  1. Pomagam znajomemu w prowadzeniu strony i sociali. Prowadzi on mobilną myjnię i działa mocno lokalnie. W czasie pracy nie ma czasu odpisywać na wiadomości z FB. W razie braku odpowiedzi, odpisuje chatbot i klienci spokojnie czekają na informacje.

    Dzięki za artykuł!

    Odpowiedz

Dodaj komentarz