Cześć.

Nazywam się Mariusz Pryszczewski. Od 1998 roku prowadzę agencję Centrum Internetowe, zajmującą się reklamą on-line.

Jestem posiadaczem indywidualnych certyfikatów AdWords i Analytics, a także pasjonatem analityki internetowej i optymalizacji algorytmicznej.  Zobacz mój profil.

Moja agencja jest certyfikowanym Partnerem Google, a w 2017 r. została wybrana przez Google do prestiżowego programu dla najszybciej rozwijających się agencji „Google Elevator”. Zobacz profil agencji.

PartnerBadge-151030

Można wydawać na reklamę AdWords mniej, a zarabiać więcej!

Wiele firm i wielu specjalistów tak mówi. Ja lubię twarde dowody.

Dlatego, bez zbędnego gadania pokażę Ci taki dowód na to, że dzięki optymalizacji AdWords można wydawać na kampanię mniej i mieć lepsze rezultaty. Nawet dwa takie dowody.

Dowody

Żeby dane były wiarygodne, przeprowadzam optymalizację poprzez eksperymenty AdWords. To taka wbudowana funkcjonalność systemu AdWords, która pozwala puścić połowę budżetu i wyświetleń w kampanii na ustawieniach oryginalnych, a połowę na zoptymalizowanych.

Eksperyment jest prowadzony równolegle z główną częścią kampanii, nie ma więc mowy o sezonowości, czy fluktuacjach tygodniowych. Wynik mówi jednoznacznie, czy optymalizacja sprawdzana w eksperymencie jest lepsza niż oryginał i o ile lepsza.

Wyniki.

Optymalizacja AdWords, Klient 1

Branża usług lokalnych. Mierzymy konwersje telefoniczne. Zostały poprawione dopasowania słów kluczowych, stawki CPC i dodane wykluczenia:

Wynik:

Jeżeli nie chce Ci się liczyć, to proszę:

  • CTR wzrósł o ponad +100%
  • CPC spadło o -58%
  • Liczba konwersji wzrosła o +45%
  • Koszt konwersji spadł  z 2,55 do 0,87 zł, czyli o -65%

Optymalizacja AdWords, Klient 2

Tym razem trochę inne ustawienia kampanii i inny rynek, branża turystyczna, sprzedaż wycieczek. Jako konwersje mierzymy kilka najważniejszych zachowań użytkownika na stronie, jak pozostawienie telefonu do kontaktu, wypełnienie formularza zapytania o termin, wizyta na stronie kontakt i dokonanie rezerwacji. Większa jest też próbka ruchu.

Skupiliśmy się na zmianie dopasowań słów kluczowych, na wykluczeniach oraz mocno pracowaliśmy nad dostosowaniem stawek (demografia, urządzenia)

Wynik:

Jak widzisz, nie ma spektakularnej różnicy w ilości kliknięć, ale już w kosztach – zasadnicza. Równie wyraźnie widać różnicę w ilości konwersji.

  • CTR tym razem spadł o -41%
  • CPC spadło dokładnie o -50%
  • Liczba kliknięć wzrosła minimalnie o 7%
  • Koszt spadł o 53%
  • Liczba konwersji wzrosła o 45%

Co mówią klienci?

Czy optymalizacja AdWords zawsze daje takie efekty?

Oczywiście nie. Pokazałem najbardziej jaskrawe przykłady. W wielu przypadkach różnice są kilku lub kilkunastoprocentowe. Jednak już przy budżetach rzędu 2-3 tys. złotych warto sprawdzić, jak to wyjdzie u Ciebie.

Moja propozycja.

Proponuję Ci poprowadzenie Twoich kampanii przez kilka miesięcy. Przeprowadzimy w tym czasie wiele takich eksperymentów, żeby znaleźć najlepsze ustawienia. Wdrożymy je od razu w życie.

Jeżeli jeszcze nie masz kampanii, nic straconego. Przygotujemy dla Ciebie całe środowisko do pracy z AdWords i mierzenia konwersji oraz sprawdzimy, czy Twoja strona jest gotowa na przyjęcie ruchu z kampanii. Oczywiście ustawimy też całą kampanię, a później będziemy ją optymalizować.

 

Jeżeli chcesz wiedzieć, ile kosztuje współpraca, wypełnij po prostu formularz bezpłatnej wyceny poniżej.

Proszę o wycenę skutecznej
kampanii

Adres Twojej strony
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie obejmującym imię,nazwisko,telefon, elektroniczny adres e-mail, datę potwierdzenia rejestracji.
Wyrażam zgodę na zgoda na otrzymywanie informacji marketingowych.

Rekomendacje

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.