Pozycjonowanie - przygotuj się do kampanii.

Na prośbę czytelników mojego bloga przedstawiam pierwszą część poradnika opisującą 10 sposobów na poprawę wyników w większości kampanii AdWords (Google Ads). Są to działania wypróbowane w praktyce na wielu kontach przez lata pracy jako certyfikowany partner Google. Ponieważ jednak jest to marketing, a nie fizyka kwantowa, wszędzie zaznaczam, aby dane rozwiązanie przetestować na własnym koncie. AdWords jest w pełni mierzalny, więc wyniki uzyskane z przeprowadzonych eksperymentów pokażą, czy dane rozwiązanie sprawdzi się w Twoim biznesie.

No to zaczynamy…

Większość przedsiębiorców, którzy prowadzą albo dopiero zamierzają uruchomić kampanię AdWords w Google bardzo by chciała, aby ich reklamy, za które przecież płacą niemałe pieniądze, wyświetlały się na najwyższych pozycjach. Najlepiej na pozycji pierwszej. Tylko czy to zawsze ma sens?

Pokażę Ci to na przykładzie wyciągniętym z działającego konta. W tym przykładzie pokazuję kilka słów kluczowych wraz ze stawkami sugerowanymi przez AdWords w celu ulokowania reklam na konkretnych pozycjach.

 

Słowo kluczowe Stawka
Za pierwszą pozycję Za górę strony Za pierwszą stronę
turcja wycieczki zł 22,00 zł 2,22 zł 0,47
wyspy kanaryjskie wycieczka zł 11,50 zł 1,31 zł 1,10
wczasy fuerteventura zł 10,40 zł 1,11 zł 0,54
malediwy wczasy zł 10,30 zł 1,52 zł 0,26

Jak interpretować tą tabelkę?

Jeżeli chcesz wyświetlać swoją reklamę na zapytanie „turcja wycieczki” i wystarczy Ci miejsce na dole pierwszej strony, to Google zadowoli się jeżeli ustawisz stawkę Max CPC na poziomie 0,47 zł.

Jeżeli chcesz wyświetlać reklamę ponad wynikami naturalnymi, czyli „na górze strony”, to musisz ustawić stawkę Max CPC już na poziomie 2,22 zł. OK, to jest jeszcze do zaakceptowania.

Ale co się stanie, jeżeli uprzesz się, żeby koniecznie zająć pierwsze miejsce w wyszukiwarce? System AdWords będzie wymagał ustawienia już 22 zł za klik! Nie oznacza to, że zawsze tyle zapłacisz, ale tyle musisz zaoferować.

Moment. STOP!

Gdzie tu sens i logika? Możesz powiedzieć, że przecież na pierwszą reklamę klika najwięcej ludzi. OK, to prawda. Ale czy na trzecią lub czwartą reklamę klika 10 x mniej osób? Otóż wcale nie!

Statystyka pokazuje, że jeżeli na pierwszą reklamę klika 5 klientów na 100 wpisujących zapytanie do wyszukiwarki, to na trzecią lub czwartą klika średnio 3,5 klienta. To, o czym piszę, to bardzo istotny wskaźnik w kampaniach reklamowych, czyli CTR (stosunek liczby osób, które zobaczą reklamę, do liczby osób, które w nią klikną). Wyraża się go w %. Im wyższy CTR, tym lepiej.

W podanym przykładzie CTR spadł nam o 30% ale koszt kliknięć aż o 90%! To daje dramatyczną różnicę!

Zobacz, jak wygląda zależność CTR od pozycji. Co prawda jest to wykres dla ruchu organicznego, ale dość dobrze oddaje on również zależność dla reklam:

Zależność liczby kliknięć (CTR) od pozycji reklamy Jeżeli na słowo „turcja wakacje” chcesz przeznaczyć 100 zł dziennie, to celując w pierwszą pozycję możesz zebrać tylko około 4-5 kliknięć dziennie. Natomiast celując w pozycję 3-4 uzyskasz za te same pieniądze około 45 kliknięć dziennie (ograniczeniem jest budżet).

Teraz zadaj sobie pytanie. Co daje większą szansę na sprzedaż? Pokazanie oferty 5 osobom, które weszły z reklamy na pierwszym miejscu, czy pokazanie tej samej oferty 45 osobom, które wykazały na tyle zaangażowania, żeby przewinąć odrobinę ekran i kliknąć w reklamy z kolejnych pozycji?

Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy Twój budżet pokrywa z nawiązką możliwości reklamowe Google i pomimo wysokiej stawki CPC nie jesteś w stanie go wydać. W takiej sytuacji należy dążyć do lepszej prezentacji reklamy, właśnie poprzez podniesienie stawek i pozycji reklam.

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Sprawdź, najlepiej wykonując eksperyment AdWords, przy jakim ustawieniu stawki Max CPC uzyskasz więcej ruchu. Ustaw w eksperymencie dużo niższą stawkę (np. o 50%) niż w podstawowej kampanii i po kilku dniach zobacz, która część kampanii dała więcej ruchu i zapytań / sprzedaży. Jeżeli część eksperymentalna w ogóle nie będzie generować ruchu, albo będzie on znikomy, podnieś nieco stawkę za kliknięcia w eksperymencie.

Poradnik AdWords – Część 1 – Zarządzanie stawkami CPC słów kluczowych i pozycją reklam w kontekście efektywności kampanii AdWords (Google Ads)
5 (100%) 1 vote

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.