Strona główna » Blog » Poradnik Google Ads – Część 1 – Zarządzanie stawkami CPC słów kluczowych i pozycją reklam w kontekście efektywności kampanii

Poradnik Google Ads – Część 1 – Zarządzanie stawkami CPC słów kluczowych i pozycją reklam w kontekście efektywności kampanii

Na prośbę czytelników mojego bloga przedstawiam pierwszą część poradnika opisującą 10 sposobów na poprawę wyników w większości kampanii Google Ads. Są to działania wypróbowane w praktyce na wielu kontach przez lata pracy jako certyfikowany partner Google. Ponieważ jednak jest to marketing, a nie fizyka kwantowa, wszędzie zaznaczam, aby dane rozwiązanie przetestować na własnym koncie. Google Ads jest w pełni mierzalna, więc wyniki uzyskane z przeprowadzonych eksperymentów pokażą, czy dane rozwiązanie sprawdzi się w Twoim biznesie.

No to zaczynamy…

Większość przedsiębiorców, którzy prowadzą albo dopiero zamierzają uruchomić kampanię Google Ads w Google bardzo by chciała, aby ich reklamy, za które przecież płacą niemałe pieniądze, wyświetlały się na najwyższych pozycjach. Najlepiej na pozycji pierwszej. Tylko czy to zawsze ma sens?

Pokażę Ci to na przykładzie wyciągniętym z działającego konta. W tym przykładzie pokazuję kilka słów kluczowych wraz ze stawkami sugerowanymi przez Google Ads w celu ulokowania reklam na konkretnych pozycjach.

Słowo kluczoweStawka
Za pierwszą pozycjęZa górę stronyZa pierwszą stronę
turcja wycieczkizł 22,00zł 2,22zł 0,47
wyspy kanaryjskie wycieczkazł 11,50zł 1,31zł 1,10
wczasy fuerteventurazł 10,40zł 1,11zł 0,54
malediwy wczasyzł 10,30zł 1,52zł 0,26

Jak interpretować tą tabelkę?

Jeżeli chcesz wyświetlać swoją reklamę na zapytanie „turcja wycieczki” i wystarczy Ci miejsce na dole pierwszej strony, to Google zadowoli się jeżeli ustawisz stawkę Max CPC na poziomie 0,47 zł.

Jeżeli chcesz wyświetlać reklamę ponad wynikami naturalnymi, czyli „na górze strony”, to musisz ustawić stawkę Max CPC już na poziomie 2,22 zł. OK, to jest jeszcze do zaakceptowania.

Ale co się stanie, jeżeli uprzesz się, żeby koniecznie zająć pierwsze miejsce w wyszukiwarce? System Google Ads będzie wymagał ustawienia już 22 zł za klik! Nie oznacza to, że zawsze tyle zapłacisz, ale tyle musisz zaoferować.

Zobacz:  Showrooming – Jak dzięki Google Ads przejąć klientów ze sklepów stacjonarnych?

Moment. STOP!

Gdzie tu sens i logika? Możesz powiedzieć, że przecież na pierwszą reklamę klika najwięcej ludzi. OK, to prawda. Ale czy na trzecią lub czwartą reklamę klika 10 x mniej osób? Otóż wcale nie!

Statystyka pokazuje, że jeżeli na pierwszą reklamę klika 5 klientów na 100 wpisujących zapytanie do wyszukiwarki, to na trzecią lub czwartą klika średnio 3,5 klienta. To, o czym piszę, to bardzo istotny wskaźnik w kampaniach reklamowych, czyli CTR (stosunek liczby osób, które zobaczą reklamę, do liczby osób, które w nią klikną). Wyraża się go w %. Im wyższy CTR, tym lepiej.

W podanym przykładzie CTR spadł nam o 30% ale koszt kliknięć aż o 90%! To daje dramatyczną różnicę!

Zobacz, jak wygląda zależność CTR od pozycji. Co prawda jest to wykres dla ruchu organicznego, ale dość dobrze oddaje on również zależność dla reklam:

Jeżeli na słowo „turcja wakacje” chcesz przeznaczyć 100 zł dziennie, to celując w pierwszą pozycję możesz zebrać tylko około 4-5 kliknięć dziennie. Natomiast celując w pozycję 3-4 uzyskasz za te same pieniądze około 45 kliknięć dziennie (ograniczeniem jest budżet).

Teraz zadaj sobie pytanie. Co daje większą szansę na sprzedaż? Pokazanie oferty 5 osobom, które weszły z reklamy na pierwszym miejscu, czy pokazanie tej samej oferty 45 osobom, które wykazały na tyle zaangażowania, żeby przewinąć odrobinę ekran i kliknąć w reklamy z kolejnych pozycji?

Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy Twój budżet pokrywa z nawiązką możliwości reklamowe Google i pomimo wysokiej stawki CPC nie jesteś w stanie go wydać. W takiej sytuacji należy dążyć do lepszej prezentacji reklamy, właśnie poprzez podniesienie stawek i pozycji reklam.

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Sprawdź, najlepiej wykonując eksperyment Google Ads, przy jakim ustawieniu stawki Max CPC uzyskasz więcej ruchu. Ustaw w eksperymencie dużo niższą stawkę (np. o 50%) niż w podstawowej kampanii i po kilku dniach zobacz, która część kampanii dała więcej ruchu i zapytań / sprzedaży. Jeżeli część eksperymentalna w ogóle nie będzie generować ruchu, albo będzie on znikomy, podnieś nieco stawkę za kliknięcia w eksperymencie.

Zobacz:  Pinterest jako idealna platforma do inspirowania ludzi swoją marką

4.8/5 - (Głosów:5)

Dodaj komentarz