Strona główna » Blog » Poradnik Google Ads – Część 2 – Dopasowanie słów kluczowych w kampanii do zawartości Twoich stron i reklam – wynik jakości słów kluczowych.

Poradnik Google Ads – Część 2 – Dopasowanie słów kluczowych w kampanii do zawartości Twoich stron i reklam – wynik jakości słów kluczowych.

Nie wszyscy reklamodawcy wiedzą, że w wypadku płatnej reklamy Google Ads zawartość stron do których kierują Internautów jest równie ważna, jak w wypadku pozycjonowania. Czy to znaczy, że nie możesz się reklamować na dowolne słowa kluczowe, jakie przyjdą Ci do głowy?

Owszem, możesz (poza wyjątkami związanymi z zastrzeżonymi znakami towarowymi). W kampanii możesz zastosować w zasadzie dowolne słowa kluczowe. Jednak musisz wiedzieć, że Google, a w tym system Google Ads ma nadrzędny cel – dostarczać jak najlepszych odpowiedzi na zapytania użytkowników. W wynikach naturalnych sprawa jest prosta. Jeżeli na Twoich stronach nie ma określonych słów kluczowych, to nie masz co liczyć na wysokie miejsca w wynikach naturalnych.

Ale przecież w Google Ads płacisz za to, żeby być wysoko!

Tak. Jednak Google wprowadziło w Google Ads własny wewnętrzny mechanizm oceny słów kluczowych. Parametr ten to „wynik jakości”. Możesz włączyć wyświetlanie tego parametru na swoim koncie Google Ads w widokach, na których widzisz poszczególne słowa kluczowe. Parametr przyjmuje wartości od 1 do 10. Jeden to najniższa ocena, 10 – najwyższa. Standardowa wartość to 6-7.

Jak to działa? Jeżeli dane słowo kluczowe nie pasuje do reklam w grupie reklam danego słowa i nie pasuje do zawartości Twoich stron, do których kierujesz klientów z reklam, to uzyskasz niski wynik. Jeżeli wszystko jest spójne, wynik będzie wysoki.

Jak to się ma do kosztów kampanii?

Już tłumaczę. Aby wyświetlić Twoją reklamę na określone zapytanie użytkownika, Google Ads wylicza tzw. ranking reklamy. Ranking bezpośrednio wskazuje, na jakiej pozycji wyświetlić twoją reklamę. Do wyliczenia tego rankingu Google Ads używa stawki Max CPC, współczynnika CTR, sprawdza jakie rozszerzenia są dodane do reklamy oraz jaki jest wynik jakości!

Zobacz:  Kampanie Google Ads – darmowy poradnik: „10 sposobów na obniżenie kosztów” cz.2

Jeżeli Twoja konkurencja ma takie samo słowo kluczowe, podobne reklamy i rozszerzenia, zbliżony CTR i stawki CPC, to właśnie wynik jakości jest czynnikiem decydującym o tym, która reklama będzie wyświetlona na wyższej pozycji. Jeśli masz słabsze wyniki jakości, Twoja reklama wyświetli się niżej niż reklama konkurencji, pomimo takich samych stawek.

Najprostszym rozwiązaniem (ale i najmniej efektywnym), które stosuje większość reklamodawców jest podniesienie stawki CPC w swoich kampaniach. To powoduje, że możesz znowu wysoko wyświetlać reklamy, jednak musisz zapłacić za to więcej. Jeżeli podbicie stawki będzie jedyną rzeczą, którą zrobisz, to prawdopodobnie znowu Twoje reklamy będą cieszyły się niską popularnością, zbiorą mało kliknięć, a to jeszcze bardziej obniży wynik jakości. Więc dla zachowania wysokich pozycji znowu trzeba będzie podnieść CPC. I tu kółko się zamyka. System będzie obniżał wynik jakości, Ty podnosisz stawki aż do chwili, kiedy kliknięcia staną się absurdalnie drogie, a wynik jakości tak słaby, że Google odmówi wyświetlania reklam.

Co możesz zrobić?

  • Usuń z kampanii słowa kluczowe, które nie pasują do treści na stronach docelowych
  • Zmień strony docelowe w taki sposób, aby pasowały do Twoich słów kluczowych. Być może trzeba będzie zrobić wiele osobnych podstron dla różnych słów kluczowych
  • Rozbij swoją kampanię na wiele grup reklam tak, aby w każdej grupie były tylko słowa pasujące do konkretnej podstrony, na którą chcesz kierować ruch.
  • Po rozbiciu kampanii na wiele mniejszych grup reklam napisz w każdej z nich reklamy, pasujące do konkretnych słów kluczowych
  • Możesz użyć mechanizmu Keyword Insertion Tool (KIT), aby automatycznie wstawić do reklam dopasowane słowa kluczowe.
  • Możesz zmienić dopasowania słów kluczowych, aby uniknąć wyświetlania reklamy na mało zbieżne z Twoją stroną zapytania.
  • Wypróbuj na swoim koncie kampanie reklam dynamicznych DSA. One praktycznie omijają ten problem i pozwalają uzyskać w miarę tani, dobry jakościowo ruch na stronie. Tu jest cały artykuł na temat kampanii reklam dynamicznych.
Zobacz:  Nagranie – w całości i bezpłatnie – z webinaru: „8 najczęstszych błędów w kampaniach reklamowych Google Ads dla e-commerce”

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Przede wszystkim wyświetl w swoich raportach słów kluczowych dane z kolumny „wynik jakości”. Tam, gdzie jest on słaby spróbuj zastosować działania opisane w sekcji „co możesz zrobić”.

4/5 - (Głosów:1)

Dodaj komentarz