Strona główna » Blog » Generator najlepszych słów kluczowych – skuteczny sposób na optymalizację kampanii Google Ads.

Generator najlepszych słów kluczowych – skuteczny sposób na optymalizację kampanii Google Ads.

Chcesz, by Twoja kampania Google Ads przynosiła dobre efekty? Nie spuszczaj jej z oka i trzymaj rękę na pulsie. Uważne prowadzenie i regularna optymalizacja kampanii Google Ads to zasadnicze elementy, które decydują o jej sukcesie. Fundamentem każdej udanej kampanii są zaś słowa kluczowe. W tym artykule podzielę się z Tobą sprawdzonym sposobem na ich optymalizację.

Kampania Google Ads – zacznij od podstaw.

Zanim przejdziemy do optymalizacji, upewnij się, że właściwie mierzysz konwersje. To absolutnie najważniejsza i podstawowa rzecz w każdej kampanii. Konwersja to czynność, której wykonania oczekujesz od użytkownika wchodzącego na Twoją stronę internetową, czyli np. telefon do firmy, wypełnienie formularza, czy zakupy w sklepie internetowym.

Warto mierzyć również tzw. mikro konwersje, czyli działania, które przybliżają Twojego potencjalnego klienta do celu. Oto kilka przykładów:

  • dodanie produktu do koszyka;
  • kliknięcie konkretnego przycisku na stronie;
  • ściągnięcie pliku;
  • przejście na konkretną podstronę.

Jest to szczególnie istotne na początku kampanii, kiedy możesz jeszcze nie mieć zbyt wielu danych na temat transakcji. Informacje o mikro konwersjach zbierają się znacznie szybciej, więc na początek warto optymalizować swoje kampanie pod realizację takiego celu pośredniego jak np. dodanie produktu do koszyka. Pamiętaj jednak, żeby potem, gdy kampania się rozkręci, zmienić ten cel na taki, na którym finalnie Ci zależy, czyli np. sprzedaż.

Kolejną, niezwykle istotną rzeczą, o której warto pamiętać jest dodanie tagów remarketingu dynamicznego do witryny. Zbierają one dane, które Google Ads (Co to Google Ads? zajrzyj do artykułu „Google Ads – Co to jest?” by dowiedzieć się więcej) wykorzystuje, by wyświetlać dostosowane reklamy użytkownikom i przypominać im o wizycie na Twojej stronie. Efekty, jakie może przynieść ten prosty zabieg, pokażę Ci na przykładzie wyników konkretnej kampanii:

Na wykresie zaznaczyłem dla Ciebie kluczowy moment tej kampanii. ROAS, czyli zwrot z nakładów na reklamę utrzymywał się na poziomie mniej więcej 5000% aż do listopada 2020, gdzie ten poziom zaczął wzrastać do 15 000%, czy nawet 18 000%. A stało się tak właśnie za sprawą włączenia remarketingu dynamicznego. To była inteligentna kampania produktowa, której siłą napędową są powracający użytkownicy. Wyniki mówią same za siebie:

Mamy 23 550 nowych użytkowników, którzy wygenerowali 166 408 zł przychodu i 12 637 powracających klientów, którzy przynieśli aż 1 865 413 zł przychodu. Mam nadzieję, że ten przykład przekonał Cię do dodania tagu remarketingu dynamiczego do Twojej witryny.

Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe dla kampanii Google Ads?

Jest kilka sposobów na znalezienie słów kluczowych. Możesz skorzystać z dedykowanych do tego celu narzędzi jak np. Planer słów kluczowych Google. Sam zapewne świetnie znasz swoją branżę, więc bez trudu wymyślisz słowa, które sprowadzą do Ciebie klientów. Problem w tym, że zazwyczaj są to słowa, które mają największą liczbę wyświetleń. Mogą więc dać najwięcej kliknięć, ale zwykle generują wysokie koszty i słabo konwertują. Prawda jest taka, że to Twoi klienci decydują, które słowa są najlepsze. W końcu to oni je wpisują w wyszukiwarkę i to oni dokonują zakupu. Dlatego daj im pole do działania, sprawdź, o co faktycznie pytają, gdy chcą kupić konkretne produkty i na tej podstawie stwórz generator wartościowych zapytań.

Zobacz:  Jak dzięki analityce internetowej możesz zdecydowanie poprawić skuteczność swoich kampanii?

Kampania z dopasowaniem przybliżonym.

Pierwszym sposobem na stworzenie takiego generatora zapytań, będzie przeprowadzenie kampanii z dopasowaniem przybliżonym. Pokażę Ci, jak to działa:

Mamy tutaj listę słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, które generują nam różne wyszukiwane hasła. Chodzi o to, by dać Google większą swobodę w decydowaniu, dla jakich zapytań będą wyświetlane nasze reklamy. Te wyszukiwane hasła nie zawsze ściśle odpowiadają słowom kluczowym, które wybraliśmy.

Kampania reklam dynamicznych.

Drugą opcją jest przeprowadzenie kampanii reklam dynamicznych. Kierują one reklamy na podstawie zawartości Twojej witryny. Nagłówki i adresy stron docelowe są generowane automatycznie, wystarczy, że dodasz treść reklamy. Google decyduje, na jakie zapytania wyświetli daną reklamę i jaką stronę do niej podłączy. Ty musisz jedynie zdefiniować przedział stron, które mają brać udział w kampanii reklam dynamicznych, a Google je skanuje i automatycznie odpowiada na zapytania, jeśli pasują do treści, która się na nich znajduje.

W ten sposób znowu docieramy do wyszukiwanych haseł:

Spójrz na kolumnę ze współczynnikiem konwersji. Łatwo zauważyć, że niektóre z wyszukiwanych haseł mają znacznie wyższą konwersję niż pozostałe. I to właśnie o znalezienie takich wartościowych zapytań nam chodziło.

Jak stworzyć generator wartościowych zapytań?

  1. Wydziel najlepsze hasła. Niezależnie od tego, czy przeprowadziłeś kampanię z dopasowaniem przybliżonym, czy kampanię reklam dynamicznych, przejdź do listy wyszukiwanych haseł i wybierz te, które mają najwyższy współczynnik konwersji.
  2. Utwórz osobną kampanię, w której zdefiniujesz te najlepiej konwertujące hasła jako słowa kluczowe. Kampania z osobnym budżetem, przeznaczonym tylko na te słowa zagwarantuje, że Twoje reklamy wyświetlą się zawsze, gdy ktoś wpisze te konkretne zapytania. Kiedy kampania jest szeroka, to może się zdarzyć, że zabraknie budżetu właśnie na te najlepsze hasła.
  3. Po utworzeniu osobnej kampanii dla najlepszych haseł, wyklucz je z generatora zapytań pierwotnej kampanii, żeby obydwie nie odpowiadały na te same zapytania.
  4. Wyklucz hasła, które nie generują żadnych konwersji lub są nieopłacalne. Dzięki temu ograniczysz wydatki kampanii na nieskuteczne słowa kluczowe.

Ustalanie stawek w kampaniach Google Ads.

Kwestię stawek najłatwiej wytłumaczyć na przykładzie konkretnego zapytania. Niech będzie to model telewizora:

Zobacz:  Kampanie Google Ads – 5 najczęstszych błędów – bezpłatny poradnik

Telewizor Sony Bravia 55 cali kd55xh9005.

Jeśli masz tak zdefiniowane słowo kluczowe i ustawisz wysoką stawkę, np. 5 zł to Google uzna, że Twoje słowo kluczowe może pasować do tak ogólnego zapytania jak „telewizor”. Natomiast jeśli obniżysz stawki do np. 50 groszy, to Google nie będzie już w stanie odpowiedzieć na takie zapytania, bo będą za drogie.

W efekcie obniżenia stawek Twoje reklamy nie wyświetlają się na ogólne zapytania, które pochłaniają budżet, a mają zwykle słabą konwersję, tylko na bardziej szczegółowe, które lepiej konwertują. Wydajesz mniej pieniędzy na pojedyncze kliknięcie, więc Twój budżet starcza Ci na dłużej, przez co sprowadzasz więcej wartościowego ruchu.

Więcej na temat budżetu kampanii Google Ads, możecie państwo przeczytać w artykule pt. „Niski budżet kampanii Google Ads – czy to na pewno oszczędność?„.

Podsumowanie

Na koniec zebrałem dla Ciebie kilka wskazówek i podpowiedzi, dotyczących przedstawionej strategii:

  • Dodaj rozszerzenia reklam – dzięki temu reklama będzie bardziej widoczna, co zwiększy szanse, że klient trafi na Twoją stronę.
  • Wybierz strategię: ulepszone CPC lub maksymalizuj liczbę kliknięć. Na początkowym etapie zależy nam na jak największej liczbie kliknięć, żebyśmy mogli stwierdzić, które zapytania są najskuteczniejsze.
  • Ustaw niskie stawki.
  • Kontroluj budżet. Jeżeli budżet dzienny szybko schodzi – obniż stawki. Jeżeli budżet nie schodzi – podnieś stawki, dodaj nowe słowa i sprawdź, czy nie obcinasz zasięgu w inny sposób.
  • Regularnie rób wykluczenia. Wykluczaj nie tylko te słowa, które nie generują konwersji, ale także te zbyt ogólne, których koszty znacznie przewyższają przychody z konwersji, którą wytworzą.

Potrzebujesz pomocy przy swoich kampaniach?

Jeżeli czujesz, że Twoja kampania Google Ads lub Facebook Ads nie działa na maksymalnych obrotach, albo boisz się uruchomić taką kampanię, żeby nie przepalić budżetu, zapraszam na bezpłatną konsultację.

Zobacz:  Niski budżet kampanii Google Ads – czy to na pewno oszczędność?

Dopytamy o Twoje cele i podpowiemy Ci, jak się zabrać za płatną reklamę. Dowiesz się też, ile musisz zainwestować i ile możesz zarobić dzięki inwestycji w reklamę.

5/5 - (Głosów:6)

Dodaj komentarz