Efektywna kampania Google Ads

Obiło Ci się kiedyś o uszy powiedzenie: “jeśli źle zaczniesz, to i źle skończysz”? To spora generalizacja, ale pasuje jak ulał do rezultatów działań reklamowych, podejmowanych przez wielu właścicieli sklepów internetowych. Jak zatem dobrze wystartować z kampanią Google Ads  i nie marnować pieniędzy na nieskuteczne reklamy? Wystarczy, że zastosujesz prostą strategię, którą szczegółowo omawiam w tym artykule.

Dlaczego Twoja kampania produktowa w Google Ads nie jest efektywna?

Najczęściej popełnianym błędem w ustawianiu typowej kampanii produktowej  jest ustalenie stałej stawki dla wszystkich zapytań. Przyjrzyjmy się trzem przykładowym hasłom, które może wpisać w wyszukiwarkę osoba, rozważająca zakup telewizora:

  1. Telewizor 65” cena;
  2. Telewizor 65” Samsung cena;
  3. Samsung UE65NU7102 cena.

Pierwsze, z tych zapytań jest najbardziej ogólne, więc będzie najdroższe. W dodatku takie zapytania rzadko kończą się zakupem. W drugim przykładzie klient zna markę, co oznacza, że pierwszy etap procesu zakupowego ma za sobą i szuka już raczej konkretnego modelu telewizora. Natomiast trzecie zapytanie jest typowo sprzedażowe, mamy nie tylko producenta, ale też symbol i pytanie o cenę. Taki klient jest zdecydowany na zakup.

Google Adwords - Ppcefekt

Jeżeli masz ustaloną stałą stawkę, to Twoja kampania wyświetla produkty w taki sam sposób, niezależnie od tego, które zapytanie wpisze użytkownik. Jaki jest tego efekt?

  • Najwięcej budżetu schodzi na najbardziej ogólne zapytania.
  • Ogólne zapytania są drogie, więc szybko wyczerpujemy budżet.
  • Najbardziej ogólne zapytania nie prowadzą do konwersji.
  • Cała kampania nie jest efektywna.

Jak optymalizować stawki w kampaniach produktowych?

Aby uniknąć tego czarnego scenariusza, należy podzielić ruch. Jeżeli ktoś wpisze ogólne zapytanie, to licytuj nisko. Nie ma sensu za wszelką cenę walczyć z konkurencją, próbować świecić się na pierwszej pozycji na takie zapytania, które słabo konwertują. Natomiast zapytania z konkretną marką lub modelem licytuj wysoko. Tu warto przebić konkurencję, bo klient z większym prawdopodobieństwem dokona zakupu. Dobrze dobrana i wdrożona kampania Google Ads może zagwarantować nam wzrost ruchu, a co za tym idzie wzrost zysków, więcej na ten temat można przeczytać w artykule pt. „Jak policzyć spodziewany zwrot z nakładów na reklamę w kampanii Google Ads?” 

Kampania Google Adwords

Jak to zrobić? Oto prosta instrukcja:

  1. Zrób dwie kampanie produktowe z tym samym asortymentem: ogólną, która będzie odpowiadać na te najbardziej ogólne zapytania i brandową na te zapytania, w których klient już przynajmniej zna markę.
  2. Ustaw priorytety, dla ogólnej wysoki, a dla brandowej niski.
  3. W kampanii ogólnej wyklucz marki, np. Samsung, Sony itd. W brandowej nie rób wykluczeń.
  4. Ustaw stawki CPC, niskie dla kampanii ogólnej np.  0,30 zł, a wysokie dla brandowej np. 1 zł.
Skuteczna kampania google ads

Efekty użycia zestawu dwóch kampanii produktowych.

Jeżeli użyjesz takiego zestawu dwóch kampanii to zapytanie ogólne, w którym nie ma marki, trafi do kampanii ogólnej. Twoja reklama w ogóle się nie wyświetli lub znajdzie się na niższych pozycjach, więc cena za kliknięcie będzie niska.

A co stanie się w przypadku zapytania zawierającego nazwę marki? Domyślnie system będzie próbował odpowiedzieć przez kampanię z wysokim priorytetem, jednak przez wykluczenia, które ustawiliśmy, nie będzie to możliwe. Przerzuci więc takie zapytanie do kampanii brandowej, gdzie stawka jest wysoka, co spowoduje, że Twoja reklama wyświetli się na wyższej pozycji.

Mimo że w obydwu kampaniach masz taki sam asortyment, to przez takie proste ustawienie i wykluczenie listy marek możesz uzyskać znacznie lepsze wyniki. Spójrz na wyniki przykładowej kampanii:

Inteligentne kampanie produktowe google adwords

Kampania brandowa, odpowiadająca na pytania z nazwami marek ma zwrot z nakładów na reklamę na poziomie 1400%, a ta gdzie wykluczyliśmy marki na  poziomie 1100%. Obydwa wyniki są zadowalające. W efekcie cała kampania jest spójna, wydajemy mniej budżetu na słabo konwertujące hasła, a więcej na te, które faktycznie przynoszą nam klientów.

Inteligentne kampanie produktowe.

Przedstawiłem Ci uproszczoną strategię, która jest idealna na start, kiedy jeszcze nie masz konwersji, kiedy Twój sklep internetowy się dopiero rozkręca. Natomiast, kiedy zbierzesz już odpowiednią ilość sprzedaży, warto zastosować inteligentne kampanie produktowe. To najlepszy model kampanii, jaki jest obecnie dostępny. Jeżeli tylko odpowiednio ją ustawisz i dostarczysz dużą ilość danych, to możesz osiągać naprawdę świetne wyniki.  Im więcej danych dostarczysz, tym efektywniej będzie działać kampania.

Każda automatyczna strategia opiera się na sztucznej inteligencji, która sprawdza, jakie są cechy wspólne osób, które dokonały transakcji. Przy niewielkiej ilości ruchu, ciężko będzie określić te cechy. Jeśli będziesz mieć dużo transakcji, to będziesz karmił sztuczną inteligencję danymi o tym, kim są Twoi idealni klienci i będzie ona mogła prawidłowo działać.

Eksperymenty w Google Ads

Algorytm sztucznej inteligencji, decydując komu i w jakiej cenie pokazać Twoje reklamy bierze pod uwagę ponad 50 czynników, do których Ty nie masz dostępu. Ustawiając zwykłą kampanię, możesz próbować optymalizować ją pod urządzenia, wiek, czy płeć użytkownika, ale masz dostęp tylko do ograniczonej ilości informacji. Nie wiesz, czego użytkownicy szukali wcześniej w wyszukiwarce, jakie strony odwiedzili, jakie aplikacje mają zainstalowane na telefonie itd. Google widzi to wszystko na bieżąco i wie, jaka jest część wspólna zainteresowań tych odbiorców, którzy najchętniej kupują.

Im więcej danych dostarczysz, tym szybciej sztuczna inteligencja będzie się uczyć. Najlepsze efekty przynoszą jednak kampanie, które działają przez dłuższy okres czasu, bo algorytm coraz lepiej zna odbiorów i coraz dokładniej się do nich dopasowuje. Ogromne znaczenie ma też średnia wartość koszyka. Im jest ona większa, tym większy zwrot z nakładów na reklamę możesz wypracować.

Potrzebujesz pomocy przy swoich kampaniach?

Jeżeli czujesz, że Twoja kampania nie działa na maksymalnych obrotach, albo boisz się uruchomić taką kampanię, żeby nie przepalić budżetu, zapraszam na bezpłatną konsultację.

Dopytamy o Twoje cele i podpowiemy Ci, jak się zabrać za płatną reklamę. Dowiesz się też, ile musisz zainwestować i ile możesz zarobić dzięki inwestycji w reklamę.

Zgłoś się na bezpłatną konsultację.

Efektywna kampania Google Ads dla sklepu internetowego – jak dobrze wystartować?
5 (100%) 8 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.