Nie wszyscy reklamodawcy wiedzą, że w wypadku płatnej reklamy AdWords zawartość stron do których kierują Internautów jest równie ważna, jak w wypadku pozycjonowania. Czy to znaczy, że nie możesz się reklamować na dowolne słowa kluczowe, jakie przyjdą Ci do głowy?

Owszem, możesz (poza wyjątkami związanymi z zastrzeżonymi znakami towarowymi). W kampanii możesz zastosować w zasadzie dowolne słowa kluczowe. Jednak musisz wiedzieć, że Google, a w tym system AdWords ma nadrzędny cel – dostarczać jak najlepszych odpowiedzi na zapytania użytkowników. W wynikach naturalnych sprawa jest prosta. Jeżeli na Twoich stronach nie ma określonych słów kluczowych, to nie masz co liczyć na wysokie miejsca w wynikach naturalnych.

Ale przecież w AdWords płacisz za to, żeby być wysoko!

Tak. Jednak Google wprowadziło w AdWords własny wewnętrzny mechanizm oceny słów kluczowych. Parametr ten to „wynik jakości”. Możesz włączyć wyświetlanie tego parametru na swoim koncie AdWords w widokach, na których widzisz poszczególne słowa kluczowe. Parametr przyjmuje wartości od 1 do 10. Jeden to najniższa ocena, 10 – najwyższa. Standardowa wartość to 6-7.

Jak to działa? Jeżeli dane słowo kluczowe nie pasuje do reklam w grupie reklam danego słowa i nie pasuje do zawartości Twoich stron, do których kierujesz klientów z reklam, to uzyskasz niski wynik. Jeżeli wszystko jest spójne, wynik będzie wysoki.

Jak to się ma do kosztów kampanii?

Już tłumaczę. Aby wyświetlić Twoją reklamę na określone zapytanie użytkownika, AdWords wylicza tzw. ranking reklamy. Ranking bezpośrednio wskazuje, na jakiej pozycji wyświetlić twoją reklamę. Do wyliczenia tego rankingu AdWords używa stawki Max CPC, współczynnika CTR, sprawdza jakie rozszerzenia są dodane do reklamy oraz jaki jest wynik jakości!

Jeżeli Twoja konkurencja ma takie samo słowo kluczowe, podobne reklamy i rozszerzenia, zbliżony CTR i stawki CPC, to właśnie wynik jakości jest czynnikiem decydującym o tym, która reklama będzie wyświetlona na wyższej pozycji. Jeśli masz słabsze wyniki jakości, Twoja reklama wyświetli się niżej niż reklama konkurencji, pomimo takich samych stawek.

Najprostszym rozwiązaniem (ale i najmniej efektywnym), które stosuje większość reklamodawców jest podniesienie stawki CPC w swoich kampaniach. To powoduje, że możesz znowu wysoko wyświetlać reklamy, jednak musisz zapłacić za to więcej. Jeżeli podbicie stawki będzie jedyną rzeczą, którą zrobisz, to prawdopodobnie znowu Twoje reklamy będą cieszyły się niską popularnością, zbiorą mało kliknięć, a to jeszcze bardziej obniży wynik jakości. Więc dla zachowania wysokich pozycji znowu trzeba będzie podnieść CPC. I tu kółko się zamyka. System będzie obniżał wynik jakości, Ty podnosisz stawki aż do chwili, kiedy kliknięcia staną się absurdalnie drogie, a wynik jakości tak słaby, że Google odmówi wyświetlania reklam.

Co możesz zrobić?

  • Usuń z kampanii słowa kluczowe, które nie pasują do treści na stronach docelowych
  • Zmień strony docelowe w taki sposób, aby pasowały do Twoich słów kluczowych. Być może trzeba będzie zrobić wiele osobnych podstron dla różnych słów kluczowych
  • Rozbij swoją kampanię na wiele grup reklam tak, aby w każdej grupie były tylko słowa pasujące do konkretnej podstrony, na którą chcesz kierować ruch.
  • Po rozbiciu kampanii na wiele mniejszych grup reklam napisz w każdej z nich reklamy, pasujące do konkretnych słów kluczowych
  • Możesz użyć mechanizmu Keyword Insertion Tool (KIT), aby automatycznie wstawić do reklam dopasowane słowa kluczowe.
  • Możesz zmienić dopasowania słów kluczowych, aby uniknąć wyświetlania reklamy na mało zbieżne z Twoją stroną zapytania.
  • Wypróbuj na swoim koncie kampanie reklam dynamicznych DSA. One praktycznie omijają ten problem i pozwalają uzyskać w miarę tani, dobry jakościowo ruch na stronie. Tu jest cały artykuł na temat kampanii reklam dynamicznych.

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Przede wszystkim wyświetl w swoich raportach słów kluczowych dane z kolumny „wynik jakości”. Tam, gdzie jest on słaby spróbuj zastosować działania opisane w sekcji „co możesz zrobić”.

Poradnik AdWords – Część 2 – Dopasuj słowa kluczowe w kampanii AdWords do zawartości Twoich stron i reklam

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.