AdWords cena. Ile zapłacisz za kampanię AdWords dla swojej firmy?

Co to są realne efekty kampanii?

Jeżeli mówimy o sklepie internetowym, będzie to po prostu sprzedaż w tym sklepie. Jeżeli mamy na myśli inny rodzaj biznesu, to takim realnym efektem będzie skontaktowanie się klienta z Twoją firmą. Nie ma znaczenia, czy będzie to kontakt przez formularz zapytania, mailowy czy telefoniczny. Celem kampanii jest właśnie doprowadzenie do nawiązania takiego kontaktu.

Konwersja i współczynnik konwersji.

Przy okazji słowo wyjaśnienia. W słownictwie branży marketingowej bardzo często pojawia się pojęcie „konwersja”. Otóż konwersja, to właśnie ta akcja, której oczekujesz od klienta, który wszedł na Twoją stronę. A współczynnik konwersji to odsetek osób, które po wejściu na stronę skontaktowały się z Twoją firmą, albo dokonały zakupu. Współczynnik konwersji 5% oznacza, że na 100 osób, które weszły na Twoją stronę, 5 skontaktowało się z Twoją firmą.

Po co mierzyć efekty (konwersje)?

To pytanie pojawia się dość często na początku moich rozmów z klientami. Słyszę od nich „Ale przecież ja będę widział, czy ludzie do mnie dzwonią, czy nie. Po co to mierzyć?”. OK, tylko problem polega na tym, że ja tego nie będę widział. Informacja o tym, że np. wczoraj zadzwoniło 10 osób też nie na wiele mi się przyda.

Dlaczego? Ponieważ nie pozwoli mi optymalizować Takiej kampanii. Podam Ci prosty przykład.

Załóżmy, że prowadzisz kampanię na 3 słowa kluczowe:

  1. Serwis samochodowy poznań
  2. Autoserwis poznań
  3. Mechanik samochodowy poznań

Na każde ze słów wydajesz 33 zł dziennie, czyli w sumie około 100 zł dziennie i 3000 na miesiąc.

I teraz stwierdzasz, kampania jest dobra, wczoraj było 5 telefonów. OK, ale kto dzwonił? Jak znalazł Twoją firmę? Szukał mechanika, czy autoserwisu? Nie mierząc dokładnie źródła połączeń nie jesteś w stanie nic poprawić!

A co się zmieni, kiedy wprowadzisz dokładny pomiar?

Załóżmy, że okaże się, że wszystkie połączenia były efektem tylko jednego słowa kluczowego „autoserwis poznań”. Najprostsza rzecz, którą możesz zrobić, to zatrzymanie pozostałych słów kluczowych. Efekt będzie taki, że oszczędzisz 2000 zł miesięcznie. Super!

A co się stanie, jeżeli uzbrojony w szczegółową wiedzę o skuteczności swoich kampanii przeniesiesz te 2000 zł na słowo „autoserwis poznań”? Okaże się, że za te same pieniądze, które wcześniej wydawałeś na całą kampanię uzyskasz nie 5, ale 15 zapytań dziennie. W skali miesiąca to już będzie nie 150 ale 450 zapytań! Widzisz różnicę?

Wprowadzając dokładny pomiar realnych efektów kampanii (konwersji) jesteś w stanie uzyskać wielokrotnie większy efekt przy tym samym koszcie!

Co mierzyć?

Przede wszystkim musisz mierzyć tą akcję, na której Najbardziej Ci zależy. Może będzie to wypełnienie formularza zapytania, formularza rejestracji lub zapis do newslettera? Te działania prosto zmierzyć, bo odbywają się na Twojej stronie.

Często mamy sytuację, kiedy klienci dzwonią do Twojej firmy. W takim wypadku należy przede wszystkim mierzyć właśnie połączenia telefoniczne. O tym piszę dokładniej w kolejnym rozdziale.

Nie zapomnij też o mikrokonwersjach. Mikrokonwersje to mniej ważne działania, które wskazują na zaangażowanie klienta. Może to być np. pobranie cennika albo przejście na stronę kontakt. W sklepie internetowym ważną mikrokonwersją będzie dodanie produktu do koszyka. Mikrokonwersje pojawiają się przeważnie zanim wystąpi ta najważniejsza konwersja, czyli kontakt klienta z Twoją firmą. Mikrokonwersje występują też w znacznie większej ilości. Dlatego warto je mierzyć, aby w ten sposób już wstępnie oszacować, które słowa będą najlepsze i relokować na nie budżet.

Ważna uwaga!

Pamiętaj, aby ustawiając w systemie AdWords konwersje tylko jedną, najważniejszą ustawić jako konwersję. Przy pozostałych odznacz w ustawieniach pole „Uwzględnij jako konwersje”. System AdWords powinien mieć jasną informację, co jest Twoim głównym celem, a co tylko pobocznym działaniem. Informacje o działaniach nieuwzględnionych jako konwersje będą dostępne w raportach jako „wszystkie konwersje”

Jak mierzyć efekty?

Ekosystem Google dostarcza Ci wszystkich niezbędnych rozwiązań. W przypadku działań na stronie najwygodniej użyć śledzenia z systemu Google Analytics. Ustawiasz w nim cel w postaci wejścia na stronę z podziękowaniem za wysłanie formularza, a potem importujesz go w AdWords. Pamiętaj przy tym, aby Twoje Konto AdWords i Analytics były ze sobą połączone.

Bardziej skomplikowane działania, jak kliknięcie linku do adresu e-mail lub pobranie cennika w pdf możesz mierzyć ustawiając odpowiednie zdarzenia w systemie Google Tag Manager (GTM). W GTM możesz nawet zmierzyć takie działanie, jak przewinięcie strony do określonego elementu i taką czynność traktować jako konwersję. Zdarzenia z GTM są widoczne w systemie Analytics. Na ich podstawie ustawiasz cele, które potem importujesz do AdWords jako konwersje.

Najmniej oczywiste konwersje w postaci połączeń telefonicznych omawiam w kolejnym rozdziale.

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś, to koniecznie połącz swoje konto z kontem Analytics. Sprawdź, jaka strona strona pojawia się po wypełnieniu formularza kontaktowego (skopiuj jej adres URL). Ustaw w systemie Analytics wejście na tą stronę jako cel. Zaimportuj ten cel do systemu AdWords. Obserwuj przez kilka dni, jakie słowa kluczowe prowadzą do wypełnień formularza, aby potem przenieść swój budżet właśnie na te słowa. Powinno to podnieść skuteczność kampanii.

Poradnik AdWords – Część 5 – Mierz realne efekty kampanii AdWords (konwersje)
5 (100%) 1 vote

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.