Google ads - chatbot na facebook

Jeśli korzystasz z Facebooka, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że miałeś już okazję przekonać się w praktyce, czym jest chatbot. Programy, umożliwiające prowadzenie zautomatyzowanej komunikacji z użytkownikami stają się w ostatnich latach coraz popularniejsze.

Wprowadzenie botów przez Facebooka stworzyło wiele ciekawych możliwości dla biznesu, a co ważniejsze sprawiło, że zrobienie bota przestało być kosztowne i skomplikowane. Pojawiły się narzędzia, które pozwalają stworzyć bota w bardzo prosty sposób. Przekonaj się, jakie korzyści dla Twojego biznesu może przynieść zastosowanie zautomatyzowanego doradztwa.

W jakich branżach najlepiej sprawdzi się chatbot?

Lista zastosowań botów na Facebooku jest niezwykle długa i zapewne będzie rosła wraz z rozwojem technologii. Funkcje, które może pełnić chatbot są tak liczne, że praktycznie każda branża znajdzie tu coś dla siebie. Ja jednak chciałbym się skupić na możliwości wykorzystania chatbota do generowania leadów sprzedażowych. Tego typu rozwiązanie doskonale sprawdzi się w sektorze B2B lub branżach, oferujących bardziej skomplikowane usługi i produkty, które wymagają wcześniejszej edukacji potencjalnego klienta, jak na przykład fotowoltaika.

Jak działa bot na Facebooku?

Chatbot jest świetną alternatywą dla tradycyjnych formularzy kontaktowych. Cały proces opiera się na takiej samej zasadzie, jak w przypadku popularnych lead magnetów, czyli darmowych materiałów, które oferujesz klientowi, by zachęcić go do pozostawienia danych. Tutaj również musisz zaoferować solidną wartość, która skłoni użytkownika do wejścia w interakcję z botem. Różnica polega na tym, że klient otrzymuje wartość praktycznie od razu, zanim jeszcze bezpośrednio poprosisz go o zostawienie danych. Z punktu widzenia klienta taka forma ma też wiele innych zalet:

  • Jest szybka i nie wymaga dużego zaangażowania.

  • Swobodna, niezobowiązująca atmosfera rozmowy, prowadzona w kanale dobrze znanym użytkownikowi.
  • Spersonalizowana obsługa – inteligentne rozwiązania, pozwalają na zbudowanie angażujących ścieżek, precyzyjnie dopasowanych do potrzeb klienta.
  • Interesująca forma, która wyróżnia się na tle popularnych lead magnetów.
Google Ads - wykorzystanie chatbota

Jeśli zastanawiasz się czy chatbot sprawdziłby się w przypadku twojego biznesu, KLIKNIJ w przycisk i dowiedz się więcej.

Interakcja z botem - Facebook Ads, messenger, linkedin

Jak można wejść w interakcje z botem?

Istnieje wiele sposobów na zainicjowanie interakcji z botem, poniżej znajdziecie listę tych najbardziej skutecznych i popularnych:

  • Reklama Facebook Ads, posiadająca call-to-action w postaci przycisku, przekierowującego do Messengera i Twojego bota
  • Komentarz pod postem
  • Widget na stronie
  • Link zamieszczony w stopce e-maila
  • Box lub przycisk zamieszczony na stronie

Przykładowy schemat chatbota

Aby lepiej zobrazować Ci działanie chatbota, zaprezentuję Ci przykład, który z powodzeniem stosuję we własnym biznesie. W tym przypadku interakcję z botem wyzwala reklama, oferująca możliwość policzenia zwrotu z nakładów na kampanię reklamową Google Ads. Oto ścieżka, którą przechodzi potencjalny klient:

  1. Klient widzi atrakcyjną propozycję: policz ROAS dla swojego sklepu internetowego.
  2. Klika w przycisk call-to-action, który przekierowuje go do Messengera.
  3. Seria pytań, mających na celu zebranie danych koniecznych do wyliczeń między innymi: adres strony, średnia wartość koszyka, marża, wysokość budżetu reklamowego.
  4. Rezultat wyliczeń, dokonanych przez system.
  5. Informacja o możliwości uzyskania lepszych rezultatów.
  6. Propozycja bezpłatnej konsultacji, mającej na celu dogłębną analizę sytuacji.
  7. Prośba o dane kontaktowe – numer telefonu.
  8. Osobom niezainteresowanym konsultacją oferuję możliwość pobrania dodatkowych materiałów, w danej tematyce, co zaowocuje uzyskaniem adresu e-mail.
Kalkulator opłacalności - google ads word, adwords

Czy chatboty są skuteczne?

Z moich doświadczeń wynika, że kampanie tego typu przynoszą zaskakująco dobre rezultaty.

Spójrzcie na moje wyniki:

Google adwords - koszty wejścia google ads

Koszt wejścia w interakcję z botem wynosi niecałe 5 zł. To niewielka cena za pozyskanie strategicznych danych, pomagających zdobyć potencjalnych klientów. Około 40% z tych osób decyduje się na konsultację i zostawia numer telefonu. Nie muszę ich już wtedy przekonywać do podjęcia rozmowy, bo tę pracę wykonał za mnie bot. Nawet jeśli użytkownik nie przejdzie całej ścieżki, to już samo rozpoczęcie konwersacji z moim chatbotem, otwiera nowy kanał komunikacji marketingowej. Mogę nawiązać kontakt z tą osobą w przyszłości, wysłać informacje o nowych usługach, czy powiadomić o rozpoczynającej się promocji.

Korzyści dla Twojego biznesu

W ramach podsumowania przeanalizujmy najważniejsze zalety pozyskiwania kontaktów biznesowych za pomocą bota na Facebooku:

  • Zbieranie cennych danych służących do pozyskiwania nowych klientów.
  • Oszczędność czasu i kosztów, związanych z pozyskiwaniem leadów, przygotowywaniem poradników, webinarów.
  • Przyspieszenie komunikacji z klientem – pozostawione przez klientów dane trafiają bezpośrednio na Twój adres e-mail, co pozwala na szybką reakcję z Twojej strony. Możesz też otrzymywać powiadomienia na Messengera.
  • Pełna automatyzacjaboty działają 24/7 więc mogą obsłużyć bardzo dużą ilość osób.
  • Możliwość zrobienia większej ilości chatbotów, dedykowanych dla poszczególnych usług i produktów lub skierowanych do różnych grup docelowych.
  • Doskonałe narzędzie do zbierania informacji o potrzebach i preferencjach Twoich potencjalnych klientów.
  • Chatboty świetnie sprawdzają się zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych.
  • Budowanie wizerunku nowoczesnej i przyjaznej klientowi firmy.

Nasza propozycja.

Proponuję Ci bardzo prostą rzecz – bezpłatną konsultację, w ramach której przeanalizujemy działania marketingowe Twojej strony lub wskażemy ich odpowiedni kierunek. Po tej konsultacji podejmiesz decyzję, czy chcesz zainwestować w Facebook Ads, czy jednak wystarczy Ci to, co masz obecnie.

Zgłoś się na bezpłatną konsultację.

Chatbot na Facebooku – handlowiec, który pracuje dla Ciebie na okrągło.
5 (100%) 8 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.