Strona główna » Blog » Optymalizacja kampanii produktowych Google Ads (PLA)

Optymalizacja kampanii produktowych Google Ads (PLA)

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to wcześniej czy później zetkniesz się z kampaniami produktowymi w Google Ads. Ich uruchomienie może nie jest najprostsze, ale też przy odrobinie chęci i czasu jest wykonalne. Jednak czy samo uruchomienie kampanii pozwoli osiągnąć sukces?

Niestety – rynek rządzi się swoimi prawami, i pomysł, że wszystkie reklamowane produkty będą się sprzedawać równie dobrze jest skazany na porażkę. Przecież niektóre produkty mogą być za drogie, na innych masz niską marżę, albo wręcz są tak tanie, że pomimo popularności ich reklama jest po prostu nieopłacalna.

Wstępna analiza danych – konwersja produktowa.

Mając sklep internetowy, musisz zbierać dane o sprzedaży. Najprościej wykorzystać do tego moduł e-commerce systemu Google Analytics. Powie ci on, co i za ile sprzedajesz, oraz które źródła ruchu generują tą sprzedaż. Jednak to dopiero początek. Aby sięgnąć głębiej, musisz wiedzieć nieco więcej o swoich produktach. Warto przeprowadzić analizę, która powie, jak wiele osób, które widziały kartę produktu dodało produkt do koszyka, w dalszym kroku możesz powiązać te dane z informacjami o sprzedaży.

Jeżeli dopiero wdrażasz reklamę produktową, to warto przeanalizować całość ruchu, nie tylko ten pochodzący z kampanii Google Ads. Dzięki temu uzyskasz wskazówki, które produkty są rzeczywiście warte reklamy, a które można sobie odpuścić.

Pamiętaj o bardzo ważnej rzeczy. Aby analiza była cokolwiek warta, musisz mieć wystarczającą i spójną próbkę danych. Ustaw więc wystarczająco długi okres w swoich systemach oraz pamiętaj, aby wszędzie ustawić taki sam zakres dat.

Większość potrzebnych danych już masz na swoim koncie Analytics. Brakuje Ci zapewne informacji o tym, ile razy dany produkt został dodany do koszyka, nawet jeżeli nie został kupiony. Te informacje możesz uzyskać wdrażając zaawansowane śledzenie e-commerce z pakietu Analytics, bądź prościej, tworząc odpowiedni system zdarzeń, które zarejestruje Analytics. Wykorzystując do tego Google Tag Manager być może nie będzie konieczne zlecanie dodatkowych prac programistom.

Zobacz:  Poradnik Google Ads– Część 10 – modyfikacja struktury kampanii pod kątem uzyskania większej kontroli i wpływu na skuteczność reklam

Etap analizy danych pozwoli ci ustalić, dla których produktów warto podnieść stawki CPC, a które powinny działać tylko w oparciu o minimalną stawkę.

Mając wynik takiej analizy możesz podzielić swoje produkty w kampanii na grupy, nie pod względem producenta czy kategorii, ale właśnie pod względem konwersyjności. Przypisując wyższe stawki do lepiej konwertujących produktów, a obniżając dla słabiej konwertujących jesteś w stanie spowodować, że przy tym samym budżecie uzyskasz znacznie wyższy współczynnik konwersji dla reklam produktowych. Pamiętaj przy tym, że dla mniej popularnych produktów warto posłużyć się wskaźnikiem dodań do koszyka niż sprzedażą, aby przedwcześnie nie wykluczyć takich produktów z kampanii.

W sklepach, gdzie wdrażaliśmy ten mechanizm, współczynnik konwersji w kampanii produktowej rósł nawet ponad 100%.

Analiza opłacalności

Jeżeli systemy Google Ads i Analytics zgromadziły wystarczającą ilość danych, możesz wykonać analizę opłacalności, która w jeszcze bardziej racjonalny sposób pozwoli Ci zarządzać budżetem kampanii.

Na czym to polega? System Google Ads gromadzi dane o ilościach i kosztach kliknięć oraz CTR dla każdego z produktów z pliku danych. Zakładam też, że potrafisz określić średnią marże dla wszystkich produktów, lub bardziej konkretnie, dla kategorii czy producentów. Znając  marże i ceny jesteś w stanie policzyć, ile możesz wydać na reklamę konkretnego produktu. Znając ze statystyki Google Ads ceny kliknięć dla poszczególnych produktów i ich ilość, a z danych Analytics współczynnik konwersji dla produktu możesz dokładnie wyliczyć, przy jakich stawkach opłaca się reklamować konkretne produkty.

Jeżeli potraktujesz poszczególne produkty jako grupy produktów, to uzyskasz też informacje o utracie udziału danego produktu w wyświetleniach ze względu na pozycję. To pozwoli Ci określić, czy jest sens dalszego podnoszenia stawek CPC.

Co zrobić z tymi danymi? Możesz uruchomić kampanię produktową, którą podzielisz na grupy pod względem identyfikatorów produktów. Dla każdej takiej grupy możesz ustalić osobny CPC i w ten sposób spowodować, że Twój zysk z kampanii będzie najwyższy. Łącząc dane o opłacalności z danymi z konwersji produktowej jesteś w stanie uzyskać optymalne wydatkowanie budżetu na reklamę Google Ads.

Zobacz:  Case Study: 23-krotny zwrot z nakładów na reklamę i ponad 4,4 mln zł sprzedaży w sklepie internetowym z zabawkami dzięki kampaniom Google Ads

Jak to wszystko zrobić?

Ręczna analiza.

Generujesz w Analytics raport wyświetlanych stron oraz raport o produktach z e-commerce. Dane wrzucasz do pliku Excela do osobnych zakładek.

Potrzebujesz pliku danych w postaci pliku CSV tak, aby można go było otworzyć w excelu. W tym pliku masz identyfikatory produktów, nazwy, ceny oraz adresy URL stron produktów.  Dane z pliku ładujesz do kolejnej zakładki .

Potrzebujesz jeszcze danych o CPC i kliknięciach dla poszczególnych produktów. Uzyskasz je na swoim koncie Google Ads, klikając w kampanię produktową, a następnie wybierając „wymiary” -> „Widok: Kampanie produktowe: Identyfikator produktu”. Dane wklejasz do kolejnej zakładki Excela.

Dane ze wszystkich zakładek łączysz w jeden widok, najprościej na zakładce z danymi z pliku danych. Nie będę wchodził tu w szczegóły, ale użyj do tego funkcji „WYSZUKAJ.POZIOMO”, łącząc dane na podstawie identyfikatorów produktu i adresu URL strony produktu.

Aby uzyskać odpowiedź na pytanie, jak ustawić stawki dla poszczególnych produktów, musisz napisać regułę, która uwzględni wszystkie czynniki, o których wcześniej mówiłem. My robimy to w ten sposób, że do każdego z czynników przypisujemy odpowiednią wagę. Manipulując wagami jesteśmy w stanie skonstruować zbiór danych, który wyróżni produkty np. najlepiej konwertujące, dające największy ruch, najtańszy ruch itp.

Aby wykorzystać otrzymane w ten sposób dane, musisz użyć Edytora Google Ads. Pozwoli on pobrać z konta aktualną konfigurację kampanii oraz przypisać nowe stawki CPC dla wszystkich produktów. Zmienioną konfigurację możesz wysłać na serwery Google Ads.

Automatyka.

Zamiast pobierać, składać i analizować wszystkie dane, możesz posłużyć się oprogramowaniem, które zrobi to wszystko automatycznie. Co więcej, oprogramowanie może przeprowadzać taką analizę dowolnie często, co jest warunkiem udanej kampanii. Bez powtórnej analizy nie ocenisz, jak poszczególne zmiany wpłynęły na całość kampanii. Będziesz w stanie tylko stwierdzić, że wskaźnik konwersji wzrósł lub zmalał i masz lepszy zwrot z inwestycji.

Zobacz:  Jak policzyć spodziewany zwrot z nakładów na reklamę w kampanii Google Ads?

Dodatkowe korzyści.

Jeżeli włożysz wysiłek w pozbieranie i scalenie danych z kilku źródeł, możesz uzyskać szereg dodatkowych informacji, np.:

  • Które produkty nigdy nie były oglądane przez klientów,
  • Które są oglądane, ale nigdy nie dodawane do koszyka (być może mają mylące nazwy lub oderwaną od rzeczywistości cenę),
  • Które są dodawane do koszyka, ale nie kupowane (może to być sygnał, że cena jest odrobinę za wysoka i warto lekko ją skorygować),
  • Które produkty są bardzo chętnie kupowane w stosunku do ilości wyświetleń (może warto z kolei lekko podnieść cenę i więcej zarabiać).

Nasza propozycja.

Jeżeli chcesz zyskać kampanię optymalizowaną w oparciu o analizę konwersji i wskaźniki biznesowe, wypełnij poniższy formularz. Skontaktujemy się z Tobą i wspólnie ustalimy, co trzeba zrobić, aby Twoje kampanie mogły w pełni skorzystać z zaawansowanej analityki, a ty będziesz cieszyć się większą sprzedażą.

Jeżeli nie masz wszystkich potrzebnych narzędzi pomiarowych lub nie wiesz, jak je podłączyć, również służymy pomocą.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
resep efektif wild west gold agar setiap putaran langkah strategis mahjong untuk menjaga konsistensi tips harian bonanza yang diam diam dipakai ilmu rtp starlight yang perlu dipahami sebelum panduan bermain scatter hitam dengan pendekatan update terbaru wild west gold yang membawa rahasia di balik kepiawaian pemain mahjong menguak strategi pengelolaan pola permainan bonanza strategi baru starlight yang kini banyak diikuti ulasan wild west gold berdasarkan pendekatan cara mudah mahjong agar pemula tidak salah rahasia pola scatter hitam yang hasilkan yamaha nmax saran bermain wild west gold agar dapat hasilkan formasi mahjong yang teruji efektif menjaga hasil rumus bonanza baru yang meningkatkan peluang Analisis Waktu dan Pola Scatter: Strategi Baru Pecinta SURYAJP Pola Picu Super Scatter Paling Stabil Minggu Ini, Eksklusif dari SURYAJP! Berapa Spin Ideal untuk Memancing Scatter Hitam di SURYAJP? Rahasia Pemain Berpengalaman Panduan Total Spin Super Scatter SURYAJP untuk Pemula yang Ingin Cepat Menang Jangan Asal Daftar! Ini Jenis Akun SURYAJP yang Bisa Pancing Super Scatter Kapan Harus Spin Supaya Scatter Hitam Keluar di Mahjong Wins 3? Simak Polanya di SURYAJP Cara Cerdas Olah Modal Kecil Jadi Super Scatter di SURYAJP, Pemain Baru Wajib Coba! 5 Kesalahpahaman Fatal Tentang Super Scatter di SURYAJP yang Harus Kamu Hindari Perhitungan Bonus Scatter Hitam di SURYAJP yang Jarang Diketahui Pemain Nominal Kemenangan Tertinggi Mahjong Wins 3 di SURYAJP yang Bikin Penasaran Filosofi Super Scatter Hoki Tukang Ojek di Jakarta Cuan Hingga Ratusan Juta Modal Receh Jadi Jutaan Kisah Ibu Rumah Tangga di Surabaya Bongkar Rahasia Gates of Olympus Super Scatter Modal Receh Jadi Jutaan Kisah Ibu Rumah Tangga di Surabaya Bongkar Rahasia Gates of Olympus Super Scatter Trik Pegawai Bank di Medan Mengatur Kemenangan di Gates of Olympus Super Scatter Fenomena Pedagang Pasar di Bogor Borong Emas Berkat Teknik Gates of Olympus Super Scatter Mengoptimalkan Scatter di Mahjong Ways 2: Panduan Lengkap Pemain Peluang Pembelajaran Lengkap Praktis dari Mahjong di Kalangan Menengah Manfaat Mahjong dalam Pengembangan Keterampilan Bisnis Pemula Kisah Sukses Pemain Mahjong untuk Peningkatan Keterampilan Manfaat Nyata Fokus Bermain Mahjong untuk Raih Keberhasilan Fakta Unik Mahjong: Asal Usul dan Manfaat Bermainnya di Era Modern Tips Lengkap Ampuh Cegah Kekalahan Saat Main Mahjong Cara Baru Mahjong: Trik Efektif Tingkatkan Peluang Menang di 2025 Panduan Mahjong untuk Pemula: Aturan hingga Belajar Taktik Jitu dari Nol Langkah Step Nelayan di Maluku Tinggalkan Jaring Setelah Kuasai Rumus Gates of Olympus Super Scatter Panduan RTP Gates of Olympus Super Scatter Strategi Modal Seadanya ala Mahasiswa Jogja Pengalaman nyata satpam Tangerang raih keuntungan hanya 5 menit main Gates of Olympus di MONGGOJP. Strategi waktu terbatas yang efektif Strategi Bisnis UMKM dari Mahjong Ways 2: Cara Cerdas Mengambil Keputusan Cara Belajar Mahjong Ways dari Awal: Teknik dan Strategi Dasar untuk Sukses Mengungkap Pola Scatter dalam Mahjong Ways 3: Teknik Analisis yang Efektif Kisah Pengusaha Kecil yang Mengubah Modal Mahjong Wins 2 Menjadi Sukses Fokus Permainan Tradisional: Analisis Studi Kasus Mahjong Wins untuk Pemain Cermat Asal Usul dan Manfaat Kognitif Mahjong Ways 2 PGSoft: Fakta Unik dari Permainan Viral Strategi Mengelola Modal Kecil di Mahjong Ways PG Soft: Tips Maksimalkan Peluang Menang Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Pengalaman Mahjong Ways 3 yang Lebih Seru Dari Menang di Mahjong Wins 2 ke Kebun Sawit: Investasi Cerdas di Sumatera Mengubah Keberuntungan dari Mahjong Wins menjadi Bisnis Sarang Walet yang Menguntungkan Rahasia UMKM Tangguh Ala Mahjong Ways 2 untuk Sukses Bisnis Modern Panduan Mahjong Ways Lengkap dengan Strategi Dasar untuk Pemula Analisis Cerdas Pola Scatter Mahjong Ways 3: Cara Baca Pola dengan Akurat Studi Menarik Mahjong Wins: Rahasia di Balik Peningkatan Fokus Pemain Tradisional Cerita Inspiratif Pengusaha Kecil yang Bangkit Lewat Mahjong Wins 2 Jejak Sejarah Mahjong Ways 2 PG Soft: Permainan Kuno dengan Manfaat Modern untuk Pikiran Strategi Cerdas Kelola Modal Kecil di Mahjong Ways PGSoft agar Hasilnya Makin Maksimal Cara Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Inspirasi di Mahjong Ways 3 Modal Kecil dari Mahjong Wins 2 Berbuah Manis Jadi Kebun Sawit di Kalimantan Modal Awal dari Mahjong Wins Mengantarkan Kesuksesan di Bisnis Sarang Walet Strategi Keputusan Bisnis UMKM Terinspirasi dari Mahjong Ways 2 Tips Belajar Mahjong Ways untuk Pemula: Panduan Dasar dan Strategi Inilah Analisis Pola Scatter Mahjong Ways 3 yang Bikin Banyak Orang Penasaran Rahasia di Balik Mahjong Wins: Studi Kasus yang Menunjukkan Pentingnya Fokus Bermain Kisah Nyata Pengusaha Kecil yang Mengubah Hidup Berkat Mahjong Wins 2 Mengenal Lebih Dalam Mahjong Ways 2 PG Soft: Perpaduan Sejarah, Strategi, dan Kecerdasan Cara Pintar Memutar Modal Kecil di Mahjong Ways PGSoft agar Peluang Meningkat Ternyata Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan Jadi Awal Inspirasi Bermain Mahjong Ways 3 Hasil Mahjong Wins 2 Disulap Jadi Lahan Kebun Sawit Produktif di Sumatera Modal dari Mahjong Wins Mengubah Hidup Jadi Pengusaha Sarang Walet https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan