Jeżeli jeszcze nie wiesz jak wygląda nowy interfejs Google Ads i za każdym razem odruchowo przełączasz się na stary widok, to obejrzyj to nagranie. Nowy interfejs jest faktycznie szybszy, a przy tym wcale nie taki straszny. Zapraszam do oglądania:
Jeżeli system reklamowy Google Ads jest dla Ciebie nowością i nie wiesz, od czego zacząć, przeczytaj artykuł „Kampanie Google Ads. Tam wyjaśniam, o co w tym wszystkim w ogóle chodzi.
Nowy interfejs Google Ads – dobry, ale niedopracowany
Google bardzo intensywnie pracuje nad nową, bardziej przyjazną powłoką dla swojego systemu Google Ads. W chwili obecnej (początek stycznia 2018) praktycznie wszystkie konta są domyślnie przełączane na tą wersję.
Brakuje jej jednak nadal kilku ważnych funkcjonalności. Dla mnie największe braki to:
- Brak plannera kampanii display
- Niepoprawne kopiowanie niektórych elementów kampanii
Nie są to jednak krytyczne obszary systemu. To, co najważniejsze – działa i to zauważalnie szybciej.
Z pozytywów:
- Wszystkie widoki zyskały możliwość zmiany szerokości kolumn
- Przy ekranie Full HD dla większości typowych zastosowań kolumny mieszczą się na jednym ekranie, bez przewijania w prawo.
- Wykresy zyskały większą czytelność, a na głównym widoku przeglądu możliwość przedstawienia max 4 parametrów (o 2 więcej niż dotychczas)
- Czytelny widget harmonogramu reklam, pokazujący statystyczny rozkład zadanego parametru, np konwersji lub kliknięć z podziałem na dni tygodnia i godziny.
- Czytelne obrazowanie rozkładu parametrów z uwzględnieniem urządzeń.
Ogólnie, mniej zaawansowany użytkownik szybciej dotrze do parametrów i analiz, z których istnienia wcześniej nie zdawał sobie sprawy.
Jednym zdaniem – warto poświęcić kilka dni i przejść na nowy interfejs Google Ads.

Nazywam się Mariusz Pryszczewski. Jestem posiadaczem indywidualnych certyfikatów Google Ads i Analytics, a przy tym pasjonatem optymalizacji i automatyzacji w marketingu. Prowadzę również wykłady z zakresu marketingu internetowego na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Od 1999 r prowadzę agencję interaktywną Centrum Internetowe, a w roku 2010 stworzyłem markę PPCefekt.pl, która specjalizuje się w płatnych działaniach w systemach Google Ads, Facebook Ads, Linkedin, a także w pozycjonowaniu stron WWW z wykorzystaniem bezpiecznych technik.
Mój dotychczasowy dorobek szkoleniowy znajdziesz w wersji do kupienia na stronie https://vod.mariuszpryszczewski.pl. Natomiast wiele bezpłatnych materiałów publikuję na naszym kanale na platformie Youtube oraz na naszej grupie na FB.