Strona główna » Blog » Case Study: 23-krotny zwrot z nakładów na reklamę i ponad 4,4 mln zł sprzedaży w sklepie internetowym z zabawkami dzięki kampaniom Google Ads

Case Study: 23-krotny zwrot z nakładów na reklamę i ponad 4,4 mln zł sprzedaży w sklepie internetowym z zabawkami dzięki kampaniom Google Ads

Ekstrazabawki to sklep internetowy, specjalizujący się w sprzedaży aut elektrycznych na akumulator dla dzieci. Właściciel firmy zdecydował się na współpracę z PPCefekt, bo zależało mu, by szybko rozkręcić sprzedaż w nowym sklepie bez wydawania budżetu na nieefektywne działania. 

BUDUJEMY SOLIDNE FUNDAMENTY

Każdą kampanię zaczynamy od sprawdzenia strony klienta, przetestowania procesu zakupowego i wdrożenia kluczowych elementów technicznych. Sprowadzanie ruchu do sklepu, w którym ceny są mocno zawyżone, brakuje opinii klientów, odpowiednich form płatności i dostawy, po prostu nie ma sensu. Szczególną uwagę zwracamy na klarowne nazwy i opisy produktów, bo to podstawa działania kampanii reklam dynamicznych. Być może są to oczywistości, jednak bez tego nawet najbardziej przemyślana strategia nie zadziała.

WYZWANIE DLA AGENCJI

Nasz klient startował z zupełnie nowym sklepem. Chciał wejść na rynek, ale miał ograniczony budżet. Jego celem było jak najszybsze wygenerowanie zysku, żeby pozyskać środki na rozwój biznesu. Problem w tym, że nie było jeszcze żadnych transakcji, więc nie wiedzieliśmy, które produkty będą się dobrze sprzedawać, ani kto chętnie je kupuje.

NASZE ROZWIĄZANIE

Naszym celem na pierwszym etapie kampanii było szybkie zebranie danych potrzebnych do optymalizacji kampanii. Wykorzystaliśmy dostępny budżet w jak najbardziej efektywny sposób. Utworzyliśmy dwie kampanie produktowe z tym samym asortymentem, ale zróżnicowanymi stawkami. Pierwszej z nich nadaliśmy wysoki priorytet i ustawiliśmy niskie stawki CPC. Zbierała ona tani ruch z ogólnymi zapytaniami. Drugiej nadaliśmy niski priorytet i ustawiliśmy wysokie stawki, by sprowadzała wartościowy ruch, odpowiadała na szczegółowe zapytania klientów zdecydowanych na zakup.

ustawienia kampanii PLA

OPTYMALIZUJEMY KAMPANIE

Wykluczamy słowa kluczowe, które sprowadzają ruch, ale nie generują konwersji. 

Dopasowujemy stawki — gdy grupa produktów dobrze sprzedaje, podbijamy stawki, a w grupach słabiej sprzedających obniżamy stawki.

Blokujemy nieefektywne produkty, by móc przeznaczyć więcej budżetu na pozostałe produkty.

Potem dzieliliśmy tę kampanię głębiej, by jeszcze lepiej sprawdzać efektywność poszczególnych produktów. Ta strategia pozwoliła stosunkowo niskim kosztem rozkręcić sprzedaż w sklepie.

WCHODZIMY NA WYŻSZY POZIOM

Kiedy kampanie zebrały już dane, mogliśmy zacząć korzystać z inteligentnych kampanii produktowych, a później także kampanii Performance Max. W tego typu kampaniach nie mamy dużych możliwości, jeśli chodzi o optymalizację. Jednak, gdy dostarczymy algorytmom odpowiednią ilość danych i mądrze poprowadzimy kampanie, możemy osiągnąć dużo większe zasięgi i lepsze wyniki. Inteligentne kampanie produktowe w długim okresie (od maja 2019 do grudnia 2022) osiągnęły średni ROAS na poziomie 2398%. 

Kampania PLA -koszty i Roas

Natomiast w sezonie, kiedy zainteresowanie tego typu zabawkami jest większe  ROAS przekracza 5000%.

Kampania PLA vs kampania Performance Max

SZKLANY SUFIT

Zobacz na wyniki kampanii Performance Max z okresu 6 miesięcy. Kampania osiągała ROAS na poziomie 5000%, ale w pewnym momencie pojawiła się zaskakująca zależność. Kiedy zmniejszyliśmy budżet, zwrot z nakładów na reklamę poszedł w górę. Natomiast kiedy dorzuciliśmy sporo budżetu, ROAS gwałtownie spadł.

wyniki kampanii Performance Max z okresu 6 miesięcy

Gdy zwiększamy budżet, a sprzedaż utrzymuje się na stałym poziomie, może to oznaczać, że osiągnęliśmy szklany sufit. To punkt, gdzie nie da się już więcej wyciągnąć z kampanii mimo zwiększania budżetu. Oznacza to, że dotarliśmy już do osób zdecydowanych na zakup i zainteresowanych. Zwiększanie budżetu nie sprawi, że kampania będzie stabilnie generowała większy przychód. Kampania będzie próbowała wydać więcej, ale będzie docierała do mniej trafnych użytkowników. Więc tracisz, zamiast zarabiać. 

Żadnej kampanii nie da się rozwijać w nieskończoność, bo jest skończona liczba ludzi, którzy potrzebują danych produktów.

CZY MOŻNA ZROBIĆ COŚ WIĘCEJ?

Żeby przebić ten szklany sufit, musimy zainwestować w docieranie do osób, które w tym momencie nie są jeszcze zdecydowane na zakup, ale w przyszłości mogą stać się naszymi klientami. Jednak zanim pójdziemy w szeroką reklamę, warto próbować nakłonić do zakupu tych, którzy już odwiedzili nasz sklep.

 U naszego klienta świetnie sprawdził się Marketing Automation, czyli system, który umożliwia automatyczne wysyłanie spersonalizowanych maili na masową skalę. Dzięki uczącym się algorytmom, obserwacji i analizie zachowań użytkowników na Twojej stronie jest w stanie ratować porzucone koszyki oraz wysyłać klientom propozycje produktów zgodnych z ich zainteresowaniami.

Zobacz na wyniki takich działań. W całym okresie współpracy Edrone wygenerował 1311 transakcji na ponad
1 600 000 zł. Należy przy tym pamiętać, że w Edrone płacimy stały abonament, zależny od liczby użytkowników w bazie, a nie koszty za każde kliknięcie. W porównaniu do kosztów utrzymania takiego systemu jest to bardzo efektywne narzędzie wspierające sprzedaż:

PODSUMOWANIE EFEKTÓW WSPÓŁPRACY

ROAS z Google Ads z długiego okresu współpracy (24 luty 2019 – 16 sierpnia 2023 roku) wynosi 2326%, przy średniej wartości zamówienia ponad 1200 zł. Przy koszcie kampanii na poziomie 191 000 zł kampania dała przychód na poziomie
4 462 416 zł (prawie cztery i pół mln zł)

Zobacz, co o samej kampanii i współpracy z PPCefekt mówi właściciel sklepu Ekstrazabawki.

POTRZEBUJESZ POMOCY PRZY SWOICH KAMPANIACH?

Jeżeli czujesz, że Twoja kampania Google Ads lub Facebook Ads nie działa na maksymalnych obrotach, albo boisz się uruchomić taką kampanię, żeby nie przepalić budżetu, zapraszam na bezpłatną konsultację.

Dopytamy o Twoje cele i podpowiemy Ci, jak się zabrać za płatną reklamę. Dowiesz się też, ile musisz zainwestować i ile możesz zarobić dzięki inwestycji w reklamę.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jakich wyników i w jakim czasie można spodziewać się w Twoim biznesie, zapisz się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą ds. strategii reklamowych w Internecie, wypełniając formularz.

5/5 - (Głosów:1)

Dodaj komentarz