Strona główna » Blog » Instagram – buduj widoczność swojej marki w sieci

Instagram – buduj widoczność swojej marki w sieci

instagram

Istnieje wiele czynników które wpływają na to, jak Twoją markę postrzegają użytkownicy w sieci. Są to między innymi wartości, które firma sobą reprezentuje, atrakcyjna oferta oraz … estetyczny profil w mediach społecznościowych.

Prawdą jest że konsumenci, a w szczególności Ci robiący zakupy online, są wzrokowcami. Marka, której przekaz jest spójny merytorycznie i wizualnie postrzegana jest jako wiarygodna i rzetelna. A do tego powinieneś dążyć szczególnie w czasach, gdy konkurencja jest większa niż kiedykolwiek.

Istnieje błędne przekonanie, że Instagram to portal jedynie dla modelek blogowych, bez żadnej wartości edukacyjnej. Wszyscy Ci, którzy wciąż tak myślą, codziennie tracą możliwość na dotarcie do nowych, wartościowych klientów całkowicie za darmo. Daj się przekonać, że Instagram może wesprzeć Twoje działania w Internecie. W tym artykule odpowiemy na najczęściej zadawane pytania, które umożliwią Twojej marce rozpoczęcie przygody z Instagramem w celach reklamowych i wizerunkowych.

Czym jest Instagram?         

Instagram był początkowo witryną internetową aplikacją do robienia i udostępniania zdjęć przeznaczoną dla telefonów Apple. Z biegiem czasu przekształcił się w aplikację dostępną również na telefonach Android,  która umożliwiała  edycję zdjęć i filmów oraz stosowanie filtrów cyfrowych. W 2014 roku wprowadzona została również funkcja emisji reklam, a dwa lata później dodawanie Instagram Stories, których format przypomina ten ze Snapchata – treści widoczne są dla użytkowników tylko przez 24h od momentu publikacji.

Użytkownicy Instagrama w Polsce – statystyki

Jak podaje źródło NapoleonCat.com, w 2021 r. na Instagramie było 9 650 000 zarejestrowanych Polaków, co daje ponad 25% całej populacji Polski. Te dane robią wrażenie!

Co więcej, Instagram angażuje praktycznie tak samo płcie – z Instagrama w Polsce korzysta 59.1% kobiet oraz 40.9% mężczyzn. Większość z nich (według źródła: badanie Gemius/PBI, czerwiec 2018) ma wykształcenie średnie lub wyższe.

Najliczniejszą grupą Polskich użytkowników są ci w wieku 18-24 lat oraz 25-34 lat.

Zastanów się, czy widzisz tu swoją potencjalną grupę odbiorców?

Co musisz wiedzieć o Instagramie w 2023 r.

Od kilku miesięcy Instagram promuje konta, na których regularnie pojawiają się rolki. Czym tak naprawdę są? Reels, czyli potocznie rolki, to nic innego jak kilkunastosekundowe filmiki o zróżnicowanej treści. Swój content musisz dopasować do swojej publiczności – jednych użytkowników zadowolą estetyczne kadry z podróży, a inni będą oczekiwać bardziej edukacyjnych treści. Aby sprawdzić rolki użytkownika, wystarczy że przejdziesz na jego profil i klikniesz w ikonę zaznaczoną na zrzucie ekranu.

Zobacz:  Etyczne kampanie Google Ads.
instagram ppcefekt

Obecnie Instagram wspiera również konta, które angażują swoich obserwujących. Pamiętaj, aby codziennie dodawać relację (Instagram Stories) oraz na bieżąco odpisywać na komentarze.

Jak dodawać posty na Instagramie

Jeśli dopiero zaczynasz prowadzić konto na Instagramie, możesz potrzebować pomocy. Dodawanie postów nie jest skomplikowane, ale przejdźmy przez to razem.

Bez znaczenia na to, czy chcesz dodać post na profil prywatny czy służbowy, proces wygląda tak samo. Posty na Instagramie możesz dodać przez witrynę internetową www.instagram.com lub aplikację.

Zalecamy jednak korzystać w tym celu z aplikacji – dzięki temu możesz od razu zobaczyć, jak Twoja grafika prezentuje się na urządzeniu mobilnym.

Dodawanie postów na instagramie – krok po kroku

Zaloguj się do swojego profilu w aplikacji Instagram. Następnie przejdź na stronę główną – to tam widzisz treści udostępniane przez użytkowników, których obserwujesz. Gdy przesuniesz w prawo, zostaniesz przeniesiony do okna w którym będziesz mógł dodać post.

instagram przesuwanie
post instagram

W tym miejscu należy wybrać, co i gdzie chcesz opublikować – masz do wyboru: na żywo, rolka, relacja oraz post. Po wybraniu opcji „post” wystarczy wybrać zdjęcie z galerii, które chcesz umieścić na swoim profilu.

nowy post instagram
post instagram formularz

W kolejnym kroku możesz dodać opis, hasztagi oraz oznaczyć osoby na zdjęciu. Możesz dodać również takie elementy jak lokalizacja czy muzyka.

Wymiary grafik na Instagramie

Aby Twój profil był spójny i estetyczny, musisz pamiętać o prawidłowych rozmiarach grafik. Obecnie są to:

Rolka – 1080 x 1920 piks.

Relacja – 1080 x 1920 piks.

Post – 1080 x 1080 piks.

Okładka do rolki – 1080 x 1920 piks.

Jak promować posty na Instagramie

Pierwszym krokiem jest dodanie posta na nasz profil na Instagramie. Następnie, należy kliknąć przycisk znajdujący się na dole grafiki „Promuj post”. W kolejnym kroku należy wybrać cel reklamy, budżet i grupę odbiorców. Aby ukończyć reklamę należy dotknąć przycisku „Promuj post” w sekcji „Weryfikacja”.

promowanie postów instagram

Jak pisać posty na Instagramie?

W zależności od branży, tematyka postów jak również ich ton będą się znacząco różniły. Jeśli chcesz zbudować wizerunek eksperta, może warto zastanowić się nad postami edukacyjnymi w bardziej formalnym tonie. Jeśli jednak prowadzisz salon kosmetyczny dla młodych kobiet, lepiej sprawdzą się estetyczne zdjęcia z stylizacjami paznokci z krótkim opisem.

Zobacz:  Reklama w Google – szersze ujęcie.


Ważne jednak, aby komunikacja z odbiorcami była jak najbardziej spójna. Dlatego na samym początku zastanów się, kim są użytkownicy obserwujący Twój profil i do jakich nowych odbiorców chciałbyś dotrzeć.
Posty na Instagramie powinny być przede wszystkim angażujące i… krótkie! W czasach gdzie każdy się śpieszy, a użytkownik potrafi skupić uwagę jedynie na kilka sekund, nie ma sensu pisać długich wypowiedzi – i tak nikt ich nie przeczyta! Dobrym krokiem jest umieszczenie CTA (wezwania do działania) w treści posta. Może to być np. „Daj znać w komentarzu!” lub „Zapisz post na później”.


Dwie rzeczy o których nie możesz zapomnieć to emotikony oraz hashtagi. Emotikony sprawiają, że Twój post wyróżnia się spośród innych – niewątpliwie, łatwiej użytkownikowi przeczytać kilka linijek wypowiedzi porozdzielanej emotikonami, niż ścianę tekstu. Dzięki hashatgom zaś masz szansę dotrzeć do ogromnej ilości nowych odbiorców, całkowicie za darmo. Wystarczy, że dobierzesz odpowiedni hashtag do swojej branży np. #salonfryzjerskiradom, a użytkownicy szukający usługi oferowanej przez Ciebie sami Cię znajdą! Złota rada: pamiętaj, aby Twój profil był publiczny, w innym wypadku użytkownicy nie zobaczą publikowanych przez Ciebie treści.

O której godzinie dodawać posty na Instagramie?

Użytkownicy są dostępni w sieci praktycznie cały czas. Istnieją jednak 3 pory dnia, w których ich aktywność jest największa.

6:30-8:00 – W tym przedziale czasowym większość użytkowników budzi się, lub jest w trakcie podróży do pracy. To idealny czas aby poświęcić kilka minut na scrollowanie na Instagramie.

11:00-13:00 – W porze lunchu chwytamy za telefon, aby oderwać się na chwilę od wymagających zdaniach. Dodając post w tych godzinach zwiększasz szansę, że wyświetli się on użytkownikowi na górze feedu.

18:00-20:00 – Kto nigdy nie przeglądał Instagrama wieczorem przez godziny, niech pierwszy rzuci kamieniem!

Aby sprawdzić kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni, zaloguj się na swoje konto firmowe w Meta Business Suite. Kliknij „Utwórz post” a następnie w opcji planowania wybierz „Zaplanuj”. Dostaniesz informację, kiedy użytkownicy są najbardziej aktywni, wyliczoną na podstawie ich aktywności z siedmiu ostatnich dni.

Zobacz:  Reklama sklepu internetowego na Facebooku, czyli jak zwiększyć sprzedaż
planowanie postów instagram

Nie ma jednak jednego złotego środka. To, co sprawdza się w przypadku naszej grupy obserwatorów może nie zadziałać w Twoim przypadku. Dlatego testuj, testuj i testuj! Dodawaj posty w różnych porach dnia, z różną częstotliwością. Sprawdzając  statystyki posta będziesz miał wyniki czarno na białym.

Pomysły na posty na Instagramie

Na pewno nie raz zastanawiałeś się jakie treści byłyby interesujące dla użytkowników na Instagramie. Istnieje kilka sposobów, aby się tego dowiedzieć. Jeśli posiadasz już grupę obserwujących możesz ich po prostu spytać! Obecnie Instagram udostępnia wiele atrakcyjnych funkcji umożliwiających podtrzymanie relacji z obserwatorem , takich jak „Ankieta” lub „Pytania” dostępne w Relacji.

Jeśli jednak dopiero zaczynasz prowadzenie swojego profilu i nie znasz jeszcze potrzeb swojej grupy docelowej, przygotowałam dla ciebie kilka rad.

  1. Bądź na bieżąco z nowościami w swojej branży – informuj użytkowników o zmianach np. w asortymencie lub o najnowszych trendach.
  2. Przeglądaj magazyny i strony branżowe w języku angielskim – istnieje duża szansa że znajdziesz tam ciekawe tematy na posty, o których nie pomyślała Twoja polska konkurencja.
  3. Korzystaj z dostępnej technologii – ja polecam Ci stronę https://answerthepublic.com/. Wystarczy, że wpiszesz tam ogólną frazę związaną z Twoją działalnością,  np. kalosze dziecięce, a otrzymasz wykresy z najczęściej zadawanymi pytaniami na ten temat.
  4. Inspiruj się codziennością – twoje posty nie zawsze muszą być zaplanowane z wyprzedzeniem. Jeśli danego dnia wydarzy się coś interesującego – przeczytasz ciekawy artykuł, wygrasz nagrodę lub osiągniesz najlepszy wynik sprzedaży podziel się tym z odbiorcami.

Konto firmowe a prywatne

Rodzaj konta dopasuj do celu, w jakim chcesz prowadzić konto na Instagramie. Jeśli konto ma służyć celom biznesowym proponujemy założenie konta firmowego. Dzięki temu otrzymasz dostęp do statystyk oraz innych ciekawych możliwości takich jak narzędzia promocyjne i guzik „kontakt”, które nie są dostępne na profilu prywatnym.

Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu konta lub reklamie na Instagramie, skontaktuj się z nami. W naszym zespole pracują doświadczeni specjaliści, którzy chętnie poznają Twoje potrzeby i dopasują do nich odpowiednią strategię marketingową.

Wypełnij formularz i uzyskaj nasze wsparcie!

3.1/5 - (Głosów:22)

Dodaj komentarz