Tak jak już pisałem wcześniej, klienci najczęściej przed podjęciem decyzji zakupowej potrzebują kilku kontaktów z firmą i jej ofertą. Jest to całkowicie normalne zjawisko biorąc pod uwagę, że każdy ma dostęp do Internetu i każdy porównuje wiele ofert przed zakupem.

Praktycznie wszyscy reklamodawcy znają funkcjonalność AdWords, jaką jest remarketing w sieci reklamowej, czyli nasze ulubione bannery, które krążą za nami po całym Internecie, kiedy tylko odwiedzimy popularną stronę czy sklep internetowy.

Jednak nie wszyscy znają, a jeszcze mniej reklamodawców korzysta z remarketingu w wyszukiwarce.

Co to jest?

Remarketing w wyszukiwarce (RLSA – Remarketing Lists Search Ads) to po prostu kierowanie kampanii tekstowych lub produktowych w wyszukiwarce na użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili naszą stronę. Taka funkcjonalność jest od dawna dostępna w ustawieniach kampanii, w nowym interfejsie AdWords w zakładce „Odbiorcy”.

Po co używać RLSA?

Opiszę to na przykładzie. Załóżmy, że działasz w konkurencyjnej branży i za kliknięcia w AdWords płacisz po 10 zł przy reklamach na 1 czy drugiej pozycji. Pojawia się pytanie, czy warto tyle płacić, jeżeli wiesz, że przeciętnie 1-2 odwiedzających na 100 złoży zapytanie lub dokona zakupu? Oczywiście, jeżeli Cię stać, to super. Jednak dla większości reklamodawców takie zachowanie byłoby dość nierozsądne.  Co zatem zrobić?

Otóż możesz ustawić podstawową stawkę w swojej kampanii tak, aby reklamy wyświetlały się np. na pozycji 4 lub nawet niżej (zależy od ilości potencjalnych zapytań). Dodatkowo ustawiasz grupę remarketingową na klientów, którzy widzieli minimum 3 podstrony, albo pobrali cennik. Następnie do swojej podstawowej kampanii dodajesz te grupy remarketingowe w zakładce „Odbiorcy”, ustawiasz tryb obserwacji i ustawiasz dla nich dopasowanie stawek na +50% albo nawet + 500%.

Jaki będzie efekt? Jeżeli ktoś odwiedzi Twoją stronę i np. pobierze cennik, ale nie złoży zapytania, to trafi do odpowiedniej grupy remarketingowej. Ty wiesz, że nie jest to przypadkowy człowiek, ale potencjalny klient, prawie gotowy do zakupu. Przy podanej konfiguracji kampanii, kiedy taki klient zapyta Google ponownie o Twoje usługi, dopasowanie stawek sprawi, że Twoja reklama przebije wszystkie inne i pokaże się na najwyższej pozycji. W ten sposób, za pomocą RLSA budujesz swego rodzaju filtr, wybierający użytkowników, za których warto zapłacić więcej w wyszukiwarce.

Dwa rodzaje kierowania.

Myśląc o kampanii RLSA musisz wiedzieć, że do dyspozycji masz dwie metody użycia list remarketingowych, „Kierowanie” albo „Obserwacja”. Wyboru dokonujesz właśnie w zakładce „Odbiorcy”, dodając do swojej kampanii kolejne grupy remarketingowe ze swojego konta. Zwracam na ten aspekt Twoją uwagę, bo w tym miejscu zamiast usprawnić, bardzo łatwo możesz całkowicie popsuć swoją kampanię.

O opcji „Obserwacja” napisałem już wyżej. Służy ona do podbicia stawek w kampanii dla powracających, potencjalnie bardziej wartościowych użytkowników.

Druga opcja, „Kierowanie”, pozwala zbudować dla użytkowników z list remarketingowych osobną kampanię. Możesz to wykorzystać, aby takim użytkownikom pokazać dopasowane dla nich reklamy, z wyeksponowaną informacją o promocji dla nowych użytkowników. Czyli w takiej konfiguracji już wiesz, że warto zawalczyć o danego klienta i dodatkowo, z najwyższych pozycji kusisz go atrakcyjną ofertą.

Przy RLSA pamiętaj o tym, że możesz stosować różne dopasowania stawek, dla różnych grup remarketingowych. I tak,

  • dla wszystkich, którzy byli na stronie, możesz zrobić stawkę +30%,
  • dla tych, którzy obejrzeli 3 podstrony – +100%,
  • a dla tych, którzy pobrali cennik, albo dodali produkt do koszyka – +500%.

Nie musisz się obawiać, że bardzo podniesie to koszt kampanii. Użytkowników, którzy znajdą się w grupie z najwyższą stawką będzie naprawdę niewielu.

Musisz też wiedzieć, że do kierowania reklam na grupę remarketingową w wyszukiwarce, na Twojej liście musi być minimum 1000 plików cookie.

Jak to zrobić w praktyce?

Obejrzyj krótkie wideo poniżej:

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Sprawdź, czy masz ustawione wartościowe grupy remarketingowe. „Wszyscy odwiedzający” to trochę za mało. Jeżeli trzeba, dodaj grupy, które wyłapią bardziej wartościowych użytkowników. Dodaj grupy remarketingowe do swoich kampanii na wyszukiwarkę, koniecznie w trybie „Obserwacja”. Jeżeli chcesz tylko sprawdzić, jak wygląda konwersja w tych grupach, nie musisz robić nic więcej. Jeżeli chcesz dopasować stawki do zaangażowania użytkowników w poszczególnych grupach, dodaj w dla tych grup modyfikatory stawek. Następnie poczekaj, aż zbierze się wystarczająca ilość danych i oceń, czy warto było wprowadzić w swoich kampaniach AdWords RLSA.

Poradnik AdWords – Część 8 – Stosuj remarketing w wyszukiwarce, czyli RLSA
5 (100%) 3 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.