
Powszechna dostępność urządzeń mobilnych, jak smartfony i tablety oraz coraz tańszy Internet mobilny spowodowały, że duża część klientów odwiedzających sklepy stacjonarne zaczęła je traktować jako salony wystawiennicze. Oglądają oni wybrany towar, porównują z innymi, a na koniec sięgają po smartfon, aby sprawdzić, na ile atrakcyjna jest sklepowa cena. Bardzo często klienci szukają również opinii o oglądanym produkcie.Takie zachowanie to właśnie showrooming.
Showrooming w Polsce.

Jak wykorzystać taki model zachowań?
Sprawa jest dość prosta. Musisz pokazać się z ofertą swojego sklepu takiemu klientowi właśnie w momencie, kiedy stojąc przed półką szuka on ze smartfonem w ręku lepszej oferty w Internecie.
Najłatwiejszy sposób, aby pojawić się w takim momencie ze swoją reklamą, to kampania Google Ads kierowana na urządzenia mobilne. Myślę tu o szerokiej kampanii produktowej, prowadzonej dla Całości Twojego asortymentu.
Elementem wspomagającym może być tekstowa kampania na wyszukiwarkę z reklamami zawierającymi dynamiczną treść.
Taka kampania oparta jest na bazie produktów, a w zasadzie słów kluczowych powiązanych z produktami z Twojego sklepu. Budując reklamy możesz stworzyć szablony odpowiednie dla każdej kategorii czy marki produktów, a system Google Ads automatycznie powstawia do Twoich reklam np. symbole produktów i ceny.
Jeżeli dodatkowo wykorzystasz remarketing, to będziesz mieć możliwość przypominania o swoim sklepie wszystkim klientom, którzy wejdą na Twoje strony za pomocą reklam w sieci reklamowej Google. Narzędzia Google pozwolą połączyć pierwotną wizytę użytkownika z urządzenia mobilnego z jego późniejszymi odwiedzinami z komputera.

Geotargetowana reklama Google Ads dla sklepów z odbiorem osobistym.
Wykorzystując możliwości geotargetowania reklam Google Ads możesz stworzyć dedykowane kampanie dla klientów, którzy znajdują się w miastach, gdzie oferujesz możliwość bezpłatnego odbioru osobistego . Reklamy dla tych lokalizacji możesz wzbogadzić o informacje o bezpłatnym odbiorze, co będzie dodatkowym argumentem dla klientów.
Niskie koszty.
Dodatkową zaletą takich kampanii jest ich stosunkowo niski koszt. Jest to możliwe, ponieważ w większości przypadków kampania kierowana jest na niszowe słowa kluczowe, takie jak symbol produktu. Oczywiście zdarzają się wyjątki, takie jak symbole bardzo popularnych produktów, np. „ps4” czy „iphone 6”. Te słowa mogą być droższe.
Ponadto, odpowiednio manipulując stawkami w taki sposób, aby reklamy wyświetlały się tylko użytkownikom mobilnym, jesteśmy w stanie wykluczyć ruch z komputerów, eliminując tym samym „zwykłych” internautów, poszukujących informacji w domu lub w pracy.
Jak się za to zabrać?
Potrzebujesz konta Google Ads, konta w Centrum sprzedawcy oraz plików danych z listą produktów i z ich parametrami do reklam z dynamiczną treścią. Dla potrzeb optymalizacji koniecznie musisz też mieć konto Google Analytics z wdrożonym modułem e-commerce.
Możesz oczywiście pozakładać wszystkie konta samodzielnie, zintegrować je i przygotować pliki danych, a następnie utworzyć kampanie. Potrzebną wiedzę możesz znaleźć w centrum pomocy Google Ads.

Nazywam się Mariusz Pryszczewski. Jestem posiadaczem indywidualnych certyfikatów Google Ads i Analytics, a przy tym pasjonatem optymalizacji i automatyzacji w marketingu. Prowadzę również wykłady z zakresu marketingu internetowego na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim. Od 1999 r prowadzę agencję interaktywną Centrum Internetowe, a w roku 2010 stworzyłem markę PPCefekt.pl, która specjalizuje się w płatnych działaniach w systemach Google Ads, Facebook Ads, Linkedin, a także w pozycjonowaniu stron WWW z wykorzystaniem bezpiecznych technik.
Mój dotychczasowy dorobek szkoleniowy znajdziesz w wersji do kupienia na stronie https://vod.mariuszpryszczewski.pl. Natomiast wiele bezpłatnych materiałów publikuję na naszym kanale na platformie Youtube oraz na naszej grupie na FB.