Jak to, przecież wszyscy wiedzą, że w Google Ads płaci się za kliknięcia lub wyświetlenia? Płatność za konwersje? To niemożliwe! A jednak. Zobacz na poniższy zrzut ekranu:

Kampanie Google Ads z płatnością za konwersjęWidzisz coś dziwnego? Prawie 13 tysięcy wyświetleń, 82 kliknięcia i koszt równy 0 zł!

Czy to błąd? Nie. Od niedawna możemy na naszych kontach reklamowych ustawić kampanię display, czyli bannery graficzne lub reklamy elastyczne z opcją płatności za konwersję.

Płacisz za reklamę, kiedy przynosi ona efekt.

Taki sposób rozliczeń od zawsze był marzeniem reklamodawców. W praktyce oznacza, że możesz promować swoją firmę, nie ponosząc przy tym wydatków na reklamę. Zapłacisz dopiero za konwersję, czyli np. wypełnienie formularza albo złożenie zamówienia.

Gdzie jest haczyk?

Wydaje się zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Ale jest. Jedyny mankament to fakt, że do ustawienia płatności za konwersję musisz mieć minimum 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni na swoim koncie. Obojętne, z jakich kampanii. Dla jednych 100 konwersji to wielka liczba, dla innych 2-3 dni kampanii.

Jakość konwersji.

Możesz oczywiście mieć ustawione różne konwersje. Może to być wypełnienie formularza, ale może też być wyświetlenie minimum 3 podstron. Oczywiście w tym drugim przypadku konwersje zbiorą się bardzo szybko, natomiast docelowa jakość ruchu budowanego w oparciu o takie konwersje będzie raczej słaba. No i zapłacisz za każdego użytkownika, który widział 3 podstrony. Musisz się więc dobrze zastanowić, co chcesz mierzyć jako konwersje i za co zapłacisz.

Jest jeszcze drobna pułapka.

Jeżeli masz ustawione na koncie wiele różnych konwersji i do tego włączoną opcję „zliczaj każdą”, będzie dochodzić do sytuacji, kiedy z jednego wejścia klient przejrzy 3 strony, wejdzie na kontakt, kliknie telefon i wypełni formularz. W takim wypadku zapłacisz za wszystkie te konwersje, czyli wielokrotnie więcej, niż chcesz. Najlepiej więc włączyć opcję „uwzględnij w konwersjach” tylko w tych konwersjach, które są dla Ciebie najbardziej wartościowe.

Jak ustawić taką reklamę w Google Ads?

Jeżeli masz potrzebne minimum 100 konwersji, to sprawa jest bardzo prosta. Robisz nową kampanię nastawioną na konwersję, wybierasz sieć reklamową i ustawiasz określanie stawek na Docelowy CPA. Ustawiasz koszt konwersji CPA na odpowiednim dla Ciebie poziomie i ustawiasz w polu „Płać za” wartość „konwersje”. I to tyle. Kampania powinna ruszyć. Oczywiście ustawiasz również całe dotychczasowe kierowanie kampanii, wykluczenia czy capping, no i reklamy J

Czy to działa?

Na pewno generuje wyświetlenia i kliknięcia. Ponieważ opcja z płatnością za konwersje jest jeszcze świeża, nie mam wniosków, jeśli chodzi o skuteczność. Osobiście uważam, że należy ustawić w miarę realistyczne CPA, bo przy zaniżeniu stawki algorytm szybko się połapie, że nie jest w stanie zrealizować konwersji w zadanym koszcie. Ale jest to na razie moje osobiste przemyślenie.

Tak, czy inaczej, możesz w ten sposób „zarzucić” Internet swoją reklamą. Przynajmniej do momentu, kiedy algorytm nie zorientuje się, że nie jest w stanie dostarczyć Ci konwersji potrzebnych do naliczenia opłaty.

Jeszcze jedna możliwość.

Płatność za konwersję można również wybrać w inteligentnej kampanii na sieć reklamową. Możesz więc uruchomić swego rodzaju samograj, nie wymagający specjalnej konfiguracji i nadzoru, z płatnością tylko za efekt. Ja uruchomiłem, wyświetlenia są, ale niewiele, kliknięć na razie brak.

Będę obserwował, jak rozwiną się moje nowe kampanie. Jeżeli pojawią się jakieś wnioski, pozwalające poprawić ich efektywność, podzielę się informacją na blogu.

Miłych testów 🙂

Kampanie display w Google Ads z płatnością za konwersje.
5 (100%) 2 votes

Polub nas na Facebooku!

3 Comments

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.