Strona główna » Blog » 10 pytań, które zweryfikują skuteczność Twojej kampanii Google Ads

10 pytań, które zweryfikują skuteczność Twojej kampanii Google Ads

Tym razem przygotowałem coś dla firm, które już prowadzą kampanię Google Ads. Jest to lista 10 pytań, które pozwolą sprawdzić Ci, czy Twoja kampania faktycznie wykorzystuje pełny potencjał Google Ads. Odpowiedz sobie samodzielnie na te pytania i oceń, o ile więcej możesz wycisnąć ze swojego budżetu reklamowego.

1. Czy używasz świadomie różnych typów dopasowań słów kluczowych?

Dopasowania możesz poznać po znakach ”” lub [] obejmujących słowa kluczowe w Twojej kampanii. Jeżeli Twoje słowa występują tylko w dopasowaniu przybliżonym, czyli nie są objęte żadnym z tych znaków, to prawdopodobnie pozyskujesz dużo przypadkowego ruchu, na frazy w różnych odmianach i wyrazy bliskoznaczne. Oznacza to również że płacisz więcej niż potrzeba za niższej jakości ruch.

2. Czy używasz słów wykluczających?

Jeżeli nie, to płacisz za ruch na frazy w kombinacji z takimi wyrazami jak ceneo, allegro, forum, opinie, najtaniej itp., co w większości przypadków powoduje jedynie zwiększenie współczynnika odrzuceń i wzrost Twojej irytacji z powodu nieskutecznej kampanii.

3. Czy Twoje słowa kluczowe są pogrupowane w zbieżne tematycznie grupy reklam?

Jeżeli w jednej grupie reklam masz szeroki zestaw słów kluczowych, obejmujących szeroki zakres Twojej oferty, to nie możesz stworzyć wielu precyzyjnych reklam i liczyć na ruch dobrej jakości.

4. Czy Twoje reklamy prowadzą do podstron ze szczegółami oferty?

Jeżeli wszystkie reklamy kierujesz do strony głównej, to stawiasz przed klientami tor przeszkód w dotarciu do odpowiedniej części oferty w Twojej witrynie.

5. Czy prowadzisz remarketing?

Remarketing to specjalny rodzaj kampanii, w której reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Remarketing pozwala przez dłuższy czas przypominać im o Twojej firmie poprzez reklamy podążające za nimi przez kolejne strony internetowe. Remarketing działa dla wszystkich źródeł ruchu, więc reklamy zobaczą też klienci z ruchu naturalnego czy kampanii e-mailowych.

Zobacz:  Co to jest Google Ads?

6. Czy mierzysz w jakikolwiek sposób konwersję?

Konwersja to mierzalna akcja na Twojej stronie, taka jak wypełnienie formularza, pobranie pliku czy przejście do strony kontakt. Jeżeli jej nie mierzysz, to praktycznie nie masz szans na sensowną optymalizację kampanii, a 97% pieniędzy, które wydajesz, wyrzucasz w błoto. Google Ads umożliwia pomiar prostych konwersji poprzez umieszczenie na odpowiednich stronach w Twojej witrynie tagu konwersji. Bardziej skomplikowane konwersje można mierzyć za pomocą Google Analytics.

7. Czy Twoje konto Google Ads jest połączone z kontem Analytics?

Dzięki takiemu połączeniu zobaczysz na koncie Google Ads takie dane jak współczynniki odrzuceń, czasy spędzone na stronie czy ilości przeglądanych stron. Te dane w połączeniu z kampaniami czy słowami kluczowymi pozwolą już na podstawową optymalizację kampanii.

8. Czy sprawdzasz wyniki jakości słów kluczowych?

Wynik jakości to wewnętrzna miara systemu Google Ads, która mówi, jak dane słowo kluczowe oceniane jest przez system. Ocena nadawana jest w skali 1 (najsłabiej) do 10 (najlepiej). Wynik jakości zależy od wielu czynników, ale najważniejszy z nich do dopasowanie słowa kluczowego do zapytania użytkownika, treści reklamy i strony docelowej. Im wyższy wynik jakości, tym mniej płacisz za kliknięcia danego słowa i tym wyżej reklamy są wyświetlane przy tych samych stawkach. Słaby wynik jakości praktycznie eliminuje słowo z kampanii.

9. Czy używasz reklam dynamicznych?

To specjalny typ reklam, w których zarówno nagłówek reklamy jak i strona docelowa budowane są automatycznie przez system Google Ads na podstawie zawartości Twoich stron i zapytań użytkowników. Reklamy te pozwalają uzyskać wysoki poziom zaangażowania użytkowników, gdyż trafiają oni na strony dokładnie odpowiadające ich zapytaniom. Dodatkową korzyścią jest budowanie obszernej bazy prawdziwych zapytań użytkowników, które potem możesz wykorzystać w innych kampaniach. Reklamy dynamiczne również bardzo dobrze sprzedają w niektórych branżach e-commerce, osiągając wyniki podobne lub nawet lepsze niż kampanie produktowe.

Zobacz:  Etyczne kampanie Google Ads.

10. Czy twoje kampanie produktowe wykorzystują wielopoziomową strukturę z priorytetami, wykluczeniami i zróżnicowanymi stawkami?

Taka struktura kampanii produktowych, w których w umiejętny sposób łączysz możliwość nadawania priorytetów z wykluczeniami bardziej ogólnych słów powoduje, że zaczynasz płacić coraz mniej przy coraz lepszej konwersji. W kampaniach, w których wprowadziliśmy taką zmianę konwersja wzrastała nawet o 63%. Dodatkowa optymalizacja stawek dla poszczególnych marek czy działów jeszcze bardziej poprawia efektywność kampanii.

Każda z negatywnych odpowiedzi na powyższe pytania oznacza, że możesz zarabiać więcej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na reklamę. Wystarczy tylko wykorzystać dostępne możliwości!

Oferuję Ci w tym miejscu niecodzienną możliwość darmowej weryfikacji potencjału Twojej kampanii.

Jeżeli chcesz aktywować pełny potencjał Google Ads, skorzystaj z bezpłatnej pomocy naszych specjalistów przy ocenie Twoich Kampanii.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz