Loga mediów społecznościowych

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one niezwykle atrakcyjnym kanałem marketingowym. Stanowią obowiązkowy element niemal każdej kampanii reklamowej. Jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych systemów reklamowych jest Facebook Ads. Precyzyjne kierowanie, ogromna ilość zaangażowanych użytkowników, remarketing, różnorodne, przyjazne odbiorcy formy reklamy – to tylko niektóre z licznych zalet Facebook Ads.

Chociaż media społecznościowe często kojarzą się ze spontanicznością, do działań reklamowych na Facebooku należy podejść strategicznie. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać potencjał tej platformy, musisz wziąć pod uwagę specyfikę medium, jakim jest Facebook.

Specyfika kampanii Facebook Ads

Kampania reklamowa na Facebooku wymaga nieco innego podejścia do promocji niż np. kampania Google Ads. Pierwszym krokiem w planowaniu strategii, powinno być przyjrzenie się charakterystycznym cechom, wyróżniającym użytkowników Facebooka:

  • Brak jednoznacznej deklaracji działania – użytkownicy nie korzystają z Facebooka z intencją dokonania zakupu, tylko w celach towarzyskich, dla rozrywki, czy zabicia czasu.
  • Bardzo dokładna identyfikacja – aby korzystać z platformy musimy być zalogowani, dostarcza to wartościowych danych, pozwalających wyświetlać reklamy właściwym osobom, we właściwym momencie.
  • Precyzyjne kierowanie – oparte na szczegółowych informacjach o preferencjach, zachowaniach i zainteresowaniach użytkowników.
Kobieta planująca strategię kampanii Facebook Ads

Jak działa reklama na Facebooku?

Aby tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku, warto uświadomić sobie, w jakich okolicznościach korzystamy z mediów społecznościowych: w wolnych chwilach, w drodze do pracy, dla zabicia czasu, w kolejce do lekarza itd. Zdecydowanie nie są to warunki, sprzyjające podejmowaniu poważnych, biznesowych decyzji. Zbyt nachalna, bezpośrednia sprzedaż może budzić opór osób, które chcą po prostu miło spędzić czas.

Grafika przedstawiająca w jakich okolicznościach korzystamy z mediów społecznościowych

Aby zdobyć uwagę użytkownika, reklama w mediach społecznościowych powinna wychodzić naprzeciw jego potrzebom i interesom. Musi być osobista i angażująca. Świetnie sprawdzają się tu reklamy, zachęcające do pobrania bezpłatnych poradników, darmowego przetestowania produktu, czy zapisu na webinar. Nie wymagają zbytniego zaangażowania, nie są wiążące, a dają wymierną wartość.

Co daje reklama na Facebooku?

Oferowanie darmowych materiałów niesie za sobą szereg korzyści:

  • Budowanie świadomości marki – umożliwia dotarcie do nowych klientów, pokazanie czym się zajmujesz i jak możesz im pomóc. Możesz wzbudzić ciekawość odbiorcy i potrzebę skorzystania z Twoich usług, czy produktów.
  • Budowanie pozycji eksperta – prezentujesz swoją wiedzę i kompetencje, co buduje zaufanie klienta już od pierwszego kontaktu.
  • Pozyskiwanie kontaktów do dalszej edukacji – oferując darmowe materiały, zyskujesz nie tylko zainteresowanie i czas, ale także adres e-mail. Budujesz zatem bazę potencjalnych klientów, z którymi możesz pozostać w kontakcie, oferować kolejne treści i budować relacje.

Czy to się opłaca?

Tworzenie wartościowych treści wymaga Twojego czasu i zaangażowania. Pewnie zastanawiasz się, czy przyniesie to zadowalające efekty? Pokażę Ci dwa przykłady, które być może pomogą Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie. Spójrz na wyniki kampanii Facebook Ads, oferującej pobranie bezpłatnego poradnika:

Grafika przedstawiająca wyniki kampanii Facebook Ads oferującej pobranie bezpłatnego poradnika

Zwróć uwagę, że koszt pobrania poradnika to niecałe 2 zł. Za taką cenę udało się uzyskać imię i adres e-mail osoby, która interesuje się danym zagadnieniem. Istnieje więc spora szansa, że może to być nasz docelowy klient. Kolejny przykład to wyniki, dotyczące webinaru edukacyjnego:

Tutaj średni koszt za rejestrację również nie przekracza 2 zł, a pozyskanie kontaktów do dalszej edukacji niesie za sobą ogromne możliwości.

Strategia sprzedaży krok po kroku

  1. Wzbudź zainteresowanie – publikuj teksty, grafiki, audio, wideo, posty w mediach społecznościowych, wszelkie treści, które mogą przyciągnąć Twojego klienta docelowego.

  2. Zdobądź dane – do osób, które wykażą zainteresowanie, kieruj reklamy kontaktowe na Facebooku, oferuj darmowe materiały, poradniki, zapraszaj na webinary, by pozyskać adresy e-mail.

  3. Edukuj – buduj pozycję eksperta i zaufanie, dając kolejne darmowe treści, w postaci serii maili edukacyjnych czy webinarów, których finałem będzie zaprezentowanie Twojej oferty.

  4. Sprzedawaj – w momencie, w którym zaproponujesz zakup Twojej usługi lub produktu, klient będzie już przekonany, że warto współpracować właśnie z Tobą.

Dlaczego to działa?

Strategię, którą zaprezentowałem, Gary Vaynerchuk zawarł w jednym zdaniu:

Dawaj wartość, dawaj wartość, dawaj wartość… i dopiero mów o biznesie”.

Podejście nastawione na edukowanie klienta, wychodzenie mu naprzeciw, dawanie więcej niż oczekuje, jest niezwykle popularne w marketingu internetowym. A co ważniejsze – bardzo skuteczne! Zauważ, że dokładnie na takiej zasadzie działają tacy internetowi giganci jak Google czy Facebook. Dają dużo wartości za darmo, zyskując ogromną ilość użytkowników, co pozwala im zarabiać na reklamach. Przekonaj się, czy ta strategia sprawdzi się także w przypadku Twojego biznesu.

Grafika przedstawiająca wyniki kampanii Facebook Ads zapisu na webinar edukacyjny

Nasza propozycja.

Proponuję Ci bardzo prostą rzecz – bezpłatną konsultację, w ramach której przeanalizujemy działania marketingowe Twojej strony lub wskażemy ich odpowiedni kierunek. Po tej konsultacji podejmiesz decyzję, czy chcesz zainwestować w Facebook Ads, czy jednak wystarczy Ci to, co masz obecnie.

Zgłoś się na bezpłatną konsultację.

Dziel się wiedzą – prosta i skuteczna strategia reklamowa na Facebooku.
5 (100%) 8 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.