Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads to kluczowy rodzaj kampanii dla wielu sklepów internetowych. Ich wysoka skuteczność wynika głównie z faktu, że to algorytmy Google sprawują prawie całkowitą kontrolę nad stawkami, targetowaniem a nawet sieciami, w których pokazują się reklamy. Głębokie uczenie maszynowe oraz połączenie w jednym narzędziu kampanii produktowych z precyzyjnym remarketingiem dynamicznym daje rezultaty, o jakich pisałem np. w tym wpisie.

Wadą inteligentnych kampanii produktowych, która do tej pory irytowała marketerów i zaawansowanych reklamodawców był brak możliwości podziału struktury kampanii do poziomu produktów. Uniemożliwiało to przeprowadzenie oceny skuteczności kampanii właśnie na poziomie poszczególnych produktów i ewentualne zablokowanie w kampanii tych najmniej skutecznych.

Na szczęście w tym wypadku Google posłuchało głosu niezadowolonych marketerów i dodało długo wyczekiwaną funkcjonalność.

Jak wprowadzić podział inteligentnej kampanii produktowej na poszczególne produkty?

Nic prostszego. Klikasz znaczek „+” przy dotychczasowej grupie produktów, zmieniasz kryterium podziału, wybierając w polu „Podziel grupę *** według:” i tu wybierasz „Identyfikator produktu”. Z listy produktów wybierasz te, które chcesz monitorować (lub wszystkie) i klikasz „Zapisz”. Zauważ, że nie znajdziesz tu możliwości zmiany stawek dla nowo utworzonych grup produktów, ponieważ w kampanii inteligentnej po prostu nie ma takiej możliwości. Stawkami rządzi algorytm.

Po co dzielić inteligentną kampanię PLA na poszczególne produkty?

Ponieważ w takim układzie widzisz skuteczność kampanii właśnie w odniesieniu do produktów. Możesz więc posortować raport grup produktów kolumną „koszt”, aby odnaleźć te produkty, które pochłaniają najwięcej Twojego budżetu. Jeżeli dodatkowo włączysz sobie kolumny „konwersje” oraz „wartość konwersji / koszt” to bardzo łatwo odnajdziesz te produkty, które przy najwyższym koszcie dają najmniejszy zwrot z nakładów na reklamę (najmniejsza wartość w kolumnie „wartość konwersji / koszt”). Oczywiście zwróć uwagę, aby Twoja analiza miała rzetelne oparcie w danych. Wybierz więc wystarczająco duży przedział dat do analizy. Jeżeli już chcesz wykluczyć konkretny produkt to sprawdź też, czy miał on szanse skonwertować. Jeżeli statystyka pokazuje, że masz współczynnik konwersji na poziomie 1% to oznacza, że średnio potrzebujesz 100 przejść na stronę, aby doprowadzić do jednej transakcji. Nie warto więc wykluczać tych produktów, które mają zaledwie kilka lub kilkanaście kliknięć.

Do dzieła! Wyklucz pożeraczy budżetu w swoich kampaniach 😉

Drobiazg, którego brakowało w Inteligentnych Kampaniach Produktowych w Google Ads – Podział do poziomu poszczególnych produktów.
5 (100%) 3 votes

Polub nas na Facebooku!

1 Comment

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.