W momencie kiedy piszę ten tekst (19.03.2020), słowo „koronawirus” stało się najbardziej popularnym słowem na świecie. Wirus zbiera swoje żniwo, a związane z tym restrykcje w dramatyczny sposób wpływają na gospodarkę. Zamknięte firmy, zagrożone biznesy. To fakt.

Jednak jest pewna szeroka grupa biznesów, które nie tylko nie zwolniły, ale wprost przeciwnie – zdecydowanie nabierają rozpędu!

Sklepy internetowe zyskują.

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta. Ludzie siedzą w domach i mają znacznie więcej czasu na poszukiwania w Internecie produktów, które już dawno chcieli kupić, ale cały czas nie mogli się za to zabrać.

Drugi powód to zamknięcie sklepów stacjonarnych. Po prostu nie da się zrobić inaczej  zakupów, poza branżą spożywczą. A świat nie stoi w miejscu. Domy się budują, dzieci rodzą, przyroda budzi się do życia w naszych ogrodach.

Nawet tak nie internetowe branże, jak salony samochodowe dostosowują się błyskawicznie do nowej sytuacji. W reklamach słyszysz, że możesz kupić samochód z dostawą do domu!

Histeria? Była przez moment.

Wszyscy na chwilę zamarli w zeszłym tygodniu, między 9 a 15 marca. Wszędzie spadki ruchu i sprzedaży, ale potem? Zobacz kilka przykładów:

Branża wykończeniowa:

Hurtownia elektryczna:

Sklep z zabawkami (głównie samochody elektryczne):

To jest mocne i pokazuje wiarę ludzi w to, że jednak będzie dobrze. Sklep z garniturami komunijnymi:

Jeszcze kilka innych przykładów:

Sklep z firankami – wzrost przychodów o 253%

Sklep z dekoracjami domu, oświetleniem
9-14.03 w porównaniu z 3-8.03: znaczny spadek transakcji, przychodów spadek ROAS z 696% do 108%!, ale już 15-18.03 w porównaniu z 11-14: przy niemal takim samym koszcie (niższym o 7%) ROAS na poziomie 4 470%

Podsumowanie

Jest strach i niepewność na ryku, to widać. Przez moment świat całkiem się zatrzymał. W niektórych branżach pewnie na dłużej. Ale wyraźnie widać, że po chwilowej zapaści już następuje odbicie, z tym że w nowej, bardziej internetowej odsłonie.

Zaproszenie

Jeżeli prowadzisz działalność w Internecie, chcesz albo musisz przejść na sprzedaż on-line, to mam dla Ciebie propozycję. W najbliższą środę, 25.03.2020 o godzinie 10 organizuję bezpłatny webinar w którym powiem:

  • Jak wejść w świat reklamy w Google
  • Jak przygotować sklep na ruch z reklam
  • Komu się to opłaci, a komu niekoniecznie
  • Co będzie Ci potrzebne do uruchomienia kampanii

Zarejestrujesz się na stronie:

https://ppcefekt.pl/zapisy-na-webinar/

Polub nas na Facebooku!

2 Comments

  • Podczas epidemii koronawirusa warto rozważyć wzmożone działania na Google Ads. Wiele firm tnie budżety na marketing i wtedy cena za CPC jest niższa.

    Reply

    • To prawda. Szczególnie w kontekście sklepów internetowych. Rynek nie znosi próżni (Google też), więc przestrzeń reklamowa nie wykorzystana szczególnie przez duże firmy trafia do licytacji w niższych cenach. Kto to rozumie – ten korzysta.

      Reply

Zostaw komentarz

*