W momencie kiedy piszę ten tekst (19.03.2020), słowo „koronawirus” stało się najbardziej popularnym słowem na świecie. Wirus zbiera swoje żniwo, a związane z tym restrykcje w dramatyczny sposób wpływają na gospodarkę. Zamknięte firmy, zagrożone biznesy. To fakt.

Jednak jest pewna szeroka grupa biznesów, które nie tylko nie zwolniły, ale wprost przeciwnie – zdecydowanie nabierają rozpędu!

Sklepy internetowe zyskują.

Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta. Ludzie siedzą w domach i mają znacznie więcej czasu na poszukiwania w Internecie produktów, które już dawno chcieli kupić, ale cały czas nie mogli się za to zabrać.

Drugi powód to zamknięcie sklepów stacjonarnych. Po prostu nie da się zrobić inaczej  zakupów, poza branżą spożywczą. A świat nie stoi w miejscu. Domy się budują, dzieci rodzą, przyroda budzi się do życia w naszych ogrodach.

Nawet tak nie internetowe branże, jak salony samochodowe dostosowują się błyskawicznie do nowej sytuacji. W reklamach słyszysz, że możesz kupić samochód z dostawą do domu!

Histeria? Była przez moment.

Wszyscy na chwilę zamarli w zeszłym tygodniu, między 9 a 15 marca. Wszędzie spadki ruchu i sprzedaży, ale potem? Zobacz kilka przykładów:

Branża wykończeniowa:

Hurtownia elektryczna:

Sklep z zabawkami (głównie samochody elektryczne):

To jest mocne i pokazuje wiarę ludzi w to, że jednak będzie dobrze. Sklep z garniturami komunijnymi:

Jeszcze kilka innych przykładów:

Sklep z firankami – wzrost przychodów o 253%

Sklep z dekoracjami domu, oświetleniem
9-14.03 w porównaniu z 3-8.03: znaczny spadek transakcji, przychodów spadek ROAS z 696% do 108%!, ale już 15-18.03 w porównaniu z 11-14: przy niemal takim samym koszcie (niższym o 7%) ROAS na poziomie 4 470%

Podsumowanie

Jest strach i niepewność na ryku, to widać. Przez moment świat całkiem się zatrzymał. W niektórych branżach pewnie na dłużej. Ale wyraźnie widać, że po chwilowej zapaści już następuje odbicie, z tym że w nowej, bardziej internetowej odsłonie.

Zaproszenie

Jeżeli prowadzisz działalność w Internecie, chcesz albo musisz przejść na sprzedaż on-line, to mam dla Ciebie propozycję. W najbliższą środę, 25.03.2020 o godzinie 10 organizuję bezpłatny webinar w którym powiem:

  • Jak wejść w świat reklamy w Google
  • Jak przygotować sklep na ruch z reklam
  • Komu się to opłaci, a komu niekoniecznie
  • Co będzie Ci potrzebne do uruchomienia kampanii

Zarejestrujesz się na stronie:

https://ppcefekt.pl/zapisy-na-webinar/

Czy to dobry czas na kampanię reklamową w Google Ads?
5 (100%) 2 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.