Strona główna » Blog » Case Study: 16-krotny zwrot z nakładów na reklamę po 6 miesiącach współpracy w sklepie z chemią gospodarczą dzięki kampaniom Google Ads

Case Study: 16-krotny zwrot z nakładów na reklamę po 6 miesiącach współpracy w sklepie z chemią gospodarczą dzięki kampaniom Google Ads

Sylwetka klienta

Klient to firma z branży chemicznej, posiada sklep internetowy, w którym sprzedaje chemię gospodarczą pochodzącą z krajów zachodnich. Klient nie prowadził wcześniej samodzielnie działań w Google Ads, ale jego celem było znaczące zwiększenie sprzedaży, budując przy tym świadomość marki.

Przedstawienie problemu i cel kampanii

Klient nie prowadził wcześniej kampanii w Google Ads, nie miał też w związku z tym żadnych efektów i danych. Środowisko reklamowe było konfigurowane od podstaw. Celem klienta było dotarcie do potencjalnych klientów i pozyskanie nowych, co w efekcie miało przełożyć się na znaczne zwiększenie sprzedaży. Problemem była także niska średnia wartość koszyka ze względu na niskie ceny produktów.

Przygotowanie do kampanii

Na etapie przygotowywania środowiska reklamowego sprawdzono poprawność konfiguracji Google Analytics 4 oraz implementacji niezbędnych tagów. Przeanalizowano stronę pod kątem przejrzystości i funkcjonalności oraz przekazano klientowi wszelkie uwagi dotyczące zalecanych i niezbędnych według naszego doświadczenia zmian na stronie.

W Google Analytics 4 skonfigurowane były odpowiednie, ustalone wcześniej cele – konwersje zakupowe, na których ma się opierać kampania. Za pomocą testowych zakupów na stronie, można było stwierdzić poprawność zliczania się konwersji zakupowych oraz przypisywanych do nich źródeł. Utworzono konto Google Ads, które zostało połączone z GA4. Przeprowadzono także konfigurację konta Google Merchant Center, gdzie odpowiednio został zaimplementowany plik produktowy. Po zatwierdzeniu produktów i sprawdzeniu poprawności działania niezbędnych elementów, rozpoczęto przygotowanie kampanii reklamowej.

Zastosowane rozwiązania

Z uwagi na cel kampanii w pierwszym kroku uruchomiliśmy kampanię w sieci wyszukiwania na wcześniej zaproponowane i ustalone słowa kluczowe. Kampania oprócz celu sprzedażowego opierała się na budowaniu świadomości marki.
Równolegle aktywna była kampania produktowa oraz kampania remarketingowa w sieci reklamowej. Po miesiącu, kiedy konto reklamowe miało więcej danych, stwierdziliśmy, że kampania produktowa nie przyniesie oczekiwanych zysków, więc zaproponowaliśmy zmianę strategii i przejście na kampanię Performance Max skupioną na całym asortymencie.
Kiedy uzyskaliśmy dane z kampanii oraz informację od klienta, które produkty sprzedają się najlepiej, postanowiliśmy wyodrębnić produkty do poszczególnych kampanii i poświęcić im większą uwagę ze względu na ich potencjał.                      
Aby zwiększyć średnią wartość koszyka, postanowiliśmy część reklamy skierować także do firm, które środki czystości mogłyby kupować w ilościach hurtowych, wyższych niż przeciętny klient. Takie kierowanie odbywało się głównie za pomocą odpowiednich słów kluczowych i wykluczaniu nieadekwatnych dla sklepu fraz.

Wyniki

W pierwszym miesiącu, gdy kampania dopiero się uczyła, a algorytmy zbierały dane ROAS był na poziomie 276%.

 

W 3 miesiącu prowadzenia kampanii ROAS wynosił 671%. W porównaniu do pierwszego miesiąca wzrósł o 143%, a przychody przy podobnym budżecie wzrosły o blisko 155%.



Po kolejnych 3 miesiącach prowadzenia kampanii ROAS jest na poziomie 1614%, co oznacza, że w porównaniu z okresem 3 miesiące wcześniej jest wyższy o 140%, a łączne przychody wzrosły o blisko 127%. Taki efekt uzyskaliśmy przy budżecie reklamowym mniejszym o 180,87 zł

Podsumowanie

Kampania w pierwszym miesiącu trwania nie generowała dużych przychodów ponieważ konto było nowe, algorytmy nie miały żadnych danych. Najważniejszym wtedy celem było uzbieranie większej ilości informacji niezbędnych do skutecznej optymalizacji działań reklamowych.
W każdym kolejnym miesiącu kampania uzyskiwała coraz wyższy ROAS przy podobnym budżecie. Liczba transakcji pochodzących z reklamy stale się zwiększała, co generowało coraz większe przychody. Wyniki skalowaliśmy w górę utrzymując przez cały czas trwania kampanii podobny budżet reklamowy w kwocie około 3000 zł. Dużą rolę w skutecznym prowadzeniu działań reklamowych odegrał remarketing, który działał we współpracy z kampanią Performance Max. Podążanie z przekazem reklamowym za użytkownikami, którzy mieli już styczność ze sklepem pozwoliło na zwiększenie świadomości marki oraz skalowanie przychodów.

Podczas całego okresu współpracy udało nam się wygenerować łączny przychód w kwocie 153 492,12 zł, przy wydanym budżecie reklamowym w wysokości 16 999,86 zł. Łączny ROAS jest na poziomie 903%.

Wypełnij formularz kontaktowy

5/5 - (Głosów:3)

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news sukses303
sboku99
metode baru memicu banjir scatter di mahjong wins3 strategi rtp tinggi untuk banjir scatter di mahjong ways2 panduan rahasia mengelola rtp di mahjong wins 3 rahasia formasi spin mahjong wins 3 yang mampu scatter panduan pola jitu mahjong ways 2 yang sering memunculkan step by step memancing keluarnya scatter hitam di mahjong ways 2 ilmu mengatur spin agar scatter hitam muncul lebih sering panduan mendesak memanfaatkan rtp tinggi di mahjong wins tutorial spin efektif untuk memaksimalkan rtp di mahjong wins 3 cara menguasai pola jitu mahjong ways 2 demi keberhasilan strategi mental menghadapi kekalahan di mahjong wins 3 rahasia psikoologis pemain sukses memicu scatter hitam di mahjong ways2 metode instan memancing banjir scatter hitam di mahjong ways 2 trik menggabungkan rtp dan formasi spin di mahjong wins 3 pola spin tersembunyi mahjong ways 2 yang jarang diungkap Cara Anak Muda Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit Modal Dari Bermain Game Mahjong Ways Rahasia Sukses Peternak Walet Merawat Gedung Dengan Uang Mahjong Ways 3 Pak Budi Sukses Buka Usaha Ayam Geprek Berkat Modal dari Mahjong Wins 2 Pak Rudi Membuka Usaha Petshop Jakarta Modal Dari Mahjong Wins Panduan Mudah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Main Mahjong Ways 2 Cara Rawat Kebun Sawit Supaya Subur dengan Uang Dari Mahjong Ways Langkah Merawat Walet Agar Produksi Stabil Berkat Modal Mahjong Ways 3 Pak Iwan Kini Punya Warung Tahu Crispy Dari Hasil Game Mahjong Wins 2 Mahjong Wins Membuat Pak Rusli Berani Membuka Usaha Laundry Kiloan bidaktoto login bidaktoto daftar bidaktoto link jayaplay168 login jayaplay168 daftar jayaplay168 link alternatif kujangbet168 vip kujangbet168 login kujangbet gacor Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Gunakan Untuk Hiburan Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit ala Pengusaha Yang Sukses Berkat Mahjong Ways Pengusaha Sarang Walet Ungkap Buka Gedung Walet Berkat Game Mahjong Ways 3 Manfaatkan Modal Uang Mahjong Wins 2 untuk Merintis Warung Bakso Viral Pak Indra Membuka Toko Handphone Gaming Berkat Modal Mahjong Wins Cara Orang Muda Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Muda Bagikan Cara Merawat Tanaman Modal Mahjong Ways Perawatan Sarang Walet Versi Pengusaha Desa Yang Menang Mahjong Ways 3 Modal Bermain Mahjong Wins 2 Menjadi Dapur Pecel Lele Sederhana Di Kota Mahjong Wins Jadi Modal Awal Buka Bisnis Bengkel Sepeda Motor Warga Pekerja Antusias Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Mahjong Ways 2 Rahasia Kebun Sawit Tetap Subur ala Pebisnis Yang Bermain Mahjong Ways Cara Kreatif Merawat Sarang Walet Dari Hasil Game Mahjong Ways 3 Berani Membuka Kedai Nasi Goreng Favorit Berkat Mahjong Wins 2 Pak Budi Memanfaatkan Mahjong Wins untuk Merintis Usaha Cuci Motor Setelah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Waktunya Main Mahjong Ways 2 Langkah Perawatan Kebun Sawit dari Pelaku Usaha yang Gemar Mahjong Ways Strategi Merawat Sarang Walet dengan Sentuhan Uang Mahjong Ways 3 Setelah Main Mahjong Wins 2 Pak Indra Buka Rumah Makan Nasi Padang Buka Usaha Toko Laptop Gaming Berkat Modal Dari Mahjong Wins https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan