Strona główna » Blog » Audyt SEO – co warto wiedzieć o swojej stronie, aby poprawić jej pozycję w wynikach naturalnych Google?

Audyt SEO – co warto wiedzieć o swojej stronie, aby poprawić jej pozycję w wynikach naturalnych Google?

Czy Twoja strona WWW wciąż nie może przebić się do TOP10 w Google? A może była tam przez długi czas, ale z nieznanych przyczyn jej widoczność dramatycznie spadła? Jeżeli nie wiesz, dlaczego tak się dzieje, czas najwyższy na Audyt SEO twojej strony.

Taki audyt da Ci odpowiedź, co jest przyczyną niskiej widoczności. Będzie również zawierał konkretne, indywidualne wskazówki dotyczące niezbędnych do wykonania prac, które przywrócą Twojej stronie jej właściwe miejsce w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli nie masz ochoty zagłębiać się w technikalia dotyczące analizy strony, możesz zamówić audyt SEO w naszej firmie.

Jeżeli natomiast lubisz analitykę, i masz wolny czas, możesz sprawdzić najważniejsze informacje samodzielnie. Poniżej piszę, na jakie elementy zwracają uwagę nasi specjaliści, przygotowując taki audyt.

Co warto sprawdzić w ramach audytu SEO strony?

Uwarunkowania techniczne SEO

Kod html
  1. Sprawdzamy, czy strona posiada wersję mobilną (RWD).
    Obecnie to absolutnie wymagane rozwiązanie, bez którego dalszy proces pozycjonowania będzie nieefektywny. Jeżeli Twoja strona nie ma wersji responsywnej, zakończ audyt w tym miejscu i skup się na przebudowie strony. Możesz skorzystać z darmowego narzędzia Google: https://search.google.com/test/mobile-friendly
  2. Sprawdzamy czy oprogramowanie strony/sklepu pozwoli na swobodne prowadzenie działań związanych z modyfikacją struktury i zawartości strony. Niektóre gotowe systemy nie pozwalają na jakąkolwiek modyfikacje w tym zakresie, co może uniemożliwić lub znacząco utrudnić pozycjonowanie. Musisz przygotować się na to, że trzeba będzie nawet całkowicie przeprojektować menu, drzewo kategorii czy budowę techniczną poszczególnych podstron. Jeżeli korzystasz z zamkniętych systemów, jak np. redcart, skyshop, wix czy innych, które funkcjonują na zasadzie wynajmowanej usługi, bez instalacji oprogramowania, wprowadzenie potrzebnych zmian będzie niemożliwe. Warto o tym pomyśleć jeszcze przed zbudowaniem strony.
  3. Podłączamy Google Search Console.
    Tam sprawdzamy przede wszystkim, czy wobec strony nie są prowadzone przez Google ręczne działania antyspamowe.
  4. Za pomocą Google Search Console oraz zewnętrznych narzędzi sprawdzamy, czy strona nie zawiera błędnych linków, generujących błąd 404 lub innych niepoprawnych odpowiedzi.
  5. Sprawdzamy obecność i jakość sitemapy (sitemap.xml lub innych)
    brak sitemapy nie jest krytycznym błędem, ale może utrudnić robotom indeksującym dotarcie do niektórych podstron Twojej witryny.
  6. Sprawdzamy zawartość pliku robots.txt.
    W tym miejscu mogą pojawić się błędy ograniczające widoczność strony. Za pomocą odpowiednich poleceń można wskazać, że roboty nie powinny analizować określonych sekcji witryny. Dobrze zastosowany plik robot.txt nie pozwoli zaindeksować katalogów ze skryptami, plików panela administracyjnego czy katalogów ze zdjęciami. Błąd w konstrukcji pliku może spowodować zamknięcie witryny dla robotów.
  7. Sprawdzamy plik .htaccess pod kątem blokowania działań robotów lub wpisów prowadzących do błędów indeksowania. Jest to kolejne miejsce, gdzie bardzo łatwo o błąd, który odetnie robotom dostęp do treści Twojej strony. Również w pliku .htaccess mogą pojawić się przekierowania pomiędzy poszczególnymi podstronami lub adresami witryny (z www i bez www, z http na https). Jeżeli Twoja witryna była modernizowana lub przenoszona pod inną domenę i nagle utraciła dużą część ruchu lub widoczności w wynikach naturalnych, to właśnie w tym pliku może znajdować się krytyczny błąd.
  8. Sprawdzamy szybkość ładowania strony.
    W tym miejscu budujemy listę tych elementów strony, które mają krytyczny wpływ na proces ładowania. Google twierdzi, że wydłużenie ładowania strony powyżej 3 sekund może spowodować, że nawet 30% użytkowników nie doczeka do końca i zamknie taką stronę. Im dłuższy czas oczekiwania, tym większa utrata użytkowników. Problem jest szczególnie dotkliwy dla użytkowników korzystających z Twojej witryny na urządzeniach mobilnych. Podstawowe, darmowe narzędzie to Twoja przeglądarka. Z jej menu możesz włączyć narzędzia dla webmasterów i tam w sekcji „network” zobaczysz po odświeżeniu strony, ile czasu ładują się poszczególne elementy strony. Możesz też skorzystać z darmowego narzędzia https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl Tam sprawdzisz, jak Google ocenia Twoją stronę, zarówno w wersji dla komputerów stacjonarnych, jak i dla smartfonów. Dostaniesz też garść wskazówek pozwalających na przeprowadzenie podstawowej optymalizacji czasu ładowania strony.
  9. Badamy konstrukcję techniczną strony.
    Głównie chodzi o sprawdzenie, czy strony posiadają odpowiednio zaimplementowaną strukturę nagłówków <h>, tagi <title> oraz <description>. Ważne są również wszelkiego typu wyliczenia, pogrubienia i inne elementy wyróżniające słowa kluczowe. Odpowiednia konstrukcja techniczna pozwala Google w łatwy sposób określić, czego dotyczy Twoja strona
  10. Badamy możliwość i wykorzystanie na stronie fragmentów rozszerzonych.
    Pozwalają one Google lepiej identyfikować poszczególne elementy strony. W sklepie internetowym możesz dzięki temu osiągnąć efekt, gdzie w wynikach naturalnych dla poszczególnych produktów Google wyświetli aktualne ceny tych produktów.
Zobacz:  Google Ads – reklamy elastyczne w kampaniach display.

Badanie zawartości strony pod kątem pozycjonowania.

  1. Sprawdzamy, czy strona nie zawiera zduplikowanych treści.
    Duplikaty treści są niekorzystne w kontekście pozycjonowania. Google zazwyczaj uznaje jedną stronę za źródło, a pozostałe za bezwartościowe kopie. Rozwiązaniem jest po pierwsze odpowiednia konfiguracja przekierowań w .htaccess lub w panelu zarządzania stroną. Drugie rozwiązanie to użycie metatagu canonical, wskazującego zawsze pierwotną wersję strony.
  2. Sprawdzamy, na jakie frazy strona jest aktualnie widoczna w wyszukiwarce,
    czy są one zgodne z oczekiwaniami właściciela strony. W tym miejscu oceniamy też potencjał poszczególnych fraz do generowania ruchu. Do oceny widoczności można użyć darmowego Search Console, albo płatnych narzędzi, jak Semstorm czy Senuto.
  3. Badamy, na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja.
    Czasami nie warto wyważać otwartych drzwi. Bardzo często Twoja konkurencja przeprowadziła odpowiednie analizy i testy słów kluczowych. Podglądając, na jakie zapytania widoczne są strony konkurencji łatwo odnaleźć inspirację dla własnych działań. Z analizy widoczności dowiesz się też, jak konkurencja rozwiązała kwestię pozycjonowania dla mniej typowych zapytań.
    Przy okazji badamy profile linków konkurencji, aby ustalić, jaki poziom nasycenia anchor tekstów w procesie budowy linków będzie bezpieczny dla witryny. Jeżeli Google nie nałożyło filtrów na konkurencję, Ty również możesz pozwolić sobie na podobny poziom sprzedażowych anchor textów w swoich linkach. Tu konieczne będą zewnętrzne narzędzia, jak Semstorm czy Senuto.
  4. Przygotowujemy wstępną propozycję słów kluczowych / tematów tekstów, które mają wysoki potencjał przyciągania wartościowego ruchu.
    Widoczność na najbardziej ogólne słowa kluczowe to zwykle bardzo wysoki koszt pozycjonowania. W dodatku ruch z takich zapytań ma niską jakość. Znacznie lepiej przygotować podstrony / kategorie / artykuły na bloga, które będą odpowiadać na szczegółowe zapytania, prowadzące znacznie częściej do zakupu. Dostaniesz przykłady takich tematów / słów kluczowych do opracowania.
  5. Jeżeli wystąpiła duplikacja treści, sprawdzamy wykorzystanie funkcji canonical.
    Użycie tagu canonical pozwala wskazać Google, która wersja strony jest oryginałem i tylko ta będzie brana pod uwagę przy indeksowaniu witryny. Bez tego tagu, przy duplikacji treści możliwe byłoby zjawisko kanibalizacji słów kluczowych.
  6. Sprawdzamy, czy dla poszczególnych słów kluczowych nie zachodzi szkodliwe zjawisko kanibalizacji słów kluczowych.
    Aby wychwycić ten problem, wskazane jest monitorowanie najważniejszych fraz w zewnętrznym systemie lub analiza stron wyświetlanych dla poszczególnych zapytań w Google Search Console. Jeżeli Google dla jednego zapytania rozprowadza ruch na kilka podstron, to pojawia się właśnie zjawisko kanibalizacji.
  7. Oceniamy zawartość merytoryczną strony.
    Sprawdzamy czy treści na stronie mają potencjał do zaindeksowania poszczególnych podstron na wysokich pozycjach dla oczekiwanych słów kluczowych.
  8. W wypadku sklepów internetowych sprawdzamy prawidłowość opisów kategorii oraz unikalność opisów produktów.
    Jeżeli Twój sklep nie ma dobrych opisów kategorii, to Google nie będzie chciało wyświetlać stron kategorii na bardziej ogólne słowa kluczowe. Każda kategoria powinna mieć unikalny i wyczerpujący opis, nasycony słowami kluczowymi. Zobacz, jak to robi np. marka Zalando.
  9. Sprawdzamy linkowanie wewnętrzne strony pod kątem możliwości użycia anchor tekstów w linkach wewnętrznych
    Linki wewnętrzne to bardzo ważny element witryny, wspomagający pozycjonowanie. Tu bez narażania się na karę od Google możesz za pomocą ancho tekstów wskazywać, jakie jest najważniejsze słowo kluczowe linkowanej strony.
Zobacz:  Case Study: 23-krotny zwrot z nakładów na reklamę i ponad 4,4 mln zł sprzedaży w sklepie internetowym z zabawkami dzięki kampaniom Google Ads

Badanie linkowania strony

  1. Sprawdzamy dotychczasowy proces linkowania strony.
    Analizujemy ilość i źródła linków prowadzących do witryny. Analizowane są też ich parametry takie jak anchor tekst, czyli słowa kluczowe objęte linkami, atrybut follow/nofollow, rodzaj linku (tekstowy/graficzny). To działanie pozwala ocenić dotychczasowy przebieg procesu bodowy linków i ewentualnie wskazać najważniejsze linki do zrzeczenia.
  2. Analizujemy obecność firmy w mediach społecznościowych
    pod kątem linkowania i budowania wiarygodności. Linki z FB czy Youtube nie przekazują bezpośrednio PageRank-u witryny źródłowej. Wzmacniają jednak jej wiarygodność dla algorytmu i w ten sposób pośrednio wpływają na wyniki.
  3. Analizujemy zewnętrzne wzmianki o firmie / stronie pod kątem potencjalnego wykorzystania w procesie linkbuildingu.
    Jeżeli Twoja marka istnieje na rynku już od pewnego czasu, zapewne w Internecie pojawiły się jakieś wzmianki jej dotyczące. Część takich wzmianek zawiera link do Twojej strony, ale część nie. Te niewykorzystane wzmianki są miejscem, gdzie często „po prośbie” możesz uzyskać dodatkowe, wartościowe linki.
  4. Sprawdzamy, czy domena na której stoi Twoja strona była już wcześniej zarejestrowana oraz jakie treści się tam znajdowały. „Zła historia” może utrudnić uzyskanie dobrych wyników w Google.

Audyt SEO jest najważniejszym działaniem, które powinno poprzedzać rozpoczęcie prac związanych z pozycjonowanie. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak zabrać się za pozycjonowanie strony, zapraszam do lektury kompletnego, długiego i wyczerpującego tekstu: Pozycjonowanie stron www 2022– jak to zrobić, żeby nie podpaść Google?

5/5 - (Głosów:5)

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news sukses303
sboku99
metode baru memicu banjir scatter di mahjong wins3 strategi rtp tinggi untuk banjir scatter di mahjong ways2 panduan rahasia mengelola rtp di mahjong wins 3 rahasia formasi spin mahjong wins 3 yang mampu scatter panduan pola jitu mahjong ways 2 yang sering memunculkan step by step memancing keluarnya scatter hitam di mahjong ways 2 ilmu mengatur spin agar scatter hitam muncul lebih sering panduan mendesak memanfaatkan rtp tinggi di mahjong wins tutorial spin efektif untuk memaksimalkan rtp di mahjong wins 3 cara menguasai pola jitu mahjong ways 2 demi keberhasilan strategi mental menghadapi kekalahan di mahjong wins 3 rahasia psikoologis pemain sukses memicu scatter hitam di mahjong ways2 metode instan memancing banjir scatter hitam di mahjong ways 2 trik menggabungkan rtp dan formasi spin di mahjong wins 3 pola spin tersembunyi mahjong ways 2 yang jarang diungkap Cara Anak Muda Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit Modal Dari Bermain Game Mahjong Ways Rahasia Sukses Peternak Walet Merawat Gedung Dengan Uang Mahjong Ways 3 Pak Budi Sukses Buka Usaha Ayam Geprek Berkat Modal dari Mahjong Wins 2 Pak Rudi Membuka Usaha Petshop Jakarta Modal Dari Mahjong Wins Panduan Mudah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Main Mahjong Ways 2 Cara Rawat Kebun Sawit Supaya Subur dengan Uang Dari Mahjong Ways Langkah Merawat Walet Agar Produksi Stabil Berkat Modal Mahjong Ways 3 Pak Iwan Kini Punya Warung Tahu Crispy Dari Hasil Game Mahjong Wins 2 Mahjong Wins Membuat Pak Rusli Berani Membuka Usaha Laundry Kiloan bidaktoto login bidaktoto daftar bidaktoto link jayaplay168 login jayaplay168 daftar jayaplay168 link alternatif kujangbet168 vip kujangbet168 login kujangbet gacor Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Gunakan Untuk Hiburan Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit ala Pengusaha Yang Sukses Berkat Mahjong Ways Pengusaha Sarang Walet Ungkap Buka Gedung Walet Berkat Game Mahjong Ways 3 Manfaatkan Modal Uang Mahjong Wins 2 untuk Merintis Warung Bakso Viral Pak Indra Membuka Toko Handphone Gaming Berkat Modal Mahjong Wins Cara Orang Muda Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Muda Bagikan Cara Merawat Tanaman Modal Mahjong Ways Perawatan Sarang Walet Versi Pengusaha Desa Yang Menang Mahjong Ways 3 Modal Bermain Mahjong Wins 2 Menjadi Dapur Pecel Lele Sederhana Di Kota Mahjong Wins Jadi Modal Awal Buka Bisnis Bengkel Sepeda Motor Warga Pekerja Antusias Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Mahjong Ways 2 Rahasia Kebun Sawit Tetap Subur ala Pebisnis Yang Bermain Mahjong Ways Cara Kreatif Merawat Sarang Walet Dari Hasil Game Mahjong Ways 3 Berani Membuka Kedai Nasi Goreng Favorit Berkat Mahjong Wins 2 Pak Budi Memanfaatkan Mahjong Wins untuk Merintis Usaha Cuci Motor Setelah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Waktunya Main Mahjong Ways 2 Langkah Perawatan Kebun Sawit dari Pelaku Usaha yang Gemar Mahjong Ways Strategi Merawat Sarang Walet dengan Sentuhan Uang Mahjong Ways 3 Setelah Main Mahjong Wins 2 Pak Indra Buka Rumah Makan Nasi Padang Buka Usaha Toko Laptop Gaming Berkat Modal Dari Mahjong Wins https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan