Powszechna dostępność urządzeń mobilnych, jak smartfony i tablety oraz coraz tańszy Internet mobilny spowodowały, że duża część klientów odwiedzających sklepy stacjonarne zaczęła je traktować jako salony wystawiennicze. Oglądają oni wybrany towar, porównują z innymi, a na koniec sięgają po smartfon, aby sprawdzić, na ile atrakcyjna jest sklepowa cena. Bardzo często klienci szukają również opinii o oglądanym produkcie.Takie zachowanie to właśnie showrooming.

 

Showrooming w Polsce.

Showrooming w Polsce Grafika pochodzi z serwisu  www.tnsglobal.pl

­­­­

Jak wykorzystać taki model zachowań?

Reklama AdWords na urządzeniach mobilnych.Sprawa jest dość prosta. Musisz pokazać się z ofertą swojego sklepu takiemu klientowi właśnie w momencie, kiedy stojąc przed półką szuka on ze smartfonem w ręku lepszej oferty w Internecie.

Najłatwiejszy sposób, aby pojawić się w takim momencie ze swoją reklamą, to kampania AdWords kierowana na urządzenia mobilne. Myślę tu o szerokiej kampanii produktowej, prowadzonej dla Całości Twojego asortymentu.

Elementem wspomagającym może być tekstowa kampania na wyszukiwarkę z reklamami zawierającymi dynamiczną treść.

Taka kampania oparta jest na bazie produktów, a w zasadzie słów kluczowych powiązanych z produktami z Twojego sklepu. Budując reklamy możesz stworzyć szablony odpowiednie dla każdej kategorii czy marki produktów, a system AdWords automatycznie powstawia do Twoich reklam np. symbole produktów i ceny.

Jeżeli dodatkowo wykorzystasz remarketing, to będziesz mieć możliwość przypominania o swoim sklepie wszystkim klientom, którzy wejdą na Twoje strony za pomocą reklam w sieci reklamowej Google. Narzędzia Google pozwolą połączyć pierwotną wizytę użytkownika z urządzenia mobilnego z jego późniejszymi odwiedzinami z komputera.

Geotargetowana reklama AdWords dla sklepów z odbiorem osobistym.

Wykorzystując możliwości geotargetowania reklam AdWords możesz stworzyć dedykowane kampanie dla klientów, którzy znajdują się w miastach, gdzie oferujesz możliwość bezpłatnego odbioru osobistego . Reklamy dla tych lokalizacji możesz wzbogadzić o informacje o bezpłatnym odbiorze, co będzie dodatkowym argumentem dla klientów.

Niskie koszty.

Dodatkową zaletą takich kampanii jest ich stosunkowo niski koszt. Jest to możliwe, ponieważ w większości przypadków kampania kierowana jest na niszowe słowa kluczowe, takie jak symbol produktu. Oczywiście zdarzają się wyjątki, takie jak symbole bardzo popularnych produktów, np. „ps4” czy „iphone 6”. Te słowa mogą być droższe.

Ponadto, odpowiednio manipulując stawkami w taki sposób, aby reklamy wyświetlały się tylko użytkownikom mobilnym, jesteśmy w stanie wykluczyć ruch z komputerów, eliminując tym samym „zwykłych” internautów, poszukujących informacji w domu lub w pracy.

Jak się za to zabrać?

Potrzebujesz konta AdWords, konta w Centrum sprzedawcy oraz plików danych z listą produktów i z ich parametrami do reklam z dynamiczną treścią. Dla potrzeb optymalizacji koniecznie musisz też mieć konto Google Analytics z wdrożonym modułem e-commerce.

Możesz oczywiście pozakładać wszystkie konta samodzielnie, zintegrować je i przygotować pliki danych, a następnie utworzyć kampanie. Potrzebną wiedzę możesz znaleźć w centrum pomocy AdWords.

Jeżeli jednak nie czujesz się na siłach lub po prostu nie masz czasu, możesz powierzyć to zadanie naszej agencji, wypełniając poniższy formularz:

adres Twojej strony
imię i nazwisko
telefon
e-mail
Twoje pytanie
Wpisz kod z obrazka:
news

Administratorem Twoich danych będzie firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, Lublin, ul. Melomanów 3/17. więcej >>

Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty handlowej.
Wyrażam zgodę na przesyłanie bezpłatnych materiałów edukacyjnych dotyczących marketingu internetowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Showrooming – Jak dzięki AdWords przejąć klientów ze sklepów stacjonarnych?
4.8 (96%) 5 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.