Strona główna » Blog » Pozycjonowanie – jak przygotować się do kampanii.

Pozycjonowanie – jak przygotować się do kampanii.

Czy wiesz, że 80% budżetów marketingowych przeznaczanych na pozycjonowanie w firmach MSP to pieniądze wyrzucone w błoto?

To niewiarygodne, z jaką łatwością przedsiębiorcy wydają pieniądze na to, aby linki do ich stron, na wymyślone przez nich samych frazy wyświetlały się wysoko w wynikach naturalnych Google.

Bez żadnych testów, bez weryfikacji skuteczności właściciele firm płacą tysiące złotych co miesiąc, bo wydaje im się, że w ten sposób przyciągną klientów.

Bądź od nich przynajmniej trochę mądrzejszy i świadomie zadecyduj, na co wydać swoje pieniądze, aby mieć perspektywę rzeczywistego zwrotu z pozycjonowania.

Gdzie leży problem?

Wypiszę w punktach, dlaczego efekty pozycjonowania bardzo często są dalekie od oczekiwań:

  1. Frazy do pozycjonowania są wybierane przez samych przedsiębiorców. Zazwyczaj są to frazy o wysokiej liczbie wyszukań, ale jednocześnie bardzo ogólne i bardzo konkurencyjne. Przy tym najczęściej w żaden sposób przedsiębiorcy nie weryfikują ich skuteczności. Płacą za pozycjonowanie takich trudnych fraz bardzo duże kwoty i jednocześnie czekają na efekty przez wiele miesięcy. Potem, kiedy nawet uda się „wbić” takie frazy na wysokie pozycje okazuje się, że owszem, ruch jest, ale 90% tego ruchu odbija się natychmiast od strony, nie pozostawiając po sobie nawet śladu.
  2. Frazy podpowiada pracownik agencji SEO. Mogą się one wydawać na początku rozsądne. Jednak bardzo często jest tak, że są to frazy wymyślone trochę „na siłę” tylko po to, żeby potem wykazać skuteczność agencji. Frazy są łatwe do wypozycjonowania, ale bezwartościowe. Efekt jest taki sam jak w poprzednim punkcie. Dostajemy jakiś ruch, ale zazwyczaj marginalny i nieefektywny.
  3. Strona nie jest „kompatybilna” z wymyślonymi frazami. Niestety, ale to również częsty przypadek. Google nie może się doszukać powiązania pomiędzy pozycjonowanymi frazami, a treścią na stronach i bardzo utrudnia zdobycie wysokich pozycji. Algorytm słusznie uznaje, że prezentowanie w TOP 10 stron, na których nie ma nic na temat pozycjonowanych fraz to wprowadzanie klientów w błąd. W efekcie pozycjonowanie trwa wieki i często kończy się nałożeniem na stronę kary w postaci filtra.
  4. Strona jest wysoko na zadane frazy, ale ruch jest niespodziewanie słaby. To efekt słabo przemyślanych tytułów i opisów stron. Kiedy klienci widzą tuż obok linki, które sugerują uzyskanie dokładnej odpowiedzi na ich zapytanie i zawierają przemyślane wezwanie do działania klikają w nie, nawet pomimo niższych pozycji.
  5. Ruch jest na przyzwoitym poziomie, ale nie przekłada się to na oczekiwany efekt. To bardzo często spotykany problem. Potencjalni klienci są na wyciągnięcie ręki, ale mimo to w firmie nadal nie ma zamówień. Dzieje się tak, ponieważ w czasie produkcji strony zabrakło jasnego sformułowania jej celów. Klient wchodząc na stronę nie wie, co ma zrobić, nie chce mu się szukać kontaktu, albo zwyczajnie nie jest jeszcze gotowy na decyzję. Nie znajduje niczego przydatnego dla niego w danym momencie i porzuca stronę na zawsze.
Zobacz:  Reklama w Google – szersze ujęcie.

Jak można rozwiązać te problemy?

Odpowiedź jest nadzwyczaj prosta. Jeszcze zanim zaczniesz szukać firmy od pozycjonowania, P R Z E T E S T U J wszystkie swoje pomysły. A najprościej zrobisz to, zlecając przeprowadzenie testowej kampanii Google Ads.

Dlaczego to jest znakomite rozwiązanie?

Ponieważ taka kampania zadziała natychmiast. Jest całkowicie mierzalna i bardzo łatwa do weryfikacji. W bardzo krótkim czasie sprawdzisz w niej swoje założenia do pozycjonowania, nie tracąc przy tym czasu, ani ruchu. Taka próbna kampania natychmiast przyciągnie do Twojej strony wartościowych klientów lub pokaże Ci, że twoje wybory były nietrafione.

Zamiast czekać kilka miesięcy, a może i rok na możliwość weryfikacji trafności fraz i wydać na to  dziesiątki tysięcy złotych, przeprowadzisz kampanię za ułamek tej ceny i już po 1-2 miesiącach będziesz mieć pewność, że podejmujesz słuszną decyzję.

Co konkretnie możesz sprawdzić, zlecając próbną kampanię Google Ads?

  1. Możesz utworzyć kampanię, do której wrzucisz wszystkie słowa kluczowe, które zamierzasz pozycjonować. Sprawdzisz dokładnie, ile każde z nich miało wyszukań i kliknięć.
  2. Sprawdzisz, czy internauci wchodzący na Twoje strony z konkretnych fraz robią to, czego oczekujesz! Dostaniesz precyzyjną odpowiedź, czy fraza A przynosi więcej konwersji niż B, a może jeszcze lepsza jest fraza C znaleziona przez algorytm? Jest w 100% pewne, że jeżeli w próbnej kampanii Google Ads z 1000 osób, które weszły na stronę nikt nie wypełnił formularza kontaktowego, to również 1000 osób z pozycjonowania tego nie zrobi!
  3. Dostępny w Google Ads parametr „wynik jakości słów kluczowych” powie Ci, jak Google ocenia Twoje słowa w kontekście zbieżności z treścią stron docelowych i z zapytaniami klientów. Bardzo podobnie działa algorytm budujący wyniki naturalne. Jeżeli w kampanii Google Ads uzyskasz kiepskie wyniki, tak samo będzie z pozycjonowaniem!
  4. Tworząc kampanię z reklamami dynamicznymi sprawdzisz, do jakich rzeczywistych zapytań klientów Google dopasowuje zawartość Twoich stron. W takich kampaniach strony są oceniane w taki sam sposób, jak przy budowaniu wyników naturalnych. Jeżeli okaże się, że reklamy dynamiczne nie wyświetlają się na wymyślone przez Ciebie słowa, to pozycjonowanie na takie frazy będzie jedynie stratą czasu i pieniędzy. Dodatkowo algorytm wychwyci dziesiątki lub setki nowych fraz, które sprowadzają wartościowy ruch, a które nie wpadły Ci w ogóle do głowy.
  5. Dla każdej wymyślonej przez Ciebie frazy można zrobić kilkanaście wersji reklam z różnymi nagłówkami i opisami. Wyglądają one niemal identycznie, jak wyniki naturalne. Testując różne nagłówki i opisy dowiesz się, jak najlepiej oznakować swoje strony, aby zbierały one najwięcej kliknięć, kiedy już znajdą się w TOP10 wyników naturalnych. Takie testy są nie do zrobienia innymi metodami. Możesz mieć pewność, że jeżeli jeden tytuł zbierał 2 razy więcej kliknięć niż drugi, to taka sama prawidłowość zadziała w wynikach naturalnych. Nagłówki i opisy, które dały najlepszy efekt w kampanii Google Ads bez problemu przeniesiesz do Swojej strony, aby były widoczne w wynikach naturalnych.
Zobacz:  Pozycjonowanie – jak przygotować się do kampanii, aby uniknąć rozczarowania i zaoszczędzić dziesiątki tysięcy złotych.

Chcesz wiarygodnych wyników? Chcesz rzetelnie przygotować się do procesu pozycjonowania? Zapraszam do kontaktu:

Pomyśl o pozycjonowaniu swoich stron jak o długofalowej inwestycji. Im więcej czasu poświęcisz na przygotowania i analizę ryzyka, tym większy sukces czeka Cię na mecie.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz