Pozycjonowanie - przygotuj się do kampanii.

Najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google to marzenie wielu przedsiębiorców. Twoje linki w TOP3 to przecież gwarancja sukcesu! Jednak zanim zaczniesz wydawać pieniądze na wielomiesięczną kampanię, warto się do tego dobrze przygotować.

O czym musisz wiedzieć, zanim rozpoczniesz pozycjonowanie?

Zazwyczaj proces pozycjonowania wygląda tak:

Wymyślasz słowa kluczowe, które dobrze opisują Twój biznes, szukasz firmy, która zrobi pozycjonowanie, podpisujesz umowę, płacisz (lub nie) przez parę miesięcy i modlisz się, żeby coś z tego wyszło. Kiedy już niektóre słowa wejdą do TOP10 (jeżeli w ogóle wejdą), z nadzieją czekasz na setki telefonów z zapytaniami. Jednak bardzo często jest tak, że albo te najważniejsze słowa w ogóle nie chcą wejść do TOP10 i płacisz tylko za marginalne i nic nie wnoszące frazy, albo nawet kiedy te ważne słowa wejdą na pozycje, nic się nie dzieje, nikt nie dzwoni, zamówień brak. Mnóstwo pieniędzy poszło w błoto, biznes stoi w miejscu od pół roku, a Ty nawet nie wiesz, do kogo mieć pretensje.

Żeby uniknąć rozczarowania, warto odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań.

Czy wiesz, co mają zrobić ludzie, którzy wejdą na Twoją stronę?

Bardzo często, kiedy o to pytam, słyszę odpowiedź: „mają zapoznać się z moją ofertą, poznać firmę.” Jeżeli liczysz, że ktoś ma ochotę poznawać Twoją firmę, jesteś w głębokim błędzie. Strona „o firmie” we wszystkich przypadkach, które analizowałem jest najrzadziej oglądaną podstroną. A oferta? Tu jest lepiej. Jednak pamiętaj, że ludzie są niesłychanie leniwi i jeżeli nie napiszesz im, co mają zrobić, jest bardzo duża szansa, że nie zechce im się szukać kontaktu i opuszczą Twoją stronę tak samo szybko, jak na nią weszli. Musisz dać jasną wskazówkę – „Jeżeli chcesz teraz zapytać o cenę, wypełnij ten formularz, albo zadzwoń na ten konkretny numer”. Jeżeli nie umiesz odpowiedzieć na pytanie o cel strony, to zastanów się, po co ją w ogóle założyłeś? Może jest niepotrzebna, jeżeli nie oczekujesz od odwiedzających żadnego działania?

Czy robisz cokolwiek, aby potencjalny klient, który Cię odwiedzi nie zapomniał natychmiast o Twoim istnieniu?

Zazwyczaj jest tak, że klienci nie podejmują działania, którego się spodziewasz przy pierwszej wizycie. Muszą wrócić do oferty 3 do 7 razy, żeby zdecydować się na kontakt. Czy dajesz im coś, co im o Tobie przypomni? Dobrym pomysłem jest możliwość pobrania na stronie cennika albo jakiegoś wartościowego poradnika z Twojej branży. Najlepiej, jeżeli klient musi podać adres e-mail, na który otrzyma ten bonus. To da Ci możliwość długotrwałego podtrzymania relacji w dużo bardziej prywatnym kanale, jakim jest e-mail.

Czy mierzysz efekty?

To kluczowe pytanie, jeżeli zamierzasz prowadzić świadome działania marketingowe. Co to są efekty? To właśnie czynności, których oczekujesz od potencjalnego klienta na swojej stronie. Musisz mierzyć, ile było wypełnień formularza, pobrań cennika, zapisów na newsletter, czy telefonów do firmy. Po co? Żeby wiedzieć, które z Twoich działań tak naprawdę przynoszą jakikolwiek efekt, a które tylko powiększają dziurę w firmowej kasie.

Czy Twoje strony są odpowiednio oznakowane?

Bardzo często właściciele stron o tym zapominają. Jednak tytuł strony oraz opis zawarty w znaczniku DESCRIPTION to kluczowe elementy decydujące o tym, czy potencjalny klient kliknie twój wynik, czy widoczny tuż o bok wynik konkurencji.

WAŻNE!

Zarówno tytuł strony jak i opis muszą być przetestowane w wielu wariantach, zanim zaczniesz pozycjonowanie. Oczekiwanie przez kilka miesięcy żeby sprawdzić, czy jeden tytuł przyciąga lepiej niż inny to absurd! To samo z opisami. Nie wpływają one na pozycję w wyszukiwarce, ale na klikalność – zasadniczo!

Czy Twoje słowa kluczowe są na pewno dobrze dobrane?

To kluczowa kwestia przy pozycjonowaniu. Rozpoczynając ten proces, nie możesz zmienić słów przez wiele miesięcy. Inaczej straci on kompletnie sens. Dobór słów kluczowych należy rozpatrywać w kilku aspektach:

  • Czy ludzie faktycznie będą szukać takich słów?
  • Czy dobrze korespondują one z wynikami widocznymi w wyszukiwarce i treścią na Twoich stronach?
  • Czy to wszystkie słowa, które mogą sprowadzić wartościowy ruch?
  • Czy warto walczyć z silną konkurencją o najbardziej ogólne słowa, czy może pozycjonować więcej precyzyjnych fraz?
  • Najważniejsze! Czy klienci, którzy wejdą na stronę z określonych słów zrobią to, czego oczekujesz?

Rozwiązanie, czyli prosty sposób na zaoszczędzenie całej masy pieniędzy.

Jak uzyskać odpowiedź na powyższe pytania? Na pierwsze trzy musisz odpowiedzieć sobie samodzielnie. Popatrz krytycznym okiem na swoją stronę, zobacz, czy nawigacja jest czytelna i zastanów się, jak zatrzymać klienta.

Przy mierzeniu realizacji celów na większość pytań odpowie Ci Google Analytics. Jeżeli Twoje cele są mniej oczywiste bo, chcesz np. mierzyć pobrania pliku, to prawdopodobnie wystarczy wdrożyć Google Tag Manager i ustawić w nim odpowiednie zdarzenia.

Jednak są to proste działania techniczne, które wykonujesz lub zlecasz raz i potem tylko korzystasz z efektów. Na pozostałe pytania, kluczowe z punktu widzenia nakładów na marketing odpowiedzią jest kampania AdWords. Dlaczego?

  1. Możesz utworzyć kampanię, do której wrzucisz wszystkie słowa kluczowe, które zamierzasz pozycjonować. Sprawdzisz dokładnie, ile każde z nich miało wyszukań i kliknięć.
  2. Dostępny w AdWords parametr „wynik jakości słów kluczowych” powie Ci, jak Google ocenia Twoje słowa w kontekście zbieżności z treścią stron docelowych i z zapytaniami klientów. Bardzo podobnie działa algorytm budujący wyniki naturalne. Jeżeli w kampanii AdWords uzyskasz kiepskie wyniki, tak samo będzie z pozycjonowaniem!
  3. Tworząc kampanię z reklamami dynamicznymi sprawdzisz, do jakich rzeczywistych zapytań klientów Google dopasowuje zawartość Twoich stron. W takich kampaniach strony są oceniane w taki sam sposób, jak przy budowaniu wyników naturalnych. Jeżeli okaże się, że reklamy dynamiczne nie wyświetlają się na wymyślone przez Ciebie słowa, to pozycjonowanie na takie frazy będzie jedynie stratą czasu i pieniędzy. Dodatkowo algorytm wychwyci dziesiątki lub setki fraz, które sprowadzają wartościowy ruch, a o które nie wpadły Ci w ogóle do głowy.
  4. Sprawdzisz, czy internauci wchodzący na Twoje strony z konkretnych fraz robią to, czego oczekujesz! Dostaniesz precyzyjną odpowiedź, czy fraza A przynosi więcej konwersji niż B, a może jeszcze lepsza jest fraza C znaleziona przez algorytm? Jest w 100% pewne, że jeżeli w próbnej kampanii AdWords z 1000 osób, które weszły na stronę nikt nie wypełnił formularza kontaktowego, to również 1000 osób z pozycjonowania tego nie zrobi!
  5. Dla każdej wymyślonej przez Ciebie frazy można zrobić kilkanaście wersji reklam z różnymi nagłówkami i opisami. Wyglądają one niemal identycznie, jak wyniki naturalne. Testując różne nagłówki i opisy dowiesz się, jak najlepiej oznakować swoje strony, aby zbierały one najwięcej kliknięć, kiedy już znajdą się w TOP10 wyników naturalnych. Takie testy są nie do zrobienia innymi metodami. Tak samo jak poprzednio, możesz mieć pewność, że jeżeli jeden tytuł zbierał 2 razy więcej kliknięć niż drugi, to taka sama prawidłowość zadziała w wynikach naturalnych. Nagłówki i opisy, które dały najlepszy efekt w kampanii AdWords bez problemu przeniesiesz do pozycjonowania.

Wyniki już po miesiącu.

Najlepsze jest to, że na wyniki nie musisz czekać rok czasu. Wystarczą 1-2 miesiące, aby uzyskać wiarygodną odpowiedź, co jest tak naprawdę skuteczne, a o czym lepiej zapomnieć. Ograniczając czas trwania kampanii znacząco ograniczysz też koszty. Jeżeli niektóre z wymyślonych przez Ciebie słów są słabe, to dowiesz się o tym wydając jedynie kilka procent budżetu, który pochłonęło by ich skuteczne wypozycjonowanie!

Druga korzyść to fakt, że przez cały okres kampanii próbnej Twoja reklama będzie widoczna w wyszukiwarce. Można powiedzieć, że upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu. Po pierwsze sprawdzisz, co tak naprawdę warto pozycjonować, a po drugie od pierwszej sekundy kampanii będziesz pozyskiwać wartościowy ruch na swojej stronie.

Przy okazji, jeżeli zamówisz taką próbną kampanię, możesz liczyć na wdrożenie potrzebnych narzędzi pomiarowych i wskazówki poprawiające efektywność Twoich stron. Tak przynajmniej pracuje moja agencja.

Chcesz wiarygodnych wyników? Chcesz rzetelnie przygotować się do procesu pozycjonowania? Zapraszam do kontaktu:

Pomyśl o pozycjonowaniu swoich stron jak o długofalowej inwestycji. Im więcej czasu poświęcisz na przygotowania i analizę ryzyka, tym większy sukces czeka Cię na mecie.

Musisz to jeszcze przemyśleć?
W takim razie pobierz teraz ofertę przeprowadzenia testowej kampanii AdWords, weryfikującej założenia do pozycjonowania.

Chcesz teraz przeprowadzić próbną kampani AdWords

adres Twojej strony
imię i nazwisko
telefon
e-mail
Twoje pytanie
Wpisz kod z obrazka:
news

Administratorem Twoich danych będzie firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, Lublin, ul. Melomanów 3/17. więcej >>

Wyrażam zgodę na kontakt telefoniczny w celu przedstawienia oferty handlowej.
Wyrażam zgodę na przesyłanie bezpłatnych materiałów edukacyjnych dotyczących marketingu internetowego za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Pozycjonowanie – jak przygotować się do kampanii, aby uniknąć rozczarowania i zaoszczędzić dziesiątki tysięcy złotych.
4.8 (96.67%) 6 votes

Polub nas na Facebooku!

1 Comment

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.