Google Shopping (kampanie produktowe) - Certyfikowana agencja SEM

Natychmiastowa widoczność oferty Twojego sklepu w wyszukiwarce Google dzięki kampaniom Google Shopping.

 

Google Shopping - przykładowy wynik

Co to jest Google Shopping?

Google Shopping (kampanie produktowe lub zakupy Google) to specjalny rodzaj kampanii reklamowej w wyszukiwarce Google, dzięki którem możesz w czytelny i sugestywny sposób przedstawić ofertę swojego sklepu internetowego klientom poszukującym produktów z Twojego sklepu. Najważniejszą cechą kampanii produktowych jest to, że po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki klient zobaczy ofertę konkretnych produktów ze zdjęciami i ceną. Kliknięcie w produkt przenosi klienta do Twojego sklepu, bezpośrednio do karty wybranego produktu. Dzięki temu klient nie musi ponownie przeszukiwać zasobów sklepu i może natychmiast sfinalizować transakcję.

Dla kogo kampanie Google Shopping?

Zakupy Google są rozwiązaniem dla sklepów internetowych praktycznie z dowolnej branży. Możesz dzięki nim sprzedawać zarówno produkty fizyczne, jak buty czy zegarki, ale również produkty niematerialne, jak oprogramowanie. Oczywiście w tego typu kampaniach AdWords obowiązują takie same ograniczenia jak w zwykłych kampaniach tekstowych, dotyczące Twojej oferty. Nie możesz więc za pomocą kampanii produktowych reklamować alkoholu czy medykamentów. Nawet jeżeli uda Ci się uruchomić kampanię z produktami paramedycznymi jest duże ryzyko, że zostanie ona w niedługim czasie zablokowana przez Google.

Google Shopping – Najważniejsze cechy kampanii produktowych

  • Kampania produktowa budowana jest automatycznie. Nie musisz tworzyć setek czy tysięcy reklam dla wszystkich produktów
  • Oferta z kampanii Google Shopping jest prezentowana ponad reklamami tekstowymi. Jest to praktycznie pierwsza rzecz, jaką widzi użytkownik wyszukiwarki po wpisaniu zapytania.
  • Produkty prezentowane są w atrakcyjnej formie zdjęć z nazwą produktu i ceną, co znacząco zwiększa szansę na przyciągnięcie zainteresowanego klienta
  • Prezentacja ceny w reklamie ogranicza kliknięcia osób, dla których Twoja cena nie jest atrakcyjna.
  • W kampanii Google Shopping nie używasz do kierowania reklam słów kluczowych. Wybór odpowiedniego produktu w odpowiedzi na zapytanie klienta następuje na podstawie nazwy, opisu lub parametrycznych cech konkretnych produktów.
  • Cała oferta Twojego sklepu jest przesyłana do systemu AdWords w sposób automatyczny, jest więc cały czas aktualna. Większość systemów sklepów ma wbudowane odpowiednie narzędzia do zasilania w potrzebne dane kampanii produktowych. W sklepach robionych na indywidualne zamówienie zazwyczaj trzeba dopisać odpowiednie funkcje. W sklepach z bardzo ograniczoną ilością produktów można przygotować dane do kampanii ręcznie, w pliku CSV lub arkuszach Google.
  • Reklamy produktowe cechują się zazwyczaj wysoką efektywnością. Kliki mają niską cenę, a konwersja sprzedażowa jest wysoka.
  • Możesz ustawiać ceny za kliknięcie (MaxCPC) z dokładnością do pojedynczych produktów.
  • Pomimo, że do kierowania reklam nie używasz słów kluczowych, to możesz używać słów wykluczających, aby poprawić trafność zapytań.
  • Możesz praktycznie dowolnie podzielić kampanię, wykorzystując dostępne parametry, np. kategorie produktów, producentów, przeznaczenie itp., aby ułatwić sobie zarządzanie reklamami produktowymi.
  • Pliku używanego do kampanii produktowych możesz użyć

Jak działają kampanie produktowe?

Zasada działania reklam Google Shopping jest trochę bardziej skomplikowana, niż w klasycznych reklamach tekstowych w AdWords.

Do działania mechanizmu potrzebne są 3 elementy:

Twój sklep internetowy > Plik danych > Konto Merchant Center > konto AdWords

Sklep internetowy jest zarówno źródłem danych do kampanii jak i celem reklam. Tak jak pisałem wcześniej, musi on budować plik danych zawierający aktualne informacje o asortymencie Twojego sklepu. Ważne jest, aby dane były aktualne, ponieważ system Google weryfikuje dane z pliku w porównaniu z danymi na stronie. Jeżeli np. ceny będą się różnić w tych 2 miejscach, produkt zostanie odrzucony.

Konto Merchant Center, czyli centrum sprzedawcy, to odrębna usługa w infrastrukturze Google, służąca do zarządzania listą produktów z Twojego sklepu. To konto jest zintegrowane zarówno z plikiem danych dostępnym w Twoim sklepie, jak i z kontem AdWords, na którym prowadzisz kampanie. Jego najważniejszą rolą jest weryfikacja poprawności danych dostarczanych do kampanii AdWords. Za pomocą mechanizmów dostępnych w Merchant Center możesz również modyfikować dane o produktach, stosując rozbudowany system reguł.

Konto AdWords jest ostatnim elementem kampanii produktowej. To tu decydujesz o ostatecznej budowie kampanii, dzielisz asortyment Twojego sklepu na grupy reklam i grupy produktów oraz zarządzasz stawkami i wykluczeniami. Tu również obserwujesz skuteczność kampanii i przeprowadzasz jej optymalizację.

Gdzie wyświetlą się Twoje reklamy produktowe z kampanii Google Shopping

Reklamy wyświetlają się tylko w wyszukiwarce Google, ponad wszystkimi innymi wynikami, zarówno płatnymi jak i bezpłatnymi. Reklamy z kampanii Google shopping są dostosowane również do wygodnego przeglądania na urządzeniach przenośnych. Poniżej przykład wyświetlania reklam na różnych urządzeniach.

Reklama AdWords na różnych akranach

Dane do kampanii Google Shopping. 

Aby uruchomić kampanię Google Shopping musisz zadbać o to, aby Twój sklep udostępniał plik danych z ofertą.

Plik danych, tzw. feed, to najczęściej plik w formacie XML zawierający takie dane jak nazwa, opis, cena produktu, jego kategoria w sklepie i w systemie AdWords, producent, kolor, rozmiar i inne informacje. Bardziej szczegółowe informacje znajdziesz na stronach pomocy Google: https://support.google.com/merchants/answer/7052112?visit_id=1-636673325502697389-717359690&rd=1&hl=plPlik danych jest importowany do systemów Google za pomocą konta Merchant Center.

Jeżeli oferta twojego sklepu jest w miarę stabilna, nie zmienia się każdego dnia lub po prostu liczba produktów w sklepie jest bardzo niewielka, to możesz zrezygnować z automatyzacji w budowaniu takiego pliku i stworzyć go po prostu w pliku Excel lub w arkuszach Google.

Korzyści z reklam produktowych Google Shopping

  • Natychmiastowa widoczność oferty
  • Płatność tylko za kliknięcia
  • Automatyzacja procesu tworzenia reklam
  • Stosunkowo niskie stawki za kliknięcia
  • Brak zamkniętej listy słów kluczowych
  • Możliwość doprecyzowania kampanii za pomocą słów wykluczających
  • Dobre dopasowanie reklam do zapytań
  • Wysoka skuteczność reklamy
  • Możliwość bardzo szczegółowego zarządzania stawkami CPC, aż do poziomu poszczególnych produktów.

Wymagania dla Google Shopping

Kampania Google Shopping ma również swoje wymagania. Twój sklep musi je spełniać, aby można było uruchomić tą formę reklamy. Oto najważniejsze z nich:

  • Twój sklep, a przynajmniej koszyk, w którym klient podaje swoje dane, musi pracować w połączeniu szyfrowanym, czyli na pasku adresu w przeglądarce musi być widoczna kłódka (lub początek adresu musi się zaczynać od https://)
  • Musisz udostępniać klientom możliwość sfinalizowania transakcji on-line, czyli niezbędne są płatności kartą lub przelewy on-line
  • Twoja oferta musi być zgodna z Zasadami AdWords. Tu masz pełną informację na temat tego co możesz, a czego nie możesz reklamować: Zasady AdWords.

Nasz propozycja.

Nasza agencja zajmuje się marketingiem internetowym już od 1999 roku. Kampaniami AdWords zajmujemy się natomiast od 8 lat. Jeżeli myślisz o kampanii Google Shopping, oferujemy Ci swoją pomoc w zakresie:

  • Wdrożenia mechanizmów do generowania pliku danych
  • Wdrożenia opomiarowania Twojego sklepu w systemie Google Analytics.
  • Uruchomienia i integracji potrzebnych kont (AdWords, Merchant Center, Analytics, Search Console)
  • Budowy wielopoziomowej, skutecznej kampanii Google Shopping
  • Optymalizacji kampanii z uwzględnieniem efektywności biznesowej i mikrokonwersji.

Zapytaj o ofertę

Google Shopping (kampanie produktowe)
5 (100%) 2 votes

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.