Strona główna » Blog » Edrone – zachowania klientów mają moc

Edrone – zachowania klientów mają moc

Prowadzisz sklep w Internecie? Reklamujesz się w różnych środowiskach? Potrzebujesz narzędzia, które wesprze Twoją sprzedaż online? Chcesz być w kontakcie ze swoimi klientami i przekazywać im informacje o najnowszych promocjach dzięki zautomatyzowanym procesom? Nasi specjaliści pomogą Ci za sprawą systemu Edrone.

marketing automation - edrone

Czym jest Edrone?

Edrone to inteligentne, wspierające rozwiązanie elektronicznego CRM dla sklepów i branż działających w systemie eCommerce. Oferuje zaawansowane rozwiązania w zakresie zarządzania relacjami z klientami, automatyzacji marketingu, a także systemów uczących się dzięki sztucznej inteligencji opartej na algorytmach.

Funkcjonalności systemu Edrone

System Edrone za pomocą wiadomości e-mail, SMS, komunikatów w witrynie czy dynamicznych reklam produktowych oferuje wielokanałową obsługę w komunikacji marketingowej i sprzedażowej. Swoje działania opiera na podstawowych funkcjonalnościach takich jak rozpoznawanie klientów, którzy już odwiedzili witrynę sklepu i śledzeniu ich zachowań oraz podpowiadaniu im produktów, które z dużym prawdopodobieństwem kupią. Dzięki swoim scenariuszom pozwala na ratowanie porzuconych koszyków, wysyłkę newslettera, przywracanie klientów, wysyłanie najnowszych promocji czy informacji o nowych ofertach, a także cross-selling i up-selling.

Dynamiczny Newsletter pozwala na skuteczne zaangażowanie klientów dzięki możliwości wysyłania wiadomości do grup opartych na ich zachowaniach, potencjale czy wartości dokonywanych uprzednio zakupów. Możemy też stworzyć indywidualną grupę według konkretnego tagu, do którego odbiorcy zostali przypisani. Każda możliwość może zostać dodatkowo rozdzielona według statusu subskrypcji. Newsletter dynamiczny możemy wysłać natychmiast po jego utworzeniu lub w zaplanowanym, dogodnym terminie.

Dedykowany Newsletter umożliwia angażowanie konkretnych grup odbiorców dzięki opieraniu się na danych demograficznych, zachowaniach i interakcjach użytkowników z witryną lub poprzednimi wiadomościami.  Dzięki zebranym danym możemy korzystać z dynamicznej listy zawierającej segmenty odbiorców, którzy: otworzyli wiadomość w ciągu ostatnich od 30 do 120 dni, nie dokonali zakupów, odwiedzili stronę, porzucili koszyki czy dokonali zamówienia. Segmentować odbiorców możemy również na podstawie kraju czy miasta zamieszkania, imienia, języka, płci, a także całkowitych wartości zamówienia czy ilości dokonanych zakupów.

Zobacz:  Szkolenie „Dobry start z Google Ads” już do kupienia na VOD.

Subskrypcja newslettera pozwala na wysłanie wiadomości powitalnej i kodu rabatowego na pierwsze zakupy klientowi, który właśnie zapisał się do newslettera w sklepie i trafił do bazy. Ten moment warto wykorzystać, aby przedstawić mu ofertę, zachęcić promocją, ponieważ wykazał już pewne zainteresowanie w kierunku produktów w Twoim sklepie.

Ratowanie porzuconego koszyka to najbardziej pożądana funkcjonalność w branżach ecommerce. Nieco ponad połowa koszyków jest porzucana przez klientów w sklepie. Wykazali już oni swoje zainteresowanie produktem, ale może potrzebują chwili zastanowienia, może zakup nie jest jednak prosty? Warto przypomnieć użytkownikowi, że już u nas był, zachęcić go do powrotu i dopięcia transakcji. Czy to działa? W porównaniu do tradycyjnych masowych maili te charakteryzują się znacznie większą skutecznością na ścieżce konwersji.

Kategorie Newslettera umożliwiają grupowanie odbiorców według kategorii produktów, którymi wykazali zainteresowanie, przeglądali lub dodali do koszyka. Dzięki tej automatyzacji możemy wysłać wiadomość przedstawiającą najnowszą kolekcję czy promocję dotyczącą tego rodzaju asortymentu. Pokusić można się o cross-selling, czyli zarekomendowanie produktów komplementarnych z daną kategorią.

Edrone, a analiza danych i mierzenie konwersji

Mierzenie skuteczności prowadzenia działań w zakresie email marketing automation w Edrone opiera się na badaniu i analizowaniu pewnych danych.

OR (Open Rate) – stosunek ilości otwartych przez odbiorców wiadomości do wszystkich wysłanych maili przedstawiony w procentach.

CTOR (Click to Open Rate) współczynnik „kliknij, aby otworzyć”, czyli wskaźnik, który ma za zadanie porównanie liczb osób, które otworzyły maile w stosunku do osób, które kliknęły  minimum jeden link znajdujących się w środku. Wskaźnik ten mierzy przede wszystkim wydajność treści wiadomości mailowych.

IR (Impact Rate) – procent całkowitego przychodu, który został wygenerowany dzięki funkcjonalnościom systemowym.

CLV (Customer Lifetime Value) – wskaźnik przewidujący, jaką kwotę wyda klient w sklepie w ciągu życia.

Zobacz:  Optymalizacja współczynnika konwersji.

Raporty, które oferuje nam Edrone, pozwalają na dokładną analizę wyników dzięki opomiarowaniu ilości i wartości zamówień dla konkretnych automatyzacji. Analizie można poddać także fakt, jakie produkty w danym okresie sprzedały się w największej ilości.

Co zyskasz dzięki nam?

Współpraca z naszą agencją będzie opierała się stałym kontakcie telefonicznym i mailowym z naszym specjalistą systemu Edrone, który zajmie się wdrożeniem, tworzeniem kreacji mailowych i wczuje się w rozwijanie Twojego biznesu e-commerce.

Wypełnij formularz kontaktowy

5/5 - (Głosów:37)

Dodaj komentarz