Strona główna » Blog » Email Marketing Automation – skuteczne wiadomości w sieci

Email Marketing Automation – skuteczne wiadomości w sieci

email marketing automation

Maile to powszechna i niezwykle istotna forma komunikacji z odbiorcami, którą z łatwością możemy porównać do tradycyjnej korespondencji listowej, gdzie treść jest przemyślana, zawiera wszystkie niezbędne szczegóły, a przede wszystkim opiera się na personalizacji zawartości w stosunku do odbiorcy. Co zatem wyróżnia maile? Dobrze wiemy, że jest to zdecydowanie łatwiejsza, szybsza, a przede wszystkim inteligentniejsza forma komunikacji.

Pomyślałeś jak istotnym elementem marketingu internetowego są maile? Czym tak naprawdę jest Email Marketing Automation?

Email Marketing Automation to marketingowa forma, która umożliwia wysyłanie spersonalizowanych maili na masową skalę. Prace nad strategią marketingową rozpoczynają się zwykle od tworzenia różnych wersji maili, które zostaną dostarczone klientom. Systemy obsługujące email marketing dają nam możliwość organizacji i segregowania treści, planowania czasu ich wysyłania. A gdyby bardziej się w to zagłębić? Zautomatyzowany marketing mailowy swoją siłę zawdzięcza uczącym się algorytmom, obserwacji i analizie zachowań użytkowników na Twojej stronie internetowej, których skutkiem jest możliwość tworzenia i dopasowywania spersonalizowanych wiadomości marketingowych.

Zatem jak to działa Email Marketing Automation?

Użytkownik, który znajduje się już w Twojej bazie klientów, dostaje wiadomość z wezwaniem do działania, jak na przykład “Przejdź do sklepu” czy “Zobacz naszą ofertę”. Przejście do strony z poziomu maila daje znać algorytmom, aby zaczęły śledzić wszelkie zachowania użytkownika w witrynie sklepu. Przypuśćmy, że potencjalny klient w sklepie oglądał letnie sukienki. Co możemy zrobić z taką informacją? To proste – wysłać wiadomość o porzuconym koszyku, jeżeli produkt z takiej kategorii się w nim znajdzie, czy wskazać promocje, które aktualnie tej części asortymentu dotyczą. Możemy również z łatwością zarekomendować produkty, które dopełnią zakupy i jednocześnie zwiększą wartość koszyka…

4.9/5 - (Głosów:13)

Dodaj komentarz