Strona główna » Blog » Case Study – Branża meblarska. 1,1 mln zł sprzedaży przy ROAS x 16 ze zintegrowanych kampanii Google + Facebook

Case Study – Branża meblarska. 1,1 mln zł sprzedaży przy ROAS x 16 ze zintegrowanych kampanii Google + Facebook

Fly-Desk to jeden z naszych klientów z branży meblarskiej. Konkretnie zajmuje się produkcją biurek z regulacją wysokości. Trafił do nas w trudnym okresie, w lutym 2020, w samym środku drugiej fali pandemii, pełen niepewności i obaw o dalsze losy swojej działalności. Jego cel był prosty – zapewnić swojej firmie stabilny dopływ świeżych klientów w niepewnych czasach.

Sytuacja na początku współpracy.

Klient miał już pewne doświadczenia w zakresie prowadzenia kampanii Google Ads. Po wejściu na jego konto odnaleźliśmy wiele prób w postaci kampanii tekstowych, czy kampanii produktowych. Jednak wszystkie działania miały jedną, wspólną cechę. Klient nie mierzył wielkości sprzedaży, więc algorytmy Google nie miały szans na optymalizację działań.

Ponieważ na koncie nie było danych o konwersjach, nie była możliwa standardowa w takich sytuacjach analiza wyszukiwanych haseł, reklam i kampanii pod kątem ich skuteczności. Jednym słowem, pracę nad kampanią musieliśmy zacząć praktycznie od zera. Ustaliliśmy również, że będziemy prowadzić swoje działania na istniejącym koncie klienta, do którego będzie on miał pełny dostęp.

Cel kampanii.

Klient przedstawił bardzo konkretne oczekiwanie. Określił, że przełożenie budżetu reklamowego na sprzedaż (ROAS) na poziomie x 10 będzie dla niego satysfakcjonujące. Przyjęliśmy wspólnie, że dajemy sobie 3 miesiące na weryfikację tego założenia. Dlaczego akurat 3 miesiące? Bo zwykle tyle czasu potrzeba, aby zebrać wystarczającą ilość danych do optymalizacji kampanii i przetestować różne rodzaje kierowania oraz strategie ustalania stawek. Ustaliliśmy również, że na start zachowujemy budżet, jakim wcześniej operował klient.

Początek działań.

W zakresie prac przygotowawczych:

  • Utworzyliśmy nowe konto Google Tag Manager
  • Zaimplementowaliśmy mierzenie transakcji z systemu Analytics i połączyliśmy konto Analytics z Google Ads
  • Zainstalowaliśmy tagi remarketingu dynamicznego Google Ads, aby od samego początku działań budować wartościowe grupy odbiorców dla przyszłego remarketingu
  • Zainstalowaliśmy piksel Facebooka z pełną konfiguracją pod e-commerce
  • Ujednoliciliśmy implementację tagów pomiarowych za pomocą GTM

Ponieważ konto nie miało zebranych danych o transakcjach, jako pierwsze uruchomiliśmy tradycyjne kampanie produktowe (PLA) z precyzyjnym podziałem asortymentu do poziomu pojedynczych produktów.

Równolegle uruchomiliśmy kampanię reklam dynamicznych (DSA), skierowaną na strony produktów.

Celem tych działań było po pierwsze, szybkie zebranie danych o konwersjach, po drugie, znalezienie i weryfikacja najbardziej skutecznych wyszukiwanych haseł. Jednak celem nadrzędnym było możliwie szybkie wygenerowanie sprzedaży, która zapewniła by pokrycie kosztów kampanii i dała oczekiwany zysk.

Wyniki po pierwszym, pełnym miesiącu działań w kampanii Google Ads.

Pierwszy miesiąc, marzec był dla kampanii czasem na zebranie danych do dalszej optymalizacji. Nie mogliśmy tam wykorzystać pełni możliwości systemu Google Ads, z braku danych o konwersjach.

Okazało się jednak, że kampanie we wstępnych ustawieniach radzą sobie całkiem przyzwoicie. Ostateczny wynik za marzec 2020 to sprzedaż na poziomie 20 712 zł przy koszcie kampanii 2 293 zł. Oznaczało to ROAS na poziomie 903 %, czyli x 9,03. Udało się też zebrać wystarczającą ilość danych o konwersjach, aby w kolejnym miesiącu uruchomić inteligentną kampanię produktową.

Przy okazji krótka, testowa kampania produktowa pokazała, że część produktów sprzedaje się znacznie lepiej, niż inne. To pozwoliło utworzyć listę bestsellerów do docelowej produktowej  kampanii inteligentnej.

Wyniki po 8 miesiącach współpracy.

Kolejne miesiące to testy różnych ustawień docelowego ROAS w inteligentnej kampanii produktowej, wykluczenia wyszukiwanych haseł w DSA i precyzyjne zarządzanie asortymentem w reklamie. Wyniki za poszczególne miesiące zebrałem poniżej w formie tabelarycznej:

Jak widać na zabranych danych, w szczytowym momencie kampania mnożyła budżet reklamowy klienta x21. Jedna złotówka inwestowana w reklamę dawała 21 zł sprzedaży z kampanii. Średni wynik z całego okresu widocznego w tabeli to 1467%! Znacznie powyżej oczekiwań klienta. Jak można się domyślać, współpraca trwała dalej, a nawet weszła w nowe obszary.

17 miesięcy wspólnej pracy.

Nie zawsze i nie wszystko idzie zawsze do przodu. Żyjemy w wyjątkowo niestabilnych czasach, więc oczekiwanie że kampania będzie przynosiła jedynie stały wzrost jest mało realne. Tym niemniej poniżej prezentuję dane z całego okresu na wykresie z Google Analytics. Po 17 miesiącach współpracy przy koszcie na poziomie 51 232 zł uzyskaliśmy sprzedaż z kampanii w wysokości 724 650 zł. Średnio uzyskaliśmy 14-krotny zwrot z nakładów na reklamę.

Wyraźnie widać, że po szczytowym okresie w październiku 2020 kampania zanotowała dość wyraźny spadek, jednak nigdy nie przekraczając minimum rentowności na poziomie 900%. Na wykresie nie widać jednej, bardzo istotnej rzeczy, o której za chwilę napiszę więcej. Chodzi o przeniesienie części ruchu do innego kanału.

Krótkiego komentarza wymaga jeszcze końcówka wykresu. W sierpniu 2021 ROAS osiągnął rekordowe 2213%, a przychody 58 217 zł. Co takiego się stało?

Klient postanowił dopasować ofertę do nowej grupy odbiorców i przygotował kolekcję biurek dedykowaną dla dzieci i młodzieży na nowy rok szkolny. Idealnie wykorzystał teoretycznie słabą sezonowość w branży meblarskiej.

Marketing wielokanałowy.

Już po 3 miesiącach współpracy zaproponowaliśmy klientowi rozszerzenie naszych działań o kolejny kanał reklamowy, konkretnie środowisko Facebook. Czy to była słuszna decyzja?

W całym okresie prowadzenia kampanii wydatki konta reklamowego FB to 14 934 zł. Przychód ze wszystkich kampanii to 388 334 zł. To oznacza, że Średni ROAS wyniósł dla działań w środowisku Facebook 2600%! To więcej, niż w Google Ads.

Zobacz wyniki z rozbiciem na kampanie:

Kluczowa rola remarketingu na Facebooku.

Nietrudno zauważyć tu pewną prawidłowość. Największy bezwzględny przychód i największy ROAS wygenerowały kampanie remarketingowe. Jeden z zestawów reklam, który przyniósł największą sprzedaż, wygenerował ROAS na astronomicznym poziomie x 74!  Jedna złotówka inwestycji w reklamę dała w tym zestawie reklam aż 74 zł przychodu. Taki też był nasz zamysł. Skąd pomysł, że remarketing odegra u tego klienta bardzo istotną rolę? Z analizy zachowań zakupowych. Zobacz poniżej raport Analytics pokazujący długość ścieżki w interakcjach. Pokazuje on, ile razy statystycznie użytkownik musiał odwiedzić stronę, żeby dokonać zakupu:

Jak widać, jedynie 25% transakcji dochodziło do skutku przy pierwszej wizycie. Cała reszta pochodziła właśnie z wizyt powracających użytkowników. To bardzo wyraźnie świadczyło o potrzebie zastosowania remarketingu w tym konkretnym sklepie. Wyniki kampanii remarketingowych na FB potwierdzają wnioski z analizy długości ścieżek.

Grupy podobnych odbiorców

Ponieważ Facebook mógł za pomocą swojego piksela zebrać w krótkim czasie naprawdę dużo danych transakcyjnych, postanowiliśmy użyć tych danych do sprowadzenia również nowych użytkowników, budując na ich podstawie grupy podobnych odbiorców. Wyniki tych kampanii widać powyżej na zrzucie ekranu z interfejsu Facebooka, w wierszach oznaczonych „Podobni – kupili”. Jak widać, jeden z zestawów reklam w tej kampanii wygenerował 86 443 zł sprzedaży przy koszcie 3 278 zł. To oznacza, że kampania na podobnych użytkowników dała zwrot z nakładów na reklamę na poziomie 2637% (1 zł budżetu dało 26,37 zł sprzedaży)

Podsumowanie.

Klient trafił do nas ze stosunkowo drogim asortymentem w idealnym momencie. Drogi asortyment jest w tym wypadku dużą zaletą, bowiem pozwala wygenerować przy stałym koszcie kampanii wysoki zwrot z nakładów na reklamę, dając reklamodawcy duży margines bezpieczeństwa w prowadzonych działaniach.

Implementacja tagów analitycznych pozwoliła na szybie zabranie danych o konwersjach, i ścieżce zakupowej, a to w połączeniu z dobrze zaplanowanym remarketingiem wygenerowało ponadprzeciętne, wyższe niż zakładane przez klienta zwroty z nakładów na reklamę.

Kampanie Google Ads w sumie wygenerowały 724 650 zł sprzedaży przy koszcie na poziomie 51 231 zł, czyli uzyskały ponad 14-krotny zwrot z nakładów na reklamę.

Kampania w środowisku Facebook wygenerowała dodatkową sprzedaż na poziomie 388 334 zł, przy koszcie 14 934 zł. Średni ROAS wyniósł więc dla działań w środowisku Facebook 2600%!

Podsumowując wszystkie działania, przy budżecie na poziomie 66165 zł wypracowaliśmy sprzedaż na poziomie
1 112 984 zł, więc średni zwrot z nakładów na reklamę wyniósł 1682 % (każda złotówka budżetu reklamowego wygenerowała 16,82 zł sprzedaży.)

Potrzebujesz pomocy przy swoich kampaniach?

Jeżeli czujesz, że Twoja kampania Google Ads lub Facebook Ads nie działa na maksymalnych obrotach, albo boisz się uruchomić taką kampanię, żeby nie przepalić budżetu, zapraszam na bezpłatną konsultację.

Dopytamy o Twoje cele i podpowiemy Ci, jak się zabrać za płatną reklamę. Dowiesz się też, ile musisz zainwestować i ile możesz zarobić dzięki inwestycji w reklamę.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jakich wyników i w jakim czasie można spodziewać się w Twoim biznesie, zapisz się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą ds. strategii reklamowych w Internecie, wypełniając formularz.

4.8/5 - (Głosów:19)

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
rahasia scatter hitam terbongkar cara baru baca analisis teknis pragmatic yang menjelaskan cara metode statistik scatter hitam yang dipakai pemain penjelasan teknis pgsoft berdasarkan pergerakan cara kerja scatter hitam secara teknis dan langkah studi pola bonanza yang menguraikan struktur teknik observasi pragmatic yang membantu pemain pendekatan analitis scatter hitam untuk menentukan cara mengidentifikasi pola treasure of aztec menggunakan strategi teknis scatter hitam yang menggabungkan analisis lanjutan mahjong ways yang mengungkap teknik pembacaan data scatter hitam berbasis interval mengungkap pola scatter hitam melalui observasi rahasia di balik pendekatan analitis pg soft mengungkap cara memahami bonanza melalui struktur Analisis Waktu dan Pola Scatter: Strategi Baru Pecinta SURYAJP Pola Picu Super Scatter Paling Stabil Minggu Ini, Eksklusif dari SURYAJP! Berapa Spin Ideal untuk Memancing Scatter Hitam di SURYAJP? Rahasia Pemain Berpengalaman Panduan Total Spin Super Scatter SURYAJP untuk Pemula yang Ingin Cepat Menang Jangan Asal Daftar! Ini Jenis Akun SURYAJP yang Bisa Pancing Super Scatter Kapan Harus Spin Supaya Scatter Hitam Keluar di Mahjong Wins 3? Simak Polanya di SURYAJP Cara Cerdas Olah Modal Kecil Jadi Super Scatter di SURYAJP, Pemain Baru Wajib Coba! 5 Kesalahpahaman Fatal Tentang Super Scatter di SURYAJP yang Harus Kamu Hindari Perhitungan Bonus Scatter Hitam di SURYAJP yang Jarang Diketahui Pemain Nominal Kemenangan Tertinggi Mahjong Wins 3 di SURYAJP yang Bikin Penasaran Filosofi Super Scatter Hoki Tukang Ojek di Jakarta Cuan Hingga Ratusan Juta Modal Receh Jadi Jutaan Kisah Ibu Rumah Tangga di Surabaya Bongkar Rahasia Gates of Olympus Super Scatter Modal Receh Jadi Jutaan Kisah Ibu Rumah Tangga di Surabaya Bongkar Rahasia Gates of Olympus Super Scatter Trik Pegawai Bank di Medan Mengatur Kemenangan di Gates of Olympus Super Scatter Fenomena Pedagang Pasar di Bogor Borong Emas Berkat Teknik Gates of Olympus Super Scatter Mengoptimalkan Scatter di Mahjong Ways 2: Panduan Lengkap Pemain Peluang Pembelajaran Lengkap Praktis dari Mahjong di Kalangan Menengah Manfaat Mahjong dalam Pengembangan Keterampilan Bisnis Pemula Kisah Sukses Pemain Mahjong untuk Peningkatan Keterampilan Manfaat Nyata Fokus Bermain Mahjong untuk Raih Keberhasilan Fakta Unik Mahjong: Asal Usul dan Manfaat Bermainnya di Era Modern Tips Lengkap Ampuh Cegah Kekalahan Saat Main Mahjong Cara Baru Mahjong: Trik Efektif Tingkatkan Peluang Menang di 2025 Panduan Mahjong untuk Pemula: Aturan hingga Belajar Taktik Jitu dari Nol Langkah Step Nelayan di Maluku Tinggalkan Jaring Setelah Kuasai Rumus Gates of Olympus Super Scatter Panduan RTP Gates of Olympus Super Scatter Strategi Modal Seadanya ala Mahasiswa Jogja Pengalaman nyata satpam Tangerang raih keuntungan hanya 5 menit main Gates of Olympus di MONGGOJP. Strategi waktu terbatas yang efektif Strategi Bisnis UMKM dari Mahjong Ways 2: Cara Cerdas Mengambil Keputusan Cara Belajar Mahjong Ways dari Awal: Teknik dan Strategi Dasar untuk Sukses Mengungkap Pola Scatter dalam Mahjong Ways 3: Teknik Analisis yang Efektif Kisah Pengusaha Kecil yang Mengubah Modal Mahjong Wins 2 Menjadi Sukses Fokus Permainan Tradisional: Analisis Studi Kasus Mahjong Wins untuk Pemain Cermat Asal Usul dan Manfaat Kognitif Mahjong Ways 2 PGSoft: Fakta Unik dari Permainan Viral Strategi Mengelola Modal Kecil di Mahjong Ways PG Soft: Tips Maksimalkan Peluang Menang Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Pengalaman Mahjong Ways 3 yang Lebih Seru Dari Menang di Mahjong Wins 2 ke Kebun Sawit: Investasi Cerdas di Sumatera Mengubah Keberuntungan dari Mahjong Wins menjadi Bisnis Sarang Walet yang Menguntungkan Rahasia UMKM Tangguh Ala Mahjong Ways 2 untuk Sukses Bisnis Modern Panduan Mahjong Ways Lengkap dengan Strategi Dasar untuk Pemula Analisis Cerdas Pola Scatter Mahjong Ways 3: Cara Baca Pola dengan Akurat Studi Menarik Mahjong Wins: Rahasia di Balik Peningkatan Fokus Pemain Tradisional Cerita Inspiratif Pengusaha Kecil yang Bangkit Lewat Mahjong Wins 2 Jejak Sejarah Mahjong Ways 2 PG Soft: Permainan Kuno dengan Manfaat Modern untuk Pikiran Strategi Cerdas Kelola Modal Kecil di Mahjong Ways PGSoft agar Hasilnya Makin Maksimal Cara Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Inspirasi di Mahjong Ways 3 Modal Kecil dari Mahjong Wins 2 Berbuah Manis Jadi Kebun Sawit di Kalimantan Modal Awal dari Mahjong Wins Mengantarkan Kesuksesan di Bisnis Sarang Walet Strategi Keputusan Bisnis UMKM Terinspirasi dari Mahjong Ways 2 Tips Belajar Mahjong Ways untuk Pemula: Panduan Dasar dan Strategi Inilah Analisis Pola Scatter Mahjong Ways 3 yang Bikin Banyak Orang Penasaran Rahasia di Balik Mahjong Wins: Studi Kasus yang Menunjukkan Pentingnya Fokus Bermain Kisah Nyata Pengusaha Kecil yang Mengubah Hidup Berkat Mahjong Wins 2 Mengenal Lebih Dalam Mahjong Ways 2 PG Soft: Perpaduan Sejarah, Strategi, dan Kecerdasan Cara Pintar Memutar Modal Kecil di Mahjong Ways PGSoft agar Peluang Meningkat Ternyata Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan Jadi Awal Inspirasi Bermain Mahjong Ways 3 Hasil Mahjong Wins 2 Disulap Jadi Lahan Kebun Sawit Produktif di Sumatera Modal dari Mahjong Wins Mengubah Hidup Jadi Pengusaha Sarang Walet https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan