Strona główna » Blog » Case Study: 4-krotny zwrot z nakładów na reklamę ze sprzedaży szkoleń online

Case Study: 4-krotny zwrot z nakładów na reklamę ze sprzedaży szkoleń online

Sylwetka klienta

Klient działa w branży zdrowia fizycznego i duchowego z naciskiem na promocję kursów z zakresu terapii konopnych. Właścicielka biznesu jest ekspertką w tej dziedzinie i zawodowo zajmuje się edukowaniem oraz doradztwem konopnym. Ma na koncie kilkanaście kursów online, kilkadziesiąt artykułów blogowych, organizację wydarzeń i konferencji z zakresu  holistycznego podejścia do zdrowia i poczucia dobrostanu.

Cele kampanii

Naszym zadaniem jest pozyskiwanie zapisów na webinary na Facebooku. Oprócz konfiguracji kampanii jesteśmy odpowiedzialni również za cały proces pozyskiwania klienta: od obsługi platformy webinarowej poprzez tworzenie strony zapisów na webinary i wreszcie optymalizację samej kampanii.

Na webinarach klient sprzedaje swoje kursy z tematyki zdrowia, naturalnych metod leczenia, produktów konopnych, samoświadomości, rozwoju osobistego.

Zanim jednak podjęliśmy jakiekolwiek działania pod kątem strategii i samej kampanii, zaczęliśmy od sesji w ramach naszego autorskiego programu TargetTrail Strategy.

Współpraca

Klient zdecydował się na współpracę po kilku spotkaniach i dogłębnej analizie jego biznesu, potrzeb, przewagi konkurencyjnej, celów marketingowych. Po kilku sesjach konsultingowych mieliśmy gotowy materiał, który mogliśmy wdrażać w życie.

Działania i optymalizacja

Pierwszy webinar poświęcony był naturalnym sposobom leczenia. Zapisy trwały ok. tygodnia, koszt kampanii wyniósł 795 zł. Pozyskaliśmy 195 zapisów przy koszcie 4,08 zł. Ten webinar skierowany był do dość szerokiej grupy odbiorców, rodzice, głównie kobiety, ale też osoby zainteresowane ziołolecznictwem.

Kolejny webinar poświęcony był tematyce związanej z jogą. Reklamy kierowaliśmy do nowych grup odbiorców, jednak kierowanie było znów dość szerokie (użytkownicy zainteresowani jogą, medytacjami, ale także rozwojem osobistym, samoświadomością). Tak jak przy pierwszym webinarze zapisy trwały ok. tygodnia. Przy podobnym koszcie (770 zł) odnotowaliśmy 381 zapisów na webinar po koszcie 2,02 zł. Koszt zapisu spadł o połowę!

Dodatkowo bezpośrednio po zapisie na webinar korzystaliśmy z mechanizmu one time offer (OTO) proponując użytkownikom produkt w znacznej obniżce.

Zobacz:  Pozycjonowanie stron WWW 2020 – Co jeszcze wpływa na pozycję strony?

Przed tym webinarem podjęliśmy również działania zmierzające do poprawy sprzedaży na samym webinarze. Spotkaliśmy się z klientką w celu przełamania blokady dotyczącej sprzedaży i zmodyfikowania części sprzedażowej przy kolejnym webinarze.

Ostatecznie, dzięki sprzedaży OTO udało się obniżyć koszty o 475 zł. Z kolei na samym webinarze sprzedało się kilkanaście kursów na blisko 5 tys. zł. Tym samym przy koszcie 475 zł całkowita sprzedaż przy tym webinarze wyniosła 5418 zł, co daje zwrot z inwestycji x7.

Kolejny webinar skierowany był już do znacznie węższej grupy odbiorców — zainteresowanych tematyką medycznej marihuany w pracy z pacjentami. Na webinar pozyskaliśmy 186 użytkowników po koszcie 4,83 zł. Na webinar przyszła ok. ⅓ zapisanych i na webinarze klient po konsultacjach dotyczących samej części sprzedażowej webinaru wygenerował przychód na poziomie 4200 zł.

Przy ostatnim webinarze koszt zapisu spadł do 1,39 zł, a przychód ze sprzedaży kursów wyniósł prawie 6000 zł.

Podsumowanie

Dzięki poznaniu biznesu klienta oraz wdrożeniu opracowanej wcześniej strategii przygotowanej w ramach autorskiego programu TargetTrail Strategy przez niecałe 3 m-ce pozyskaliśmy blisko 4000 zapisów na webinar po średnim koszcie 2,35 zł, co przełożyło się na sprzedaż na poziomie ok. 36 000 zł, co z kolei dało zwrot na poziomie 400%. Kolejne działania optymalizacyjne na polu kampanii, strony zapisu, polityki cenowej czy samego webinaru potwierdzają, że dobrze zaplanowane i wykonane działania marketingowe mogą przynieść znaczący zwrot z inwestycji.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jakich wyników i w jakim czasie można spodziewać się w Twoim biznesie, zapisz się na bezpłatną konsultację z naszym specjalistą ds. strategii reklamowych w Internecie, wypełniając formularz.

Zobacz:  Poradnik Google Ads – Część 8 – Zastosowanie remarketing w wyszukiwarce, czyli RLSA
Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Bezpłatny webinar.
close slider