Strona główna » Blog » Pozycjonowanie stron WWW 2020 – Co jeszcze wpływa na pozycję strony?

Pozycjonowanie stron WWW 2020 – Co jeszcze wpływa na pozycję strony?

W tej części przeczytasz o pozostałych czynnikach, które mają wpływ na pozycjonowanie Twojej strony w wynikach Google. Napiszę również o kilku programach, które możesz wykorzystać w działaniach SEO.

Czy Twoja strona nie jest na czarnej liście Google?

Jeżeli już wcześniej dla Twojej strony były prowadzone działania pozycjonujące i były robione w mało bezpieczny sposób, to jest spora szansa, że Google nałożyło na Twoją stronę karę w postaci filtra. Jeżeli tak właśnie jest, to jakiekolwiek działania na stronie lub poza nią nie przełożą się na poprawę wyników. Jak sprawdzić, czy strona nie ma nałożonego filtra? Użyj do tego darmowego narzędzia Search Console od Google: https://search.google.com/search-console/

W narzędziu tym musisz dodać i zweryfikować własność swojej strony. W tym miejscu nie będę tłumaczył, jak to zrobić, ale procedura jest dość prosta i częściowo zautomatyzowana.

Jeżeli już uzyskasz dostęp do narzędzia, być może konieczne będzie odczekanie kilku dni, aby Google zebrało i uporządkowało dane na temat Twojej witryny.

Najważniejsza w kontekście tego punktu informacja znajduje się w bocznym menu w sekcji „bezpieczeństwo i ręczne działania > Ręczne działania”. Jeżeli Twoja witryna nie naraziła się Google, to po kliknięciu tej opcji zobaczysz napis „Nie wykryto problemów”.

Jakakolwiek inna informacja w tym miejscu będzie świadczyć o tym, że na witrynę zostało nałożone ograniczenie. W tej sytuacji konieczny jest kontakt ze specjalistą, który dokładnie powie Ci, o co chodzi.

Za pomocą Search Console sprawdzisz jeszcze dwie ważne rzeczy.

Po pierwsze możesz uzyskać informację o stronach linkujących do Twojej witryny.

Zorientujesz się w ten sposób, gdzie w Internecie publikowane są linki oraz jakie są najczęściej używane teksty w tych linkach. Jeżeli zauważysz, że linki są na stronach słabej jakości, często zagranicznych, a w tekstach linków pojawia się tylko kilka kluczowych fraz, to jest spora szansa, że zaplecze linkujące do Twojej strony jest budowane automatycznie i narażasz się na karę od Google.

Po drugie sprawdzisz, na jakie frazy wyświetla się Twoja witryna

Nie musisz używać zewnętrznych narzędzi do monitorowania pozycji strony na określone frazy. Search console na bieżąco analizuje i raportuje pozycje wszystkich fraz, które powodują wyświetlenie Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo zbiera informacje o ilości kliknięć, więc wylicza również CTR. Obserwując te wyniki możesz zdecydować, które frazy ewentualnie warto „podciągnąć”, aby zbierać więcej wartościowego ruchu. Niestety nie dowiesz się, jakie frazy prowadzą do zakupu, czy wypełnienia formularza.

Historia i wiek domeny.

Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że bardzo duży wpływ na pozycjonowanie ma historia domeny. Generalna zasada jest prosta. Im dłużej domena, pod którą widoczna jest Twoja strona, jest zarejestrowana, tym lepiej. Domeny z wieloletnią historią zazwyczaj w sposób naturalny zbierają linki, chociażby od klientów na forach, czy z rozmaitych katalogów typu yellow pages. Tu jednak ważna uwaga. Jeżeli uruchamiasz stronę na domenie „z odzysku”, warto sprawdzić, co działo się z nią wcześniej.

Zobacz:  Kampanie reklam dynamicznych Google Ads DSA (Dynamic Search Ads) jako tania alternatywa dla pozycjonowania na tzw. długi ogon.

Co było wcześniej pod adresem mojej strony?

Jeżeli chcesz sprawdzić, co wcześniej znajdowało się pod adresem Twojej strony, możesz skorzystać z mechanizmu WayBack Machine: https://archive.org/web/To swoisty wehikuł czasu, który pokaże Ci wygląd strony pod Twoim adresem nawet wiele lat przed tym, zanim ten adres stał się Twoją własnością. Po podaniu adresu strony zobaczysz kalendarz z zaznaczonymi datami, dla których WayBack Machine ma zachowany obraz strony. W ten sposób nawet przed zakupem domeny możesz zweryfikować jej wcześniejszą tematykę.

Czy i jak domena była wcześniej pozycjonowana?

To kolejna rzecz do sprawdzenia przed zakupem nowej domeny. Dlaczego warto to sprawdzić? Ponieważ może się okazać, że kupisz domenę, która wcześniej była ekstremalnie zaspamowana. To oznacza, że w Internecie mogą być tysiące linków do takiej domeny. Mogą to być linki ze stron bardzo słabej jakości. Jeżeli zdecydujesz się uruchomić swoją nową witrynę na takim adresie, to cały proces pozycjonowania trzeba będzie zacząć od wyczyszczenia „złej” historii linków, czyli już na starcie będziesz mieć „pod górkę”.

Przed zakupem możesz sprawdzić historię linkowania np. za pomocą darmowej wersji systemu SemRush, o którym pisałem wcześniej przy okazji opisu procedury budowy zaplecza blogowego. Proponuję zarejestrować się w serwisie. Taka podstawowa rejestracja jest darmowa i pozwala zweryfikować wiele domen.

Po zalogowaniu przechodzisz do sekcji „Domain Analytics > Backlinks” i tam wpisujesz nazwę domeny, którą chcesz zbadać.

W wyniku otrzymujesz zastaw najważniejszych parametrów:

  1. Liczba wszystkich zarejestrowanych przez system linków przychodzących.
  2. Liczba domen, z których pochodzą linki
  3. Liczba adresów IP, na których umieszczone są linkujące domeny
  4. Punktacja domeny.

Jeżeli domena jest nowa, nie będzie miała linków, więc startujesz z czystą kartą.

Jeżeli domena była już zarejestrowana, to zapewne będzie miała pewną ilość linków przychodzących. To samo w sobie nie jest złe.

Problem pojawi się wtedy, kiedy linków przychodzących jest dużo, a punktacja domeny bardzo niska, np. 0 lub 1. W takiej sytuacji lepiej odpuścić sobie rejestrację takiej domeny i stawianie na niej swojej strony.

Na jakie frazy była pozycjonowana strona?

To kolejne pytanie, na które warto znać odpowiedź, zanim postawisz stronę na używanej wcześniej domenie. Odpowiedź jest na tym samym raporcie, trochę niżej, w sekcji Top Anchors:

Idealna sytuacja to zakup domeny, która ma historię, ma dużo linków, wysoką punktację i linki są w miarę neutralne.
W tym wypadku neutralność oznacza, że większość linków jako anchor text zawiera url lub nazwę firmy. Należy mocno uważać na strony z dużą ilością linków z anchor text-em w postaci słowa kluczowego. To może wskazywać na wcześniejsze, niebezpieczne pozycjonowanie z wykorzystaniem technik spamerskich.

Zobacz:  Case Study: 23-krotny zwrot z nakładów na reklamę i ponad 4,4 mln zł sprzedaży w sklepie internetowym z zabawkami dzięki kampaniom Google Ads

Podobny zestaw informacji uzyskasz za pomocą innych narzędzi. Warto tu wspomnieć o 2 z nich:

Są to bardzo rozbudowane platformy. Poza analizą własnej domeny, czy domeny przed zakupem możesz przeanalizować za ich pomocą domeny konkurencji. Szczególnie warto przeanalizować, skąd konkurencja ma linki do swojej strony. Często może okazać się, że możesz umieścić swoje linki dokładnie w tych samych miejscach.

Czas ładowania strony

Poza trafnością wyników wyszukiwania dla Google istotne są wrażenia użytkownika z pobytu na stronie, a jednym z najważniejszych czynników od razu rzucających się w oczy jest czas ładowania strony. Zależność jest prosta. Im szybciej strona się ładuje, tym wyższa szansa na dobre wyniki w rankingu Google.

Jak sprawdzić, jak Google ocenia czas ładowania Twojej strony? Możesz użyć do tego kolejnego darmowego narzędzia od Google PageSpeed InsightsFunkcjonalność narzędzia jest skrajnie prosta, ponieważ musisz podać jedynie adres strony do zbadania. W wyniku analizy dostaniesz raport, w którym Google oceni ogólną szybkość ładowania Twojej strony oraz wskaże, jakie elementy można poprawić, aby strona ładowała się szybciej

Wersja responsywna

Klientów korzystających z urządzeń mobilnych nie można już pominąć jako nieistotnych. W  2019 roku w niektórych branżach ruch z urządzeń mobilnych jest już wyraźnie wyższy, niż ruch z komputerów stacjonarnych. Google wie o tym bardzo dobrze i docenia strony przystosowane do oglądania na smartfonach.

Jeżeli Twoja strona nie jest przygotowana pod te urządzenia, to Google poinformuje Cię wprost, że tracisz na widoczności. Tu znowu warto sięgnąć do narzędzia Search Console. Google wysyła stosowne komunikaty do właścicieli stron:

Tu Dostajemy informację wprost: słaba obsługa na urządzeniach mobilnych = gorsza widoczność.

Google udostępnia nam kolejne darmowe narzędzie, które pozwala zbadać, czy strona jest przystosowana do urządzeń mobilnych:

https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=pl

I wynik działania:

Jeżeli strona nie będzie zoptymalizowana do smartfonów, dostaniesz linki do wskazówek dotyczących optymalizacji.

Wersja mobilna, czy responsywna?

Stronę dostosowaną do mniejszych ekranów możemy uzyskać na dwa sposoby. Pierwszy z nich, to moblina wersja serwisu. Zazwyczaj jest ona umieszczana pod osobnym adresem, np. z literką m. na początku (onet.pl / m.onet.pl). Takie rozwiązanie może być lepiej dopasowane do urządzeń mobilnych, natomiast zwykle wymaga więcej czasu / pracy / pieniędzy i jest bardziej kłopotliwe w zarządzaniu.

Drugie rozwiązanie, polecane przez Google to serwis w wersji responsywnej (RWD), czyli automatycznie dopasowujący wygląd do wielkości ekranu użytkownika. W zasadzie mamy tu jeden, spójny serwis, a różnice dotyczą tylko sposobu wyświetlania treści. Nie ma też najmniejszego problemu, aby w wersji RWD ukryć niepotrzebne, zbyt skomplikowane elementy.

Zobacz:  Szkolenie Podstawy Google Ads + Analytics do kupienia na naszej platformie VOD.

Plik robots.txt

Może nie jest to czynnik rankingowy, ale na pewno ma znaczący wpływ na indeksowanie witryny. W pliku tym możesz określić, jakie pliki czy katalogi witryny mogą być indeksowane przez robota wyszukiwarki, a jakie nie. Aby się przekonać, czy w Twojej witrynie znajduje się plik robots.txt, wystarczy wpisać w przeglądarkę http://adres-twojej-strony/robots.txt. Przykładowa zawartość pliku może wyglądać następująco:

User-agent: *

Disallow: /wp-admin/
Disallow: /tag/
Disallow: /portfolio_category/
Disallow: /faq_category/
Disallow: /clients_category/
Disallow: /clients/
Disallow: /xv-gallery/

Powyższy wpis blokuje wszystkim robotom (*) dostęp do wszystkich katalogów wymienionych w linijkach zaczynających się na „Disallow:”. Taka forma jest prawidłowa.

Natomiast gdyby w pliku pojawił się wpis:

User-agent: *
Disallow: /

To oznaczałoby, że wszystkim robotom nie wolno skanować Twojej witryny. Oczywiście w ten sposób wyłączysz możliwość pozycjonowania strony.

Noindex, Nofollow

W temacie blokowania zasobów musisz wiedzieć o jeszcze jednej metodzie, która pozwala zablokować robotom dostęp do treści witryny i skutecznie utrudnić pozycjonowanie. Ta metoda polega na dodaniu metatagów noindex do nagłówka stron lub do pliku .htaccess witryny.

Jeżeli taki tag znajdzie się w Twojej witrynie, to objęte nim strony zostaną wykluczone z indeksowania.

Tag nofollow oznacza natomiast, że roboty mają zakaz analizy linków na Twojej stronie i zakaz podążania do treści wskazywanych przez te linki.

Jest mało prawdopodobne, że celowo ustawisz takie parametry, jednak kilka razy zdarzyło mi się robić audyt strony w której na etapie produkcji opcje te były włączone przez dewelopera strony, aby roboty nie indeksowały niedokończonej witryny.

W większości wypadków opcje te można przełączyć z poziomu systemu CMS zarządzającego Twoją stroną.

Podsumowanie

Miał być krótki artykuł, wyszedł spory poradnik. Mimo to z całą pewnością nie wyczerpuje on zagadnienia pozycjonowania stron. Temat jest zbyt rozległy, a do tego Google uwielbia zmieniać zasady w trakcie tej gry 😉

Mam jednak nadzieję, że pisząc ten poradnik przynajmniej naprowadziłem Cię na właściwą ścieżkę, jeżeli chodzi o budowanie wartości Twojej witryny dla potrzeb wyszukiwarki, a więc i jej użytkowników.

Opisane tu działania są praktycznie niezbędne do osiągnięcia wysokich pozycji. Czy wykonasz je samodzielnie, czy zlecisz agencji – nie ma znaczenia. Ważne, aby podejść do tematu poważnie i nie szukać dróg na skróty, bo zazwyczaj prowadzą one na skraj internetowej przepaści.

Życzę Ci sukcesów w pozycjonowaniu Twojej strony.

P.S.

Jeżeli nie chcesz samodzielnie zmagać się z tym całym procesem, możesz poprosić o pomoc specjalistów z mojej agencji. W tym celu kliknij poniższy przycisk i wypełnij formularz.

4.9/5 - (Głosów:16)

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news sukses303
sboku99
metode baru memicu banjir scatter di mahjong wins3 strategi rtp tinggi untuk banjir scatter di mahjong ways2 panduan rahasia mengelola rtp di mahjong wins 3 rahasia formasi spin mahjong wins 3 yang mampu scatter panduan pola jitu mahjong ways 2 yang sering memunculkan step by step memancing keluarnya scatter hitam di mahjong ways 2 ilmu mengatur spin agar scatter hitam muncul lebih sering panduan mendesak memanfaatkan rtp tinggi di mahjong wins tutorial spin efektif untuk memaksimalkan rtp di mahjong wins 3 cara menguasai pola jitu mahjong ways 2 demi keberhasilan strategi mental menghadapi kekalahan di mahjong wins 3 rahasia psikoologis pemain sukses memicu scatter hitam di mahjong ways2 metode instan memancing banjir scatter hitam di mahjong ways 2 trik menggabungkan rtp dan formasi spin di mahjong wins 3 pola spin tersembunyi mahjong ways 2 yang jarang diungkap Cara Anak Muda Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit Modal Dari Bermain Game Mahjong Ways Rahasia Sukses Peternak Walet Merawat Gedung Dengan Uang Mahjong Ways 3 Pak Budi Sukses Buka Usaha Ayam Geprek Berkat Modal dari Mahjong Wins 2 Pak Rudi Membuka Usaha Petshop Jakarta Modal Dari Mahjong Wins Panduan Mudah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Main Mahjong Ways 2 Cara Rawat Kebun Sawit Supaya Subur dengan Uang Dari Mahjong Ways Langkah Merawat Walet Agar Produksi Stabil Berkat Modal Mahjong Ways 3 Pak Iwan Kini Punya Warung Tahu Crispy Dari Hasil Game Mahjong Wins 2 Mahjong Wins Membuat Pak Rusli Berani Membuka Usaha Laundry Kiloan bidaktoto login bidaktoto daftar bidaktoto link jayaplay168 login jayaplay168 daftar jayaplay168 link alternatif kujangbet168 vip kujangbet168 login kujangbet gacor Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Gunakan Untuk Hiburan Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit ala Pengusaha Yang Sukses Berkat Mahjong Ways Pengusaha Sarang Walet Ungkap Buka Gedung Walet Berkat Game Mahjong Ways 3 Manfaatkan Modal Uang Mahjong Wins 2 untuk Merintis Warung Bakso Viral Pak Indra Membuka Toko Handphone Gaming Berkat Modal Mahjong Wins Cara Orang Muda Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Muda Bagikan Cara Merawat Tanaman Modal Mahjong Ways Perawatan Sarang Walet Versi Pengusaha Desa Yang Menang Mahjong Ways 3 Modal Bermain Mahjong Wins 2 Menjadi Dapur Pecel Lele Sederhana Di Kota Mahjong Wins Jadi Modal Awal Buka Bisnis Bengkel Sepeda Motor Warga Pekerja Antusias Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Mahjong Ways 2 Rahasia Kebun Sawit Tetap Subur ala Pebisnis Yang Bermain Mahjong Ways Cara Kreatif Merawat Sarang Walet Dari Hasil Game Mahjong Ways 3 Berani Membuka Kedai Nasi Goreng Favorit Berkat Mahjong Wins 2 Pak Budi Memanfaatkan Mahjong Wins untuk Merintis Usaha Cuci Motor Setelah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Waktunya Main Mahjong Ways 2 Langkah Perawatan Kebun Sawit dari Pelaku Usaha yang Gemar Mahjong Ways Strategi Merawat Sarang Walet dengan Sentuhan Uang Mahjong Ways 3 Setelah Main Mahjong Wins 2 Pak Indra Buka Rumah Makan Nasi Padang Buka Usaha Toko Laptop Gaming Berkat Modal Dari Mahjong Wins https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan