Strona główna » Blog » Kampanie Google Ads w Gmail – nowy wymiar mailingu.

Kampanie Google Ads w Gmail – nowy wymiar mailingu.

Każdy potrzebuje nowych klientów. Jednak trafienie z reklamą do tych, którzy akurat myślą o Twoich usługach lub produktach wydaje się trudne. Google po raz kolejny stanęło na wysokości zadania i udostępniło narzędzie, które pozwala dotrzeć bardzo indywidualnie do klientów, którzy nie tylko szukają oferty takiej jak Twoja, ale wręcz  korespondują o tym, być może z Twoją konkurencją!

Jak to możliwe?

We wrześniu 2015r. Google zintegrowało w interfejsie Google Ads obsługę reklam wyświetlanych w skrzynkach odbiorczych użytkowników Gmail. Jest to Gmail Sponsored Promotions (GSP). Nie jest to całkiem nowy format, bo po raz pierwszy został udostępniony pod koniec 2013 r., ale właśnie od września 2015 stał się łatwo dostępny dla wszystkich użytkowników Google Ads. Największą innowacją i siłą tego rozwiązania jest możliwość kierowania reklam na użytkowników, na podstawie słów kluczowych występujących w ich korespondencji.

Przykładowo jeżeli zajmujesz się sprzedażą okien dachowych, tworzysz kampanię kierowaną na Gmail na słowo kluczowe „okna dachowe”. Reklama pokaże się użytkownikom Gmaila, którzy w swojej ostatniej korespondencji używali frazy „okna dachowe”. Jest więc duża szansa, że wymieniali oni korespondencję z potencjalnym dostawcą takiego produktu.

Jak wygląda reklama GSP?

Reklama standardowo prezentowana jest w formie zwiniętej zajawki. To tzw. teaser, który ma zachęcić użytkownika do kliknięcia:

Tworząc teaser, masz możliwość pełnej kontroli nad zawartością poszczególnych elementów, łącznie z grafiką wyświetlaną po lewej stronie reklamy.

Po kliknięciu użytkownik zobaczy pełną wersję reklamy, np. w takiej formie:

Jak widać, kreacja może przybrać praktycznie dowolną formę.

Dostępne są cztery schematy reklam dostępne poprzez galerię reklam w systemie Google Ads:

  1. Gmail – szablon obrazu – najprostszy format, gdzie cały przekaz musisz zawrzeć w jednym obrazku
  2. Gmail – szablon pojedynczej promocji – obok obrazka możesz dodać nagłówek, krótki opis oferty oraz przycisk z wezwaniem do działania.
  3. Gmail – szablon różnych produktów – możesz utworzyć reklamę, która w jednej wiadomości przedstawi kilka niezależnych produktów, np. z oferty Twojego sklepu.
  4. Niestandardowe przesyłanie danych HTML Gmaila – ten format umożliwia praktycznie dowolną kreację. Możliwe jest stworzenie praktycznie dowolnego kodu HTML 5, w tym formularzy, czy nawet osadzanie filmów.
Zobacz:  Poradnik Google Ads – Część 5 – Mierz realne efekty kampanii (konwersje)

Po rozwinięciu reklamy użytkownik ma trzy sposoby interakcji z reklamą: może kliknąć na reklamę i przejść do strony, przekazać dalej, jak zwykłą wiadomość e-mail lub zapisać w odebranych.

Kierowanie w kampaniach GSP

Pisałem już o najciekawszej metodzie kierowania, opartej o słowa kluczowe występujące w treści wiadomości e-mail.

Poza tym, podobnie jak w przypadku kampanii dla sieci reklamowej, możliwe jest kierowanie na zainteresowania i remarketing.

Wybierając kierowanie na zainteresowania możesz np. wskazać, że chcesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy interesują się motoryzacją, w tym konkretnie np. marką BMW.

Wybierając kierowanie na listę remarketingową, możesz wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili wcześniej Twoją stronę lub jej konkretną sekcję. Ciekawą opcją jest możliwość skierowania reklam do tzw. podobnych odbiorców.  Lista ta jest budowana w oparciu o profile użytkowników którzy oglądali strony o tematyce podobnej do Twojej strony, jednak nigdy nie widzieli Twojej witryny. To kolejna wspaniała możliwość dotarcia do użytkowników, którzy mogą się interesować Twoją ofertą, ale są jeszcze na wstępnym etapie procesu decyzyjnego!

Nie zabrakło również typowych dla Google Ads opcji, jak zawężanie kierowania w oparciu o dane geograficzne, czy kryteria demograficzne jak płeć czy wiek.

Zasięg kampanii Google Ads w modelu GSP

W Polsce z poczty Gmail korzysta ponad 5 mln użytkowników. Czy to dużo? W tej chwili jest to około 1/3 wszystkich użytkowników korzystających z podobnych serwisów pocztowych. Większy zasięg ma tylko poczta na WP. Jednak nie to jest najistotniejsze. Żaden inny system poczty elektronicznej nie jest w stanie tak precyzyjnie targetować swoich reklam!

Model rozliczeń

Reklama jest rozliczana podobnie, jak typowa kampania Google Ads, czyli w modelu CPC. Jednak w wypadku reklam GSP naliczenie opłaty następuje w momencie kliknięcia w teaser, czyli zwinięty nagłówek. Dalsza interakcja z reklamą nie podlega opłacie. Niezależnie więc od tego, czy w reklamie będzie video, formularz do wypełnienia, czy po prostu link do przejścia na Twoją stronę, więcej nie zapłacisz.

Zobacz:  Linki sponsorowane kontra SEO

Wynikają z tego dwie rzeczy.

Po pierwsze, koszt przejścia na stronę może być wyższy, niż w przypadku tradycyjnych reklam Google Ads. Nie każdy, kto zobaczy reklamę przejdzie na Twoją stronę.

Po drugie masz jednak nieporównanie więcej środków wyrazu, aby zaprezentować swoją ofertę i przekonać użytkownika do przejścia na stronę lub do wykonania innej interakcji.

Reasumując, Przy tej formie reklamy kluczowe jest zapewnienie atrakcyjnego i trafnego przekazu reklamowego, który spowoduje, że użytkownicy przejdą ostatecznie do Twojej strony.

Na plus nowej formy reklamy można zaliczyć fakt, że użytkownik może zapisać taką wiadomość w swojej skrzynce, i powracać do niej wielokrotnie.

Dla kogo?

Reklamy Google Ads emitowane na kontach Gmail to dobra propozycja w branżach, w których rynek jest już bardzo nasycony, a koszt kliknięć w standardowe reklamy Google Ads wysoki. Przykładem mogą być np. usługi finansowe czy specjalistyczne usługi B2B, jak chociażby właśnie marketing internetowy, gdzie koszty kliknięć w reklamy emitowane w wyszukiwarce to nierzadko kilkanaście złotych. Na dzień dzisiejszy koszt realnego przejścia na stronę z reklam w kampaniach Gmail jest 3-4 krotnie niższy.

Raportowanie

Ze względu na specyficzny charakter reklam, system Google Ads daje nam do dyspozycji trzy nowe wskaźniki efektywności:

  • Kliknięcia w Gmailu prowadzące do witryny – to najważniejszy parametr, o ile celem Twoich reklam jest oczywiście generowanie przejść do witryny. Pamiętaj, że wskaźnik CTR przy kampaniach GSP dotyczy kliknięć w nagłówek reklamy, nie przejść do strony.
  • Przekazane z Gmaila – Ten wskaźnik pokazuje, ilu użytkowników przekazało Twoją reklamę dalej.
  • Zapisane z Gmaila – pokazuje, ile osób zdecydowało się zapisać Twoją reklamę na koncie Gmail.

Rzeczywisty CTR obrazujący ilość przejść do witryny musisz wyliczyć samodzielnie, dzieląc wartość z kolumny „Kliknięcia w Gmailu prowadzące do witryny” przez ilość wyświetleń i mnożąc wynik przez 100.

Zobacz:  Szkolenie „Dobry start z Google Ads” już do kupienia na VOD.

To samo tyczy się rzeczywistego CPC. Wyliczysz go dzieląc koszt przez wartość z kolumny „Kliknięcia w Gmailu prowadzące do witryny”

Reklama GSP zamiast mailingu?

Jeżeli kupujesz mailingi w rozmaitych bazach, zakładając, że robisz to w uczciwy sposób, to płacisz przeważnie kilka groszy za każdy adres, na który wysyłana jest wiadomość.

W reklamach GSP w zasadzie nie płacisz za samą wysyłkę reklam. Płacisz za otwarcie wiadomości. Jednak dzieląc koszt otwarć przez ilość wyświetleń reklamy możesz oczekiwać, że wysłanie wiadomości do jednego adresata może kosztować około 1 grosza.

Ważne, a nawet kluczowe jest to, że ze względu na możliwości kierowania, jakie daje Google Ads, osiągasz w takim mailingu bardzo dobry wskaźnik Open Rate, czyli stosunek liczby otwarć wiadomości do liczby wyświetleń. W typowych kampaniach może wynieść on około 10%, co jest praktycznie nieosiągalne w zwykłym mailingu, kupowanym u zewnętrznych dostawców.

Jeżeli więc zależy Ci na zwiększaniu zasięgu działań reklamowych, Gmail pozwoli Ci dotrzeć do zupełnie nowej i co ważne, dokładnie stargetowanej grupy odbiorców.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news sukses303
sboku99
metode baru memicu banjir scatter di mahjong wins3 strategi rtp tinggi untuk banjir scatter di mahjong ways2 panduan rahasia mengelola rtp di mahjong wins 3 rahasia formasi spin mahjong wins 3 yang mampu scatter panduan pola jitu mahjong ways 2 yang sering memunculkan step by step memancing keluarnya scatter hitam di mahjong ways 2 ilmu mengatur spin agar scatter hitam muncul lebih sering panduan mendesak memanfaatkan rtp tinggi di mahjong wins tutorial spin efektif untuk memaksimalkan rtp di mahjong wins 3 cara menguasai pola jitu mahjong ways 2 demi keberhasilan strategi mental menghadapi kekalahan di mahjong wins 3 rahasia psikoologis pemain sukses memicu scatter hitam di mahjong ways2 metode instan memancing banjir scatter hitam di mahjong ways 2 trik menggabungkan rtp dan formasi spin di mahjong wins 3 pola spin tersembunyi mahjong ways 2 yang jarang diungkap Cara Anak Muda Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit Modal Dari Bermain Game Mahjong Ways Rahasia Sukses Peternak Walet Merawat Gedung Dengan Uang Mahjong Ways 3 Pak Budi Sukses Buka Usaha Ayam Geprek Berkat Modal dari Mahjong Wins 2 Pak Rudi Membuka Usaha Petshop Jakarta Modal Dari Mahjong Wins Panduan Mudah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Main Mahjong Ways 2 Cara Rawat Kebun Sawit Supaya Subur dengan Uang Dari Mahjong Ways Langkah Merawat Walet Agar Produksi Stabil Berkat Modal Mahjong Ways 3 Pak Iwan Kini Punya Warung Tahu Crispy Dari Hasil Game Mahjong Wins 2 Mahjong Wins Membuat Pak Rusli Berani Membuka Usaha Laundry Kiloan bidaktoto login bidaktoto daftar bidaktoto link jayaplay168 login jayaplay168 daftar jayaplay168 link alternatif kujangbet168 vip kujangbet168 login kujangbet gacor Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Gunakan Untuk Hiburan Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit ala Pengusaha Yang Sukses Berkat Mahjong Ways Pengusaha Sarang Walet Ungkap Buka Gedung Walet Berkat Game Mahjong Ways 3 Manfaatkan Modal Uang Mahjong Wins 2 untuk Merintis Warung Bakso Viral Pak Indra Membuka Toko Handphone Gaming Berkat Modal Mahjong Wins Cara Orang Muda Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Muda Bagikan Cara Merawat Tanaman Modal Mahjong Ways Perawatan Sarang Walet Versi Pengusaha Desa Yang Menang Mahjong Ways 3 Modal Bermain Mahjong Wins 2 Menjadi Dapur Pecel Lele Sederhana Di Kota Mahjong Wins Jadi Modal Awal Buka Bisnis Bengkel Sepeda Motor Warga Pekerja Antusias Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Mahjong Ways 2 Rahasia Kebun Sawit Tetap Subur ala Pebisnis Yang Bermain Mahjong Ways Cara Kreatif Merawat Sarang Walet Dari Hasil Game Mahjong Ways 3 Berani Membuka Kedai Nasi Goreng Favorit Berkat Mahjong Wins 2 Pak Budi Memanfaatkan Mahjong Wins untuk Merintis Usaha Cuci Motor Setelah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Waktunya Main Mahjong Ways 2 Langkah Perawatan Kebun Sawit dari Pelaku Usaha yang Gemar Mahjong Ways Strategi Merawat Sarang Walet dengan Sentuhan Uang Mahjong Ways 3 Setelah Main Mahjong Wins 2 Pak Indra Buka Rumah Makan Nasi Padang Buka Usaha Toko Laptop Gaming Berkat Modal Dari Mahjong Wins https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan