
Sylwetka Klienta
Klient prowadzi drogerię internetową, w której sprzedaje kosmetyki, a dodatkowo oferuje akcesoria dla dzieci oraz produkty dla matek. Klient nie prowadził w przeszłości żadnych działań w Google Ads.
Cel kampanii
Kluczowym celem klienta było pozyskanie nowych użytkowników, ale również dotarcie do tych, którzy już wcześniej odwiedzali stronę, co docelowo miało zwiększyć ilość transakcji. Klientowi zależało też na budowie rozpoznawalności marki sklepu.
Przygotowanie do kampanii
Klient nie prowadził wcześniej kampanii reklamowych w Google Ads, nie miał w związku z tym żadnych rezultatów i wyników. Środowisko reklamowe było utworzone i konfigurowane od zera. W pierwszym etapie prac przygotowawczych sprawdzono poprawność konfiguracji Google Analytics, czyli sprawdziliśmy, czy są zbierane wyświetlenia i kliknięcia, a przede wszystkim prawidłowa ilość i wartość zakupów. Zweryfikowaliśmy, czy transakcje są prawidłowo przypisywane do źródeł ruchu. Na podstawie własnych testów zweryfikowaliśmy całą ścieżkę zakupową klienta w sklepie, a co najważniejsze, czy nie ma problemu z dokonaniem transakcji. Drobne błędy do poprawienia zostały przekazane właścicielowi sklepu.
Opierając się na głównym celu kampanii, ustawiliśmy w analityce konwersję zakupową. Połączyliśmy analitykę z kontem Google Ads. Istotną rzeczą w kampanii sprzedażowej jest konfiguracja konta Merchant Center gdzie, dokonaliśmy weryfikacji poprawności pliku produktowego i następnie połączyliśmy konto Merchant Center z kontem Google Ads. Po zaakceptowaniu przez Google produktów z pliku produktowego mogliśmy zająć się już stopniowym wdrażaniem kampanii reklamowej.
Zastosowane rozwiązania
W pierwszej kolejności skupiliśmy się na uruchomieniu szczegółowej kampanii Performance Max, która emituje reklamy we wszystkich kanałach Google, takich jak sieci wyszukiwania i reklamowa, Gmail, Mapy Google, YouTube i na kartach Google Discovery. Utworzyliśmy zasoby reklamowe z grafikami, nagłówkami i tekstami reklam – osobno dla poszczególnych kategorii produktowych. Uzupełniliśmy pozostałe komponenty takie jak objaśnienia, linki do podstron, rozszerzenia informacji oraz nr telefonu do połączeń. Dodaliśmy do sygnałów dotyczących odbiorców osoby, które wyszukiwały w Google interesujące nas słowa kluczowe oraz osoby, które odwiedzały w ostatnim czasie strony bezpośredniej konkurencji. W trakcie trwania kampanii aktualizowaliśmy plik produktowy o nowe produkty. Przeszliśmy również na nowe Google Analytics 4.
Wyniki
W pierwszym miesiącu kampania osiągnęła ROAS na poziomie 5129,70 %, co zważywszy na branżę i niezbyt wysoką średnią wartość koszyka, było już wynikiem imponującym. Każda złotówka budżetu reklamowego przynosiła 51 zł sprzedaży.
W 3 miesiącu prowadzenia kampanii ROAS wynosił już 8123,88%. W porównaniu do pierwszego miesiąca wzrósł o 58%, a wartość transakcji przy zbliżonym budżecie wzrosła o blisko 33%.
W 5 miesiącu prowadzenia kampanii ROAS wzrósł do poziomu 10 111,50%, co oznacza, że każda złotówka inwestycji w reklamę daje ponad 100 zł sprzedaży! To niesamowicie wysoki wskaźnik, który udało nam się uzyskać już u kolejnego klienta.
Podsumowanie
Kampania już w pierwszym miesiącu uzyskała satysfakcjonujący wynik. Naszym celem w pierwszym okresie było zbieranie danych, które były potrzebne do dalszej optymalizacja kampanii. Co ciekawe, do osiągnięcia takiego wyniku nie był potrzebny potężny budżet. Startowaliśmy przy skromnym budżecie na poziomie 2500 zł, zwiększając go stopniowo, wraz z ilością produktów w kampanii i sezonowymi zmianami asortymentu. Dobrą decyzją był wybór kampanii Performance Max jako typu inteligentnej kampanii opartej na danych, za pomocą której mogliśmy kierować kampanię na wiele kanałów reklamowych. Przy okazji ta inteligentna kampania w dużym stopniu angażuje odbiorców remarketingowych, co było jednym z zakładanych celów.
W ciągu analizowanych 11 miesięcy współpracy wygenerowaliśmy rewelacyjną sprzedaż o wartości 2 208 341 zł, przy wydanym budżecie reklamowym w wysokości 32 262 zł. Średni wypracowany ROAS to 6844%.

Wypełnij formularz kontaktowy

Mam na imię Natalia. W agencji PPCefekt zajmuję się Kampaniami Facebook ADS i Google ADS oraz analizowaniem danych w Google Analytics. Tworzę zasoby reklamowe takie jak grafiki, reelsy oraz teksty i nagłówki reklam. Uczestniczyłam w wielu kursach i szkoleniach podnosząc swoje marketingowe kwalifikacje. Jestem posiadaczem Certyfikatów Google.