Strona główna » Blog » Marketing Automation

Marketing Automation

Wszystkie działania analityczne i prace optymalizacyjne mają jedną wspólną wadę. Operują one na danych statystycznych. Nie dowiesz się z nich, czego szukał pan Jan Kowalski, jak długo oglądał konkretne podstrony i w którym momencie zamknął przeglądarkę. Dowiesz się tylko, że większość użytkowników interesuje się tematem X i spędza na stronie tego tematu Y minut.

Czy jest sposób, aby przejść z poziomu statystycznego do poziomu pojedynczych użytkowników?

Tak! To właśnie MARKETING AUTOMATION.

Co to właściwie oznacza, na co pozwala i jak to wdrożyć?

Marketing Automation to system trochę podobny do CRM. Gromadzi on informacje o każdym z użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę z osobna. Zapisuje on w swojej bazie danych wszystkie odwiedzane przez rozpoznanych użytkowników strony, informacje o tym, czy powracali oni na stronę oraz co ich najbardziej interesuje. Potrafi również powiązać te informacje z danymi uzyskanymi od użytkownika z formularzy na Twoich stronach.

Po co to wszystko?

Wyobraź sobie, że Twój potencjalny klient wchodzi po raz pierwszy na stronę. Przegląda ją, a najwięcej czasu spędza na stronie X. System Marketing Automation zapamiętuje to i przy kolejnej wizycie tego samego klienta na głównej stronie prezentuje mu ofertę na produkt właśnie ze strony X. Mało tego. Jeżeli klient nie podejmie oczekiwanej przez Ciebie akcji, system Marketing Automation w połączeniu z siecią RTB (sieć reklamowa podobna do Google Ads) prezentuje na tysiącach stowarzyszonych stron temu konkretnemu użytkownikowi reklamę produktu, który oglądał u Ciebie.

Co dalej?

Jeżeli użytkownik powróci na Twoją stronę z reklamy RTB, możesz mu wyświetlić banner z informacją o specjalnym rabacie na tą grupę produktów, jeżeli zapisze się on do Twojego newslettera. System Marketing Automation oczywiście monitoruje wszystkie działania takiego użytkownika.

Jeżeli faktycznie zapisze się on do newslettera, Marketing Automation automatycznie powiąże całą historię jego interakcji z Twoją stroną z jego danymi. Odpowiednio zaprogramowany system faktycznie wyśle użytkownikowi kod rabatowy i będzie oczekiwał na jego reakcję.

Zobacz:  Jak policzyć spodziewany zwrot z nakładów na reklamę w kampanii Google Ads?

Jeżeli ta nie nastąpi w oczekiwanym czasie, klient zostanie automatycznie dodany do listy newslettera i będzie otrzymywał regularnie informacje o dodatkowych ofertach / promocjach. Jeżeli w odpowiedzi na któryś z mailingów klient powróci na Twoją stronę, system może my wyświetlić dedykowany komunikat typu: „Witaj Janie. Tylko dzisiaj do końca dnia na produkt X otrzymasz dodatkowy rabat 10%. Kliknij poniżej i wykorzystaj niepowtarzalną ofertę.”

To oczywiście tylko jeden z przykładów zastosowania Marketing Automation. System można powiązać z zewnętrznymi bramkami SMS i np. wysyłać klientowi indywidualne kody promocyjne prosto na telefon. Jeżeli zdobędziesz już numer klienta, to można ustawić system Marketing Automation w taki sposób, aby zaalarmował Cię o kolejnej wizycie klienta na stronie w czasie rzeczywistym. Czy nie byłoby ciekawie zadzwonić do klienta akurat w momencie, kiedy ogląda on konkretny produkt na Twojej stronie? To znacząco zwiększa szanse na sprzedaż.

Jeżeli chcesz wprowadzić swój marketing na zupełnie nowy poziom, zaproponujemy Ci wdrożenie systemu Marketing Automation firmy SalesManago. To wiodące rozwiązanie na europejskim rynku, stworzone i rozwijane właśnie w naszym kraju.

Jak działa Marketing Automation?

Nie pozwól klientom odwiedzającym Twoją stronę odejść w internetową siną dal. Wypełnij formularz i pozwól nam opowiedzieć więcej o możliwościach, które zaoferuje Marketing Automation w Twoim biznesie.

5/5 - (Głosów:11)

Dodaj komentarz