Strona główna » Blog » Case study: 1 200 000 zł przychodu w rok przy koszcie 6 000 zł miesięcznie z kampanii Google Ads

Case study: 1 200 000 zł przychodu w rok przy koszcie 6 000 zł miesięcznie z kampanii Google Ads

Sylwetka klienta

Klient jest producentem ogrodzeń i wszelkich akcesoriów niezbędnych do zamontowania ogrodzenia. Od kilku lat prowadzi sklep internetowy i podstawowym celem działań reklamowych w środowisku Google było głównie zwiększenie sprzedaży online.

Przedstawienie problemu i cel kampanii

Zwiększenie sprzedaży to jedno. Drugi – istotniejszy – element, na którym klientowi zależało to zwiększenie opłacalności kampanii. Przejęliśmy gotowe konto, na którym działania były prowadzone już od kilku lat. Niestety na koncie został popełniony dość częsty i dość kosztowny błąd – nieprawidłowo skonfigurowany pomiar konwersji, który uniemożliwiał skuteczną optymalizację na podstawie zebranych danych. Poprzez przypisanie wartości do konwersji niezwiązanej z zakupem wyniki „sprzedażowe” i opłacalność kampanii były mocno zawyżone. 

Zanim przejęliśmy konto przez te pierwsze kilka lat koszt kampanii wyniósł blisko 100 000 zł – jednak przez błąd popełniony na samym początku nakład ten pod kątem zebrania wartościowych danych do optymalizacji kampanii został zmarnowany. 

Co zrobiliśmy?

Rzecz, od której musieliśmy zacząć to oczywiście właściwe opomiarowanie konwersji zakupowej i prawidłowe skonfigurowanie ustawień całego konta oraz poszczególnych kampanii. W miarę napływania miarodajnych danych zakupowych mieliśmy coraz więcej możliwości optymalizacji kampanii na podstawie rzeczywistej sprzedaży w sklepie. 

Kolejnym krokiem było założenie i konfiguracja konta Google Merchant Center, połączenie  z Google Ads oraz wgranie pliku produktowego, co umożliwiło nam wystartowanie z reklamami produktowymi. Wcześniej nie były one wykorzystywane na koncie.

Działania i wyniki

Działania na koncie rozpoczęliśmy na początku 2021 roku. Początkowo rdzeń kampanii stanowiły kampanie w sieci wyszukiwania oraz kampanie produktowe inteligentne.

Pierwszy rok kampanii to ponad 450 000 zł przychodu przy koszcie 59 000 zł.

Pod koniec 2022 r. zaczęliśmy wdrażać kampanie performance max, które kontynuujemy do dziś. Nadal aktywne są również kampanie w sieci wyszukiwania.

Kolejny rok to już blisko 1 200 000 przychodu przy koszcie ok. 74 000 zł i ponad 16-krotny zwrot z nakładów na reklamę.

Porównując te 2 okresy, sprzedaż z kampanii przy wzroście kosztów o 26% zanotowała wzrost przychodów aż o 164% 

Po kilku miesiącach od wystartowania z kampaniami performance max zwiększaliśmy stopniowo ich budżet i pod koniec sezonu (końcówka lata) przy budżecie ok. 4500 zł uzyskiwaliśmy przychody na poziomie ponad 120 000 zł i ROAS ponad 2700%.

Podsumowanie

Przytoczony case study ukazuje, że prawidłowa konfiguracja konta, odpowiednio dobrana strategia optymalizacji oraz skuteczne zarządzanie budżetem kampanii Google Ads mogą przyczynić się do imponującego wzrostu przychodów i opłacalności biznesu. Działania reklamowe oparte na trafnych danych oraz ciągła optymalizacja strategii były kluczowymi elementami, które przyniosły spektakularne efekty w postaci wzrostu przychodów i ROAS.

Od początku naszych działań kampania wygenerowała ponad 2 400 000 zł przychodu przy koszcie ok. 183 000 zł

Wypełnij formularz kontaktowy

5/5 - (Głosów:3)

Dodaj komentarz

Bezpłatny webinar.
close slider