Strona główna » Blog » Skaluj sprzedaż dzięki Email Marketing Automation

Skaluj sprzedaż dzięki Email Marketing Automation


Jeżeli możesz pochwalić się wieloletnim uczestniczeniem w świecie marketingu internetowego, bezpośrednio, czy dzięki specjalistom, którzy prowadzili Twoje kampanie, to zapewne kojarzysz już określenie szklany sufit. Nie? Gwarantuje Ci, że pewnie niedługo poznasz albo jeszcze nie zdajesz sobie sprawy, że ten moment już nadszedł.

Czym jest szklany sufit?

Szklany sufit to niewidzialna zapora, która nie pozwala Ci skalować Twoich wyników w górę. Dzieje się tak, gdy wykorzystamy najbardziej popularne środowiska reklamowe i ich wszelkie zasoby, osiągniemy konkretne przychody, leady, czy ROAS, ale pomysły i możliwości w końcu kiedyś się kończą, co nie pozwala na dalsze skalowanie wyników.

Opowiem Ci to na przykładzie. Czy Twoja reklama w Google Ads osiąga dobre, a może nawet satysfakcjonujące wyniki, ale mimo ciągłego zwiększania budżetu reklamowego, czy kolejnych zmian optymalizacyjnych Twoje przychody stoją w miejscu? A może prowadzisz kampanię na Facebooku i wykorzystałeś już te wszystkie dostępne grupy targetowania, grupy remarketingowe, kierowałeś reklamy do odbiorców podobnych do Twoich klientów, a Twój ROAS dalej stoi w  miejscu? Masz wrażenie, że próbowałeś już dosłownie wszystkiego, a Twoje uparte wyniki niekoniecznie motywują Cię do dalszych działań? To wszystko to właśnie moment, w którym dotarłeś do swojego sprzedażowego szklanego sufitu.

W takim razie jak przebić ten szklany sufit?

Sztandarowe (ale nie złe) kanały marketingowe takie jak Google Ads i Facebook Ads mają swoją wytrzymałość i ograniczenia, które po długim czasie nie pozwalają wynikom iść dalej. W życiu każdego biznesu pojawia się pytanie co dalej? Czego teraz spróbować? Czy mogę zrobić coś więcej? Odpowiedź jest prosta – marketing automation.  

Email marketing automation jako siła sprzedaży

Email marketing automation to kanał marketingowy, który warto umieścić na dalszym etapie budowania skutecznej strategii sprzedażowej i wesprzeć nim dotychczasowe działania w innych środowiskach reklamowych. To narzędzia, które wykorzystują technologie automatyzacyjne do budowania relacji z potencjalnymi klientami za pomocą spersonalizowanych wiadomości mailowych. Mają na celu także budowanie zaangażowania użytkowników, co finalnie może stać się niezbędną siłą napędową w procesie sprzedażowym.

Email marketing automation – jak wygląda w praktyce?

Procesy automatyzacyjne w marketingu mailowym nie są skomplikowane, ale też nie warto zabierać się za nie samodzielnie, bez doświadczenia i wiedzy na temat ich działania. Automatyzacja sama w sobie nie oznacza, że wszystko będzie odbywać się jak za dotknięciem magiczną różdżką. W celu osiągnięcia zadowalających wyników niezbędna jest stała optymalizacja, kontrola i wyciąganie wniosków na podstawie zachowań potencjalnych klientów, tego, na co reagują i co do nich przemawia. Działania w tym kanale marketingowym mają wiele zalet. Jedną i najważniejszą z nich jest personalizacja treści, dzięki czemu Twój przekaz nie jest ogólny, a dociera do konkretnej osoby. Wysyłając wiadomości mailowe warto wykorzystać zebrane dane o użytkownikach takie jak imię. To sprawdzony sposób, który powoduje, że procent otwieranych wiadomości rośnie.

Poniżej przedstawione są przykłady spersonalizowanych wiadomości, w których użyte zostało imię z bazy klientów. W dalszej części algorytmy dopasowywały treść w zależności od oglądanych przez użytkownika produktów.

Treści, które udostępnisz za pomocą marketing automation trafiają tylko i wyłącznie do osób, które wyraziły zgodę na takie wiadomości, co oznacza, że wykazują się one zainteresowaniem wobec Twojej usługi lub produktu. Oznacza to, że nie będziesz przepalać budżetu na docieranie do niewłaściwej grupy docelowej. Finalnie skupisz się na budowaniu relacji tylko z zaangażowanymi i zainteresowanymi użytkownikami.

Jakie środowisko wybrać?

Platform działających w zakresie marketing automation jest wiele, a jedną z nich jest Edrone.
Edrone to system stworzony na potrzeby ecommerce. Dzięki szerokiej gamie narzędzi, które udostępnia, reklamodawcy są w stanie osiągnąć zaskakujące rezultaty, w stosunkowo krótkim czasie.
Edrone w ostatnim czasie został wzbogacony o więcej inteligentnych funkcjonalności, które warto wdrożyć w swojej strategii marketingowej. Warto zapytać specjalisty, jakie rozwiązania sprawdzą się w Twoim biznesie.
O podstawowych funkcjonalnościach Edrone przeczytasz TUTAJ.

Od czego zacząć skalować sprzedaż?

Baza kontaktów jest bez wątpienia najistotniejszą kwestią w prowadzeniu działań z zakresu e-mail marketing automation. Prowadząc sklep internetowy z pewnością posiadasz listę swoich klientów, którzy dokonali transakcji bądź zapisali się do newslettera. Taką bazę możesz z łatwością wykorzystać w prowadzeniu działań e-mail marketingowych, a także na bieżąco ją poszerzać. Lista adresów mailowych w Twojej bazie musi być pozyskana zgodnie z obowiązującymi przepisami. Każdy użytkownik, do którego wyślesz maila, musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz na otrzymywanie wiadomości marketingowych drogą mailową.
Jeżeli jeszcze nie prowadzisz zapisów do newslettera w swoim sklepie albo baza Twoich klientów jest mała, to nie czekaj. Zacznij poszerzać swoją bazę już dziś. Nigdy nie wiesz kiedy może stać się naprawdę potrzebna.


Wypełnij formularz kontaktowy

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Bezpłatny webinar.
close slider