Strona główna » Blog » Google Ads – od czego zacząć?

Google Ads – od czego zacząć?

Wiele osób chce rozpocząć kampanię Google Ads, nie zastanawiając się, po co tak naprawdę to robią. Chcą przyciągnąć na swoją stronę ruch, który powinien zmienić się w sprzedaż.

Prawda jest jednak taka, że bez dobrej strategii zrealizują tylko pierwszą część tego planu, natomiast zyski często nie pokryją nawet kosztów kampanii.

Od czego więc zacząć planowanie kampanii Google Ads, aby przyniosła ona rzeczywisty zysk? Przeanalizuję to krok po kroku.

Do kogo chcesz kierować reklamę?

Twoi klienci zapewne dzielą się przynajmniej na kilka grup. Mogą to być klienci detaliczni lub odbiorcy hurtowi, klienci którzy dopiero robią wstępne rozpoznanie i tacy, którzy już szukają najlepszej ceny. Może Twoi klienci mieszkają w całej Polsce, a może tylko w konkretnej dzielnicy Twojego miasta? To oczywiście tylko przykłady.

Każda z tych grup kieruje się innymi potrzebami, mimo, że użyją w wyszukiwarce podobnych słów kluczowych. Musisz przemyśleć, czego szuka każda z tych grup i jak się z nimi komunikować. W reklamie Google Ads stwórz wiele kampanii kierowanych do poszczególnych segmentów klientów.

Czego spodziewasz się po osobach przychodzących z Google Ads?

Może wydawać się to bardzo proste. Bardzo często słyszę, że taka osoba powinna zapoznać się z ofertą firmy. Tylko czy cokolwiek z tego wynika? Czy to będzie chociaż potencjalny klient, czy może po prostu wyrzucisz pieniądze w błoto?

Już przy projektowaniu strony powinno być zaplanowane, co klient powinien zrobić na każdej z podstron. Może pobrać cennik, jakiś katalog w pdf, a może zapisać się do newslettera. Jeżeli liczysz na to, że klient sam wymyśli, co ma zrobić, to jesteś na przegranej pozycji.

Pomyśl, jak Ty korzystasz z innych stron. Jeżeli czytasz artykuł i obok widzisz przycisk, „pobierz najnowszy cennik” to bez zastanowienia klikasz i już go masz. Jeżeli natomiast trzeba się domyśleć, że cennik będzie w sekcji „pliki do pobrania”, to masz znacznie więcej kliknięć do wykonania i czasu do zmarnowania, aby zrealizować ten prosty cel.

Większość internautów otwiera klika stron jednocześnie i jeżeli na jednej znajdzie potrzebną informację, a na innej będzie to wymagało dodatkowego wysiłku, to po prostu zamkną oni zakładkę z Twoją stroną. Pieniądze przeznaczone na sprowadzenie klienta przepadną.

Zobacz:  Pozycjonowanie stron WWW 2020 – Co jeszcze wpływa na pozycję strony?

Nawet, jeśli spodziewasz się, że klient ma zadzwonić, to wyraź to jasno na stronie z opisem oferty. Napisz obok lub pod spodem „Zadzwoń, aby otrzymać wycenę”

Gdzie skierujesz ruch z kampanii Google Ads?

Zastanów się, jak mogą Cię szukać klienci. Jeżeli np. sprzedajesz notebooki, to zauważ, że bardzo niewielka część klientów wpisze w wyszukiwarkę „Dell vostro 3700 cena”. Bardzo duża grupa będzie wpisywać „Jaki notebook do 3000 zł” „Jaki notebook do grania” itp. Są to ludzie, którzy są na początkowym etapie swojej ścieżki zakupowej i tylko od Ciebie zależy, czy potrafisz odpowiedzieć na ich potrzeby w tym właśnie momencie. Jeżeli przygotujesz strony z odpowiednimi artykułami opisującymi różne możliwe wybory, wraz z ich zaletami i wadami, to automatycznie nawiążesz kontakt z klientem na znacznie wcześniejszym etapie jego ścieżki zakupowej. Dodatkowo taki klient będzie uważał Ciebie lub Twoją firmę za ekspertów w danej dziedzinie.

Natomiast od strony technicznej będziesz w stanie od razu zidentyfikować potrzeby i możliwości takiego klienta, co można później wykorzystać w odpowiednio zaplanowanych kampaniach remarketingowych.

Czy masz jakiś wyróżnik swojej oferty?

To bardzo ważne pytanie. Jeżeli jesteś w stanie napisać w reklamie tylko „Tanio i profesjonalnie” to niczym nie zaciekawisz klienta. Tak pisze większość Twojej konkurencji. W reklamie funkcjonuje podstawowa zasada „Wyróżnij się lub giń”. Warto przemyśleć tą kwestię, zanim siądziesz do pisania tekstów reklam, bo bez tego Twoja kampania Google Ads będzie jedynie przyczyną frustracji, nie mówiąc o pomniejszeniu stanu konta o kolejne PLN.

Jak zmierzysz efekty?

W tradycyjnej reklamie prawdziwe było stwierdzenie mówiące, że „Połowa pieniędzy wydawanych na marketing jest wyrzucana w błoto, tylko nie wiadomo, która połowa.” W kampaniach Google Ads lub ogólniej, w marketingu internetowym sytuacja jest o tyle lepsza, że wszystko możesz zmierzyć i to bardzo precyzyjnie. Możesz nawet dowiedzieć się, które ze słów kluczowych przynoszą większy zwrot z inwestycji, a które mniejszy i dokładnie możesz policzyć współczynnik tego zwrotu. To rewolucyjna zmiana w porównaniu z działaniami off-line. Jest tylko jeden haczyk – musisz mierzyć rezultaty swoich działań. Oczywistością jest podłączenie do strony na którą kierujesz ruch systemu Google Analytics. Ale to wciąż za mało. Musisz z góry określić, że np. kluczowe jest wypełnienie formularza zapytania lub pobranie cennika, a mniej ważne, ale również warte zmierzenia, przejście na stronę kontakt. Te akcje musisz ustalić jako cele w swojej analityce i w odniesieniu do nich optymalizować reklamę.

Zobacz:  Technologia PPCpilot do zarządzania słowami wykluczającymi w kampaniach Google Ads

Jeżeli wiesz, że większość klientów do Ciebie dzwoni, to również są metody, które pozwolą z mniejszą lub większą dokładnością powiązać te telefony z konkretnymi źródłami ruchu.

Jakie rodzaje kampanii będą odpowiednie dla Twojego biznesu?

Ekosystem Google Oferuje szerokie  możliwości w zakresie doboru rodzaju reklamy. Najbardziej oczywiste to reklama tekstowa w wyszukiwarce i reklama bannerowa (display) w sieci witryn partnerskich. Jednak warto zastanowić się nad nieco szerszym spektrum działań.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, koniecznie rozważ kampanie produktowe PLA oraz remarketing dynamiczny. Nieoceniony może być remarketing na segment użytkowników, którzy porzucili koszyk. Warto też skorzystać z reklam dynamicznych, które zastąpią pozycjonowanie na długi ogon.

W przypadku pizzerii sensowne będą reklamy na komórki z możliwością bezpośredniego wykonania połączenia.

W niektórych branżach, szczególnie tych mocno konkurencyjnych, jak ubezpieczenia czy kredyty efektywne mogą okazać się reklamy na użytkowników poczty Gmail (GSP).

To co wymieniłem, nie wyczerpuje możliwości Google Ads. Koniecznie przemyśl, co sprawdzi się w Twoim biznesie.

Przeprowadzisz kampanię Google Ads samodzielnie czy zlecisz agencji?

To jedno z zasadniczych pytań, przed którym staje każda firma, która planuje rozpoczęcie kampanii Google Ads. Decyzja o samodzielnym prowadzeniu kampanii to na pierwszy rzut oka przede wszystkim oszczędność pieniędzy. Przy takim wyborze będziesz też mieć pełną kontrolę nad przebiegiem kampanii. Musisz natomiast liczyć się z tym, że potrzebna Ci będzie pewna porcja wiedzy oraz czas na naukę obsługi systemu i bieżącą obsługę kampanii.

Z kolei powierzenie obsługi agencji uwalnia całkiem sporo Twojego czasu. Na barki specjalistów zrzucasz też odpowiedzialność za efekty. Jeżeli agencja podejdzie do postawionego zadania z pełnym zaangażowaniem, możesz liczyć na dużo lepsze wyniki, liczone jako zwrot z inwestycji, czy współczynnik konwersji. Wyniki te powinny z nawiązką pokryć dodatkowe koszty związane z obsługą agencyjną.

Żeby agencja mogła wywiązać się z zadania, musisz liczyć się z koniecznością odpowiedzi na wiele pytań dotyczących Twojego biznesu oraz z tym, że agencja zaleci Ci pewne  zmiany na Twoich stronach. Brak takiej obustronnej współpracy nie pozwoli na efektywne prowadzenie kampanii. Jeżeli agencja nic od Ciebie nie będzie chciała, to nie wróży dobrze takiej kampanii.

Zobacz:  Facebook jako precyzyjne medium reklamowe.

Czego będziesz oczekiwać od Agencji?

Jeżeli zdecydujesz się na wariant z obsługą agencyjną, to jeszcze przed rozesłaniem zapytać zastanów się, jakie są Twoje oczekiwania. Czy wymagasz szczególnie częstego raportowania, pisemnych wniosków i zaleceń co do dalszych działań? Może chcesz co tydzień porozmawiać ze specjalistą? Przemyśl, czy masz informatyka, który wprowadzi potrzebne zmiany na stronach i grafika, który wykona bannery?

Chcesz, aby pracownik agencji potrafił poprawić dochodowość Twojej kampanii? Będzie mu potrzebna wiedza o Twoich marżach na poszczególne produkty lub usługi. Tylko mając takie dane będzie on w stanie rozróżnić produkty, na których naprawdę zarabiasz od takich, których tylko dużo sprzedajesz. Musisz jasno powiedzieć, że oczekujesz takiej współpracy i podzielić się z agencją informacjami o Twoim biznesie. Oczywiście wskazane byłoby podpisanie umowy o zachowaniu poufności, ale w agencjach, które chcą głębiej zaangażować się w biznesy klientów jest to standard.

Jeżeli przygotujesz się w ten sposób do rozmów z agencją, oszczędzisz sobie i pracownikom agencji niepotrzebnej frustracji wynikającej z niedopowiedzenia co do oczekiwań, a także związanych z pewnymi kosztami, które mogą okazać się konieczne.

Pamiętaj, że im wyższe będą Twoje oczekiwania, tym wyższy koszt obsługi. Szczegółowe opisanie każdego raportu, czy dodatkowe analizy wymagają czasu, za który płacisz agencji.

Kiedy uznasz, że Twoja kampania Google Ads odniosła sukces?

Niezależnie od decyzji, kto ma prowadzić kampanię, zastanów się, jak ocenisz jej efekty. Czy wydanie 5000 zł po to aby osiągnąć przychód 20 000 zł to sukces? Jakiego zwrotu z inwestycji oczekujesz? Ile konwersji zwróci Ci koszty kampanii Google Ads? Jak długo jesteś w stanie czekać na efekty? Jeżeli oczekujesz, że specjalista z agencji zrealizuje Twoje cele, to musisz je jasno zakomunikować. Znacznie łatwiej pracować, jeżeli widzimy, ile jeszcze brakuje do sukcesu.

Jeżeli chcesz szybko pozyskać nowych klientów, odwiedź stronę z ofertą kampanii Google Ads. Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i zaproponuje rozwiązania Google Ads adekwatne do Twoich oczekiwań.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news rahasia scatter hitam terbongkar cara baru baca analisis teknis pragmatic yang menjelaskan cara metode statistik scatter hitam yang dipakai pemain penjelasan teknis pgsoft berdasarkan pergerakan cara kerja scatter hitam secara teknis dan langkah studi pola bonanza yang menguraikan struktur teknik observasi pragmatic yang membantu pemain pendekatan analitis scatter hitam untuk menentukan cara mengidentifikasi pola treasure of aztec menggunakan strategi teknis scatter hitam yang menggabungkan analisis lanjutan mahjong ways yang mengungkap teknik pembacaan data scatter hitam berbasis interval mengungkap pola scatter hitam melalui observasi rahasia di balik pendekatan analitis pg soft mengungkap cara memahami bonanza melalui struktur Analisis Waktu dan Pola Scatter: Strategi Baru Pecinta SURYAJP Pola Picu Super Scatter Paling Stabil Minggu Ini, Eksklusif dari SURYAJP! Berapa Spin Ideal untuk Memancing Scatter Hitam di SURYAJP? Rahasia Pemain Berpengalaman Panduan Total Spin Super Scatter SURYAJP untuk Pemula yang Ingin Cepat Menang Jangan Asal Daftar! Ini Jenis Akun SURYAJP yang Bisa Pancing Super Scatter Kapan Harus Spin Supaya Scatter Hitam Keluar di Mahjong Wins 3? Simak Polanya di SURYAJP Cara Cerdas Olah Modal Kecil Jadi Super Scatter di SURYAJP, Pemain Baru Wajib Coba! 5 Kesalahpahaman Fatal Tentang Super Scatter di SURYAJP yang Harus Kamu Hindari Perhitungan Bonus Scatter Hitam di SURYAJP yang Jarang Diketahui Pemain Nominal Kemenangan Tertinggi Mahjong Wins 3 di SURYAJP yang Bikin Penasaran Filosofi Super Scatter Hoki Tukang Ojek di Jakarta Cuan Hingga Ratusan Juta Modal Receh Jadi Jutaan Kisah Ibu Rumah Tangga di Surabaya Bongkar Rahasia Gates of Olympus Super Scatter Modal Receh Jadi Jutaan Kisah Ibu Rumah Tangga di Surabaya Bongkar Rahasia Gates of Olympus Super Scatter Trik Pegawai Bank di Medan Mengatur Kemenangan di Gates of Olympus Super Scatter Fenomena Pedagang Pasar di Bogor Borong Emas Berkat Teknik Gates of Olympus Super Scatter Mengoptimalkan Scatter di Mahjong Ways 2: Panduan Lengkap Pemain Peluang Pembelajaran Lengkap Praktis dari Mahjong di Kalangan Menengah Manfaat Mahjong dalam Pengembangan Keterampilan Bisnis Pemula Kisah Sukses Pemain Mahjong untuk Peningkatan Keterampilan Manfaat Nyata Fokus Bermain Mahjong untuk Raih Keberhasilan Fakta Unik Mahjong: Asal Usul dan Manfaat Bermainnya di Era Modern Tips Lengkap Ampuh Cegah Kekalahan Saat Main Mahjong Cara Baru Mahjong: Trik Efektif Tingkatkan Peluang Menang di 2025 Panduan Mahjong untuk Pemula: Aturan hingga Belajar Taktik Jitu dari Nol Langkah Step Nelayan di Maluku Tinggalkan Jaring Setelah Kuasai Rumus Gates of Olympus Super Scatter Panduan RTP Gates of Olympus Super Scatter Strategi Modal Seadanya ala Mahasiswa Jogja Pengalaman nyata satpam Tangerang raih keuntungan hanya 5 menit main Gates of Olympus di MONGGOJP. Strategi waktu terbatas yang efektif Cara Pemain Mahjong Ways 2 PGSoft Bisa Mulai Investasi Emas ANTAM Pemain Mahjong Ways PG Soft Ramai Bahas Peluang Usaha Bakso Kekinian Waktu Istirahat Main Mahjong Ways 3 Mahasiswa Bisa Beli Laptop Gaming Cerita Ojek Online yang Dapat Motor NMAX dari Mahjong Wins 2 Pak Indra Luncurkan Usaha Toko Sembako Modal Dari Game Mahjong Wins Warga Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Dapat Modal Perawatan Kebun Sawit Saat Rehat Main Mahjong Ways Rahasia Pengusaha Sarang Walet yang Dapat Modal Dari Mahjong Ways 3 Strategi Efektif Mengelola Modal Kecil di Mahjong Wins 2 untuk Hasil Maksimal Mengungkap Fakta Menarik Mahjong Wins : Sejarah dan Manfaat untuk Pemain Main Mahjong Ways 2 PGSoft Bisa Modal Beli Emas ANTAM? Cek Harga Terbaru 2025 Pemain Mahjong Ways PG Soft Bagikan Konsep Usaha Burger Lokal yang Menarik Kenapa Mahjong Ways 3 Bikin Mahasiswa Yakin Upgrade ke Laptop Gaming 2025 Suzuki Satria FU Jadi Pilihan Driver Ojek Online Yang Menang Mahjong Wins 2 Pak Budi Buka Usaha Barbershop Dengan Modal Menang Dari Mahjong Wins Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan Jadi Hiburan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Dapat Modal Perawatan dari Main Mahjong Ways Kisah Peternak Sarang Walet di Hutan yang Memanfaatkan Game Mahjong Ways Strategi Mahjong Wins 2 untuk Pemain Modal Kecil yang Ingin Hasil Besar Mahjong Wins: Fakta Seru dan Keuntungan Kognitif yang Perlu Kamu Tahu https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan