Strona główna » Blog » 10 pytań, które zweryfikują skuteczność Twojej kampanii Google Ads

10 pytań, które zweryfikują skuteczność Twojej kampanii Google Ads

Tym razem przygotowałem coś dla firm, które już prowadzą kampanię Google Ads. Jest to lista 10 pytań, które pozwolą sprawdzić Ci, czy Twoja kampania faktycznie wykorzystuje pełny potencjał Google Ads. Odpowiedz sobie samodzielnie na te pytania i oceń, o ile więcej możesz wycisnąć ze swojego budżetu reklamowego.

1. Czy używasz świadomie różnych typów dopasowań słów kluczowych?

Dopasowania możesz poznać po znakach ”” lub [] obejmujących słowa kluczowe w Twojej kampanii. Jeżeli Twoje słowa występują tylko w dopasowaniu przybliżonym, czyli nie są objęte żadnym z tych znaków, to prawdopodobnie pozyskujesz dużo przypadkowego ruchu, na frazy w różnych odmianach i wyrazy bliskoznaczne. Oznacza to również że płacisz więcej niż potrzeba za niższej jakości ruch.

2. Czy używasz słów wykluczających?

Jeżeli nie, to płacisz za ruch na frazy w kombinacji z takimi wyrazami jak ceneo, allegro, forum, opinie, najtaniej itp., co w większości przypadków powoduje jedynie zwiększenie współczynnika odrzuceń i wzrost Twojej irytacji z powodu nieskutecznej kampanii.

3. Czy Twoje słowa kluczowe są pogrupowane w zbieżne tematycznie grupy reklam?

Jeżeli w jednej grupie reklam masz szeroki zestaw słów kluczowych, obejmujących szeroki zakres Twojej oferty, to nie możesz stworzyć wielu precyzyjnych reklam i liczyć na ruch dobrej jakości.

4. Czy Twoje reklamy prowadzą do podstron ze szczegółami oferty?

Jeżeli wszystkie reklamy kierujesz do strony głównej, to stawiasz przed klientami tor przeszkód w dotarciu do odpowiedniej części oferty w Twojej witrynie.

5. Czy prowadzisz remarketing?

Remarketing to specjalny rodzaj kampanii, w której reklamy wyświetlają się użytkownikom, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Remarketing pozwala przez dłuższy czas przypominać im o Twojej firmie poprzez reklamy podążające za nimi przez kolejne strony internetowe. Remarketing działa dla wszystkich źródeł ruchu, więc reklamy zobaczą też klienci z ruchu naturalnego czy kampanii e-mailowych.

Zobacz:  Co to jest Google Ads?

6. Czy mierzysz w jakikolwiek sposób konwersję?

Konwersja to mierzalna akcja na Twojej stronie, taka jak wypełnienie formularza, pobranie pliku czy przejście do strony kontakt. Jeżeli jej nie mierzysz, to praktycznie nie masz szans na sensowną optymalizację kampanii, a 97% pieniędzy, które wydajesz, wyrzucasz w błoto. Google Ads umożliwia pomiar prostych konwersji poprzez umieszczenie na odpowiednich stronach w Twojej witrynie tagu konwersji. Bardziej skomplikowane konwersje można mierzyć za pomocą Google Analytics.

7. Czy Twoje konto Google Ads jest połączone z kontem Analytics?

Dzięki takiemu połączeniu zobaczysz na koncie Google Ads takie dane jak współczynniki odrzuceń, czasy spędzone na stronie czy ilości przeglądanych stron. Te dane w połączeniu z kampaniami czy słowami kluczowymi pozwolą już na podstawową optymalizację kampanii.

8. Czy sprawdzasz wyniki jakości słów kluczowych?

Wynik jakości to wewnętrzna miara systemu Google Ads, która mówi, jak dane słowo kluczowe oceniane jest przez system. Ocena nadawana jest w skali 1 (najsłabiej) do 10 (najlepiej). Wynik jakości zależy od wielu czynników, ale najważniejszy z nich do dopasowanie słowa kluczowego do zapytania użytkownika, treści reklamy i strony docelowej. Im wyższy wynik jakości, tym mniej płacisz za kliknięcia danego słowa i tym wyżej reklamy są wyświetlane przy tych samych stawkach. Słaby wynik jakości praktycznie eliminuje słowo z kampanii.

9. Czy używasz reklam dynamicznych?

To specjalny typ reklam, w których zarówno nagłówek reklamy jak i strona docelowa budowane są automatycznie przez system Google Ads na podstawie zawartości Twoich stron i zapytań użytkowników. Reklamy te pozwalają uzyskać wysoki poziom zaangażowania użytkowników, gdyż trafiają oni na strony dokładnie odpowiadające ich zapytaniom. Dodatkową korzyścią jest budowanie obszernej bazy prawdziwych zapytań użytkowników, które potem możesz wykorzystać w innych kampaniach. Reklamy dynamiczne również bardzo dobrze sprzedają w niektórych branżach e-commerce, osiągając wyniki podobne lub nawet lepsze niż kampanie produktowe.

Zobacz:  Etyczne kampanie Google Ads.

10. Czy twoje kampanie produktowe wykorzystują wielopoziomową strukturę z priorytetami, wykluczeniami i zróżnicowanymi stawkami?

Taka struktura kampanii produktowych, w których w umiejętny sposób łączysz możliwość nadawania priorytetów z wykluczeniami bardziej ogólnych słów powoduje, że zaczynasz płacić coraz mniej przy coraz lepszej konwersji. W kampaniach, w których wprowadziliśmy taką zmianę konwersja wzrastała nawet o 63%. Dodatkowa optymalizacja stawek dla poszczególnych marek czy działów jeszcze bardziej poprawia efektywność kampanii.

Każda z negatywnych odpowiedzi na powyższe pytania oznacza, że możesz zarabiać więcej, bez ponoszenia dodatkowych kosztów na reklamę. Wystarczy tylko wykorzystać dostępne możliwości!

Oferuję Ci w tym miejscu niecodzienną możliwość darmowej weryfikacji potencjału Twojej kampanii.

Jeżeli chcesz aktywować pełny potencjał Google Ads, skorzystaj z bezpłatnej pomocy naszych specjalistów przy ocenie Twoich Kampanii.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

senang303
sukses303
horus303
sboku99
spesial4d
amarta99
suryajp
monggojp
news sukses303
sboku99
metode baru memicu banjir scatter di mahjong wins3 strategi rtp tinggi untuk banjir scatter di mahjong ways2 panduan rahasia mengelola rtp di mahjong wins 3 rahasia formasi spin mahjong wins 3 yang mampu scatter panduan pola jitu mahjong ways 2 yang sering memunculkan step by step memancing keluarnya scatter hitam di mahjong ways 2 ilmu mengatur spin agar scatter hitam muncul lebih sering panduan mendesak memanfaatkan rtp tinggi di mahjong wins tutorial spin efektif untuk memaksimalkan rtp di mahjong wins 3 cara menguasai pola jitu mahjong ways 2 demi keberhasilan strategi mental menghadapi kekalahan di mahjong wins 3 rahasia psikoologis pemain sukses memicu scatter hitam di mahjong ways2 metode instan memancing banjir scatter hitam di mahjong ways 2 trik menggabungkan rtp dan formasi spin di mahjong wins 3 pola spin tersembunyi mahjong ways 2 yang jarang diungkap Cara Anak Muda Cek Dana BSU BPJS Ketenagakerjaan untuk Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit Modal Dari Bermain Game Mahjong Ways Rahasia Sukses Peternak Walet Merawat Gedung Dengan Uang Mahjong Ways 3 Pak Budi Sukses Buka Usaha Ayam Geprek Berkat Modal dari Mahjong Wins 2 Pak Rudi Membuka Usaha Petshop Jakarta Modal Dari Mahjong Wins Panduan Mudah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Main Mahjong Ways 2 Cara Rawat Kebun Sawit Supaya Subur dengan Uang Dari Mahjong Ways Langkah Merawat Walet Agar Produksi Stabil Berkat Modal Mahjong Ways 3 Pak Iwan Kini Punya Warung Tahu Crispy Dari Hasil Game Mahjong Wins 2 Mahjong Wins Membuat Pak Rusli Berani Membuka Usaha Laundry Kiloan bidaktoto login bidaktoto daftar bidaktoto link jayaplay168 login jayaplay168 daftar jayaplay168 link alternatif kujangbet168 vip kujangbet168 login kujangbet gacor Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Gunakan Untuk Hiburan Mahjong Ways 2 Cara Merawat Kebun Sawit ala Pengusaha Yang Sukses Berkat Mahjong Ways Pengusaha Sarang Walet Ungkap Buka Gedung Walet Berkat Game Mahjong Ways 3 Manfaatkan Modal Uang Mahjong Wins 2 untuk Merintis Warung Bakso Viral Pak Indra Membuka Toko Handphone Gaming Berkat Modal Mahjong Wins Cara Orang Muda Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Bermain Mahjong Ways 2 Pengusaha Kebun Sawit Muda Bagikan Cara Merawat Tanaman Modal Mahjong Ways Perawatan Sarang Walet Versi Pengusaha Desa Yang Menang Mahjong Ways 3 Modal Bermain Mahjong Wins 2 Menjadi Dapur Pecel Lele Sederhana Di Kota Mahjong Wins Jadi Modal Awal Buka Bisnis Bengkel Sepeda Motor Warga Pekerja Antusias Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Untuk Mahjong Ways 2 Rahasia Kebun Sawit Tetap Subur ala Pebisnis Yang Bermain Mahjong Ways Cara Kreatif Merawat Sarang Walet Dari Hasil Game Mahjong Ways 3 Berani Membuka Kedai Nasi Goreng Favorit Berkat Mahjong Wins 2 Pak Budi Memanfaatkan Mahjong Wins untuk Merintis Usaha Cuci Motor Setelah Cek BSU BPJS Ketenagakerjaan Waktunya Main Mahjong Ways 2 Langkah Perawatan Kebun Sawit dari Pelaku Usaha yang Gemar Mahjong Ways Strategi Merawat Sarang Walet dengan Sentuhan Uang Mahjong Ways 3 Setelah Main Mahjong Wins 2 Pak Indra Buka Rumah Makan Nasi Padang Buka Usaha Toko Laptop Gaming Berkat Modal Dari Mahjong Wins https://www.ceskaloznice.cz https://ppcefekt.pl/ https://www.nabytekkunc.cz/https://amarta99.org/ https://suryajp.cc/ agidenim boitronthucpham raulanton mondebiscuit deafdw aaii adisankarafoundation adoremission airwingacademy amardeepeyecare amigotech aruvippurammadom asikerala bharatbhavankerala bluechipwll boffincontrol brookeportglobal carelinks chembaitrust divinesupermarket dmintllc dranupama drharishchandran drsunilmenon drvineethvascularsurgery flourishinternational genetika getsetgolearning gforgenius globalsofttvm hometech iase imapeps indianthozhilali intuckerala jabreen jandjassociate jointsolution kariyamkulathamma karunyaguidance kksudhakaran learningmask malankaraboyshome casaruralcazorla jaenrural agidenim diskubota <praiseads olgaarce dynamicvishva compuretail maitreshygiene rumahspabali faevyt sada styledebates media polinizadores <uve transcampos stefanruiz fortheloveofchickens dolawofattraction thecomfysofastudio relax n travel aismarine indonesia update amitabhshah papyrus travel caiotirapaniadvogados cartonwega cave chafarizdasquatroestacoes cirurgiadojoelhojuizdefora clidef clinicaramosjf confiancadedetizadora copfisioterapia pururucadetiradentes residencialvistaalegre rodrigueseseixas sagrescriativa suzanaazevedo tidimarhospitalar titaniumgoiabeiras trackaligner yuks gcdharamshala dimi group faro digital inspiro isos media group monggojp
metroartschool widyanataarchitect mirecomendadotienda inspiredgardenideas afroskin mediaedukasiborneo darknetbills ellacoffeemall mauiislandportraits lesechecsdelareussite rumahbintang centrovirginia mitramedikasolo sloveniaonbike ioautonews beritakampus naijasportnews salvagegaming lamorenetaeventos thefullfitness programlarindir rastama walangsari bearrockfoods bikersonweb feelwellforever projectparadisegame sciencebookprizes hotelristorantevittoria oaklandpolicebeat atxukale ilesvanille tutelaeucarestia arting.mx global-history travelnewseditor fleeknews worldnewswave lettica.org noahs wish greenrivernetwork autoexpertproducts healthcarelawsuit sportmuseumcuracao beef cattle assurecontrols hospitalnearme arquidiocesisdgo coinsmonedas cirebonpost coronameter shiftorbit icdiss makalu2004 platye kingkong bola minweb
sophiadruidhills meghantius heathergeisler nhcarnivalshop highlandermarket escortwide sankalpanews wanyismart beccariacbd wszgk capespindj dachenggerui healthezi guanbingjd cdlosbiciosos betteboutik jaroshdi ivermectinnoprescription asiannuclearenergy karsmodels casateconelplaneta zamboostwp-login.php mmmcommentaries conlosnanos dnmurals lesfousdebassan piraterfbonline hoganoutletoscarpe clomidsale.online ciprocfx.online animationdesoireekaraoke anjaniflorist movewingame askmeyp justjewellry simplashop expedistaap freewuxiaonline boin boin globallearningsolutionsltd abamoxicillin megaoraksil thewebgacor pulsajuragan