TikTok to niewątpliwie swego rodzaju fenomen. Aplikacja, która początkowo służyła jedynie do lipsync, obecnie funkcjonuje jako ważne medium reklamowe. W ciągu krótkiego czasu TikTok odniósł duży sukces – ma ponad miliard aktywnych użytkowników i jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji.
Duże firmy również przekonały się o reklamowych i wizerunkowych korzyściach tworzenia contentu na TikToku. Płatne reklamy wciąż funkcjonują i niosą za sobą korzyści, ale niejednokrotnie to właśnie darmowe, organiczne działania są w stanie zagwarantować sprzedaż, rozpoznawalność, czy inną wartość do której dąży marka.
Poznajmy 3 marki działające na polskim TikToku, które robią to dobrze.
1.Rossmann
Popularna niemiecka sieć drogerii na swoim polskim koncie na TikToku zgromadziła ponad 240 tysięcy obserwujących oraz prawie 4.5 miliona polubień. Te wyniki są imponujące, ale to nic przy tym, ile wyświetleń zdobywa każdy filmik. Co sprawia, że użytkownicy tak chętnie oglądają i komentują ich tiktoki?
Przede wszystkim, osoby odpowiedzialne za prowadzenie konta znają się na trendach i właśnie na podstawie dźwięków, które obecnie są popularne tworzą swoje najbardziej viralowe filmiki.
Jednym z trendów jest tworzenie filmików zawierających POV, czyli „point of view”. Mają one na celu ukazanie perspektywy osoby nagrywającej filmik, zazwyczaj w humorystycznym ujęciu. W tym przypadku twórca wykorzystał również nagranie gwiazdy TikToka – Rogera Cleye. Mężczyzna coveruje najpopularniejsze wśród młodzieży piosenki z ogromnym zaangażowaniem, a fani TikToka tak go polubili, że stworzyli trend z jego wizerunkiem.
Ten filmik jest idealnym przykładem na to, że pomysł na nagranie wcale nie musi być skomplikowany. Wystarczy, że marka zainspiruje się trendem oraz właściwie dostosuje treść do branży, którą reprezentuje. Jak można zauważyć, powyższy tiktok nie jest klasycznym nagraniem, a raczej zlepkiem zdjęć i wideo. Statyw czy profesjonalne oświetlenie przyda Ci się na YouTube i Instagramie, a jak widzisz do kampanii reklamowej na TikToku czasami wystarczy podstawowa aplikacja do montowania.
W przypadku poniższego tiktoka wykorzystany został viralowy dźwięk, ale jego treść została przetłumaczona i dopasowana tak, aby pasowała do oferty sieci Rossmann. Mimo, że większość użytkowników TikToka przegląda go z włączonym dźwiękiem, dodanie napisów wciąż jest pożądanym gestem.
Jak można zauważyć, Rossmann obrał taktykę podążania za trendami. Ich tiktoki są naturalne, niewymuszone, a przede wszystkim zabawne! Nagrywane są telefonem, więc jakość nie odbiega od filmików innych użytkowników. Dzięki temu przeglądając zakładkę DC( Dla Ciebie, ang. For You Page) nie mamy wrażenia, że marka chce nam coś sprzedać, a nasze pozytywnie odczucia co do niej rosną.
2. X-KOM
Tiktoki sieci sklepów komputerowych X-KOM wyróżniają się spośród treści publikowanych przez innych użytkowników – i dobrze! Dzięki temu, konto zebrało ponad 280 tysięcy obserwujących i ponad 5 milionów polubień.
Prowadzący konto na TikToku firmy X-KOM wiedzą, kim są ich klienci i czego od nich oczekują. Na profilu nie brakuje również treści humorystycznych, skierowanych dla dorosłych. Taki format nagrań skraca dystans między marką a klientem i niewątpliwie przyczynia się do jej pozytywnego odbioru.
3. OnlyBio
Ostatnią marką która zasługuje na wyróżnienie w tym rankingu jest OnlyBio. Marka oferuje produkty pielęgnacyjne do włosów, ciała i twarzy. Pierwszą rzeczą, którą od razu można zauważyć przeglądając profil są mocne, energetyczne kolory. Użytkownicy TikToka są wzrokowcami, a Ty, jako reklamodawca masz tylko kilka sekund, aby przyciągnąć uwagę swoim produktem.
Co jeszcze wyróżnia tiktoki OnlyBio i sprawia, że marka ma na swoim koncie prawie 5 milionów polubień i ponad 360 tysięcy obserwujących?
Profesjonalna jakość! Łatwo zauważyć, że niektóre z nagrań nie zostały wykonane telefonem w domowych warunkach, a raczej w profesjonalnym studio nagrań.
Marka stawia również na współprace z influencerami oraz aktorkami aktywnymi w sieci, między innymi Klaudią Halejcio. Marceliną Zawadzką czy Kasią Cichopek. Sądząc po wynikach (kolejno 2.6 mln, 2.9 mln oraz 7 mln) jest to dobry ruch. Mimo, że filmik w takim formacie bardziej przypomina reklamę telewizyjną, w tym przypadku działa to na korzyść.
Każde z powyższych kont się czymś wyróżnia – w przypadku Rossmann jest to humor i podążanie za trendami, X-KOM wie, że ich klienci chcą się edukować, a Onlybio stawia na profesjonalizm i estetyczne kadry. Punktem wspólnym jest pomysł i jego konsekwentna realizacja.
Koniec 2022 roku to najwyższa pora aby Ci, którzy nie doceniali TikToka dostrzegli jego potencjał. Promowanie swojej marki organicznie jest prostsze niż myślisz, a może sprawić że sprzedaż w Twoim sklepie wzrośnie, nie nadszarpując budżetu na marketing.
Wciąż nie jesteś przekonany, czy reklama na TikToku sprawdzi się w Twojej branży? Skorzystaj z darmowej porady naszych specjalistów.

Jestem marketerem z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu kampanii reklamowych w różnych środowiskach. Od podstaw tworzę strategie reklamową, począwszy od zweryfikowania strony, po wdrożenie analityki oraz kreowania zasobów takich jak banery i teksty reklam. Nie tylko sama skutecznie prowadzę kampanie, ale również motywuje do tego swój zespół, wsperając ich swoją wiedzą i doświadczeniem.
świetna strona i masa cennych informacji, chyba zostanę tu na dłużej, tak trzymaj 🙂