Strona główna » Blog » 10 przykazań reklamodawcy Google Ads.

10 przykazań reklamodawcy Google Ads.

Czy kampanie linków sponsorowanych prowadzone za pomocą Google Ads to źródło gwarantowanego zysku?

Tak, ale tylko dla jednej firmy, dla Google! Każda inna firma, która chce reklamować się w tym systemie ryzykuje, że jej kampania nie przyniesie zysków, że będzie tylko wyrzuceniem pieniędzy w błoto!

Jak zatem zminimalizować ryzyko niepowodzenia i osiągać ponadprzeciętne wyniki z Google Ads? Oto najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność kampanii Google Ads:

  1. Wyznacz cel dla kampanii i sposób pomiaru realizacji tego celu. Tylko to co zmierzone, można poprawiać, optymalizować i udoskonalać.
  2. Najlepiej wyznacz wiele celów i nadaj im wartość. Na pewno coś warte są odwiedziny klienta na stronie kontakt, trochę więcej warte jest pobranie cennika, a najbardziej wartościowe – wysłanie formularza z zapytaniem.
  3. Porównuj koszty kliknięć dla poszczególnych słów kluczowych z generowaną wartością. W ten sposób zmierzysz zwrot z inwestycji i świadomie możesz decydować o przebiegu kampanii.
  4. Sprawdzaj, jakie rzeczywiste słowa kluczowe spowodowały wyświetlenie reklam i kliknięcia. Rób na tej podstawie wykluczenia, a najlepsze słowa dodaj do głównej kampanii.
  5. Stosuj remarketing. To najprostszy i najtańszy sposób, aby klient nie zapomniał o Twojej stronie natychmiast po jej opuszczeniu.
  6. Regularnie sprawdzaj, jaki odsetek zapytań może obsłużyć Twoja kampania przy aktualnym budżecie. Jeżeli reklama pojawia się raz na kilkadziesiąt zapytań, to prawdopodobnie pozostanie niezauważona. Jeżeli nie możesz zwiększyć budżetu, ogranicz zakres kampanii, aby zapewnić jej lepszą widoczność.
  7. Wykaż się kreatywnością w tworzeniu reklam. Każdy człowiek jest inny i do każdego może lepiej trafiać inny przekaz. Zrób wiele wersji reklam i testuj ich skuteczność.
  8. Jeżeli masz wiele kampanii i ograniczony budżet, sprawdzaj, które z nich konwertują najlepiej i przeznacz na nie więcej środków.
  9. Jeżeli prowadzisz, albo chcesz prowadzić kampanie produktowe, to koniecznie podziel cały asortyment na grupy i sprawdzaj skuteczność każdej z nich. Dobrym pomysłem jest podział na kategorie cenowe i analiza opłacalności w tych kategoriach. Z pewnością zauważysz, że części produktów po prostu nie ma sensu promować w ten sposób.
  10. Sprawdź skuteczność kampanii z reklamami dynamicznymi. W wielu biznesach to najbardziej efektywny typ reklam Google Ads. Precyzyjnie odpowiada na zapytania użytkowników i prowadzi ich do konkretnych podstron. Można powiedzieć, że to odpowiednik pozycjonowania, ale z gwarancją skuteczności i pełną kontrolą kosztów.
Zobacz:  Google Ads – Sprint czy maraton? Wyniki kampanii po 3 latach.

Wiele osób rozpoczynających samodzielnie swoje kampanie Google Ads w ogóle nie ma pojęcia o czynnikach, które opisałem i dlatego osiąga słabe rezultaty. Jeżeli nie chcesz powielać ich błędów, ale jednocześnie nie masz czasu na zgłębianie potrzebnej wiedzy,

Poproś o pomoc naszych certyfikowanych specjalistów.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Bezpłatny webinar.
close slider