Pozycjonowanie lokalne

Strona www jest dla każdego przedsiębiorcy i firmy wizytówką w sieci. To właśnie za jej pośrednictwem można reklamować swoje usługi lub docierać do potencjalnych klientów. Witryna spełnia także niezwykle istotną rolę w komunikacji oraz budowaniu własnego wizerunku. Niestety, wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, w jaki sposób można wykorzystać jej potencjał. Właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne, czyli działania z zakresu local SEO mogą okazać się rozwiązaniem na miarę potrzeb lokalnych firm. Na czym ono polega i czym różni się od globalnego SEO?

Chcesz otrzymać ofertę na pozycjonowanie? Wypełnij formularz.

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega regionalna optymalizacja stron?

Pozycjonowanie lokalne to termin, z którym spotkało się już z pewnością wielu przedsiębiorców. Niemniej jednak, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, jakie korzyści niesie za sobą lokalne SEO i jak wartościowe może ono być dla firm działających w skali regionu. W przypadku pozycjonowania lokalnego mówimy o działaniach SEO, które nakierowane są na znacznie węższe grono odbiorców – co należy traktować jako kluczową zaletę. Jeśli więc Twoja firma skupia się na klientach z najbliższej okolicy lub regionu, to pozycjonowanie lokalne jest rozwiązaniem dla Ciebie! Lokalne SEO ma sprawić, że poprawić się widoczność witryny, jednak nie w skali globalnej, ale w skali regionalnej. Będzie więc ona lepiej widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania, a to z kolei doprowadzi, do tego, że potencjalni klienci będą mogli z łatwością Twoją stronę znaleźć, a nawet i dotrzeć bezpośrednio do placówki firmy.

Lokalne SEO a SEO globalne – na czym polega różnica usług?

Pozycjonowanie lokalne często określane jest po prostu mianem SEO lokalne. Jest to szereg działań związanych z optymalizacją i modyfikacją witryny tak, by użytkownik z najbliższej okolicy mógł z łatwością znaleźć ją w gąszczu innych stron www. W dużej mierze, najprostsza definicja SEO lokalnego brzmi dość podobnie do pozycjonowania witryny w skali globalnej. W praktyce jednak oba pojęcia znacznie się od siebie różnią. Istnieje wiele aspektów, które uwzględnia tylko i wyłącznie lokalne SEO. Można do nich zaliczyć:

  • dobór fraz kluczowych – są one nie tylko ściśle powiązane z daną branżą i tematyką, ale także i z lokalizacją;
  • grupa docelowa – są to klienci z najbliższej okolicy lub regionu;
  • geolokalizacja – SEO lokalne wykorzystuje usługi lokalizacyjne wyszukiwarki Google. W praktyce oznacza to, że nawet jeśli internauta nie doda do frazy kluczowej nazwy miasta lub dzielnicy, to jednak na podstawie jego obecnego położenia, Google odczyta jego lokalizację i pokaże najtrafniejsze wyniki w pobliżu.

Lokalne pozycjonowanie pomoże więc osiągnąć wysoką pozycję na frazy kluczowe odnoszące się nie tylko do zakresu i specyfikacji działalności, ale także do konkretnego miejsca – może być to region, miasto, dzielnica, a nawet i konkretna ulica. W ten sposób to właśnie Twoja strona internetowa pojawi się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie, zwiększysz swoje szansę na to, że klienci zdecydują się skorzystać z Twoich usług.

Przykład pozycjonowania lokalnego

FrazaIlość wyszukiwań
pozycjonowanie stron gdańsk600
pozycjonowanie gdańsk500
pozycjonowanie stron internetowych gdańsk300
seo gdańsk250
pozycjonowanie sklepów gdańsk80
pozycjonowanie lokalne gdańsk60
pozycjonowanie regionalne gdańsk50

Przykład pozycjonowania globalnego

FrazaIlość wyszukiwań
pozycjonowanie stron8600
pozycjonowanie6800
audyt seo2200
pozycjonowanie strony2100
pozycjonowanie stron internetowych2100
pozycjonowanie lokalne1000
pozycjonowanie sklepów600

Pozycjonowanie regionalne – jakie szanse daje geolokalizacja i jak wpływa na widoczność strony ?

Wielu przedsiębiorców może podchodzić do lokalnego SEO z dość dużym dystansem. Wydaje się bowiem, że węższa i bardziej ograniczone grupa docelowa może wzbudzać wiele wątpliwości. Jednak zgodnie ze statystykami, to właśnie pozycjonowanie lokalne pozwala na to, by wybić się skutecznie na tle konkurencji i zachęcić klientów do skorzystania z konkretnych usług. Małe i średnie firmy z pewnością docenią sobie tego typu optymalizacje, gdyż to wyniki wyszukiwania lokalnego, mogą generować największe współczynniki konwersji na ich stronie. Wszelakie działalności usługowe jak np. kosmetyczka, mechanik, czy fizjoterapeuta muszą starać się pozyskać klientów ze swojej, najbliższej okolicy. Prowadzą oni bowiem swój biznes w formie stacjonarnej, więc to sami klienci muszą do nich dotrzeć. Skuteczne pozycjonowanie regionalne znacznie ten proces ułatwi i sprawi, że stanie się on bardziej efektywny.

Przeciętny klient znajdujący się w Krakowie czy Warszawie, będzie liczył na to, że skorzysta z wybranych usług jak najbliżej swojego miejsca zamieszkania. W tym momencie, pozycjonowanie witryny na frazy ogólne nie przyniesie więc korzyści, a dodatkowo pochłonie większe nakłady finansowe – a tego większość małych biznesów chce uniknąć. Przypisanie więc witryny do konkretnej lokalizacji wpłynie na zwiększenie widoczności i dotarcie do klientów z najbliższej okolicy. W ten sposób osiągnięcie zamierzonych celów sprzedażowych będzie o wiele łatwiejsze, a także szybsze. Statystycznie regionalne optymalizowanie przynosi zadowalające efekty w o wiele krótszym czasie – w porównaniu do SEO globalnego.

SEO Lokalne – jak zabłysnąć w wynikach wyszukiwania lokalnego?

pozycjonowanie lokalne

Wyszukiwarka Google daje nieskończenie wiele możliwości w zakresie działań optymalizacyjnych danej strony www. Niemniej jednak trzeba zrozumieć algorytmy, które zajmują się umiejscowieniem witryny w rankingach wyników wyszukiwania. Jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie lokalne, wówczas proces modyfikacji i poprawy witryny, będzie zbliżony do tradycyjnego SEO z tą różnicą, że działania skupią się na danym regionie. Zwykle na pozycjonowanie lokalne w Google składa się:

  • audyt SEO – jest to dokładne przeanalizowanie Twojej witryny, a także podstron, które się na niej znajdują. W tym momencie, można poznać jej strukturę, a także zwrócić uwagę na elementy, które będą wymagały modyfikacji.
  • reseach odpowiednich, lokalnych fraz kluczowych – dokładne rozeznanie się w tym, co najczęściej wpisują internauci w wyszukiwarkę, pozwala na dobranie odpowiednich słów kluczowych. Pod uwagę – przy ich wyborze – bierze się ilość wyszukiwań, a także tematyczne powiązanie z Twoją działalnością;
  • analiza konkurencji – z punktu widzenia SEO regionalnego, analiza działań konkurencji jest równie istotna, szczególnie przy opracowywaniu konkretnej strategii.

Po wykonaniu tych działań, można przystąpić do dalszych modyfikacji w witrynie, które mają doprowadzić do skutecznego zwiększenia jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy lokalne. W tym momencie można jednak podzielić działania SEO na:

  • pozycjonowanie on-site – pod tym podjęciem rozumie się wszelakie działania wykonywane bezpośrednio na stronie internetowej. Zaliczają się do nich m.in: „przyjazne” adresy URL, przejrzystą mapę strony, przyspieszenie ładowania witryny czy dostosowanie jej do urządzeń mobilnych.
  • pozycjonowanie off-site – to z kolei czynności, które wykonywane są „poza” witryną. W tej kwestii należy skupić się m.in na pozyskiwaniu wartościowych linków, tworzeniu i publikowaniu eksperckiego contentu czy pokazaniu witryny na forach tematycznych i branżowych.

Bez względu na wszystko, podstawą każdego pozycjonowania są wartościowe treści, nasycone kluczowymi frazami – oczywiście wraz z lokalizacją, a także sama struktura strony. To właśnie te kwestie wpływają na zwiększenie jej widoczności, a także wzrost zainteresowania produktem lub usługą.

Wizytówka w Google Moja Firma – opinie użytkowników są równie istotne!

Prawidłowo wykonane wizytówki w usłudze Google powinny składać się z:

  • nazwy firmy – daj się poznać swoim klientom i spraw, by zapamiętali oni Twoją firmę w pozytywny sposób;
  • dane teleadresowe – postaraj się maksymalnie ułatwić kontakt z Twoją firmą. Zadbaj o podanie poprawnego adresu, godzin otwarcia, a także telefonu kontaktowego.
  • określenie lokalizacji – podaj dokładną nazwę ulicy, a nawet zrób o wiele większy krok w stronę swoich klientów i przypnij „pinezkę” do Google Maps.
  • odnośnik do strony – nie zapomnij o podaniu adresu swojej strony internetowej, by internauci mogli za pomocą jednego kliknięcia zapoznać się z tym, co oferujesz.
pozycjonowanie lokalne

Mapa Google i dane teleadresowe – dlaczego są ważne dla lokalnych firm?

Nie da się ukryć, że dla wielu przedsiębiorców skupia się tylko na swojej stronie internetowej i liczy na to, że pozycjonowanie regionalne szybko przyniesie zadowalające efekty. Warto jednak pamiętać, że Google prowadzi swoisty katalog firm, który również jest swojego rodzaju rankingiem. Opiera się on właśnie na wizytówkach Google, a także na mapach, do których dodawane są tzw. „pinezki lokalizacji”. Pozycjonowanie lokalne firmy pomaga zwiększyć widoczność strony www na konkretne frazy kluczowe i nazwy lokalizacji. Niemniej jednak lokalne biznesy nie powinny zapomnieć o tym, że muszą one zagwarantować potencjalnemu użytkownikowi dostęp do jak największej ilości precyzyjnych informacji. Google Moja Firma i Google Maps są więc najlepszym sposobem na to, by wykonać pierwszy krok w stronę swoich klientów. Można w nich zamieścić dokładny adres firmy, a także numer telefonu. Dane te będą się wyświetlały od razu, w momencie kiedy internauta wpisze konkretne frazy w wyszukiwarkę. W ten prosty sposób można wybić się na tle konkurencji, która jeszcze nie zdecydowała się na tego typu działania.

Statystyczny internauta nie lubi spędzać zbyt wiele czasu na przeszukiwanie wyników w Google. Dla niego liczą się konkrety i możliwość szybkiego uzyskania informacji. Jeśli więc zadbasz o to, by wyświetlał się numer Twojej firmy, a także konkretne dane, znacznie zwiększasz swoje szanse na to, że użytkownik zainteresuje się Twoimi usługami, zapominając jednocześnie o konkurencji!

Postaw na pozycjonowanie lokalne – wizytówka Google i frazy kluczowe Twoją szansą na rozwój!

Pozycjonowanie lokalne stron to faktycznie proces, który składa się z wielu etapów i może zająć nieco więcej czasu. Jednak dzięki pozycjonowaniu małe i średnie firmy mogą w końcu zabłysnąć na rynku lokalnym i nie zwracać uwagi na depczącą im po piętach konkurencję. Przypisanie strony do konkretnej lokalizacji pozwala na dotarcie do grona klientów z najbliższej okolicy, a to dla tego typu biznesów powinno być absolutnym priorytetem. Dzięki tego typu optymalizacjom regionalne przedsiębiorstwa będą mogły liczyć na :

  • osiągnięcie zamierzonych celów sprzedażowych – więcej klientów, większe zyski;
  • zwiększenie współczynnika konwersji – internauci będą chętniej wchodzili w interakcje z witryną, gdyż będzie ona zajmowała wysokie pozycje w Google;
  • precyzyjne określenie lokalizacji – dodanie pinezki do map Google również pozwoli pozyskać nowych klientów i ułatwi im odnalezienie stacjonarnej siedziby firmy;
  • optymalizacja podstrony – podstrona w witrynie jest jej integralną częścią. Co za tym idzie, podstrona również powinna być zoptymalizowana na konkretne frazy kluczowe i współpracować z geolokalizacją;

Nasza oferta na pozycjonowanie lokalne


Pozycjonowanie Lublin

Wypełnij formularz, a otrzymasz bezpłatną i niezobowiązującą ofertę na pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie regionalne – najczęściej zadawane pytania

Pozycjonowanie lokalne stron w dużej mierze polega na nasyceniu ich frazami kluczowymi w połączeniu z określeniem lokalizacji. Klienci na rynku lokalnym najczęściej wpisują krótkie i konkretne zapytania w połączeniu z nazwą miasta, dzielnicy lub nawet i danej ulicy. Przed wykonaniem pozycjonowania regionalnego, przeprowadza się dokładny research i analizuje najczęściej wyszukiwane frazy kluczowe, tak by najlepiej je dobrać do prowadzonej przez Ciebie działalności.

Utworzenie wizytówki w Google i dodanie jej do katalogu firm nie jest wymagające. Oczywiście potrzebne będzie Ci konto Google. Musisz jednak pamiętać o tym, by Twoja wizytówka w Google była poprawnie wykonana i zawierała wszystkie niezbędne elementy tj. nazwę firmy, adres i numer telefonu

Usługa geolokalizacji to swoisty ukłon od Google w stronę przedsiębiorców. Jest to swoisty nadajnik GPS, który pozwala w szybki i skuteczny sposób określić jego pozycję. Jeśli Twoja witryna będzie optymalizowana pod daną lokalizację, pojawi się ona w wynikach wyszukiwania Google nawet w momencie, kiedy internauta nie doda lokalizacji do wpisanej frazy kluczowej. Właśnie dlatego pozycjonowanie lokalne jest jedną z większych szans dla przedsiębiorstw działających na rynku regionalnym.

Oceń artykuł
Bezpłatny webinar.
close slider