
Większość reklamodawców uważa, że reklama AdWords opiera się na konkretnych słowach kluczowych, które należy wpisać do wyszukiwarki, aby zobaczyć skojarzone z nimi reklamy. Jest to oczywiście prawda. Jednak nie wszyscy wiedzą, że system AdWords umożliwia również prowadzenie kampanii na praktycznie dowolne zapytania, dla których znajdzie się odpowiedź na reklamowanych stronach. Są to kampanie reklam dynamicznych.
Co ciekawe, nie musisz samodzielnie definiować tych słów. Nie musisz też dla każdego z nich budować reklamy i wskazywać strony docelowej. Taki typ kampanii nazywamy DSA czyli Dynamic Search Ads.
Korzyści z kampanii DSA w AdWords.
Dwie z tych korzyści już wymieniłem.
- Nie musisz podawać słów kluczowych
- Nie musisz budować reklam dla każdego słowa
Co jeszcze?
- System AdWords sam wybiera najlepszą stronę z Twojego serwisu, i do niej kieruje reklamy
- W reklamach automatycznie pojawia się nagłówek oparty o informacje z dopasowanej strony. Zazwyczaj idealnie pasuje on również do zapytania klienta.
- Reklamy osiągają bardzo wysoką klikalność (CTR)
- Dopasowane reklamy pokazują się dla prostych, ale i bardzo skomplikowanych zapytań.
- Pomimo braku kierowania na słowa kluczowe, możesz swobodnie budować listy słów wykluczających, podnosząc skuteczność reklam.
- Możesz zarówno wskazać, jak i wykluczyć konkretne strony lub całe ich grupy ze swojej witryny, operując zawartością tytułów, adresów URL czy treści.
- Z powodu dopasowania do bardziej skomplikowanych zapytań ceny kliknięć w takiej kampanii są zazwyczaj bardzo niskie
- Wysoka trafność wyników powoduje, że zazwyczaj ten rodzaj kampanii jest bardzo opłacalny.
Dzięki tym właściwościom można porównać kampanię DSA do pozycjonowania na długi ogon, czyli właśnie na bardzo dużą ilość precyzyjnych zapytań. Napisałem na ten temat osobny, wyczerpujący artykuł „Kampanie reklam dynamicznych AdWords DSA (Dynamic Search Ads) jako tania alternatywa dla pozycjonowania na tzw. długi ogon.”
Dla kogo kampanie reklam dynamicznych (DSA)?
Czy zawsze warto stosować kampanie DSA? Niekoniecznie. Jeżeli masz prostą stronę, z bardzo prostą ofertą, mało usług lub produktów i Twoja oferta jest niezmienna w czasie, to raczej nie skorzystasz zbyt wiele na tego typu kampanii.
Jeżeli natomiast masz bogatą ofertę, wiele usług, zmienny asortyment i przede wszystkim wszystko jest szczegółowo opisane na Twoich stronach, to prawdopodobnie odczujesz znaczące korzyści z tego typu kampanii. Idealne serwisy do stosowania kampanii DSA to sklepy internetowe lub serwisy poradnikowe z dużą liczbą artykułów.
Aby kampania była efektywna, pamiętaj o kilku wskazówkach:
- Wyklucz najbardziej ogólne słowa kluczowe z takiej kampanii. Zazwyczaj sprowadzają one mało wartościowy ruch.
- Obniż dość znacznie stawki CPC na poziomie grup reklam. Ile dokładnie? Nie powiem Ci tego. Możesz zacząć np. ze stawką 0,50 zł i obserwuj, czy kampania wykorzystuje budżet dzienny. Jeżeli wykorzystuje, nadal obniżaj stawki i wykluczaj najbardziej ogólne słowa. Jeżeli Kampania nie wykorzystuje budżetu, podnieś stawkę, aby kampania zaczęła generować ruch.
- Podziel kampanię na grupy reklam przypisane do poszczególnych kategorii w Twojej ofercie. Dzięki temu uzyskasz lepszą kontrolę nad stawkami i wykluczeniami w kampanii.
- Pamiętaj, że w kampanii DSA możesz korzystać z całego repertuaru rozszerzeń reklam. Wykorzystaj tą możliwość i dodaj do swoich reklam rozszerzenia połączeń, linków do podstron, informacji o witrynie i innych.
- Reklamę dynamiczną można ustawić również w zwykłej kampanii tekstowej, kierowanej na wyszukiwarkę. Moim zdaniem jednak zdecydowanie lepiej oddzielić standardową kampanie reklam tekstowych od kampanii DSA, aby zachować lepszą kontrolę nad budżetem, stawkami i wykluczeniami.
Tutaj zobaczysz nagranie, w którym pokazuję krok po kroku, w jaki sposób ustawić na koncie AdWords kampanię reklam dynamicznych:
Wykorzystując wideo i powyższe porady ustaw na swoim koncie przynajmniej jedną kampanię DSA. Obserwuj wykorzystanie budżetu, zrób wykluczenia i dopasuj stawki. Po zebraniu minimum 100-200 kliknięć porównaj efekty z innymi kampaniami.

Prowadzi indywidualne doradztwo, szkolenia oraz analizy w zakresie promocji firm w Internecie. Stworzył algorytmiczny system zarządzania kampaniami Google Ads, który pozwala klientom realizować w zlecanych kampaniach przede wszystkim cele biznesowe ich firm. więcej>>
Zostaw komentarz