Kampanie reklam dynamicznych w AdWords (DSA)

Większość reklamodawców uważa, że reklama AdWords opiera się na konkretnych słowach kluczowych, które należy wpisać do wyszukiwarki, aby zobaczyć skojarzone z nimi reklamy. Jest to oczywiście prawda. Jednak nie wszyscy wiedzą, że system AdWords umożliwia również prowadzenie kampanii na praktycznie dowolne zapytania, dla których znajdzie się odpowiedź na reklamowanych stronach. Są to kampanie reklam dynamicznych.

Co ciekawe, nie musisz samodzielnie definiować tych słów. Nie musisz też dla każdego z nich budować reklamy i wskazywać strony docelowej. Taki typ kampanii nazywamy DSA czyli Dynamic Search Ads.

Korzyści z kampanii DSA w AdWords.

Dwie z tych korzyści już wymieniłem.

  • Nie musisz podawać słów kluczowych
  • Nie musisz budować reklam dla każdego słowa

Co jeszcze?

  • System AdWords sam wybiera najlepszą stronę z Twojego serwisu, i do niej kieruje reklamy
  • W reklamach automatycznie pojawia się nagłówek oparty o informacje z dopasowanej strony. Zazwyczaj idealnie pasuje on również do zapytania klienta.
  • Reklamy osiągają bardzo wysoką klikalność (CTR)
  • Dopasowane reklamy pokazują się dla prostych, ale i bardzo skomplikowanych zapytań.
  • Pomimo braku kierowania na słowa kluczowe, możesz swobodnie budować listy słów wykluczających, podnosząc skuteczność reklam.
  • Możesz zarówno wskazać, jak i wykluczyć konkretne strony lub całe ich grupy ze swojej witryny, operując zawartością tytułów, adresów URL czy treści.
  • Z powodu dopasowania do bardziej skomplikowanych zapytań ceny kliknięć w takiej kampanii są zazwyczaj bardzo niskie
  • Wysoka trafność wyników powoduje, że zazwyczaj ten rodzaj kampanii jest bardzo opłacalny.

Dzięki tym właściwościom można porównać kampanię DSA do pozycjonowania na długi ogon, czyli właśnie na bardzo dużą ilość precyzyjnych zapytań. Napisałem na ten temat osobny, wyczerpujący artykuł „Kampanie reklam dynamicznych AdWords DSA (Dynamic Search Ads) jako tania alternatywa dla pozycjonowania na tzw. długi ogon.

Dla kogo kampanie reklam dynamicznych (DSA)?

Czy zawsze warto stosować kampanie DSA? Niekoniecznie. Jeżeli masz prostą stronę, z bardzo prostą ofertą, mało usług lub produktów i Twoja oferta jest niezmienna w czasie, to raczej nie skorzystasz zbyt wiele na tego typu kampanii.

Jeżeli natomiast masz bogatą ofertę, wiele usług, zmienny asortyment i przede wszystkim wszystko jest szczegółowo opisane na Twoich stronach, to prawdopodobnie odczujesz znaczące korzyści z tego typu kampanii. Idealne serwisy do stosowania kampanii DSA to sklepy internetowe lub serwisy poradnikowe z dużą liczbą artykułów.

Ważna uwaga!

Aby kampania była efektywna, pamiętaj o kilku wskazówkach:

  • Wyklucz najbardziej ogólne słowa kluczowe z takiej kampanii. Zazwyczaj sprowadzają one mało wartościowy ruch.
  • Obniż dość znacznie stawki CPC na poziomie grup reklam. Ile dokładnie? Nie powiem Ci tego. Możesz zacząć np. ze stawką 0,50 zł i obserwuj, czy kampania wykorzystuje budżet dzienny. Jeżeli wykorzystuje, nadal obniżaj stawki i wykluczaj najbardziej ogólne słowa. Jeżeli Kampania nie wykorzystuje budżetu, podnieś stawkę, aby kampania zaczęła generować ruch.
  • Podziel kampanię na grupy reklam przypisane do poszczególnych kategorii w Twojej ofercie. Dzięki temu uzyskasz lepszą kontrolę nad stawkami i wykluczeniami w kampanii.
  • Pamiętaj, że w kampanii DSA możesz korzystać z całego repertuaru rozszerzeń reklam. Wykorzystaj tą możliwość i dodaj do swoich reklam rozszerzenia połączeń, linków do podstron, informacji o witrynie i innych.
  • Reklamę dynamiczną można ustawić również w zwykłej kampanii tekstowej, kierowanej na wyszukiwarkę. Moim zdaniem jednak zdecydowanie lepiej oddzielić standardową kampanie reklam tekstowych od kampanii DSA, aby zachować lepszą kontrolę nad budżetem, stawkami i wykluczeniami.

Tutaj zobaczysz nagranie, w którym pokazuję krok po kroku, w jaki sposób ustawić na koncie AdWords kampanię reklam dynamicznych:

„PRACA DOMOWA” DLA CIEBIE:

Wykorzystując wideo i powyższe porady ustaw na swoim koncie przynajmniej jedną kampanię DSA. Obserwuj wykorzystanie budżetu, zrób wykluczenia i dopasuj stawki. Po zebraniu minimum 100-200 kliknięć porównaj efekty z innymi kampaniami.

Polub nas na Facebooku!

Zostaw komentarz

*

Warunki ogólne

  1. Operatorem sprzedaży w serwisie PPCefekt.pl jest firma Centrum Internetowe Mariusz Pryszczewski, z siedzibą w Lublinie przy ul. Melomanów 3/17, NIP: 7121906358.
  2. W ramach serwisu sprzedawane są produkty informacyjne w postaci ebooków, kursów internetowych, oraz usługi doradcze.
  3. Produkty i usługi sprzedawane w serwisie przeznaczone są dla firm i osób prowadzących działalność gospodarczą.
  4. Płatności za usługi i produkty informacyjne mogą być dokonywane przelewem bankowym, kartą kredytową lub kartą debetową.
  5. Płatności internetowe i kartowe obsługuje spółka PayU S.A. z siedzibą: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań.
  6. Zakupione produkty informacyjne dostępne są w formie elektronicznej: pliki pdf lub filmy video. Zakres i forma zakupionych usług doradczych opisane są w odrębnych dokumentach publikowanych i udostępnianych przed zakupem.
  7. Linki do zakupionych materiałów przesyłane są na podany w zamówieniu adres e-mail od razu po dokonaniu płatności.
    Usługi doradcze podejmowane są bezzwłocznie po dokonaniu płatności.
  8. Produkty informacyjne objęte są gwarancją zwrotu pieniędzy przez okres 30 dni od daty zakupu.
    Dla usług doradczych nie przewiduje się możliwości zwrotu pieniędzy po dokonaniu płatności i rozpoczęciu realizacji usługi.
  9. Reklamacje i zwroty należy zgłaszać drogą mailową na adres: ppcefekt@gmail.com
  10. Zwrot pieniędzy za produkty informacyjne następuje w ciągu 14 dni od daty wpłynięcia prośby o zwrot za pośrednictwem tego samego kanału płatności, którym dokonano płatność za usługę.

Warunki szczegółowe sprzedaży usługi doradczej „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords”

  1. Usługa doradcza „Jednorazowa optymalizacja kampanii AdWords” obejmuje prowadzenie i optymalizację kampanii reklamowych na wskazanym koncie AdWords przez okres jednego miesiąca.
  2. Okres jednego miesiąca liczony jest od następnego dnia roboczego po dokonaniu płatności za usługę.
  3. Dodatkowe warunki dla konta AdWords i zakres usługi przedstawiony jest dokładniej na stronie umożliwiającej zakup on-line.
  4. Po dokonaniu płatności nie przewiduje się możliwości rezygnacji z usługi i zwrotu opłaty.
  5. Warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi jest przydzielenie koniecznych dostępów:
    – podłączenie konta AdWords do Menedżerskiego Konta Google MCK prowadzonego przez Centrum Internetowe,
    – przydzielenie praw administracyjnych do konta Google Analytics połączonego z przedmiotowym kontem AdWords.
  6. Centrum Internetowe zobowiązuje się do rzetelnego i fachowego wykonywania usługi.
  7. Centrum Internetowe zobowiązuje się do zachowania tajemnicy handlowej.